Storing Hoofdrelais/stroomcircuit Audi A4 bj2000

• Onderwerp starter Ayhan Zorlu
  • Startdatum
A

Ayhan Zorlu

Guest
Goedenavond allemaal,

Mijn auto wilde vandaag niet starten en bij het uitlezen krijg ik de volgende melding:
"17925 Actief / Statische hoofdrelais:Elektrische storing in stroomcircuit-"
YSiOr

Het gaat om een Audi A4(B5) uit 2000. Met een 1.8 blok (benzine uiteraard)
Helaas weet ik niet waar de hoofdrelais gevestigd staat, en vroeg ik me af of iemand hier mij dat kon vertellen :p

Alvast bedankt en een fijne avond!!

Edit:
Ben er ook vergeten bij te zetten dat wanneer de motor warm is, of wanneer het buiten warm is. Dat de motor dan ook niet aanslaat.
Wanneer je 'm dan probeert te starten, begint de motor wel te draaien, maar er gebeurd voor de rest niks.

Dat komt wel eens vaker voor. Het betreft (uit mijn hoofd) het relais dat officieel J217 heet.

De contacten plakken soms vast, met name op hogere leeftijd. Moet je wel snel vervangen, anders heb je grote kans dat het je accu leegtrekt. Aangezien de storing al statisch is, plakt hij blijkbaar permanent. Koppel tot het vervangen is de accupool na iedere rit los. Anders goede kans dat je accu het niet overleeft.

Het relais zit in je relaiskast, is grijs/zwart. Beste even in het boekje kijken.

Bedankt voor uw reactie!

Ik ga straks na werk even aan de slag met de auto.
Want hij wilt namelijk ook niet starten bij warm weer/warme motor (dit nu ook aangepast in mijn oorspronkelijke post)

Terug
Bovenaan