Stop olie lekkage zonder "sleutelen" ??

Guest
Hallo,

Ik heb een vw polo die nogal wat olie lekt, ik vind het vervelend om overal waar ik parkeer plekken achter te laten, dus ging ik op zoek naar een oplossing. Hij lekt aleen tijdens/ kort na het rijden. Nou kwam ik dit product tegen: (een vloeistof die je aan je olie moet toevoegen)

https://www.toralin.nl/motor-stop-lek/motor-stop-lek-extra

Iemand ervaring met dit product? Zou dit werken?

Mijn polo'tje lekt op meerdere plaatsen, op de ene plek lekt hij wat meer da de andere.

Alvast hartelijk dank voor uw reacties.

Ik geloof er niet in. Er staat in de omschrijving ook duidelijk te lezen dat het niet helpt tegen lekken.:T

www.Toralin.nl zei:
.....Vermijdt    de    kostbare demontage en vervanging    van afdichtingen, tenzij lekken is te wijten aan gebroken onderdelen en pakkingen.......

Keerringen en pakking in een flesje......

Tja, iets dikkere olie helpt meer hoor. Je kan die keerring wel soepel maken, maar zoiets helpt niet. Een keerring is goed tot hij is versleten, en dan kun je niets anders doen dan hem vervangen.

haarr zei:
Ik denk niet dat het helpt, maar wat kan je gebeuren voor 10 euro?

Ik zou het toch niet graag proberen, want het zou kunnen dat je stukken aan de motor krijgt. Dan red je het niet met €10 :rolleyes:

Ik gebruikte nog wel eens zoiets van het merk LeakLock. Dat werkt echt geweldig, het stuurhuis van mijjn XM werd er lekvrij van. Het helpt dus goed om keerringen weer dicht te maken, het is natuurlijk wel de vraag waar het lekt. Maar het kan zeker geen kwaad om te proberen.

Of het helpt?

Dat ligt aan hoe de keering is versleten, deze middelen , een soort van dope bezit de eigenschap om het rubber iets te versoepelen op een aantal keeringen, maar er zijn ook mechanical seals of het daar op werkt betwijvel ik.

Kwaad kan het niet, meestal niet.

Kijk eens in je instruktie boekje welke grade motor olie je auto mag hebben, neem daar de dikste van.

Maar houd in gedachte dat iedere vorm van lappen geen eeuwig leven heeft, maar misschien wel net lang genoeg om....

Ik zou beducht zijn voor dit soort middelen. Immers: hoe kan een vloeistof nou bepalen wanneer het met een lek te maken heeft, en wanneer niet? Oftewel: als het lekken af kan dichten, kunnen er misschien ook andere zaken gedicht worden, en of dat zonder schade blijft is dan natuurlijk maar afwachten. Het zal vast niet de eerste keer zijn dat er iemand na het gebruiken van een dergelijk middel flink kosten moet maken om alles weer schoon te maken, als het niet vervelender afloopt...

Oftewel: als het lekken af kan dichten, kunnen er misschien ook andere zaken gedicht worden,

Dat geldt vooral voor radiateurdichtmiddelen. Deze olietoevoegingen werken in op rubbers zoals in keerringen en maken die weer soepel, waardoor het weer goed aansluit. Vaak werkt het heel goed, mijn lekkende stuurhuis werd er weer lekvrij van en het kan zelfs olieverbruik door verdroogde klepseals verminderen.

Mijn vader gebruikte iets van 20 jaar geleden een soortgelijk iets bij de Peugeot 305 SRD uit 1982 die wij toen hadden. Deze lekte ook nogal wat olie. Het leek na het toevoegen van dit spul (het heette iets van Stoplek) leek de olielekkage alleen maar erger te worden. Na een paar weken was de olielekkage helemaal weg, en heeft mijn vader nog vier jaar er mee gereden zonder verdere olielekkage, zonder verdere problemen. Het is dus te proberen.

Helpt helemaal niks. Mijn broer zijn auto heeft ook een lekke oliekeerring en had die zooi er ook ingegooid. Heeft geen moment geholpen.

Het helpt ook niet altijd, maar bij sommige lekkages werkt het heel goed. Roepen dat het helemaal niks helpt heeft dus weinig zin...

N.a.v. deze berichten heb ik het ook gebruikt in mijn Polo 86c    ,ik had een kleine lekkage aan de oliekeerring en die is al weer 2 maanden en ruim 1000 km later nog steeds dicht.
Er zijn hier mensen die zonder het ooit gebruikt te hebben maar roepen dat het nooit werkt.

Topic is 4 jaar oud. Ik gooi deze niet dicht, maar denk even na of reageren nog zinvol is.

Terence
Autoweek moderator

Terug
Bovenaan