Stop&Go Renault Captur

A

Anoniem

Guest
Stop&Go Renault Captur (19.000 km)

Ik zou aan Renault Captur bezitters willen vragen of hun Stop&Go wel in werking gaat bij het stoppen van de auto . Bij de aankoop van mijn Renault Captur werden alle opties aan mij uitgelegd (waaronder Stop& Go).Bij mij is Stop& Go nooit in werking getreden en er werd aan gewerkt om het probleem op te lossen wordt er steeds gezegd bij Renault, maar tot op heden zonder resultaat.Kan niet begrijpen dat zo'n groot merk (Renault) dit niet kan oplossen. Ik rij mijn auto nu 2 jaar. Ik zou graag willen weten wat andere Renault Captur rijders hier van vinden.

Zit er geen knopje links naast het stuur om dat aan en uit te schakelen?
Heb nog nooit een renault met start/stop gereden.

Er staat in het instructieboekje dat de airco uit moet zijn voor de start en stop in werking treedt. Hoe zit dat bij jouw gebruik in de capture?

1. Rij je vooral korte afstanden? (als de accu te leeg is wordt de start & go systeem uitgeschakeld, om te voorkomen dat je je accu leeg trekt. Met alleen korte afstanden laad je je accu amper op?
2. Zet je je de versnelling in neutraal en je voet van de koppeling af?

Dat hebben wij ook met de Ford Ka, in de handleiding staat een waslijst aan redenen waarom deze mogelijk niet werkt.
Deze heeft het dan na aflevering ook maar 1 keer gedaan, we zijn inmiddels ruim 1 jaar verder.

Motor moet warm zijn, weer niet te heet of koud. Airco uit. Ecomode aan, niet teveel stroomverbruik.. Etcetc..

V0RQ zei:
Motor moet warm zijn, weer niet te heet of koud. Airco uit. Ecomode aan, niet teveel stroomverbruik.. Etcetc..
Vreemd. Bij Audi heb je lang niet al die voorwaarden: boven de 15 graden doet de start - stop het altijd en de airco wordt uitgeschakeld zodra de motor uit staat. Start stop doet het dan ook bijna altijd.

getlost zei:
Dat hebben wij ook met de Ford Ka, in de handleiding staat een waslijst aan redenen waarom deze mogelijk niet werkt.
Deze heeft het dan na aflevering ook maar 1 keer gedaan, we zijn inmiddels ruim 1 jaar verder.

Bizar zeg, hier met de VW en BMW slaat ie al bij het eerste stoplicht af.

Ik heb in verschillende modellen gereden en vind persoonlijk VW het beste systeem hebben. Andere merken gaan vaak niet uit of erger nog; niet meer aan (Kia). Alfa schakelt weer heel veel systemen uit waardoor ook de ventilator bijna niets meer doet.

Als het echt goed werkt is het een mooi systeem, anders zou ik maar blij zijn dat hij door blijft draaien.

Als de garage er al aan gesleuteld heeft dan begrijp ik niet waarom je het niet direkt ter plaatse na de reparatie liet tonen door de monteur persoonlijk.

Terug
Bovenaan