ak2
Kilometervreter
Tom 1296587 zei:Heb net mijn Daihatsu laten apk keuren bij een apk neutraal station. Die man gaf aan dat de Xsara Picasso vaak roest heeft en gelast moet worden en over de Nissan Tino was hij ook niet enthousiast, hij gaf aan dat de Ford Focus dan het minste problemen geeft bij de apk keuringen. Heeft me toch weer aan het twijfelen gebracht.
In deze prijsklasse is het per exemplaar verschillend, de 13 jaar Ford Focus van mijn zwager is in 2015 gesloopt, de auto was echt heel slecht, had enorm veel roest, en was niet meer te redden. Ford is meestal technisch wel goed, maar kunnen ook hard roesten.
Bij de Xsara Picasso laat je een phase 2 zien, de facelift kwam in 2004. Bij de phase 1 vind je nog wel eens roest schade aan de drempels, het is inmiddels natuurlijk een oude auto, de eerste exemplaren zijn 21 jaar oud. De Phase 2 exemplaren zijn best goed, en zeker aan te raden.
Je kijkt naar oude auto's, de conditie kan per exemplaar zeer verschillen, en hangt sterk af van hoe er mee om is gegaan.