Startmotor of iets anders?

S7871970

Startmotor
Hallo

Sinds gisteren maakt mijn auto bij het starten een vreemd geluid, dit duurt zo’n 2 seconden en in deze 2 seconden zakt de benzinemeter terug naar 0 en dimt de binnenverlichting, daarna is alles weer goed. Verder rijd hij prima, hier merk ik niks aan. Nu denk ik zelf dat het aan de startmotor ligt maar zou het ook gewoon een kapotte kabel kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Ik denk hierbij eerst aan een accu die weinig puf meer heeft, of een dynamo die niet goed meer bijlaadt.

Edit: verder kan het ook een simpele loszittende accupool zijn of een gecorrodeerde massakabel op blok of carosserie.

Sven 7871970 zei:
Hallo

Sinds gisteren maakt mijn auto bij het starten een vreemd geluid, dit duurt zo’n 2 seconden en in deze 2 seconden zakt de benzinemeter terug naar 0 en dimt de binnenverlichting, daarna is alles weer goed. Verder rijd hij prima, hier merk ik niks aan. Nu denk ik zelf dat het aan de startmotor ligt maar zou het ook gewoon een kapotte kabel kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Wat is een raar geluid?

marcel21674 zei:
Sven 7871970 zei:
Hallo

Alvast bedankt!

Wat is een raar geluid?

Het is een ratelend geluid, zojuist contact gehad met de garage en vermoedelijk gaat het om een los (massa)contact. Even zoeken en vastzetten is waarschijnlijk de oplossing.

Terug
Bovenaan