A
Anoniem
Guest
Ik wil graag de stap maken naar hybride of elektrisch rijden, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat het beste is.
Mijn budget is 10.000 euro maar minder is natuurlijk mooi meegenomen. Ik hoop minimaal 5 jaar met de auto te kunnen doen.
Ik verwacht dagelijks 18km te zullen rijden (woonwerk) en ongeveer 1 of 2x per maand een rit van 150-200km.
Om de verwachte reactie voor te zijn; ja, voor woonwerk is fietsen ook een optie en met mooi weer zal ik dat zeker doen
Maar ik heb tegenwoordig steeds vaker dat een auto handig zou zijn en inmiddels laat het budget dat ook toe.
Ik overweeg 2 auto's, de Renault Zoe als elektrisch en de Honda Insight als hybride. Wellicht een beetje appels en peren, maar elektrisch rijden spreekt mij erg aan en voor mijn budget zijn de opties dan ofwel de lelijkste auto ooit gemaakt (Nissan leaf oud model) of de Renault Zoe. En qua hybride kom ik niet veel verder dan Priussen met 200k km's, Aurissen en dus de Insight. Ik vind de Insight een heel mooi model en deze zijn ook het gunstigst geprijsd zag ik. Voor 9000 euro heb je al een model uit 2012 met rond de 100k km's.
Voordeel Zoe is natuurlijk de subsidie. Groot nadeel vind ik de batterij lease. Als ik die kosten mee weeg dan doet dat het brandstof''voordeel'' t.o.v. een benzine auto wel teniet in mijn optiek. Helaas kan ik niet thuis laden, alleen op mijn werk.
Voordeel van de Insight vind ik de betrouwbaarheid en de zuinigheid. In hoeverre zijn de dagelijkse korte stukken een probleem voor een hybride?
Wat zouden jullie doen? Doorsparen voor batterij koop is natuurlijk ook nog een optie bij de Zoe.
Misschien is mijn budget toch niet goed genoeg voor elektrisch rijden vooralsnog.
Vandaar de optie om dan eerst maar een paar jaar hybride te rijden en dan over 3-5 jaar alsnog elektrisch te gaan rijden.
Mijn budget is 10.000 euro maar minder is natuurlijk mooi meegenomen. Ik hoop minimaal 5 jaar met de auto te kunnen doen.
Ik verwacht dagelijks 18km te zullen rijden (woonwerk) en ongeveer 1 of 2x per maand een rit van 150-200km.
Om de verwachte reactie voor te zijn; ja, voor woonwerk is fietsen ook een optie en met mooi weer zal ik dat zeker doen
Maar ik heb tegenwoordig steeds vaker dat een auto handig zou zijn en inmiddels laat het budget dat ook toe.
Ik overweeg 2 auto's, de Renault Zoe als elektrisch en de Honda Insight als hybride. Wellicht een beetje appels en peren, maar elektrisch rijden spreekt mij erg aan en voor mijn budget zijn de opties dan ofwel de lelijkste auto ooit gemaakt (Nissan leaf oud model) of de Renault Zoe. En qua hybride kom ik niet veel verder dan Priussen met 200k km's, Aurissen en dus de Insight. Ik vind de Insight een heel mooi model en deze zijn ook het gunstigst geprijsd zag ik. Voor 9000 euro heb je al een model uit 2012 met rond de 100k km's.
Voordeel Zoe is natuurlijk de subsidie. Groot nadeel vind ik de batterij lease. Als ik die kosten mee weeg dan doet dat het brandstof''voordeel'' t.o.v. een benzine auto wel teniet in mijn optiek. Helaas kan ik niet thuis laden, alleen op mijn werk.
Voordeel van de Insight vind ik de betrouwbaarheid en de zuinigheid. In hoeverre zijn de dagelijkse korte stukken een probleem voor een hybride?
Wat zouden jullie doen? Doorsparen voor batterij koop is natuurlijk ook nog een optie bij de Zoe.
Misschien is mijn budget toch niet goed genoeg voor elektrisch rijden vooralsnog.
Vandaar de optie om dan eerst maar een paar jaar hybride te rijden en dan over 3-5 jaar alsnog elektrisch te gaan rijden.