Spot van het Jaar 2021 | Stemmen maar!

1. GewoonDirk Mazda 323 Estate
2. D Elzinga Toyota Crown 2600
3 Elco Mitsubishi Lancer
4.CitroenAZU Toyota Corolla
5. afentoe Matra M530A

1. MWH - Peugeot 205 Multi
2. CitroenAZU - Toyota Corolla
3. GewoonDirk - Mazda 323 Estate
4. Peter O - Honda Accord
5. Baur - Maybach 62S Landaulet

Ik moest even oppassen dat het geen rijtje met jaren 80 Japanners wordt... :)
Maar die 205 Multi vind ik echt geweldig, daarbij heeft niemand ooit bedacht dat ie ouder dan 10 jaar zou worden. En het is ook een leuker model dan de 205 Terberg die je volgens mij vaker zag.

Barri zei:
En het is ook een leuker model dan de 205 Terberg die je volgens mij vaker zag.

De Terberg kwam er in Nederland volgens mij min of meer voor in de plaats, ik geloof niet dat er van de een of de ander meer zijn verkocht. De meeste Multi's waren dus al uit het straatbeeld verdwenen toen je de Terberg nog regelmatig zag.

Op nummer 1 met 5 punten enz:

citroenAZU—fiat 127
Elco— Mitsubishi lancer.
Astrawez— Opel kadett GT.
D. Elzinga— toyo crown.
rzasa—subaru mini jumbo

929V6 zei:
Barri zei:
En het is ook een leuker model dan de 205 Terberg die je volgens mij vaker zag.

De Terberg kwam er in Nederland volgens mij min of meer voor in de plaats, ik geloof niet dat er van de een of de ander meer zijn verkocht. De meeste Multi's waren dus al uit het straatbeeld verdwenen toen je de Terberg nog regelmatig zag.
Aha, dan ben ik gewoon te jong voor de Multi! :cool:

Heb erg mooie spots gezien. Moeilijke keuze ! uiteindelijk ben ik tot de volgende top 5 gekomen.

1 Elco - Mitsubishi Lancer 5 punten.
2 Astrawez - Sunbeam Sceptre 4 punten.
3 Louisz - Lancia Beta Montecarlo 3 punten.
4 XBXG - Fiat Argenta 2 punten.
5 Escher - Mitsubishi Galant 1 punt.

Het uitzoeken van een top 5 was dit jaar moeilijker dan mijn eigen inzending. Wel zie ik, wat Rutger DC al zo treffend zei, is dat er een bepaalde interesse is bij de AW-Forum-bezoekers.

1. 929V6: Wanderer W24
Superzeldzame vooroorlogse wagen
2. D'oh: Bristol Brigand (Type 603 S3)
Ik hou wel van dit rare Britse merk. De wagens zien eruit alsof het een kitcar is, maar schijnen van hoge kwaliteit te zijn.
3. Gewoon Dirk: Teilhol Tangara
Nog nooit gezien!
4. Louiz: Volkswagen 14D kampeerwagen
Wat een typisch apparaat! En gelukkig nog niet ten prooi gevallen aan één of andere hippie welke zijn eigen stickers erbij plakte!
5. RutgerDC: Austin A60 Cambridge
Origineel Nederlands, nog altijd werken voor de kost, maar toch in goede optische staat.

En nog een aantal favorieten:
JFR Lancia Gamma van 1982.
D'oh Vauxhall Cavalier
XBXG Porsche 911
Afentoe Matra M530

Gr Jeroen

1. D Elzinga- Hyundai Centennial VS450
2. Elco- Mitsubishi Lancer
3. D Oh- Bristol Brigand
4. XBXG- Fiat Argenta
5. Gewoon Dirk- Mazda 323 Estate

Ik ben trouwens op zoek naar een vrijwilliger die vanavond de telling van de stemmen voor zijn/haar rekening wil nemen! :D

@ Escher: ik kan je helaas niet helpen. Om 20:00 uur ben ik in dromeland. Maar ik denk dat de winnaar al wel duidelijk is. ;)

1. Vauxhall Cavalier, door D'oh
2. Fiat Argenta, door XBXG
3. Sunbeam Sceptre, door Astrawez
4. Mazda T3500, door Rutger
5. Volkswagen 14D kampeerwagen, door Louiz

Na een hoop schrappen, shiften en selecteren is dit mijn top vijf. Voor mijn gevoel moet ik nu heel veel spots en spotters tekort doen, want er staat een hoop moois tussen!

1. citroenAZU - Toyota Corolla
2. Gewoon Dirk - Mazda 323
3. XBXG - Fiat Argenta
4. D'oh - Vauxhall Cavalier
5. Peter O - Honda Accord

Eervolle vermeldingen: de Wanderer van 929V6, Sunbeam Sceptre van Astrawez, Subaru Mini Jumbo van rzasa, Mitsubishi Lancer van Elco, Seat Malaga van JFR, Lancia Beta Montecarlo van louisz, Vauxhall Viva van MWH, Mitsubishi Galant van Escher, Dacia 1300 van afentoe, BMW Z8 van F Mitsi, Cadillac van Baur, Toyota Crown van D Elzinga.

OK, ik heb de stemmen geteld. 18 personen hadden foto's ingestuurd en 27 personen hebben stemmen uitgebracht.

Op nummer 1 met 53 punten: Gewoon Dirk met de Mazda 323 Estate uit 1979:

1979 Mazda 323 Estate

Op nummer 2 met 45 punten (inclusief 5 bonuspunten - die op de uitslag overigens geen invloed hebben): XBXG met de Fiat Argenta uit 1984:

Fiat Argenta 120 i.e. 1984 by Wouter Bregman, on Flickr

Op nummer 3 met 38 punten: Elco met de Mitsubishi Lancer uit 1979:

P1055794.jpg

Edit: ik zie dat vorig jaar een top-10 van de uitslag was geplaatst, dus ik heb de resterende 7 nog even toegevoegd. De 5 punten bonus heb ik daarbij, waar relevant, aan de hoogste scorende inzending toegerekend. De resterende 7 zijn:

4. D Oh: Bristol Brigand (31 punten*)
5. Rutger DC: Austin A60 Cambridge (29 punten*)
6. CitroenAZU - Toyota Corolla (28 punten*)
7. Astrawez - Sunbeam Sceptre (24 punten*)
8. MWH - Vauxhall Viva HC (23 punten*)
9. Astrawez - Opel Kadett GT (16 punten)
10. D Oh - Vauxhall Cavalier (15 punten)

Om te bepalen wie in de top-10 kwamen heb ik de bonuspunten trouwens buiten beschouwing gelaten. Ik had zelf met mijn eerste inzending 14 punten: dat viel dus net buiten de top-10, hoewel de inzending met bonuspunten op plaats 9 terechtgekomen zou zijn. Misschien volgend jaar die bonuspunten maar gewoon helemaal achterwege laten?

* = inclusief 5 bonuspunten

Van harte proficiat aan Gewoon Dirk. Mooie foto en een erg leuke spot.

@louisz hartelijk dank voor het berekenen van de uitslag!

Wow, die zag ik niet aankomen!
Bedankt iedereen voor de stemmen en in het bijzonder Escher voor de organisatie en Louisz voor het tellen van de stemmen.

Dirk van harte!
Was ook een van mijn favorieten.

Iedereen bedankt weer voor jullie deelname, het was weer een mooie collectie.

Van harte Dirk! Het is je gegund! (y)

Bedankt weer Escher voor de organisatie, en ook iedereen voor de deelname, het stemmen, en het tellen van de stemmen. Elk jaar echt iets om naar uit te kijken.

Aargh, die stemming ging wel heel snel. Compleet gemist. In de winnende foto kan ik mij goed vinden, die zou bij mij ook hoog gescoord hebben!

En met een derde plek naar huis gaan is natuurlijk ook meer dan mooi. Dank allen voor de stemmen!

Gefeliciteerd, zeker weten een terechte winnaar, de Mazda 323 3 en 5 deurs van die generatie is al zeldzaam, maar een estate superzeldzaam.

Gefeliciteerd Dirk! Hopelijk is deze overwinning een zetje in de rug om je weer eens wat vaker te zien op het Autoweekforum. ;)

En dank voor de organisatie, Escher en Louisz. (y)

PS. Dank aan iedereen die heeft gestemd op "mijn" Fiat Argenta.

Ik zag nu pas dat vorig jaar een top-10 van de uitslag was geplaatst. Ik had slechts een top-3 opgenomen, dus ik heb de resterende 7 nog even toegevoegd. Voor de goede orde zet ik het ook nog even hieronder neer. De 5 punten bonus heb ik daarbij, waar relevant, aan de hoogste scorende inzending toegerekend. De resterende 7 zijn:

4. D Oh: Bristol Brigand (31 punten*)
5. Rutger DC: Austin A60 Cambridge (29 punten*)
6. CitroenAZU - Toyota Corolla (28 punten*)
7. Astrawez - Sunbeam Sceptre (24 punten*)
8. MWH - Vauxhall Viva HC (23 punten*)
9. Astrawez - Opel Kadett GT (16 punten)
10. D Oh - Vauxhall Cavalier (15 punten)

Om te bepalen wie in de top-10 kwamen heb ik de bonuspunten trouwens buiten beschouwing gelaten. Ik had zelf met mijn eerste inzending 14 punten: dat viel dus net buiten de top-10, hoewel de inzending met bonuspunten op plaats 9 terechtgekomen zou zijn. Misschien volgend jaar die bonuspunten maar gewoon helemaal achterwege laten?

* = inclusief 5 bonuspunten

Terug
Bovenaan