Spiegel is eraf gereden, goed zelf te repareren op deze manier?

Hil81

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb een Seat Ibiza ST, 1.2 TDI, augustus 2010.

Vanmorgen werd ik leuk verrast. Mijn linker buitenspiegel was "eraf" gereden. Eraf wil zeggen, het glas lag op de grond en was gebarsten, de spiegelkap was eraf, en de spiegel was helemaal gedraaid.
Ik heb even zitten pielen, en de spiegel, al is het gebarsten, kan ik er weer op terugklikken, en de kap moet ook lukken.

Ook klappen de spiegels nog in als ik dat aanzet, en ook kan ik de spiegel nog elektrisch bedienen. Dus dat gaat allemaal nog goed. Het verwarmen zou ook nog moeten gaan, de draadjes die ik aan de achterkant van de spiegel kan aansluiten zijn nog netjes intact.

Kan ik nu "gewoon" een spiegel bestellen (Deze?) KLIK

En een spiegelkap (Deze? KLIK

Als ik die vervang, ben ik er dan? Want ik belde net de dealer, en die wil eerst dat ik langskom, alles moet bekeken worden, en daarna besteld, en over een paar dagen moet ik dan weer terug om het te laten monteren. Ben band dat dat een duur geintje wordt...

Alvast bedankt!!

Zou zeggen bestel dat spul kom je er vanzelf achter, kun je geen buil aan vallen gezien de prijs.

Als je naar de dealer gaat, heb je denk ik grote kans, dat ze je een hele nieuwe buitenspiegel willen aansmeren, dan ben je duur uit.

Lijkt erg mee te vallen, dat wegdraaien is ontworpen voor dit soort gevallen. Gewoon bestellen inderdaad, misschien moet hij nog wel gespoten worden.

Een Seat van 2010 heb je toch nog wel allrisk verzekerd? Check even bij je verzekering, als je schade niet direct jouw schuld is dan willen ze de no-claim nog wel eens ongemoeid laten.

Spuiten kan denk ik wel voor een paar tientjes, maar dan ben je wel een dag die kap weer kwijt, bewaar dus degene die gebarsten is, kan je misschien met ducktape tijdelijk blijven gebruiken.

(Overigens dat langskomen bij dealers is wat irritant, maar bijna onvermijdelijk, er is altijd wel iets wat je niet ziet of verkeerd doorgeeft, ik heb ook wel eens heel veel foto's gemaakt van schade maar uiteindelijk bleek in het echt toch wat meer vervanging nodig)

Het is mij niet duidelijk of de kap wel of niet stuk is. Uit de OP maak ik op dat het glas gebarsten is.

Terug
Bovenaan