spiegel eraf

Honda75

Wegverkenner
Weet niet of dit de juiste plek is op het forum, maar hier komt mijn vraag...

Vandaag op weg naar mijn werk reed een vrouw vrij abrupt over mijn weghelft heen met als gevolg mijn (hele) spiegel eraf.
Op de één of andere manier kan ik maar niet vinden hoe hoog de kosten zullen zijn voor een nieuwe spiegel. (De vrouw zei dat ik juist over haar weghelft kwam, dus dat wordt een ja tegen een nee - daarom zie ik het ervan komen dat ik het zelf moet gaan bekostigen, mede gezien ik een hoog eigen risico heb.)

Mijn kenteken intypen op onderdelen-sites werkt ook niet, daar ik in een Noors kenteken heb.
Heeft iemand enig idee wat een nieuwe buitenspiegel (bestuurderskant) kost voor een Honda Civic 2.2 ctdi 2007 (of een site waar ik dat makkelijk kan vinden?)

Het gaat mij alleen om het onderdeel zelf. (niet de eventuele monteringskosten)

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

https://www.auto-onderdelen24.nl/honda/civic-viii-hatchback-fn-fk/19242/10666/buitenspiegel

In Nederland heb je de Onderdelenlijn waar je die spiegels wel kan vinden. Daar zijn ze gebruikt en misschien in de juiste kleur aanwezig? Dit is waarschijnlijk de meest goedkope oplossing.

Hier is een link naar die spiegels op die website. Wel de juiste bouwjaren selecteren, dus 2005-2011 als ik me niet vergis. En let ook op dat het het juiste model is (2005 had je en het oude en het nieuwe model, bijvoorbeeld): https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/honda/model/civic/onderdeel/spiegel-buiten-links/

Dank voor jullie (snelle) antwoord! Ik heb nu een goede prijsindicatie. Ik verwachtte 500 euro of zo (Honda kennende), maar gelukkig valt de prijs van het onderdeel mee. (rond de 200 euro)

Heeft iemand enig idee of dit onderdeel vrij eenvoudig zelf te bevestigen is? (Als leek zijnde.) Of kan ik daar maar beter een echte monteur voor inschakelen....

Het vervangen is niet veel werk, aangezien die naast de ruit gemonteerd zit ipv op het plaatwerk van de deur wat tegenwoordig normaal is.

Deur open doen. Het 3 hoekige kapje er af trekken, die zit alleen geklikt.
Stekker los. En de 3 moeren los draaien en je spiegel is los.
*Edit* er zit nog een schroef achter het rubber.
Even het plastic drukkertje er uit halen. Dan kan je er bij.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Boppie: bedankt voor de prijsindicatie!

pakkingharry: hartelijk dank voor de uitleg hoe ik de spiegel kan vervangen.

RobG: je hebt voor mij de gouden tip gegeven! Heb vandaag de spiegel voor 55 euro gekocht (+ verzendkosten) en dat scheelt zomaar een paar honderd euro met wanneer ik naar een garage zou gaan. Heel erg bedankt!

Fijn weekend!

Pakkingharry:

Heb zojuist even gekeken en denk toch dat je een andere auto voor je hebt.

Er zit wél een soort driehoekig plaatje die vastgeklikt zit, die ik er zojuist heb uitgehaald.
Hier zitten 2 moeren achter en vervolgens 2 moeren (verborgen) achter het grote plastic deel aan de binnenkant van de deur. (=onder het driehoekig plaatje)

Zou dit ook geklikt zijn?
(Ben bang dat ik het anders stuk trek.) Ook de bedrading (en waarschijnlijk ook de stekker) van de spiegel zit achter dit grote deel verborgen.

Er zit trouwens een boel van die zwarte kit tussen gespoten, wat het niet makkelijker maakt.

Honda75 zei:
Pakkingharry:

Heb zojuist even gekeken en denk toch dat je een andere auto voor je hebt.

Er zit wél een soort driehoekig plaatje die vastgeklikt zit, die ik er zojuist heb uitgehaald.
Hier zitten 2 moeren achter en vervolgens 2 moeren (verborgen) achter het grote plastic deel aan de binnenkant van de deur. (=onder het driehoekig plaatje)

Zou dit ook geklikt zijn?
(Ben bang dat ik het anders stuk trek.) Ook de bedrading (en waarschijnlijk ook de stekker) van de spiegel zit achter dit grote deel verborgen.

Er zit trouwens een boel van die zwarte kit tussen gespoten, wat het niet makkelijker maakt.

Dan heb ik denk ik een verkeerde voor mij.
Ik verwacht eigenlijk niet dat de spiegel ook bevestigd zit achter de deur kaart.

Heb je de andere spiegel al? Vergelijk dan even met elkaar.

Pakking Harry:

Ik moet toch 3 schroeven losmaken (de 4e schroef heeft een andere functie). De stekker zit helaas achter de plaat aan de binnenkant van de deur, dus die moet er ook af. Maar op zich is alles goed te doen voor een amateur als ik.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Heb dit flimpje gevonden op Youtube: precies dezelfde auto.

https://www.youtube.com/watch?v=g3_YuLOmIBM

Even nog het verloop van het verhaal.....

Ik heb dus vanuit NL de spiegel laten opsturen. (Naar Noorwegen) Ondanks dat de verzender de waarde erop had geschreven, kreeg ik een afhaalcode in de brievenbus: ik kan het pakketje ophalen bij het plaatselijke postkantoor, maar willen nog wel graag dat ik de factuur opstuur.

Aangekomen bij het postkantoor zegt de jongeman dat het pakketje er niet is, maar in Oslo bij de douane.
Ik dus de factuur opgestuurd, aannemende dat daarna pas mijn spiegel wordt verzonden.

Vervolgens krijg ik een aantal dagen later weer een brief: of ik de factuur op wil sturen.
Ik bellen naar de klantenservice om te vertellen dat ik dat al gedaan heb.....
Eerst meerkeuzemenu, vervolgens een medewerker gesproken die van toeten noch blazen weet en slecht zijn taal spreekt. In paniek verbind hij me door met een afdeling die niet opneemt.....
Vervolgens opnieuw opgebeld en niemand die opneemt. Morgen nog maar eens proberen.

Ondertussen duurt het spiegelverhaal 3 weken....zucht!

Terug
Bovenaan