Speciale Editie... Of niet. Onbekende uitvoeringen van bekende auto's

Ik denk dat het allemaal te maken heeft met de lift.

Ik denk juist dat er geen lift in zit maar een oprij systeem (platen). Op de foto in Spanje zie je dat de auto achter erg laag in de wielkast zit, ik denk dat er een luchtvering op de achteras is ingebouwd. Die zakt voor in en uit rijden.

Wellicht is er een speciale, zware, rolstoel benodigd die niet voldoet aan het maximum toegestane hefgewicht van de rolstoellift. ?

Opel dealers creerden in die tijd wel meer.

Andere merken ook wel, ook bij nieuw. Ik herinner mij nog wel de nieuw geleverde (voorraad) Citroën AX'en, Allure uitvoering (mooie, luxe bekleding en de sport stoelen. De striping én Allure plaatje kwamen via de onderdelenlevering. Wit stuk vierkant karton, in plastic geseald.
Zo kon de fabriek één batch van auto's maken en in verschillende landen, onder verschillende actienamen, verkopen.

Ik kan me bij opel het "fresh" logo nog herinneren, een soort driedelige vlam in eveneens driekleuren.

(niet te verwarren met flash overigens)

Kwam per toeval deze Ford Fiesta 'Hot Hatch Edition' tegen.
1500205801665.jpg

Ik ben niet heel goed in speciale edities maar dit is wel een Serie Limitée; de Renault Mégane Floride in een opvallend zwart-met-beige. Volgens Renault zijn er 1600 van gemaakt, waarvan 25 stuks voor NL. Dit is een importexemplaar.

2013 Renault Mégane CC Floride

Mooi om te vermelden bij die Mégane Floride en lastig te zien in de foto hierboven is de bijzondere/smaakgevoelige kleurvoering in het interieur. Daar worden de beige accenten namelijk gecombineerd met felrode panelen en "bijpassende" bekleding:

test-drive-prueba-renault-megane-coupe-cabrio-floride-201312772_3.jpg

Dat had deze niet. Wat op de foto beige is, is dat bij deze ook. Verder is hij van binnen gewoon zwart of donkergrijs. Met name op het stuur en - hoe heet die plank bovenop het dashboard - is dat op de foto te zien.

De Megane CC Floride is het meest bekend in de Ivoorwitte kleur, maar er zijn ook zwarte en wijnrood metallic versies geleverd. De Ivoorwitte exemplaren hebben allemaal het rood met creme interieur waarbij er nog weer twee verschillende vakverdelingen op de voorstoelen zijn, zie foto's hier onder.

De zwarte Floride uitvoeringen zijn heel wat minder uitbundig. Een ivoor / cremekleurige strip op het dashboard, cremekleurige piping op de zwart lederen bekleding en een two-tone stuur in dezelfde kleurcombinatie. Dat is het wel.

f86401d0da716b4ede2c169a50bbfee5119c88b4.jpg

Renault_Megane_CC_dCi_Floride_508.jpg

Interieur van een zwarte Megane CC Floride:

49474a424d0fc48bcd38b411641f6a99439d687e.jpg

9ec4b5ff0d5b698ee3bc98903de7b888d1c60c2f.jpg

En tot slot nog een paar (slechte) foto's van een roodmetallic Megane CC Floride:

22c30f6242c54b2b08188575488b974f93532128.jpg

852707474cab5c6aa71dd1d571a7f5f566581356.jpg

Op de website van Bitter kom ik de Corsa wel tegen maar daar zitten er geen Opel-logo's op. Bijzonder ding wel!

Terug
Bovenaan