Soul vervangen

jan 2775164

Wegverkenner
Hallo allemaal,

Ik wil eerdaags mijn Kia Soul inruilen voor een Kia Stonic tweedehands of Nissan Juke tweede hands,
ik zelf prefereer de vier cilinder Juke boven de driecilinder Stonic.

Ook omdat ik heb vernomen dat driecilinders veel olie gaan gebruiken om en nabij de 60.000 km,
ik praat over een auto tussen de 2015 a 2018 met ca 60.000 km op de teller, advies welkom.

Soul willen we ook weer maar is helaas haast niet meer te verkrijgen tweedehands tussen de 2015 a 2018 benzine,

Grpoet,
Jan

jan 2775164 zei:
Laat maar hoor het alweer kom vaker van die achterlijke antwoorden/ vragen tegen mazzel
+
Dus omdat jij geen vraag stelt wil je geen moeite doen en verwachte je achterlijke antwoorden?

jan 2775164 zei:
Hallo allemaal,

Ik wil eerdaags mijn Kia Soul inruilen voor een Kia Stonic tweedehands of Nissan Juke tweede hands,

Ook omdat ik heb vernomen dat driecilinders veel olie gaan gebruiken om en nabij de 60.000 km,
ik praat over een auto tussen de 2015 a 2018 met ca 60.000 km op de teller, advies welkom.

Soul willen we ook weer maar is helaas haast niet meer te verkrijgen tweedehands tussen de 2015 a 2018 benzine,

Grpoet,
Jan

Best een lastige keus. De Nissan Juke kwam in 2010 op de markt, en is dus al wat ouder. De Kia Stonic in 2017 en is veel moderner. De Nissan Juke staat wel bekend als goede en betrouwbare auto, de 1.6 liter 4 cilinders is degelijk en betrouwbaar. De Kia Stonic heeft natuurlijk 7 jaar fabrieksgarantie, en Kia scoort over het algemeen goed op betrouwbaarheid.

Eind 2019 kwam de nieuwe Nissan Juke met betrouwbare en degelijke 1.0 3 cilinder. Alleen weet ik niet of die binnen het budget valt.

Ik zou zeker proefritten maken.

Zeker te overwegen alternatieven zijn de Dacia Duster vanaf 2018, of de Renault Captur 2 vanaf 2019.
De 1.0 en 1.3 benzinemotoren staan bekend als heel betrouwbaar en degelijk.

Het niet waar dat 3 cilinders na 60.000 km olie gaan gebruiken.
Bij een 4 cilinder volgen de arbeidsslagen elkaar precies op, hierdoor lopen ze van nature wel rustiger dan een 3 cilinder. De levensduur en het olieverbruik is vooral afhankelijk van de constructie, onderhoud, en hoe er mee wordt omgegaan. Het aantal cilinders speelt niet zo zeer een rol.

Dat is echt borrelpraat, er zijn genoeg 3 cilinder die de 2 ton halen zonder noemenswaardig olieverbruik en genoeg 4 cilinder waar een liter op de 1000 kilometer bij 100.000 kilometer voor komt.
Een stonic is overigens ook gewoon met 4 cilinder geleverd. is alleen wel een turboloze 1.2 wat zijn voor en nadelen heeft

Ik zou wel een 4 cilinder prefereren dat ze gewoon een wat rustigere loop en vermogensafgifte hebben, al word het tegenwoordig wel steeds beter

Ik zou sowieso voor de stonic gaan, alleen al vanwege dat hij in de basis een stuk nieuwer is. (en ik hem ook mooier vind)

ak2 zei:
jan 2775164 zei:
Hallo allemaal,

Grpoet,
Jan

Bedankt voor advies,

Groet,
Jan

Best een lastige keus. De Nissan Juke kwam in 2010 op de markt, en is dus al wat ouder. De Kia Stonic in 2017 en is veel moderner. De Nissan Juke staat wel bekend als goede en betrouwbare auto, de 1.6 liter 4 cilinders is degelijk en betrouwbaar. De Kia Stonic heeft natuurlijk 7 jaar fabrieksgarantie, en Kia scoort over het algemeen goed op betrouwbaarheid.

Eind 2019 kwam de nieuwe Nissan Juke met betrouwbare en degelijke 1.0 3 cilinder. Alleen weet ik niet of die binnen het budget valt.

Ik zou zeker proefritten maken.

Zeker te overwegen alternatieven zijn de Dacia Duster vanaf 2018, of de Renault Captur 2 vanaf 2019.
De 1.0 en 1.3 benzinemotoren staan bekend als heel betrouwbaar en degelijk.

Het niet waar dat 3 cilinders na 60.000 km olie gaan gebruiken.
Bij een 4 cilinder volgen de arbeidsslagen elkaar precies op, hierdoor lopen ze van nature wel rustiger dan een 3 cilinder. De levensduur en het olieverbruik is vooral afhankelijk van de constructie, onderhoud, en hoe er mee wordt omgegaan. Het aantal cilinders speelt niet zo zeer een rol.

Een Soul uit Duitsland halen kan ook nog:
1.6 GDI
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=353562093>

1.6T
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=355384383>

Knalgeel, ook leuk:
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=359728107>

Terug
Bovenaan