Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Schmidt zei:2 dagen thuis blijven en vooral niet rijden Zou een geweldig signaal zijn. Komend voor jaar weer stemmen blijven er twee partijen oven Fvd en Wilders die zijn tenminste tegen al deze onzin.
Schmidt zei:2 dagen thuis blijven en vooral niet rijden Zou een geweldig signaal zijn. Komend voor jaar weer stemmen blijven er twee partijen oven Fvd en Wilders die zijn tenminste tegen al deze onzin.
Simon 663845 zei:Naar mijn weten maakt de maatregel 130 naar 100 km/h 0,07 procent winst/vermindering uit op de stikstofuitstoot in NL.. Dus kortom helemaal niks, en is de automobilist, maar vooral de autoliefhebber weer eens de lul, die al veel teveel betaald. Waarom moeten wij (autoliefhebbers) ons aan deze stikstofcijfers houden is één, dit is mij nooit gevraagd bij de verkiezingen, maar de schuld bij de automobilist te schuiven is echt buiten proportie. 20 miljoen belastingsgeld weer weg om de bordjes te veranderen, voor symboolpolitiek? Waarom kan dan de wet niet aangepast worden? Net als met die 70 miljoen schadevergoeding voor niet-nederlanders, die we hier wel wat beter hadden kunnen gebruiken in de Zorg bijv. En dan heb ik het nog niet over het Belastingdienst/UWV/IND/CBR gefaal.
Echt wég met dit kabinet, wát een piassen.
opel omega zei:Ik ben er zelf op tegen. Het "flauwe" vind ik ook dat men er in de randstad nauwelijks last van heeft en "op het platteland" des te meer. Als ik hier kijk kan ik grote delen van de dag gewoon 130 rijden hier zonder te hoeven wachten op anderen. Hiernaast moet ik een redelijk stuk rijden naar de volgende stad. In de randstad is het al vrijwel overal 100 of te druk om harder te rijden. Hiernaast zijn de afstanden die men aflegt ook vaak korter. Het gaat mij zelf op een werkdag tussen de 20 en 30 minuten kosten schat ik.
verlichting2 zei:Ben benieuwd naar twee dingen:
* Gaat het meer rust opleveren op de snelweg? Er is immers minder snelheidsverschil tussen auto's en vrachtverkeer.
* Hoeveel zuiniger ga ik zelf rijden? Nu zit ik op 1 op 17,5.
CDVDP zei:Geen probleem met 100 km per uur als het maar gecontroleerd wordt en overschrijdingen zeer fors beboet.
R W xxx zei:CDVDP zei:Geen probleem met 100 km per uur als het maar gecontroleerd wordt en overschrijdingen zeer fors beboet.
We zullen voortaan iedereen die 10km of meer te snel rijdt meteen executeren, ok? Extrabonus voor de uitstootaanpak meteen.
Boppie zei:R W xxx zei:CDVDP zei:Geen probleem met 100 km per uur als het maar gecontroleerd wordt en overschrijdingen zeer fors beboet.
We zullen voortaan iedereen die 10km of meer te snel rijdt meteen executeren, ok? Extrabonus voor de uitstootaanpak meteen.
Pussy, pak de hele familie. Ook oma.
Blackadder the 5th zei:Als ik de reacties op de Voorpagina lees, dan heeft
de overheid de investeringen in extra borden in no time terugverdiend ...
Zoals reeds gezegd, als met deze maatregel (op papier) de (land)bouw weer vlotgetrokken kan worden, heb ik er als spitsrijder niet zo'n probleem mee.
Denk niet dat deze maatregel alleen afdoende zal zijn, de dagelijkse file's op de diverse knooppunten zijn naar mijn idee een veel groter (uitstoot)probleem.
De vraag is hoe dat op te losssen, meer van het ene (lees asfalt) of minder van het ander (lees auto's in de spits).
Maar goed, dat is weer een andere discussie ...![]()
rke zei:100 km/uur zou vooral een goede oplossing kunnen zijn als we voortaan kleinere voertuigen zouden kopen met voldoende vermogen om slechts 100 km/uur te rijden, iets wat ook in het beperken van de CO2 uitstoot erg goed zal werken.
Boppie zei:R W xxx zei:CDVDP zei:Geen probleem met 100 km per uur als het maar gecontroleerd wordt en overschrijdingen zeer fors beboet.
Pussy, pak de hele familie. Ook oma.
verlichting2 zei:Ben benieuwd naar twee dingen:
* Gaat het meer rust opleveren op de snelweg? Er is immers minder snelheidsverschil tussen auto's en vrachtverkeer.
* Hoeveel zuiniger ga ik zelf rijden? Nu zit ik op 1 op 17,5.
Daarbij rij ik regelmatig 120 of 130 waar dat mag.
We gaan het zien.
CDVDP zei:Het is niet alleen beter voor milieu maar als we er aan gewend zijn ook voor de verkeersveiligheid, veel belangrijker op onze overvolle wegen.
Boppie zei:Als deze maatregel, die relatief weinig pijn doet de boel weer vlot kan trekken dan is dat een kleine prijs. En eerlijk gezegd, nogmaals los van wat ik hiervan vind, zit ik er niet op te wachten dat onze regering uitspraken van de rechterlijke macht aan de laars lapt.
CDVDP zei:Het is niet alleen beter voor milieu maar als we er aan gewend zijn ook voor de verkeersveiligheid, veel belangrijker op onze overvolle wegen.
funf zei:CDVDP zei:Het is niet alleen beter voor milieu maar als we er aan gewend zijn ook voor de verkeersveiligheid, veel belangrijker op onze overvolle wegen.
Dat zijn stellingen zonder onderbouwing.
CDVDP zei:funf zei:CDVDP zei:Het is niet alleen beter voor milieu maar als we er aan gewend zijn ook voor de verkeersveiligheid, veel belangrijker op onze overvolle wegen.
Rij 80.000k per jaar. Hufterig gedrag neemt schrikbarend toe, verschrikkelijk. Als je veel rijdt weet je echt wat ik bedoel.
CDVDP zei:funf zei:CDVDP zei:Het is niet alleen beter voor milieu maar als we er aan gewend zijn ook voor de verkeersveiligheid, veel belangrijker op onze overvolle wegen.
Rij 80.000k per jaar. Hufterig gedrag neemt schrikbarend toe, verschrikkelijk. Als je veel rijdt weet je echt wat ik bedoel.
speedtouch zei:CDVDP zei:funf zei:CDVDP zei:Het is niet alleen beter voor milieu maar als we er aan gewend zijn ook voor de verkeersveiligheid, veel belangrijker op onze overvolle wegen.
Ik maak dat als fietser ook mee, helaas, en terwijl ze je bewust geen voorrang geven, gebaren ze nog sorry!
Rutger DC zei:Schmidt zei:2 dagen thuis blijven en vooral niet rijden Zou een geweldig signaal zijn. Komend voor jaar weer stemmen blijven er twee partijen oven Fvd en Wilders die zijn tenminste tegen al deze onzin.
Het heet dan wel het AutoWeek-forum, maar zo eendimensionaal zijn de meeste forummers ook weer niet.
Idefiqs zei:Toch mis ik in deze discussie waarom verlaging van de vmax niet zou helpen. Zeker is dat een auto minder verbruikt bij 100 dan bij 130, dus minder uitstoot. Voor verkeersveiligheid geldt hetzelfde, hoe kleiner de snelheidsverschillen hoe veiliger. Nog afgezien van de impact van botsing met 130 VS 100.
Leuk is het niet voor ons, maar de voordelen zijn evident.
Pepe41 zei:@muddy bandit 06-03 21:30: wat een kulredenering; met deze redenatie kun je ook het terugzetten van de max. snelheid van 100 naar 85 rechtvaardigen. En vervolgens van 85 naar 75. Et cetera, tot we op 10 km/u zitten.
DeeTwee zei:CDVDP zei:funf zei:CDVDP zei:Het is niet alleen beter voor milieu maar als we er aan gewend zijn ook voor de verkeersveiligheid, veel belangrijker op onze overvolle wegen.
Dus als de maximumsnelheid verlaagd wordt neemt de hufterigheid af?![]()
DeeTwee zei:CDVDP zei:Rij 80.000k per jaar. Hufterig gedrag neemt schrikbarend toe, verschrikkelijk. Als je veel rijdt weet je echt wat ik bedoel.
Dus als de maximumsnelheid verlaagd wordt neemt de hufterigheid af?![]()
Dan moet je de discussie eens doorlezen, dan krijg je het antwoord op je vraag. De mindere uitstoot is maar zo'n minuscuul beetje dat je er niks mee op schiet. Je kan beter de boeren minder laten uitstoten, dat is 40% van het totaal.Idefiqs zei:Toch mis ik in deze discussie waarom verlaging van de vmax niet zou helpen. Zeker is dat een auto minder verbruikt bij 100 dan bij 130, dus minder uitstoot. Voor verkeersveiligheid geldt hetzelfde, hoe kleiner de snelheidsverschillen hoe veiliger. Nog afgezien van de impact van botsing met 130 VS 100.
Leuk is het niet voor ons, maar de voordelen zijn evident.