Smart #5 | Vanaf € 48.440

Wouter82

Moderator

7u76m4dy0vgkin_1200.jpg

h3pb64tti1gchh_800.jpg

jzldda2xilw6ct_800.jpg

hbdugpa2h22xa7_800.jpg

ymq4pidancwzzq_800.jpg

vnfytob7enrp25_800.jpg

De Smart #5 is volgens de eerste informatie die we van het model te pakken hebben 4,71 meter lang. Daarmee overtreft hij de voorheen grootste Smart – de #3 – met maar liefst 27 centimeter. Ook de wielbasis van de Smart #5 is groter. Tussen de voor- en achteras zit 2,9 meter, 11 centimeter meer dan bij de #3. De Smart #5 is de productieversie van de in april dit jaar getoonde Smart Concept #5.

We kunnen al melden dat de Smart #5 in elk geval in China drie motorversies krijgt. Er komt een 340 pk sterke variant met achterwielaandrijving, maar ook twee versies met vierwielaandrijving. Die minst potente belooft al zeer potent te worden. Die heeft namelijk een 363 pk sterke elektromotor achter en een 224 pk krachtig exemplaar op de vooras. Daarboven staat een versie met een maar liefst 421 pk sterk elektrohart achter en een 224 pk sterk exemplaar op de vooras. Een lichtgewicht is de Smart #5 overigens niet: hij legt namelijk 2.250 tot 2.450 kilo in de schaal. De krachtigste variant schopt het tot een topsnelheid van 210 km/h, de twee motorversies eronder houden het bij 200 km/h voor gezien.

Later dit jaar beleeft de Smart #5 zijn officiële debuut. We verwachten het model ook in Nederland op de markt.

Best een leuk ding om te zien, maar hij had van mij wel 50 centimeter kleiner en minimaal 500 kilo lichter mogen zijn.

Wel een leuke auto inderdaad, ik heb associaties met Kia aan de voorzijde en een wat 'karakterloos' design aan de achterkant. Jammer dat smart niet de kans grijpt om het familiegezicht van de #1 en #3 door te trekken in dit hogere model.

Lijkt wel erg veel op een Mercedes GLB. Vind de blokjes in de doorlopende verlichting ook niet mooi.

Wow, geen doorlopende LED-strip op de achterzijde, dat is wel bijzonder. Verder denk ik dat ik 'm in het echt moet zien - en ik ben benieuwd naar de prijs.

Reviews zijn erg positief over de #5 alleen de software kon beter en nog wat details zoals de hoofdsteunen.
Voor de rest top. Vooral het snelle snelladen wordt geroemd.

Afgelopen zaterdag bekeken..... Wat een geweldige auto !! Ze hadden allen de Brabus en de Summit staan. Beide erg indrukwekkend, maar voor ons boven budget. De Pro en Pro+ komen volgende maand. Dan maar weer eens terug, want blind staren op een Brabus is heeeeeeel vervelend :)

Nieuw, de EHD:

De plug-in hybride variant van de Smart #5 heet voluit Smart #5 EHD. Hij heeft een 163 pk sterke 1.5 benzinemotor met turbo, zo blijkt uit informatie die AutoWeek heeft opgevist uit de database van het Chinese Ministerie van Industrie en Informatie Technologie. Hoe krachtig de elektromotor is, weten we nog niet. Wel kunnen we melden dat de SUV een accu van 'meer dan 40 kWh' heeft. Op enkel elektrokracht moet de Smart #5 EHD meer dan 250 kilometer ver komen. De totale actieradius moet meer dan 1.600 kilometer bedragen.

Of en wanneer de Smart #5 EHD ook naar Nederland komt, is op dit moment niet bekend.

260136191

Voor die range moet je wel veel performance inleveren.

Die laser op het dak zal ook wel alleen in China geleverd worden.
Net als die badge op de B stijl "Styled by Mercedes".

Volgens mij schreef ik het ooit al eens in het Scoop-topic van dit model, maar ik blijf het een Jeep Renegade-kopie vinden. Echt wel mooi, maar geen smart. :p

Terug
Bovenaan