Sloperijfoto's, deel 3

Otto Oto zei:
Wat is de naam van deze sloperij in Roosendaal en wat is het adres? Op Google kon ik deze niet vinden.

Astrawez zei:
Vorige week zaterdag ben ik even (lees: de hele middag) naar Roosendaal geweest waar een nieuwe sloperij is geopend. Het is net een Ikea parkeerterrein waar je overheen kan lopen en alles van de auto's kan demonteren. Bij de ingang kan je een kar(retje) pakken waar je je spullen op kan leggen. Alle parkeerplaatsen zijn genummerd, waardoor je niet naar een auto hoeft te zoeken als je specifiek voor één bepaalde auto komt. Overal staan palen met luidspeakers waar muziek uit komt en met de mogelijkheid tot het pakken van stroom (voor als je een slijptol oid wilt gebruiken. Als je klaar bent met sleutelen is er ook nog de mogelijkheid tot het wassen van je handen. Verder hanteren ze vaste prijzen per onderdeel, dus je komt bij de kassa nooit voor verrassingen te staan. Kortom: best wel een ideale sloperij!

Gezien de loods van Vos Logistics op de achtergrond zal het ergens op Borchwerf II zijn, omgeving Argonweg/Heliumweg.

Mooi concept. Ik ben benieuwd in hoeverre dat ook goed bijgehouden wordt.

Astrawez zei:
Dit pareltje is ook vrij recent binnen gekomen. Een echte GSi (c20ne) Cabrio met digidash!
Geinig. Gezien de aanslag lijkt het alsof die er al jaren staat. Paar foto's later met het dakje open?

Dakloos zei:
Mooi concept. Ik ben benieuwd in hoeverre dat ook goed bijgehouden wordt.
Astrawez zei:
Dit pareltje is ook vrij recent binnen gekomen. Een echte GSi (c20ne) Cabrio met digidash!
Geinig. Gezien de aanslag lijkt het alsof die er al jaren staat. Paar foto's later met het dakje open?
Waarschijnlijk heeft hij ergens lang buiten stil gestaan. We hebben inderdaad even het dakje geopend om te kijken of alles nog werkte. Hij ging aardig stroef, maar het lukte uiteindelijk wel. Uiteraard hebben we voor vertrek het dakje weer netjes dicht gemaakt om evt. schade aan het interieur te voorkomen.

Bart81 zei:
Astrawez zei:

Hoe komt een Chery nu ineens bij een Nederlandse sloperij/demontagebedrijf terecht? o_O

Omdat vd Ven door heel het land rijdt om dit soort 'oude meuk' op te halen. ;)
Is je auto niet interessant voor export bij Auto1 of dergelijke partijen, kan je bij hen terecht. Zullen ook inruilers zijn bij de handelaren die er niks mee doen en eens in de zoveel tijd e.e.a. afvoeren richting demontagebedrijven.

~~~~~~~~~~~
Het is een mooi terrein en alle ruimte om de auto heen om te sleutelen inderdaad.
Prijsniveau is redelijk, als ik dat zo zag op hun prijslijst.
Al zullen vele mensen toch ook de brandstofkosten moeten rekenen om naar Roosendaal te rijden. Vraag is of je dan in de buurt niet net hetzelfde onderdeel kan scoren of via pakketservice kan bekomen tegen gelijke kosten.?

Zo'n groot terrein met voorzieningen kost vd Ven ook geld, lijkt mij.

Ik ben de laatste tijd niet heel actief meer hier, maar kijk zo nu en dan nog wel naar de foto's die hier voorbij komen, bedankt ook Astrawez voor de foto van de Musso!

Bij deze nog weer eens wat foto's van mijn kant bij Van Olst, aangezien ik zeker de eerste auto die volgt even hier wou delen:
Hyundai Pony Olympique, op het oog in zeer nette staat en met nog apk tot ergens in 2020, echter is het kenteken al niet meer te vinden via de rdw:
Hyundai Pony Olympique , TB-43-RL by danny_1995, on Flickr
Hyundai Pony Olympique , TB-43-RL by danny_1995, on Flickr

Verder nog een vroege Golf II:
Volkswagen Golf II , LZ-34-KJ by danny_1995, on Flickr

AX Volcane:
Citroën AX Volcane , LL-RD-76 by danny_1995, on Flickr

Camry van 1ste eigenaar, is dan ook een handelsauto:
Toyota Camry , PK-11-HY by danny_1995, on Flickr

Town & Country:
Chrysler Town & Country by danny_1995, on Flickr

Astra met wat OPC accessoires zoals de grille:
Opel Astra OPC modified by danny_1995, on Flickr

Opel Astra OPC modified by danny_1995, on Flickr

Late Musso, was de laatste die hier nog in de buurt rondreed:
SsangYong Musso 2.9 Aut Van 2003 by danny_1995, on Flickr
SsangYong Musso 2.9 Aut Van 2003 by danny_1995, on Flickr

Terrano II:
End of the Terrano by danny_1995, on Flickr

Gran Move op grijs kenteken:
Daihatsu Gran Move Van , dierenambulance by danny_1995, on Flickr

Saturn Vue:
Saturn Vue, 70-ZK-KG by danny_1995, on Flickr

En bij GAOS Emmeloord lagen deze twee Besturn FAW B70's:
2x Besturn FAW B70 by danny_1995, on Flickr

2x Besturn FAW B70 by danny_1995, on Flickr

Doodzonde van de Pony. Echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n nette youngtimer zomaar naar de sloop brengt.
De apk liep inderdaad nog t/m 18-07-2020. Misschien is de motor vastgelopen oid?

Hij is nog te redden mits de vloeistoffen er nog niet uit zijn. De Malaga was ook al uitgeschreven maar is uiteindelijk net op tijd gered.

Astrawez zei:
Doodzonde van de Pony. Echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n nette youngtimer zomaar naar de sloop brengt.
De apk liep inderdaad nog t/m 18-07-2020. Misschien is de motor vastgelopen oid?
Voor een hoop mensen is het niet meer dan een oude auto en waarschijnlijk kregen ze er bij de sloop het meest er voor. Jij ziet het als een youngtimer, maar de mensen die dit soort auto's kopen blijkbaar niet.

zombies zei:
Astrawez zei:
Voor een hoop mensen is het niet meer dan een oude auto en waarschijnlijk kregen ze er bij de sloop het meest er voor. Jij ziet het als een youngtimer, maar de mensen die dit soort auto's kopen blijkbaar niet.

Dit exemplaar heeft recent nog lang bij een handelaar te koop gestaan die er volgens mij nog best een behoorlijk bedrag voor vroeg. Ik denk dus niet dat jouw scenario hier van toepassing is.

929V6 zei:
zombies zei:
Astrawez zei:

Dit exemplaar heeft recent nog lang bij een handelaar te koop gestaan die er volgens mij nog best een behoorlijk bedrag voor vroeg. Ik denk dus niet dat jouw scenario hier van toepassing is.

De status van het kenteken van die Pony is inmiddels als "gedemonteerd" geregistreerd, de aanvang datum laatste tenaamstelling is 11-03-2019.

929V6 zei:
zombies zei:
Astrawez zei:

Te koop heeft gestaan, maar is hij ook verkocht?

Ja, aan de sloperij. ;)

Handelaar heeft z'n verlies (of de wens op een grote winst) genomen (laten varen)..

Zonde. maar misschien onderhuids wel erg ver heen qua roest?

Durashift zei:
Ja, aan de sloperij. ;)

Handelaar heeft z'n verlies (of de wens op een grote winst) genomen (laten varen)..

Zonde. maar misschien onderhuids wel erg ver heen qua roest?

Of handelaar is failliet gegaan en wat bij de executieverkoop is blijven staan is naar de sloop gegaan.

Durashift zei:
Bart81 zei:
Astrawez zei:

Hoe komt een Chery nu ineens bij een Nederlandse sloperij/demontagebedrijf terecht? o_O

Is je auto niet interessant voor export bij Auto1 of dergelijke partijen, kan je bij hen terecht. Zullen ook inruilers zijn bij de handelaren die er niks mee doen en eens in de zoveel tijd e.e.a. afvoeren richting demontagebedrijven.

~~~~~~~~~~~
Het is een mooi terrein en alle ruimte om de auto heen om te sleutelen inderdaad.
Prijsniveau is redelijk, als ik dat zo zag op hun prijslijst.
Al zullen vele mensen toch ook de brandstofkosten moeten rekenen om naar Roosendaal te rijden. Vraag is of je dan in de buurt niet net hetzelfde onderdeel kan scoren of via pakketservice kan bekomen tegen gelijke kosten.?

Zo'n groot terrein met voorzieningen kost vd Ven ook geld, lijkt mij.

Ik vind het een mooi concept, alleen al omdat hierdoor de mogelijkheid tot zelf sleutelen kan blijven bestaan.
En wat de kosten betreft: of dat zwaarwegend hangt denk ik vooral af van de vraag met welke intentie je onderdelen zoekt. Ikzelf zoek hobby-matig, en de rit naar de sloop, het zelf demonteren (en thuis monteren), en ook wel een praatje met gelijkgestemde zielen of het maken van wat foto's is allemaal onderdeel van de 'beleving'. Maar ik snap heel goed dat je voor de handel, of omdat je wat bijverdiend met het in orde maken van tweedehandsjes, het liefst een onderdeel snel en goedkoop in huis hebt, en dan is verzenden aantrekkelijker.

Quatrelle zei:
Heeft iemand nog recent een Seat Marbella of een Fiat Panda 1980-2003 ergens op de sloop zien staan?

https://www.venauto.nl/venyard/?make=Fiat&model=Panda+%28141%29

Vrijdagmiddag was ik even snel bij autosloperij Weteringbrug in Weteringbrug gaan kijken wat er zoal stond. Er was net een donkergroene Panda binnengebracht uit 2000. Zaterdagmorgen ben ik er weer geweest voor wat onderdelen, maar toen waren de ramen al kapot geslagen en stond hij op de plek van de afgedankte auto's. Wil je er nog wat afhalen dan moet je er snel bij zijn. Bij Rutte in Velserbroek staat op de website ook nog een Panda. In tegenstelling tot Rutte, zijn met de prijzen bij autosloperij Weteringbrug schappelijk.

Quatrelle zei:
Heeft iemand nog recent een Seat Marbella of een Fiat Panda 1980-2003 ergens op de sloop zien staan?

Durashift zei:
Bart81 zei:

Het ging mij er meer om hoe een Chinese auto die nooit in Europa geleverd is (naar mijn weten alleen in Oekraïne), noch eenvoudig een typegoedkeuring zou hebben gekregen, op een Nederlandse sloop terecht komt.
Hetzelfde geldt voor de twee FAW Besturn hierboven. Wat is het verhaal daarachter?

Otto zei:
autosloperij Weteringbrug in Weteringbrug
Je verwacht het niet :T.

Overigens merk ik bij Rutte dat het heel erg afhangt van of ze je kennen of niet. Ik kom er nu vaker en dan worden de prijzen ook schappelijker. En je moet niet de grote baas treffen die er in de pauze zit, dan kun je ook je creditcard trekken :D.

Vandeweek was ik weer even bij Verberk in Uden. Hij doet tegenwoordig niet alleen Opel en Ford, maar gewoon alles wat binnen komt en leuk is.

Hier een kleine impressie:

Afgelopen weekend naar autodemontage piet keizer geweest daar lag een grijze 3 deurs renault 11 op stapel, voor renault liefhebbers

Ik ga morgen naar de Venyard in Roosendaal. Heb je iets nodig meld het me even via een pb , dan kijk ik of ik het voor je mee kan nemen!

Binnenkort komt er een oranje Punto 1.2 ELX van mei 2000 op de sloop. Mocht iemand nog iets willen redden; hij heeft nog 9 dagen APK :)

audilovertje zei:
Ik ga morgen naar de Venyard in Roosendaal.

Nou ik ben er geweest. We hadden een spatbord linksvoor nodig voor de fiesta van een maat van mij. Dus ik met gereedschapskist en camera naar binnen, formulier tekenen en toen vroeg de (erg vriendelijke!) dame achter de balie wat ik met de camera ging doen. Ik alles uitleggen , voor op het Autoweek forum , gewoon hobbymatig en de post van Astrawez laten zien. Maar het mocht niet baten als ik foto's wilde maken moest ik bij de directie wezen. Nahja jammer , camera weer in de auto en maar het spatbord halen.

Wel nog even een rondje over het terrein gelopen en ze hebben er echt van alles wat staan zeker van 12-30 jaar. Sommige waren zo smetteloos dat je bij jezelf dacht van wat doet dit op een sloop. Ook het terrein is erg netjes, je kan overal goed bij en er staat niks op elkaar. Prijzen ook erg schappelijk.

Tip!: Neem wel iets mee voor je knieën als je iets aan de onderkant van de auto los wil maken. Of trek een kofferbak matje uit een sloopauto. Want het asfalt komt je knieën niet ten goede.

Het scheelt natuurlijk wel dat de Venyard alles wat ze hebben met foto's op hun site zet, dus zelf foto's maken is niet echt nodig tenzij het om specifieke details zou gaan.

929V6 zei:
Het scheelt natuurlijk wel dat de Venyard alles wat ze hebben met foto's op hun site zet, dus zelf foto's maken is niet echt nodig tenzij het om specifieke details zou gaan.

Ja dat wel , maar wel jammer dat we dan dit topic niet kunnen aanvullen met plaatjes van venyard.

929V6 zei:

Ik vind het een heel interessant concept, maar met 1 ding zit ik een beetje: de foto's zijn natuurlijk een momentopname. Stel dat ik een bepaald onderdeel van een bepaald type auto zoek, en ik rijd een ruim uurtje daarheen - om er vervolgens achter te komen dat het betreffende deel er inmiddels niet meer op zit...….

Ik kan me slecht voorstellen dat ze dat allemaal per auto bijhouden, als er iets van verkocht wordt. Dan zou je kunnen bellen voor je vertrekt of het gewenste deel aanwezig is.

hoe zien jullie dit ?

300EW124 zei:
929V6 zei:

Ik vind het een heel interessant concept, maar met 1 ding zit ik een beetje: de foto's zijn natuurlijk een momentopname. Stel dat ik een bepaald onderdeel van een bepaald type auto zoek, en ik rijd een ruim uurtje daarheen - om er vervolgens achter te komen dat het betreffende deel er inmiddels niet meer op zit...….

Ik kan me slecht voorstellen dat ze dat allemaal per auto bijhouden, als er iets van verkocht wordt. Dan zou je kunnen bellen voor je vertrekt of het gewenste deel aanwezig is.

hoe zien jullie dit ?

Dat lijkt me bij elke sloperij een risico, of er nou wel of niet foto's van online mogen worden gezet. Dus inderdaad even bellen van te voren lijkt me dan de beste optie. En dan geeft het nog steeds geen garantie...

Ik ga het toch eens proberen hier. Wie o wie weet er nog een Mercedes w123 automaat te staan op een sloperij omgeving Gelderland?:D

300EW124 zei:
929V6 zei:

hoe zien jullie dit ?

De Venyard is zo groot dat er vaak meerdere zelfde modellen staan. Dus voor interieur delen/motor onderdelen kan je vaak wel slagen. Exterieur delen het beste even op voorhand bellen dan. Dus de kans van misgrijpen is erg klein.

Een paar weken geleden zijn mijn maat en ik weer even langs Venyard in Roosendaal geweest (uiteraard gewoon mét camera).
Altijd leuk om rond te neuzen, er stond ook weer genoeg leuk/zeldzaam spul tussen. Hier een selectie:

Een vrijwel roestvrije, smetteloze Kadett, welke helaas op zijn dak heeft gelegen..

Deze heb ik zelf nog eens gespot, zie: https://www.flickr.com/photos/99464713@N06/40626571003/

Dat was het alweer. Met Corsa A onderdelen gingen we weer huiswaarts.

Mocht iemand nog ergens Citroën zx’en zien, dan zie en hoor ik het graag!

Bart81 zei:
Durashift zei:
Bart81 zei:

Het ging mij er meer om hoe een Chinese auto die nooit in Europa geleverd is (naar mijn weten alleen in Oekraïne), noch eenvoudig een typegoedkeuring zou hebben gekregen, op een Nederlandse sloop terecht komt.
Hetzelfde geldt voor de twee FAW Besturn hierboven. Wat is het verhaal daarachter?

Beetje mosterd na de maaltijd maar toch:
Voor gebruik op afgesloten terrein zijn er hier en daar wel wat Chinese auto's zonder EU goedkeur in gebruik. Een van de schoonmaak bedrijven op Schiphol heft alleen maar Chinees spul rondrijden (vooral veel van die goedkope kopien). Daarnaast komt er zo nu en dan ook weleens wat als huisraad mee waardoor het importeren weleens wil lukken voor een acceptabele prijs. Een dorp verderop is een stel uit Oekranie komen wonen en die hebben hun nog vrij nieuwe GreatWall zo ook op Nederlands kenteken kunnen overzetten.

J 9576147 zei:
Mocht iemand nog ergens Citroën zx’en zien, dan zie en hoor ik het graag!

Weet niet waar je woont, maar net over de grens staat in Minderhout een ZX 5d facelift al maanden zonder kenteken langs de weg. Hoort bij het huis ernaast.

Niet helemaal actief meer als sloperij, maar toch te leuk om niet te delen hier: afgelopen zomer was ik in Zweden, waar toevallig een autokerkhof vlak bij onze camping bleek te zijn. Vanaf de jaren '60 besloot ene meneer Ake Danielsson dat het een goed idee was om afgedankte auto's te verzamelen, zodat anderen er onderdelen vanaf konden halen. Hoewel de beste man in 2000 is overleden, is zijn collectie nog steeds aanwezig en te bezichtigen. Ik heb ze niet geteld, maar in totaal moeten het meer dan 100 auto's zijn. Inmiddels staat het bekend als 'Kyrkö Mosse', vrij vertaald de 'moeraskerk'. Overigens is dit niet de veel bekendere plek in Zweden, waar heel wat exclusievere auto's tussen staan.

Het geeft nogal een surrealistisch beeld om in een (redelijk) verlaten bos tussen wegroestende auto's door te wandelen. Het meeste wat er ligt zijn Europese auto's uit de jaren '50, '60 en '70. Sommige zijn nog duidelijk herkenbaar, anderen in een behoorlijke staat van ontbinding. Wellicht zijn er hier autokenners aanwezig die een aantal auto's herkennen waar ik niks van kan maken! :)

Om mee te beginnen, wat sfeerplaatjes:

Dan naar de auto's. Dit lijkt me in ieder geval een Opel Kadett A of Vauxhall Viva.

Deze is al lastiger, een Taunus P6 wellicht?

Een Rekord P1?

Dit is duidelijk een vroege Opel Olympia.

En dit lijkt me de opvolger, een Olympia Rekord.

Een Austin A30 of A35 zo te zien.

Een Austin Glider of aanverwanten? Zijn die nog te herkennen, zo zonder details?

Na wat zoeken kom ik bij deze auto op een Opel Rekord B uit...

Hier kwam ik zelf niet uit, Flickr-lid Michiel V dacht aan een Ford Taunus P1 Kombi.

Het zijn niet alleen maar Opels en Fords, dit is een Peugeot 403 Break.

En dit lijkt me een Austin A40 Farina.

Een wat compacte Amerikaan, of juist een Europese auto met Amerikaanse styling? Ik herken 'm in ieder geval niet.

Er staat zelfs een oude bus tussen.

Zo'n degelijke Volvo Duett gaat ook niet voor altijd mee...

Een Mercedes-Benz Ponton wellicht?

Lekker luchtige auto zo, helaas is er wel erg weinig van over om te herkennen.

Uiteraard mogen enkele Saabs ook niet ontbreken, zoals deze 95.

Bestelbusje. Ik dacht even aan een VW T2, maar bij nader inzien lijkt het me een Ford Taunus Transit.

Sommige auto's hebben nog wat kleur, zoals deze Ford Anglia.

Kan iemand hier wat van maken?

En tot slot dit omgerolde Kevertje.

Terug
Bovenaan