Sloperijfoto's, deel 3

Kak. Toch bedankt voor de foto, Danny. Misschien heeft iemand het topic wel gelezen en staan de onderdelen nu voor veel geld op Marktplaats.;)

Een rondje Rutte van vandaag:

Een Renault 5 met automaat. De bumper lag in de auto, interieur leek best netjes maar ik heb niet heel goed gekeken...

Deze Civic had slechts 125.000 op de teller...

Deze Mazda had bijna 360.000 op de teller.

Mooi overzicht weer Tim!

Jammer alleen van de leuke wagens.

Ik plaats er ook gelijk maar even een overzichtje bij onder.

Voor een vaste bezoeker hier deze Benz:
Mercedes Benz A-klasse by Danny van de Streek, on Flickr
Lijkt me een vrij gewild interieur, zit in een 156SW:
Alfa Romeo 156 SW by Danny van de Streek, on Flickr
Fiat Ducato Camper by Danny van de Streek, on Flickr
Rover in bijzondere beige kleur, staat hem goed:
Rover 400 serie by Danny van de Streek, on Flickr
Vrijwel dezelfde kleur, maar dan een compleet andere auto. Ook leuk bruin leder vanbinnen overigens:
Ford Windstar by Danny van de Streek, on Flickr
Aerodeck:
Honda Accord Aerodeck by Danny van de Streek, on Flickr

Danny,

Zo'n groene Rover 400 heb ik destijds (nieuw) gehad. Mooie kleur, zeker in de showroom met grote stralers erop, kwam er hier en daar een mooie bruine/ gouden tint doorheen.
De kleur kwam pas laat in het leveringsprogramma en is niet veel verkocht, want men wilde BRG...
Deze R400 is precies van de bouwjaren waar de mijne ook uit stamde. Ik had een van de eerste die witte zijknipperlichten hadden, ook het motief van de beige binnenbekleding werd vanaf dat bouwjaar anders.

Mocht je nog een ingegraveerd kenteken uit de ruiten kunnen opmaken, ben ik benieuwd... misschien wel mijn oude auto.

Sierra ghia zei:
Helemaal goed, ik verzamel even de gegevens van de gegadigden en heb al een app gestuurd dat er foto's gemaakt moeten worden.
Die zullen aankomende week gemaakt worden.
Een opsomming van wat ik zo even weet:
Kadett sedan 1.6 '89
Kadett station diesel '91
Kadett station, ik meen 1.6, '90
Kadett GSI Champion '88??
Kadett GSI 16V 3-drs diverse bouwjaren.
Kadett GSI 16V '89 ( ik meen 88K gelopen, duitse auto, aubergine )
Omega B MV6 sedan blok ok.
Omega B MV6 station, blok kapot meen ik.
Omega B 2.5 V6 station Irmscher pakket.
Kadett GSI 16V, compleet verrot maar blok is uitgevoerd met een Cosworth kop, kan dat?
Het betreft een speciaal geprepareerde motor, ik ben niet zo thuis in Opel maar ik heb destijds wel eens met dat hok gereden en het oversteeg de toch al niet trage 16V's.

@Sierra ghia, mijn broertje heeft interesse in Kadettjes, kan hij eens gaan kijken??

In de Opel-scene zal hij bekend zijn maar hij moet opruimen en veel gaat weg.
Er zit best net spul tussen maar ook die beyond reparatie zijn.
Ook liggen er aan Opel Gsi en MV6 onderdelen een aantal auto's in onderdelen, het gaat eigenlijk nergens meer over.
Hij heeft ook een compleet Calibra turbo blok liggen en al wat niet nog meer.

Sierra 2.3 Ghia '84 ( weet niet of deze weg gaat )
Sierra 2.0 GT sedan Cosworth uitgevoerd, Cosworth interieur, kenteken is er al af.
Ook van Sierra's liggen er genoeg onderdelen, daar ben ik weer meer in thuis :)

Ron H zei:
Danny,

Zo'n groene Rover 400 heb ik destijds (nieuw) gehad. Mooie kleur, zeker in de showroom met grote stralers erop, kwam er hier en daar een mooie bruine/ gouden tint doorheen.
De kleur kwam pas laat in het leveringsprogramma en is niet veel verkocht, want men wilde BRG...
Deze R400 is precies van de bouwjaren waar de mijne ook uit stamde. Ik had een van de eerste die witte zijknipperlichten hadden, ook het motief van de beige binnenbekleding werd vanaf dat bouwjaar anders.

Mocht je nog een ingegraveerd kenteken uit de ruiten kunnen opmaken, ben ik benieuwd... misschien wel mijn oude auto.

Zal de volgende keer even kijken. Hij stond overigens op lichtmetalen wielen.

Darkhorse zei:
Die R18 (laatste foto) was toch verkocht??

Ja, klopt, deze foto heb ik gelijk gemaakt met die van de Renault 18. De Renault stond er deze week nog wel, maar was volgens de sloperij al wel verkocht.

Danny,

Leuk, alvast bedankt. In die tijd hadden alle 400-serie modellen lm wielen, op de 414 na, maar die werd niet als sedan geleverd.

Astrawez zei:
Sierra ghia zei:
Ik weet een dozijn GSI's te staan, hebben allemaal wel wat aandacht nodig ( de een meer dan de ander ).
Variërend van alle motorvarianten, een duitse 16V met slechts 80K op de klok tot belastingvrije 1.8 Ohc's.
Ik ben (ook) wel benieuwd waar deze dan staan en of je er ook foto's van hebt. :LOL:

-----

Gisteren ben ik weer even bij Verberk in Uden langs geweest. Er stond weer genoeg leuk spul. En de hele berg met wrakken was alweer opgehaald.

Bij binnenkomst viel me deze Astra SRi (= OPC-Line) op.

Met héle dikke wielen

Astra TwinTop

De 403 stond er nog wel

Ford Fiesta ST 500

En daarvoor deze geweldige Calibra V6!

met een nog geweldiger interieur!

...

die V6 velgen zoek ik al een tijdje

Op de Google kwam ik deze Vauxhall tegen:

BreakerImage_78743746-a4e1-4701-94dd-9f9b80df508a.jpg

Is dat Opel-patroon achter het (verdwenen) logo normaal? Of had iemand een Opel-grille op z'n Vauxhall geschroefd?

BeWo zei:
https://motorhog-breakerimages.s3.amazonaws.com/BreakerImage_78743746-a4e1-4701-94dd-9f9b80df508a.jpg
Is dat Opel-patroon achter het (verdwenen) logo normaal? Of had iemand een Opel-grille op z'n Vauxhall geschroefd?
Jep. Daar druk je zo een Vauxhall logo op. ;)

Astrawez zei:
BeWo zei:
https://motorhog-breakerimages.s3.amazonaws.com/BreakerImage_78743746-a4e1-4701-94dd-9f9b80df508a.jpg
Jep. Daar druk je zo een Vauxhall logo op. ;)

Andersom gezegd: wrik je van een willekeurige Vauxhall Astra J het logo op de neus af, vind je daar dan dit Opel-logo achter?

Edit: ja dus. Vauxhall Insignia's schijnen nogal eens hun emblemen te verliezen, met dit tot gevolg. Kan me niet herinneren dat dat bij de Opel-variant een veelvoorkomend probleem is.

i3dlgb9.jpg

Zeker bijzonder die audi.
Maar ook bijzonder is de gsa, je zal toch een deur of raam zoeken.......

BeWo zei:
Edit: ja dus. Vauxhall Insignia's schijnen nogal eens hun emblemen te verliezen, met dit tot gevolg. Kan me niet herinneren dat dat bij de Opel-variant een veelvoorkomend probleem is.

Verlies, of diefstal door Opel-rijders die iets exclusievers willen?

grappig die laatste foto...onlangs spotte in ook een peugeot 306 op de sloop waar nog een showroomsticker op zat...is dus blijven zitten onder de kentekenhouder...nu zie ik het hier ook op die groene 206 :p

Jazeker wel, en ze beginnen ook langzaam maar zeker steeds duurder te worden! Het is dan ook een raadsel waarom deze op de sloop staat, of op z'n minst nog niet verder kaal gesloopt is...

Vandaag alleen deze Audi 80 bij sloperij Rutte in Velserbroek zien staan.

In februari 2014 spotte ik deze nog in de straat bij mijn ouderlijk huis.

Audi80Coupé zei:
Jazeker wel, en ze beginnen ook langzaam maar zeker steeds duurder te worden! Het is dan ook een raadsel waarom deze op de sloop staat, of op z'n minst nog niet verder kaal gesloopt is...

Hallo,

Ja, deze is al gestript en een hoop onderdelen zijn al verkocht. Ik had interesse in wat onderdelen. Maar die waren al weg.
Volgens de medewerker stond de Scirocco er al een poosje.

Groet, Quinten

Voor de Volvo liefhebbers. Nieuwjaarsdag waren we een stuk aan het toeren en toen kwamen we opeens véél Volvo's tegen. Na wat Googlen bleek daar 'Oebele Zweedse klassiekers' te zitten. Waarom ik het hier neerzet? Een deel was handel, maar een groot deel ook zeker donor. Hier heb ik me zeker een tijdje vermaakt, geweldig! :)

Volvo by Timo van Vuurde, on Flickr

Voor alle foto's, zie:

https://www.flickr.com/photos/timo1990nl/with/32049232421/

okee, daar komt het.
-grijs stuur
-zonnekleppen
-onderste stuurkap dashboard
-bestuurdersstoel grijs skai?
Koplamp links of verstelkabels (moet nog ff kijken wat bij mij precies de oorzaak is van het niet werken)
logo voor rechts in de grille (rood plaatje met witte chevrons)
Evt wat reserve dingetjes. Uiteraard wel in nette staat, anders schiet ik er weinig mee op;-)

Het heeft allemaal niet zo,n reuze haast, en hoeft ook allemaal niet in 1 keer.

Maandagochtend ben ik opzoek naar een onderdeel voor mijn E Kadett weer even langs Verberk in Uden, en later ook bij Van Zutphen in Veghel geweest. De foto's van Verberk (met de goede camera) staan hier, de foto's van Van Zutphen (met de compactcamera) staan in de volgende post.

Bij Verberk was deze Adam net binnen gekomen

Ook stond er een erg leuke Corsa SRi (wat hier de GSi is)

De Calibra V6 was nog steeds onaangeraakt!

Broertje van de mijne

Rover 620i uit 1996

Audi 80 uit 1990

Bovenop de stapel lag deze AX Volcane!!

In de volgende post de foto's uit Veghel.

Bij Van Zutphen in Veghel was ik al een hele tijd niet meer geweest. Naast veel auto's die ik al kende, stond er uiteraard ook weer veel nieuw spul.

De batterij van mijn compactcamera was bijna laag, dus ik heb het aantal foto's beperkt moeten houden.

Als eerste viel me deze Ascona C2 op

Dan een redelijk roestvrije Calibra

Een Astra F2 Caravan Sport in deze kleur zie ik niet vaak meer.

Er was ook zowaar een Kadett D bijgekomen.

Deze Omega heb ik al eens eerder gespot

Overal staan Corsa's genoeg

Zo'n Lupo 3L verwachtte ik nog niet op een sloperij

Achter het hek stond nog deze Irmscher Zafira

En links daarachter deze Senator B uit 1988, waarvan de apk sinds 2002 is verlopen. Ik hoop dat ze niet op het veld eindigen.

Een bezoekje aan Rutte in Velserbroek leverde mij vandaag een paar 'plaatjes' op...

Een kleurrijke maar flink 'verzaagde' Ford Courier uit 1999.

Omdat deze Golf zo hoog stond zag ik hem bijna over het hoofd!

Een gebruikte 320 met sportieve Alfa Romeo-voorstoelen.

Tenslotte, een BX Break uit 1993 met 297.000 kilometers op de teller.

Jay DoubleYou zei:
Die Senator heeft nog een geldig kenteken.
Klopt! De Zafira ook. Daarom zeg ik ook dat ik hoop dat ze niet op het veld ernaast eindigen. ;) Deze auto's verdienen nog een kans.

Mooie foto's weer Tim! Die Golf Cabrio ziet er goed uit!

Ik wil eigenlijk ook een schaars wordende auto gaan redden. Zelfs mijn moeder is enthousiast. Mijn oma heeft er namelijk eentje gehad in dezelfde kleur. :) Ik probeer hier en daar al wat info te verzamelen over het model en het betreffende exemplaar.

Ik was vandaag weer even terug in Veghel voor wat kleine dingetjes uit de D Kadett (en nog wat andere dingen).

Eenmaal op het terrein viel mijn oog gelijk op deze Kadett Combo welke ik nog ken uit Veghel. Hij is naar de sloop gebracht omdat de distributieriem eraf was gelopen. Het is een 1.4, dus opzich geen ramp. Gelukkig vinden ze het zonde om hem te slopen, dus mag hij worden verkocht. Ik kon aan de carrosserie geen roest ontdekken!

Toyota Camry Wagon uit 1988

De gebroeders 75

En nog een paar Opels om het af te leren o_O

Het interieur van de Ascona

Ze zijn zeker schappelijk in hun prijzen en vrij rondlopen is geen probleem mits je ook daadwerkelijk ergens naar opzoek bent of naar een bepaald model wilt kijken voor delen.

De Kadett Combo van hierboven is gered. Een bekende van me is er vanochtend gelijk naartoe gereden om hem evt mee te nemen. Helaas was hij net te laat want de eerste eigenaar (van wie de pastoor hem dus over had genomen) heeft hem weer terug gekocht. Helaas voor de bekende van me, maar leuk voor de eerste eigenaar dat ie hem weer terug heeft kunnen kopen. Als ie er net zo netjes mee om blijft gaan als er de laatste 26 jaar mee om is gegaan, dan zal het wel goed komen met hem. Hij is in ieder geval weer van het sloopterrein af en zal nu waarschijnlijk wel weer bij de eerste eigenaar in de garage staan. Het is dus goed afgelopen dit keer! :LOL:

Als ik de foto's zo zie van de Ascona verbaast het mij dat deze op de sloop staat, het ziet er nog uit als nieuw.

Astrawez zei:
Overal staan Corsa's genoeg

Nu vind je die dingen nog op elke hoek van de straat en worden ze bij bosjes tot schroot vermalen, maar dit lijkt me nu typisch zo'n model waarvan we over een paar jaar foto's maken omdat ze ineens bijna allemaal verdwenen waren.

Precies BeWo. Dat denk ik ook. Als je erop let valt het ook op dat je vrijwel geen nette B1 meer ziet op de weg. Laat staan een B1 GSi, die zie je al helemaal nooit meer in het wild. En ook op de sloperijen zijn het voornamelijk B2's die je ziet. Ik heb zelf een B2 GSi als winterauto. Deze auto hebben we nu 6,5 jaar in bezit, maar hij gaat voorlopig nog niet weg. Het leuke nu is dat ik nu op de sloperijen lekker kan shoppen en de zeldzame onderdelen eruit kan halen voor mijn eigen Corsa. Zo heb ik vrijdag nog een leuke set van 3 hoofdsteunen voor op de achterbank gescoord welke alleen in de B2 CDX zaten. Nu is het nog te krijgen, over een paar jaar zoekt iedereen het weer en kan je het nergens meer vinden.

Dat wat die Corsa betreft, geldt toch voor elke huis-tuin-en-keuken-auto? Een vrij logische gang van zaken als van zo'n model de jongste al ruim 16 jaar oud zijn.

Terug
Bovenaan