Sloperijfoto's, deel 3

Stefan-V6 zei:
Ik heb hem opgebeld, andere band eronder leggen is geen probleem voor een proefrit, grille is er niet meer bij. Nu maar eens mn maat contacteren over wanneer ik langs kan gaan, want het klonk veelbelovend (starten/lopen, geen grote noemenswaardige problemen). Ben benieuwd!

Mooi man, ff opletten op roest bij het subframe, dorpels en wielkasten. Zou echt supergaaf zijn om dat als 1e? Auto te hebben.

Nico GTR zei:
Stefan-V6 zei:
Ik heb hem opgebeld, andere band eronder leggen is geen probleem voor een proefrit, grille is er niet meer bij. Nu maar eens mn maat contacteren over wanneer ik langs kan gaan, want het klonk veelbelovend (starten/lopen, geen grote noemenswaardige problemen). Ben benieuwd!

Mooi man, ff opletten op roest bij het subframe, dorpels en wielkasten. Zou echt supergaaf zijn om dat als 1e? Auto te hebben.

Ik ga donderdag langs als ie er nog is, dan kan ik eerst nog wat praktische zaken uitzoeken (eerste auto he! :D ).

929V6 zei:
Wie toevallig een Smart Forfour met het dashboard nog aanwezig tegenkomt mag ook een seintje geven. Alvast bedankt!

Wil de volgende keer wel voor je kijken of het dashboard er nog in zit:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-onderdelen/m1113938787-smart-forfour-1-1-134910-2004-onderdelen-7363-v.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=13

danny1995 zei:
929V6 zei:
Wie toevallig een Smart Forfour met het dashboard nog aanwezig tegenkomt mag ook een seintje geven. Alvast bedankt!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-onderdelen/m1113938787-smart-forfour-1-1-134910-2004-onderdelen-7363-v.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=13

Oh, graag! Dank je! Het is ook nog exact dezelfde kleur en uitvoering! Op de foto's lijken de gezochte delen er nog in te zitten (middelste luchtroosters op de bovenkant van het dashboard) dus ik hoop dat ze er inmiddels nog niet uit zijn gehaald.

929V6 zei:
danny1995 zei:
929V6 zei:

Oh, graag! Dank je! Het is ook nog exact dezelfde kleur en uitvoering! Op de foto's lijken de gezochte delen er nog in te zitten (middelste luchtroosters op de bovenkant van het dashboard) dus ik hoop dat ze er inmiddels nog niet uit zijn gehaald.

Ik weet niet wanner Danny weer gaat maar als die R18 er donderdag nog is ga ik ook bij van Olst langs, ik wil ook wel even kijken?

Stefan-V6 zei:
929V6 zei:
danny1995 zei:
929V6 zei:

Ik weet niet wanner Danny weer gaat maar als die R18 er donderdag nog is ga ik ook bij van Olst langs, ik wil ook wel even kijken?

Mag ook, ik heb nog geen idee wanneer ik er weer ben ;)

Wie weet er nog een Audi 100 Typ44/C3 te staan? Het model van 1982-1991, liefst in zilvergrijs / Zermattzilver. Bij voorbaat dank! ;)

Ik ga morgen een dagje autosloperijen doen. Ik begin in Veghel en wil daarna naar de regio Arnhem - Nijmegen. Heeft iemand misschien nog tips?

Audi80Coupé zei:
Wie weet er nog een Audi 100 Typ44/C3 te staan? Het model van 1982-1991, liefst in zilvergrijs / Zermattzilver. Bij voorbaat dank! ;)

Laatste keer dat ik bij Niks Autodemonrage in Westerhaar was stond er een zilveren audi met een 5 cilinder.
Zou haast zeggen dat het een audi 100 was.... Heb toevallig een foto gemaakt hoe de waterslangen lopen
20161001_115422 by Flat412, on Flickr

Timo1990 zei:
Ik ga morgen een dagje autosloperijen doen. Ik begin in Veghel en wil daarna naar de regio Arnhem - Nijmegen. Heeft iemand misschien nog tips?

Ik ben eens bij B Gräfe geweest in Zevenaar, niet heel groot maar wel veel leuk spul. Aan de straat Santkamp zitten in Arnhem ook meerdere sloperijen, maar wel meer modern spul ( GB ). Ook bij ''de Moestuin'' aan de Maststraat in Duiven ben ik eens geweest, maar vrij onvriendelijk en niet mogen rondkijken.

@flat412: aan de radiateur te zien lijkt me dit een Audi 90, maar in ieder geval erg bedankt voor de tip!

Veghel is echt een aanrader. Vriendelijk personeel en het is makkelijk om het terrein op te komen om rond te kijken. Ik ben er zelf al (veel te) lang niet geweest, dus ik ben benieuwd wat er nu zoal staat. Op de Santkamp in Arnhem ben ik pas nog geweest. Het is niet meer wat het is geweest daar. De helft is opgeruimd, en bij de andere helft werkt niet bepaald klantvriendelijk personeel en ze laten je al helemaal niet zomaar het terrein op. In Nijmegen ben ik zelf nooit geweest, maar er schijnen daar wel een paar goede sloperijen te zijn waar je nog wel zelf het terrein op mag.

De R18 was helaas al verkocht, dus mn uitje naar Nunspeet afgeblazen. Nu maar ns kijken voor een leuke E-Kadett of Sierra Mk 1 :LOL:

Stefan-V6 zei:
De R18 was helaas al verkocht, dus mn uitje naar Nunspeet afgeblazen. Nu maar ns kijken voor een leuke E-Kadett of Sierra Mk 1 :LOL:

Bij dat hij in ieder geval aan iemand compleet verkocht is.

Staat toevallig net een grijze in het te koop topic, met van die leuke mistlampen onder in de bumper.(e-kadett)

Astrawez zei:
Veghel is echt een aanrader. Vriendelijk personeel en het is makkelijk om het terrein op te komen om rond te kijken. Ik ....

Mwoah. Ik kan mij van de vorige keer herinneren dat het ook niet heel soepel ging om het terrein op te komen, maar afgelopen donderdag sloeg alles. Ik ben nog nooit zo bot en onvriendelijk behandeld. Zo jammer, want het is zo'n gaaf terrein. We waren met een groep op pad, 3 waren er al iets eerder. Die legde uit wat ze kwamen doen en wat ze zochten bij de ingang, maar na een hoop heen en weer getouwtrek mochten ze uiteindelijk het terrein op. Wij waren nog onderweg maar werden al gewaarschuwd dat het moeilijk ging. Nou en inderdaad, en enorrn onvriendelijk en on-welkom. Ik had hem wel even zitten, maar als je daar eenmaal rondloopt ben je het zo weer vergeten. Bij het afrekenen werden we geholpen door iemand anders, die was super aardig en wist ook precies wat die had. Zo kan het dus ook!

Citroen AX by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20161208_105810 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20161208_114226 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20161208_114211 by Timo van Vuurde, on Flickr

Daf by Timo van Vuurde, on Flickr

Volvo 340 by Timo van Vuurde, on Flickr

Volvo 340 by Timo van Vuurde, on Flickr

Wij gingen afgeladen met onderdelen in elk geval weer retour :)

IMG_20161208_120022 by Timo van Vuurde, on Flickr

Hmm, apart. Waarschijnlijk heb ik dan meer ervaring met de "aardige meneer". ;)
Leuke foto's in ieder geval (ook wat ik van een clubgenoot van je zag op Flickr).
Zijn jullie na Veghel nog door gegaan naar andere sloperijen?

Stefan-V6 zei:

Welk type E Kadett heeft de voorkeur?
Ik weet een dozijn GSI's te staan, hebben allemaal wel wat aandacht nodig ( de een meer dan de ander ).
Variërend van alle motorvarianten, een duitse 16V met slechts 80K op de klok tot belastingvrije 1.8 Ohc's.

Sierra mk1 weet ik ook nog, het betreft een 2.3 Ghia van '84.
Ook deze heeft wat aandacht nodig en interieur is half gedemonteerd omdat er al aan begonnen was.
Motor en automaatbak lopen erg soepel, heb er zelf nog een stuk mee gereden.

Sierra ghia zei:
Ik weet een dozijn GSI's te staan, hebben allemaal wel wat aandacht nodig ( de een meer dan de ander ).
Variërend van alle motorvarianten, een duitse 16V met slechts 80K op de klok tot belastingvrije 1.8 Ohc's.
Ik ben (ook) wel benieuwd waar deze dan staan en of je er ook foto's van hebt. :LOL:

-----

Gisteren ben ik weer even bij Verberk in Uden langs geweest. Er stond weer genoeg leuk spul. En de hele berg met wrakken was alweer opgehaald.

Bij binnenkomst viel me deze Astra SRi (= OPC-Line) op.

Met héle dikke wielen

Astra TwinTop

De 403 stond er nog wel

Ford Fiesta ST 500

En daarvoor deze geweldige Calibra V6!

met een nog geweldiger interieur!

...

Deel 2:

Deze GT is ergens in zijn leven wat liefde tekort gekomen..

Nog een Fiesta ST

Best bijzonder, zo'n rood interieur in een Corsa

Gerolde Jetta uit 1990

...

Deel 3

De Calibra welke de vorige keer nog zo'n mooi interieur had...

Is nu van binnen (gelukkig maar) gestript

Omega B1 Caravan Diamond

De "snor" is het onderste deel van een Irmscher grill

Verzameling Corvette kontjes

Donkere achterlichten op deze Golf III

Deze Astra kwam net aan uit Engeland

Deze "CabriYes! Top" zoals ie volgens het RDW heet is woensdag ingeleverd.

Om niet met lege handen thuis te komen heb ik maar een paar grilletjes meegenomen. De Calibra-grill is ook nog voor mij. :)

Sierra ghia zei:
Stefan-V6 zei:

Welk type E Kadett heeft de voorkeur?

Sierra mk1 weet ik ook nog, het betreft een 2.3 Ghia van '84.
Ook deze heeft wat aandacht nodig en interieur is half gedemonteerd omdat er al aan begonnen was.
Motor en automaatbak lopen erg soepel, heb er zelf nog een stuk mee gereden.

Het liefst geen auto met al te veel werk, voorkeur heeft een E1. Oh, en hoe dan ook GEEN automaat ;)

Ik was donderdag op een paar sloperijen in Arnhem en Nijemegen en daar stond het ook helemaal vol met Britse auto's. Er werd mij verteld dat het in GB aardig wat geld kost om een auto te slopen oid, daarom wordt dat over de grens gedaan.

XBXG zei:
Waarom staan er in Uden zoveel Britse auto's?

Het zal er denk ik ook wel mee te maken hebben dat een rechtsgestuurde auto een lagere restwaarde heeft en daarmee een engelse demontageauto goedkoper is dan een europese terwijl ze qua onderdelenverkoop vrijwel evenveel kunnen opbrengen.

Mooie reportages overigens weer! Ik zal binnenkort mijn foto's ook nog even een keer plaatsen.

XBXG zei:
Waarom staan er in Uden zoveel Britse auto's?
Wat Danny zegt, en volgens mij zijn ze in GB doorgaans niet zo van het auto's demonteren voor onderdelen (hieronder een paar voorbeelden). Ze gooien alles op een hoop en daarna zo te shredder in. De restwaarde van een auto met schade zal daardoor wel lager liggen dan eenzelfde auto in Nederland.

Hoe ze alleen al worden opgehaald... o_O Dit zal je in Nederland met een Vectra GTS nog niet snel zien.

Auw, die 4Runner (of in dit geval Hilux Surf) doet pijn...

Zijn toch auto's die zeer gewild zijn voor export en zeker 3500-4000 euro opbrengen normaal... Lijkt me dat ze in afrika toch niet zo moeilijk doen over het stuur aan de verkeerde kant.

Edit: Was dit niet wat ze deden met inbeslagname auto's? Ivm wegenbelasting was er toch zoiets van dat als dat niet werd betaald, de auto's compleet werden verschroot?

Ja, en het gegeven dat auto's onder een of andere subsidie moesten worden gesloopt. Zaten ook nog hele mooi tussen!

Wat een vaag verhaal. Het kost iemand uit de UK toch veel geld om zijn auto helemaal naar NL te laten transporteren om uiteindelijk op de sloop te belanden. :confused:

XBXG zei:
Wat een vaag verhaal. Het kost iemand uit de UK toch veel geld om zijn auto helemaal naar NL te laten transporteren om uiteindelijk op de sloop te belanden. :confused:

Dat kan opzich bijna gratis. Want wat ook bij de Renault tuning club wel eens word gedaan is een Clio RS182 gehaald voor de motor of andere delen, das dus ophalen, even een auto en aanhanger lenen. En hup halen, kost die man niks, die schrijft hem uit en klaar.
En ja....hier in NL hebben we er niet meer dan 60, in het VK zijn er heel erg veel!

XBXG zei:
De persoon uit GB krijgt gewoon zijn oud-ijzerprijs (of misschien ietsje meer), en de Nederlander verzorgt en bekostigt uiteraard het transport naar NL. ;) Het zal vast genoeg geld opbrengen, anders wordt het niet zo massaal gedaan.

Zonde,ook van die Laguna.
Die heeft ook nog goede banden en je zal maar op zoek zijn naar zo'n spoilertje.
Ik dacht altijd dat Malta een goede afnemer was van oudere Britse afdankers.
Een Ford Sierra/Scorpio zal ook wel volledig zijn uitgestorven daar in de UK.

Die Kadett(jes) zijn van mijn broer, de Sierra ook.
Bij belang kan ik eens gegevens doorgeven aan hem, pb mij maar een emailadres en ik zal hem dan vragen om foto's te maken.
Van de Sierra en sommige Kadett's zijn momenteel nog niet heel duidelijke foto's te maken aangezien deze ingepakt in een loods staan.
Een aantal Kadett's zijn compleet maar staan al even stil, apk waardig maken betekend dus eea nalopen, andere Kadett's missen wat interieur-/ plaatdelen maar alle onderdelen zijn aanwezig.

Ik meen dat hij ook nog 2 stations ( caravan? ) heeft staan, 1 diesel en 1 benzine.
Ook is er nog een sedan, alle 3 zijn van de facelift.
Verder heeft hij ook nog 2 Omega's MV6 maar deze zijn bijzonder gaar.

Sierra ghia zei:
Die Kadett(jes) zijn van mijn broer, de Sierra ook.
Bij belang kan ik eens gegevens doorgeven aan hem, pb mij maar een emailadres en ik zal hem dan vragen om foto's te maken.
Bij deze heb je een pb. ;)

Helemaal goed, ik verzamel even de gegevens van de gegadigden en heb al een app gestuurd dat er foto's gemaakt moeten worden.
Die zullen aankomende week gemaakt worden.
Een opsomming van wat ik zo even weet:
Kadett sedan 1.6 '89
Kadett station diesel '91
Kadett station, ik meen 1.6, '90
Kadett GSI Champion '88??
Kadett GSI 16V 3-drs diverse bouwjaren.
Kadett GSI 16V '89 ( ik meen 88K gelopen, duitse auto, aubergine )
Omega B MV6 sedan blok ok.
Omega B MV6 station, blok kapot meen ik.
Omega B 2.5 V6 station Irmscher pakket.
Kadett GSI 16V, compleet verrot maar blok is uitgevoerd met een Cosworth kop, kan dat?
Het betreft een speciaal geprepareerde motor, ik ben niet zo thuis in Opel maar ik heb destijds wel eens met dat hok gereden en het oversteeg de toch al niet trage 16V's.

In de Opel-scene zal hij bekend zijn maar hij moet opruimen en veel gaat weg.
Er zit best net spul tussen maar ook die beyond reparatie zijn.
Ook liggen er aan Opel Gsi en MV6 onderdelen een aantal auto's in onderdelen, het gaat eigenlijk nergens meer over.
Hij heeft ook een compleet Calibra turbo blok liggen en al wat niet nog meer.

Sierra 2.3 Ghia '84 ( weet niet of deze weg gaat )
Sierra 2.0 GT sedan Cosworth uitgevoerd, Cosworth interieur, kenteken is er al af.
Ook van Sierra's liggen er genoeg onderdelen, daar ben ik weer meer in thuis :)

Krijg wat, 929V6, zag je dit in een keer aan de deurhandel (y) of heb je een Engels rdw bestand om te raadplegen?
Ik moest drie keer kijken voordat ik het zag!
aus2007123170898_alt.jpg

Skoda+Felicia+Fun.jpg

929V6 zei:
danny1995 zei:
929V6 zei:

Ben er bang van dat de gezochte delen er niet meer in zitten:
Smart Forfour by Danny van de Streek, on Flickr
Sorry van de foto van buitenaf, maar de Smart staat op het afgesloten deel van de sloperij, op dat moment stond het hek net even los en heb ik er snel even een foto van kunnen maken. Hek was later ook weer dicht en had geen zit om opgesloten te zitten :)

Terug
Bovenaan