Sloperijfoto's, deel 3

Wat foto's Van Van Olst afgelopen week:
Weer een Golf 2, ditmaal een GT:
Van Olst 4-10-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Helaas moest er daarom 1 het veld ruimen, namelijk de GTS, mocht iemand er nog onderdelen van nodig hebben, wees snel, hij wordt zeer binnenkort geplet!:
Leuke Polo 6N Trim line:
Met leuke rode accenten in het interieur:
Mazda 323, die gezien de plaats waar hij staat binnenkort naar de brandweer gaat:
Ford Fiesta en Fiat Chinquecento:
Ik hoop maar dat deze Audi 80 voor de verkoop is, want deze is werkelijk waar zeer prachtig:
ZR-91-SH by dannyvandestreek, on Flickr
ZR-91-SH by dannyvandestreek, on Flickr
Helaas is de 5 serie van vorige week ook al op het veld belandt, ik had dat zelf eerlijk gezegd niet verwacht, omdat het een nette auto leek.

Die Golf GTS ziet er zo nog redelijk roestvrij uit. De meeste witte mk2's zien er slechter uit.

Die Audi 80 is idd zonde, maar voor ie de weg weer op gaat wel even die chrome grille achterlaten op de sloperij.

Barri zei:
Die Golf GTS ziet er zo nog redelijk roestvrij uit. De meeste witte mk2's zien er slechter uit.

Die Audi 80 is idd zonde, maar voor ie de weg weer op gaat wel even die chrome grille achterlaten op de sloperij.

Ik vind die chrome grille juist altijd wel wat hebben op zo'n audi. Al moet ik toegeven dat hij beter past op een versie met zwarte bumpers en lichtmetalen wielen dan op deze.

Het kenteken is gelukkig nog wel geldig van de Audi, dus ik vermoed dat ze hem nog proberen te verkopen. Nu maar hopen dat dat lukt.

Misschien is het al een keer aan de orde geweest op dit forum.
Het gaat om deze site:
https://www.team-bhp.com/forum/vintage-cars-classics-india/15813-rust-pieces-pics-disintegrating-classic-vintage-cars.html
Een paar voorbeelden:
Grotefoto-G6PUIGW8.jpg

Grotefoto-SXQBUQOC.jpg

Grotefoto-POA4WUQS.jpg

Grotefoto-MHL8GADX.jpg

Grotefoto-A7HMLH8K.jpg

Grotefoto-JBCR7LAO.jpg

Grotefoto-YYNCAESQ.jpg

Er wordt regelmatig gepost. Ook in India zijn er autoliefhebbers met gevoel voor schroot.

Kenteken van de Porsche staat nog op geldig en is 11 dagen geleden van eigenaar gewisseld

Daar op dat industrieterrein in Dronten is ook een VW sloperij(tje) toch? Daar staan iig heel erg veel Golfjes II en vaak nog wel wat leuke oldtimers ertussen. Zoals dus deze Peugeot.

Astrawez zei:
Daar op dat industrieterrein in Dronten is ook een VW sloperij(tje) toch? Daar staan iig heel erg veel Golfjes II en vaak nog wel wat leuke oldtimers ertussen. Zoals dus deze Peugeot.

Klopt, daar ben ik ook langs gekomen. Toch is Oosterveld ook een VW sloper, op dit stukje stonden ook veel jongere vw's. Misschien is dat andere stuk ook van hun?

Nog even over de audi bij Van Olst. De Audi is van een oude man geweest welke helaas is overleden. De Audi heeft 150.000 kilometer gereden. Echter de familie wil niet dat de auto in de omgeving Nunspeet/Harderwijk wordt verkocht, vanwege deze omstandigheden. Hij staat nu gelukkig wel bij de handelsauto's, maar kan niet in de buurt worden verkocht.

Timo1990 zei:
Bijzondere eis..

Zo heb ik ook ooit eens een Lancia Delta opgehaald. Was een restauratieproject van een jonge gast die nog bij zijn ouders woonde. De jongen was verongelukt (niet met de Lancia), en zijn ouders wilden de auto niet meer tegenkomen want dan werden ze herinnert aan hun zoon. Alleen als ik dat beloofde kreeg ik hem mee. Nou was de auto niet zo best meer en ik heb hem gesloopt.
De een wil juist dat iemand anders er veel plezier aan beleefd, de ander wil hem beslist niet meer tegenkomen.

Bijzonder dat die Porsche dan nog te koop staat.

Tevens vind ik het zonde van die Audi, maar ik begrijp de familie ook wel.

De advertentie van de Porsche lijkt mij de oude advertentie. Het ongeluk van de Porsche was ruim een week na de aankoop van de huidige eigenaar gebeurd.
Je ziet het wel vaker dat advertenties na de verkoop niet worden verwijderd.

Foto-SYZR6R7A-D.jpg

In het schade topic, staat een linkje van een total losse taunus, vorige week ergens in A'dam.
Deze ligt dus nu ergens op de hoop.
Wie weet waar hij naartoe gegaan is, zal leuke foto's opleveren denk ik.
Er liggen trouwens al veel meer old/youngtimers op de hoop...wel veel mercedes dat wel natuurlijk.

Deze foto's heb ik op 5 juni 2007 gemaakt bij sloperij Joop van der Dam in Oudehorne (Friesland).

Een Mitsubishi Sapporo cabriolet.

Een Suzuki Alto, Volvo 66, BMW E30 en Subaru Leone.

Een Fiat 126 uit 1978.

Een Fiat 127 uit 1978.

En een Triumph Dolomite uit 1977.

Ouwediesel zei:
Een artikel uit AutoBild Klassik over het leven (en einde) van een Audi 80, Endstation Scrottplatz, Zehn Jahre alt, 111.366 km, vier Besitzer...

Het originele artikel staat als PDF op de site.

Niet meer voor te stellen nu, een 10 jaar oude auto met ruim een ton op de klok naar de sloop. Reden is wel begrijpelijk; omdat 'ie door de roest was opgevroten. Waren auto's toen dus eigenlijk duurder dan nu, omdat ze in een veel kortere tijd helemaal waren afgeschreven?

Goeie vondst trouwens, dat artikel (tu)

Subaru leone = Subaru Legacy

Ik merk dat sommige van julie een database bijhouden. Iemand toevallig info/ foto van Swift PV-36-TP? (al lang geleden gedemonteerd dat wel!)

Aah wat leuk,die "oude" foto's.
Zo'n leuke fiat 127 staat er nu ook te koop bij de alfa dealer in Opmeer.

Gister zag ik dit staan op het nog verlaten terrein van het winkelcentrum:
Foto-IZNDGYE8-D.jpg

Een mogelijke joyride misschien?
Nog geen half uur later was ie weg....

En ja hoor, op de "hoop"
Foto-3YBBIN8G-D.jpg

Dat een eigenaar een auto met zo veel onderdelen zo weg brengt, jammer.

Mijn doel om youngtimers te spotten op de sloop, viel pittig tegen trouwens.
Bij autodemontage bedrijf "de ooijevaar" in Blokker zijn het allemaal auto's van deze eeuw.
Er stond slechts een S klasse van eind jaren 70 en helemaal in het hoekje een nog vrij komplete mini, en deze capri natuurlijk.
Kenteken: NL-53-NS

Inderdaad onbegrijpelijk dat iemand zijn Capri na het raken van een paal oid meteen compleet naar de sloop brengt.
Die wielen bijvoorbeeld zijn toch best nog wel her te gebruiken.. Net als de bergen andere onderdelen overigens.. :S

@ XBXG: briljante foto van "toen"! (tu) Een rode Kadett E Frisco (achter het hek achter de Subaru) was toen nog niet bijzonder genoeg voor een foto denk ik, of heb je die toevallig nog wel?? *-)

danny1995 zei:
Nog even over de audi bij Van Olst. De Audi is van een oude man geweest welke helaas is overleden. De Audi heeft 150.000 kilometer gereden. Echter de familie wil niet dat de auto in de omgeving Nunspeet/Harderwijk wordt verkocht, vanwege deze omstandigheden. Hij staat nu gelukkig wel bij de handelsauto's, maar kan niet in de buurt worden verkocht.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/audi-80-1-8-c-145654528.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1995&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Astrawez zei:
@ XBXG: briljante foto van "toen"! (tu) Een rode Kadett E Frisco (achter het hek achter de Subaru) was toen nog niet bijzonder genoeg voor een foto denk ik, of heb je die toevallig nog wel?? *-)

Nee, daar heb ik helaas geen foto van. De kans is overigens groot dat ie er nog staat. Bij deze sloperij staan auto's er soms wel 10 jaar of meer.

rzasa zei:
danny1995 zei:

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/audi-80-1-8-c-145654528.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1995&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Dat is hem inderdaad, het blijft toch een prachtige youngtimer wat mij betreft (tu)

Ik verbaas me er toch lichtelijk over dat je nooit een Oer-Panda op de sloop ziet. Of zijn die allemaal al gesloopt *-).

quick rik zei:
Subaru leone = Subaru Legacy

Nee, het is wel een Leone. Alleen werd die naam in Nederland niet gebruikt, hier was het simpelweg Subaru 1.6 GL.

Jammer dat er zoveel mooie oude Fords in de poeier worden gereden! :(

Zonde van die Volvo. Die ziet er nog niet zo slecht uit, in tegenstelling tot wat ik weleens heb gezien...

Deze week was er een tweede 240 bijgekomen, wel aanzienlijk slechter dan de groene:
Van Olst 14-10-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Wel had de eigenaar de nodige humor:
Ook een zeer mooie Audi 100 Avant, wel een import van een aantal jaren terug maar een zeer nette was het voor de schade en ondanks de enorme km stand voor een benzine:
Untitled by dannyvandestreek, on Flickr
Untitled by dannyvandestreek, on Flickr
Citroën AX:
Renault 19 die volgens mij wacht op de brandweer ( ik heb in ieder geval twee wieldoppen ervan meegenomen voor mijn aanhangertje):
Opel Astra Kamei uitgevoerd, toch miste hij iets....
....dat te vinden was op deze Ibiza:

Ik heb het altijd mooi gevonden, die metallic gele kleur op de Astra F. Je ziet ze tegenwoordig nog maar zelden!
Ik weet nog dat ik een soort gelijk grilletje (maar dan van Mattig) voor mijn eerste Astra kocht. Daar was ik toen meer dan 100 euro aan kwijt.

Die kleur vond ik ook altijd wel mooi, ik denk dat je zo'n grille nu voor een paar tientjes al hebt. Deze astra was wel aan zijn einde(veel roest aan wielkasten), er stond ook nog een donkergroene die er aanzienlijk beter uitzag.

Zonde dat die Renault naar de brandweer gaat. Een tijd terug stond bij de brandweerkazerne hier in het dorp een Alfa Romeo 155, te wachten op zijn treurige einde. Kunnen ze niet auto's pakken waar er nog behoorlijk veel van rondrijden? Golfjes III of Astra's G bijvoorbeeld?

Gijs571 zei:
Zonde dat die Renault naar de brandweer gaat. Een tijd terug stond bij de brandweerkazerne hier in het dorp een Alfa Romeo 155, te wachten op zijn treurige einde. Kunnen ze niet auto's pakken waar er nog behoorlijk veel van rondrijden? Golfjes III of Astra's G bijvoorbeeld?

Ik denk dat dat zo wordt gedaan omdat er nog veel vraag is naar de onderdelen van astra's en golfjes.

Astrawez zei:
danny1995 zei:
En het bedrijf adverteert nu ook met een Mazda Legato ONK! Wie red die auto!!!!

Klopt inderdaad. Gisterenavond stond hij er nog op en vanochtend niet meer. De advertentie was verlopen denk ik.
Gelukkig staat ie er nu weer op.
$_85.JPG

"Auto wordt niet in zijn geheel verkocht"

Wat is dat voor onzin, zijn zij er toch mooi van af? Ik zou hem wel willen hebben, maar moet ie wel in mooie staat zijn anders heb ik geen stalling.

De mazda is in zn geheel te koop voor 1000euro, contact met de aanbieder is een tijd geleden geweest

Terug
Bovenaan