Sloperijfoto's, deel 3

ik wil die rotzooi toch nooit bij mij thuis zien
wil er niet dood bij gevonden worden
gauw opruimen die zooi lijkt me
zet de schredder er maar vast bij en vermaal alles maar
hier gaat toch niets meer verloren dat is het al hahahahahahaha

Astrawez zei:
Vandaag ben ik even naar Autosloperij Verweij in Lopik gereden. Er stond een D Kadett namelijk, waar ik weer wat delen vanaf heb gehaald.

Hier een kort verslagje van wat er zoal stond:

Opel Corsa A1 Luxus uit 1985 met een erg net rood interieur!

alle stoffen delen zitten nu in de rode Corsa van mijn zus :) heel vriendelijk bedrijf

De laatste rit voor deze Suzuki Alto, Swift, Hyundai Lantra, Excel, Renault Mégane Scenic, Mitsubishi Lancer en VW Polo Coupé Fox...

Zijn die Alto's uit de jaren '90 zo slecht dat die ook al afgevoerd worden? Lijkt mij juist een auto waarvoor wel een koper is te vinden gezien ons belastingstelsel.

Nog twee bijzondere sloopspots bij Van Olst Nunspeet.
De eerste is een slachtoffer van APK gemengd met de MRB regels, deze 280SE (vermoedelijk ook wel op lpg). Hij was net binnengebracht:
Sloperij Nunspeet 25-9-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Een leuke partij inhoud in een busje, deze inhoud is volgens mij een partij onderdelen uit het magazijn die na jaren liggen niet zijn verkocht, er moeten toch liefhebbers zijn voor de 323 grille met verstralers( en de Golf grille en een paar achterreflectors van een 323 en een Hyundai lantra):
Maar ja, dan het busje waar het in ligt..... Een Subaru E-Wagon!!!!! Zelfs al ligt hij op de sloperij, hij blijft je een lach op je gezicht geven :D

Geen type-aanduiding. zei:
Zijn die Alto's uit de jaren '90 zo slecht dat die ook al afgevoerd worden? Lijkt mij juist een auto waarvoor wel een koper is te vinden gezien ons belastingstelsel.

Ik denk dat het de combinatie is van een lage restwaarde, de hoeveelheid van deze Alto's en de roestproblemen met het plaatwerk dat ervoor zorgt dat er veel op de sloperij eindigen.

die Mercedes is een echte woonwagen bak
wil er niet mee gezien worden en ik denk de rest ook niet vandaar de sloop

grapjas zei:

Verkeerde velgen en verlaagd onderstel maakt heel wat uit. Op zich valt het nog mee, een garagebezoekje en wasbeurt doen wonderen bij zo' n auto. Maar ja, tijd en geld he!

ach geld valt wel mee dat heeft een echte oldtimer liefhebber er wel voor over maar ja het type auto en het soort volk waar deze auto's vaak worden gezien dat doet gewoon afbreuk aan de image van deze kwaliteits auto's en dat is jammer
een gewone burger houd van doe maar gewoon dan doe je gek genoeg
en dat zijn vaak de opels en fordjes Peugeots citroens enzo

grapjas zei:

Verkeerde velgen en verlaagd onderstel maakt heel wat uit. Op zich valt het nog mee, een garagebezoekje en wasbeurt doen wonderen bij zo' n auto. Maar ja, tijd en geld he!
Deze had dat niet meer gered, tenzij een lasser zijn nieuwe eigenaar zou worden. Er zaten behoorlijke gaten in de dorpels, helaas alleen niet zichtbaar op de foto, maar hier gaat niet veel bijzonders aan verloren.

Tijdens het rondkijken op Marktplaats kwam ik deze Kadett GT tegen. Vorig jaar stond hij nog te koop van de tweede eigenaar die hem altijd in de garage had gestald. Na ernstig twijfelen heb ik hem toen niet gekocht. Hierna heeft hij meerdere keren op Marktplaats gestaan. De laatste eigenaren hebben hem helaas behoorlijk vernacheld. Om van te janken eigenlijk.. :,(
$_85.JPG

Overigens heeft deze sloperij uit Hoogeveen nog wel meer "leuks" staan. Zie hieronder:

Saab 96
$_85.JPG

Ford Scorpio
$_85.JPG

Ford Taunus
$_85.JPG

Nog een Taunus
$_85.JPG

Thunderbird
$_85.JPG

Cadillac Fleetwood
$_85.JPG

Opel Kadett C
$_85.JPG

Lincoln Continental
$_85.JPG

Oldsmobile
$_85.JPG

Cadillac Seville
$_85.JPG

Cadillac Caprice Estate
$_85.JPG

Opel Blitz D :O
$_85.JPG

Bedford Camper
$_85.JPG

VW Golf I
$_85.JPG

Dodge Mirada
$_85.JPG

Chrysler Newport 1962
$_85.JPG

Zonde van die 96 zeg! Waarom zouden ze hem niet in z'n geheel willen verkopen?

die dodge mirada,nog nooit van gehoord, net als die rose limo, nog nooit gezien.
Unieke wagens hoor, leuk(tu)

Achterste spanbandje zit lekker strak zo aan de deuk in het dak van de Berlingo en de low-rider S40 te zien.

Jammer van de mini cooper!!!
Blijven weinig bruikbare onderdelen over zo...

Vond ik ook al, zo help je jezelf van wat extra inkomen af door onnodig onderdelen te verspillen. De meeste sloperijen hebben toch wel een waardige autooplegger dacht ik.

Zonde van die Mini. Staat er trouwens daar ook niet een Alfa onder?

Heb trouwens ook nog een fotootje van achter het hek van Geerts in Breda. Het gaat hier om een Kia Sephia en Clarus.
15357394091_b7a367b8f9_c.jpg

Er stonden verder opvallend veel jonge Koreaanse modellen.

danny1995 zei:
Vond ik ook al, zo help je jezelf van wat extra inkomen af door onnodig onderdelen te verspillen. De meeste sloperijen hebben toch wel een waardige autooplegger dacht ik.

Klopt, maar dit zijn geen sloperijen die zo rond rijden. Hier in Den Bosch e.o. rijdt zo'n soort gelijke combinatie ook rond. Hij is geen sloperij, maar een sloopauto-ophaalservice. Hij maakt er ook geregeld reclame over in de krantjes. Het enige wat hij doet is de auto ophalen, een vrijwaringsbewijs ter plekke uitprinten, en afvoeren naar de hoogovens voor de oud-ijzerprijs. Op deze manier gaan er inderdaad veel bruikbare onderdelen verloren. Het zal de s.a.o.s. niet boeien. Hij heeft toch elke dag zijn wagen wel vol en harkt zo genoeg geld binnen, zonder dat hij een groot stuk land/of een loods nodig heeft om alles uit te stallen totdat er misschien eens iemand komt die een koplamp nodig heeft..

XBXG zei:
Die Clio 16V!! :,(

Die viel mij ook al op inderdaad. Wat bezielt iemand.
Op die Alfa staat zo te zien het woord "Sloop" in het rood op de voorruit geschreven.
Waarschijnlijk ingeruild en te lang gestaan ofzo. Ik kan me niet voorstellen dat een particulier een dergelijke 156 compleet met deze 17 of 18 inch velgen af laat voeren..

Zie wel bij alle MP advertenties van die 'sloperij' staan ; "Auto wordt NIET in zijn geheel verkocht."

Dus helaas alleen voor onderdelen.. :O Wel jammer ! Want er staat leuk spul tussen voor de liefhebber.

Van de week dit Skodatje van de sloop kunnen redden.
Cilinder kop is gescheurd interieur kapot, En er mag ook wel is een rondje met een lasapparaat omheen gelopen worden .
En hij loopt op lpg 8-) ,Maar goed dat neemt niet weg dat ik het een geweldige auto vind die een nieuwe kans verdiend .
e22438f886f9703ef0f325577a5b64c6.jpg

@ddrman: Mooi, mooi! Op de foto ziet hij er nog best goed uit! (Zeker voor een Skoda ;) ) Succes ermee inderdaad!

danny1995 zei:

Ik denk dat het de combinatie is van een lage restwaarde, de hoeveelheid van deze Alto's en de roestproblemen met het plaatwerk dat ervoor zorgt dat er veel op de sloperij eindigen.

Vooral die roestproblemen zijn niet normaal, Maruti produceert ze, waarbij ze echt slecht staal gebruiken schijnbaar.
Het type erna is ook slecht, heb al 1 gezien van 2003 waarbij de voorwielophaning bijna uit de carrosserie viel..

en daarom dus gaan de auto's naar de sloop toe om gevaar voor ongevallen te voorkomen

Terug
Bovenaan