Sloperijfoto's, deel 3

Nacas zei:
Hoi allemaal,

Ben vooral een meekijker op het forum omdat ik zelf niet vaak op slopen ben. Ik kreeg van mijn zwager echter een link die ik toch met jullie moest delen. Al hoop ik dat jullie hem nog niet gezien hebben, volgens mij is hij nog niet eerder gepost.

Groetjes Carlo

https://zengarage.com.au/2013/11/where-cars-go-to-die/

Dat vw T1 busje van foto 3 is geen sloper. Die word daar gered uit een meer waar ie meerdere jaren heeft gelegen.
Staat ergens een topic van op een internationaal luchtgekoeld forum. (thesamba.com dacht ik)
Dat busje is of word opgeknapt.
Zo gek is men tegenwoordig wel met die T1 busjes te redden. Gelukkig wel!

1521432_711043452263727_1695294341_n.jpg

Deze hele kudde staat achterom bij een sloperij (ook autodemontagebedrijf genaamd). Ze staan er pas kort en als je snel bent is er dus nog wat te halen. Wolters in Kerkrade bij het oude Roda stadion.

De golf 1 is trouwens geen zwaluwstaart. Want hij mist het karakteristieke
knikje in het achter paneel, onder de plek waar het kenteken hoort te zitten

Klopt, dit is een iets later model. Vreemd genoeg voorop een kunststof bumper, maar achter lijkt er een stalen bumper op te horen (geen bumpersteuntjes aan de zijkant).

Pobresh zei:
Nacas zei:
Hoi allemaal,

Ben vooral een meekijker op het forum omdat ik zelf niet vaak op slopen ben. Ik kreeg van mijn zwager echter een link die ik toch met jullie moest delen. Al hoop ik dat jullie hem nog niet gezien hebben, volgens mij is hij nog niet eerder gepost.

Groetjes Carlo

https://zengarage.com.au/2013/11/where-cars-go-to-die/

Dat vw T1 busje van foto 3 is geen sloper. Die word daar gered uit een meer waar ie meerdere jaren heeft gelegen.
Staat ergens een topic van op een internationaal luchtgekoeld forum. (thesamba.com dacht ik)
Dat busje is of word opgeknapt.
Zo gek is men tegenwoordig wel met die T1 busjes te redden. Gelukkig wel!

Hier een directe link naar het betreffende forum waar de meest roestige T1-busjes uit allerlei hoeken, gaten, schuren, moerassen en bossen worden gered

T1 bus hunting story

De voorbumper zal er wel gewoon op gezet zijn om te rijden. En dat zou een teken kunnen zijn dat hij niet van een origineel freak geweest is om het maar een politiek correct te zeggen.

Barri zei:
Klopt, dit is een iets later model. Vreemd genoeg voorop een kunststof bumper, maar achter lijkt er een stalen bumper op te horen (geen bumpersteuntjes aan de zijkant).

Kan toch ook zijn dat die eraf zijn gehaald?

Ik denk niet dat men de moeite gedaan zal hebben om ze er af te halen , en vervolgens wel een kunststoffe voor bumper er op te zetten. Maar ik moet natuurlijk ook even gokken. Ik zit met voet problemen thuis, dus ik kan niet even gaan kijken helaas.

Vandaag kwam ik weer eens op de sloop bij hofmans smit in horst.. Aangezien ik dit topic vol bewondering volg besloot ik wat foto's te maken.
Helaas geen goede kwaliteit ivm gsm van het werk.. Het is een klein sloopje waar de eigenaar ook nog wat kleine klusjes aan wagens doet.. Nieuwere auto's staan er bijna niet.. Gelegen in een plek omringt door bos, echt een leuke plek om een uurtje rond te lopen..

Groeten,

Roel de Bruyn

image_zps31b7879d.jpg

image_zpsbe49ed94.jpg

image_zps62088e77.jpg

image_zpsca40d273.jpg

image_zps18d0c92c.jpg

image_zpse70dfaf9.jpg

image_zps43835737.jpg

image_zps2ca97c32.jpg

image_zpsf6188fed.jpg

image_zps087037b0.jpg

image_zps227155be.jpg

image_zps1ec364c6.jpg

image_zpsa0be269f.jpg

image_zpsa96dfa96.jpg

image_zps3fc017dc.jpg

image_zps47bc1ac8.jpg

image_zps24ab5251.jpg

image_zpsda4ac3c7.jpg

image_zps78760c8b.jpg

image_zps8b302e1f.jpg

image_zps9c830403.jpg

image_zpsf1ec9880.jpg

image_zpse47f717f.jpg

the Fox zei:
Ouwediesel zei:
Een filmpje met o.a. hoe het er vroeger aan toe ging op autosloperijen.

Look at Life - Down In The Dumps 1965

default.jpg

Op 4:44 moest ik toch wel even slikken.

Ik ook!! Wel leuke beelden om eens te zien. (tu)

@ Roeldebruyn: Jammer van de wazige foto's, maar ik ben wel blij dat je ze hebt geplaatst! Erg leuke sloperij zo te zien. Jammer weer van zo'n (veel te nette) C1 Kadett!
Verder had je ook wel een foto van die Peugeot 405 Commercial achter de rode Golf I mogen maken. Sowieso staan er op dat stuk behoorlijk wat leuke oudjes! (tu)

Zo te zien staat er ook nog een Honda Jazz achter die Dorchester, misschien heeft Idranor daar nog wat aan voor onderdelen.

Ik neem niet aan dat ze die VW t2 gaan slopen, die is op dit moment en elke staat nog geld waard. *-)

Greetzz Renate.

jammer dat er weinig liefhebbers voor zijn ,die moccabruine Opel Ascona C ziet er nog best mooi uit!

renate zei:
Ik neem niet aan dat ze die VW t2 gaan slopen, die is op dit moment en elke staat nog geld waard. *-)

Greetzz Renate.

Ik denk dat jij, als sleutelaar, dit filmpje wel leuk vindt over een vergeten campertje. Gaat niet over een T2 maar T1, gekocht voor slechts 3.500 dollar. Als je handig bent blijk je daar een koopje aan te hebben. In Nederland betaal je voor elke T1, ongeacht de staat, al snel 10.000 euro.

T1 redding

Afgelopen week lag er bij van Olst een hele aparte auto op de sloop die je eigenlijk nooit op een sloperij ziet. Helaas was het vanwege de staat en de compleetheid wel duidelijk dat deze ook voor weinig anders dan de sloop geschikt was.
Een Alfa Romeo Alfetta GT!

Astrawez zei:
De basis zal wel te slecht zijn geweest. Gelukkig zijn wel alle bruikbare onderdelen gered. (tu)

Nee hoor, zo te zien liggen die erin. Gestrand restauratieproject?

929V6 zei:
Zo te zien staat er ook nog een Honda Jazz achter die Dorchester, misschien heeft Idranor daar nog wat aan voor onderdelen.

Scherp! En kan grensrijder nog wat met die Dorchester?

Helaas is Horst iets te ver om even heen te rijden maar anders had ik zeker wel even gaan kijken! Bijzondere verzameling slopers daar! Die bruine Ascona lijkt inderdaad nog wel wat, misschien is het handel...

Ik zag vandaag op Facebook trouwens foto's van de sloperij in Weteringbrug waar oa een Kadett D, Kadett C, CX, R11 staan, allen min of meer recent binnengekomen. En dus nog wel wat meer, kan interessant zijn voor de liefhebbers. Uit ervaring weet ik dat het een prima sloperij is om zaken te doen.

asconahobbyist zei:
jammer dat er weinig liefhebbers voor zijn ,die moccabruine Opel Ascona C ziet er nog best mooi uit!

Als je wil kan je die ascona nog kopen kenteken is nog geldig alleen apk verlopen eind dec 2013 dus ik zeg erop af voor de liefhebber

Het is wel iets dat je zelden meer ziet en dat gevoelstechnisch misschien iets is waar men zich aan kan hechten. En dan
doet de waarde er minder toe. Laten we hopen dat het goed komt met die audi iig.

Ik neem aan dat die t2 door de eigenaar zelf wordt opgeknapt?
Ik had die auto 08ya29 niet herkend als Triumph :p staat zelfs tot april dit jaar apk op en is geïmporteerd in 96 ,vraag me af waar de auto is

Nacas zei:
Ik neem aan dat die t2 door de eigenaar zelf wordt opgeknapt?
Ik had die auto 08ya29 niet herkend als Triumph :p staat zelfs tot april dit jaar apk op en is geïmporteerd in 96 ,vraag me af waar de auto is

Het kenteken is ook 08-YA-20 hè.. :T

Astrawez zei:
Het kenteken is ook 08-YA-20 hè.. :T

Hé, das grappig. Ik heb de 08-YA-10 gehad. En om de trend van dit topic te blijven, die is gesloopt (:B

Ik had het autootje gekocht omdat hij gewoon helemaal opgereden was door de vorige eigenaar, na jaren door de pekel en er niet meer naar omkijken was hij zo rot als een mispel... Maar ik vond het zonde dat hij zo de sloop op ging, dus heb ik hem opgehaald en is hij tegen kostprijs weer de Fiat club in gegaan. Daar is hij bij een liefhebber gekomen die heel erg blij was met de onderdelen! En dat was het doel...

gelukkig hebben we de foto's nog :p

IMG_1068.JPG

IMG_1069.JPG

IMG_1067.JPG

IMG_1076.JPG

IMG_1066.JPG

Gisteren ben ik weer even bij Van Olst geweest, daar stond dit keer een Mazda 121(later de Kia Pride) van 1988. Zonde dat hij op de sloop moet eindigen, want het was ondanks de verbleekte kleur een super net autootje met een geweldig net interieur. Hij had slechts 107000 kilometer gelopen.

Mazda's 121 zijn over het algemeen al behoorlijk zeldzaam. Vooral die eerste. Die 323 hatchback schuin voor de 121 begint ook al langzaam uit te sterven denk ik.

Gister ben ik even in Breda op bezoek geweest bij ''Het Haasje''

De auto's daar zijn in ieder geval zeker het haasje. Wel een aardige eigenaar, wat mij betreft een aanrader! Hij heeft buiten de standaard auto's ook wel wat 'apart spul' (of tenminste dat het me aanspreekt) staan. Van dit aparte spul heb ik wat foto's gemaakt.

34yo9qg.jpg

2qtzn0l.jpg

2h5nr12.jpg

30uygc7.jpg

301hult.jpg

fdbjtj.jpg

2poazw4.jpg

2rdiv4o.jpg

danny1995 zei:
Gisteren ben ik weer even bij Van Olst geweest, daar stond dit keer een Mazda 121(later de Kia Pride) van 1988. Zonde dat hij op de sloop moet eindigen, want het was ondanks de verbleekte kleur een super net autootje met een geweldig net interieur. Hij had slechts 107000 kilometer gelopen.

Maar als er geen vraag meer naar is loont het waarschijnlijk ook niet niet om er een APK voor te regelen, zo komen in de basis goede auto's op de sloop terecht. Eigenlijk een goed voorbeeld van onze moderne wegwerpmaatschappij.
Als je dan ook nog ziet dat ze voor deze maar €400,- vragen, met een APK zal het nog geen wereldschokkend bedrag zijn en het is wel een erg leuk, helemaal rood en net autootje.

Via een ander forum kwam ik deze Scirocco tegen. De foto is vandaag gemaakt bij Pieper in Putten. Die striping komt me ergens bekend voor..
20140217_160351.jpg

Janus Diedericus zei:
Binnenkort op de sloperij...:(

Ik heb exact dezelfde maar dan in het donkergrijs dus dat is wel even pijnlijk.

Zo te zien is het een 87-89-er Chevrolet Caprice Classic Brougham

Heb link naar artikel ook maar even opgenomen.
Link

schandalig dat er altijd, in de reacties op nieuwsberichten over een ongeval, precies weten wat de bestuurder fout deed. Laten we het opsporen van de oorzaak eens doen door hen die er verstand van hebben, de politie...

Echt zonde, nog in de mooiste kleur ook!
Maarja, het blijft maar een auto he... Hopelijk heeft de bestuurder er niet te veel aan over gehouden.

Terug
Bovenaan