Sloperijfoto's, deel 3

Klopt, in Nederland zijn dit soort grotten en tunnels (goed) afgesloten. Maar 5 km ten zuiden van Maastricht is het geen Nederland meer, en zijn veel van dit soort grotten en tunnels slecht of helemaal niet afgesloten. Deze tunnel staat gewoon ingetekend op Open Street Maps (een niet commerciële variant op google maps), en het enige wat de toegang tot deze tunnel belemmerd is een rond bord met rode rand en een voetganger er op (verboden voor wandelaars dus).

Toen ik naar de ingang ging kijken was ik er van overtuigd dat de boel goed zou zijn dicht gemaakt. Ik kon mijn ogen dan ook nauwelijks geloven dat ik gewoon met mijn zoon en mijn 2 honden naar binnen kon stappen, en een wandeling van 1,3 km onder de grond kon maken! Als je dan besluit om deze wandeling te gaan maken, en je binnen 2 minuten ook nog dit autowrak tegen komt, is dan wel heel apart!

In een van de noordelijk gelegen gangenstelsels (Caestert) schijnt overigens ook nog een autowrak te staan. Type is mij onbekend, maar ik zal kijken of ik hier een foto van kan krijgen van iemand die daar regelmatig komt!

Ralph

Vanmorgen was ik bij sloperij Pieper in Putten en daar stond deze BX GTI te wachten op de heftruck... Lijkt mij zonde, een origineel Nederlandse auto nog. En hij ging inderdaad het terrein op! Ik vroeg wat er mee was en kreeg als antwoord 'dat ze hem niet meer goed klaarkregen'. Tsja, whatever that may be.... Maar toch, wie begint het jaar 2014 goed en redt deze auto! Het kenteken is nog wel te activeren binnen een aantal dagen na afmelden, dus dat moet het probleem niet zijn.

citroenbx.JPG

Ik ken het gevoel...

Gisteren op de sloop een werkelijk smetteloze Volvo 440 Turbo, bijzondere wagen in een bijzondere staat. Werkelijk geen krasje of deukje te bekennen! De rede waarom de auto op de sloop lag, waarschijnlijk de roest aan de linkse wielkastrand... Een klusje van €100 om te lassen? Echt zonde!

Oei, wat zonde van die BX! Het is ook nog eens een automaat op LPG. Voor mij de ultieme combinatie voor een BX. Als ik het geld had... zucht.

Tja, ik denk dat je zoiezo deze dagen je dood schrikt om menig sloopterrein, omdat er nogal eens een oldtimertje word ingeleverd op gas of diesel.
Want ooh jee we moeten mrb betalen, en dat gaan we niet doen....we kopen wel een corsaatje of een klein jappannertje, of een clio misschien etc etc.8-)

De audi 80 diesel die hier in de buurt stond is ook al weg, moet zeggen dat er ook weinig van over was, de voordeel rijder heeft nu een jawel corsa van 1997, ik wens hem voor volgend jaar veel lasplezier.

Op ''mijn'' sloperij inderdaad ook vrij veel 1986-spul. Vooral Volvo 740, 240, en de bekende Mercedes modellen.
Ik ging er overigens heen omdat ik had gedacht dat er misschien wel één of meer Volvo's 340/360 met leuke opties waren langsgekomen. Gelukkig was dat niet het geval :}

Dit heeft mijn theorietje weer bevestigd; de grotere modellen gaan er uit en de kleinere modellen komen er in.
In het geval van Volvo (aangezien ik dat merk het beste ken); mensen verkopen hun 700- of 200-serie en kopen er bijvoorbeeld een veel minder zware 300-serie voor terug. Die auto's zijn eigelijk allemaal wel ongeveer van het zelfde luxe- en kwaliteitsniveau dus inleveren doe je niet of nauwelijks. Je betaalt echter wel elke maand de helft minder!
Als je de prijzen van de 300-serie bijvoorbeeld vergelijkt met die van de 700-serie, zie je dat de 300-series eigenlijk steeds op niveau blijven en over lange tijd gezien aan het stijgen zijn. De 700-serie is sinds het veranderen van de oldtimer regeling helaas echter aan het zakken...

Hier in de straat staat een geimporteerde diesel Mercedes W124 in niet al te beste staat. Ik vraag me af wanneer die zal verdwijnen. 8-)

Ik denk dat er vandaag rijen staan bij de sloperijen.
Ik hoop nog op wat onderdelen van Heliosblauwe Golfjes mkII, maar daar zijn er niet zo veel van.

Afgelopen maandag ben ik weer even langs geweest bij Van Olst. Allereerst een audi 80 B3 1.8, deze audi is van een kennis van mij geweest, na ruim 3 ton ervaring begon de motor problemen te krijgen en is hij op de sloop belandt.

Dan een Mazda 323 sedan, die zie je tegenwoordig ook steeds minder

Ook nog een pontiac fierro van 1984 die er ongeveer hetzelfde aan toe was als de prelude die ik eerder postte, jaren buiten gestaan.

Soms kunnen sloopauto's ook kunst zijn, dat bewijzen deze 6 kleurrijke Ford Ka's opgestapeld op een Volvo s40.

Interessant om die Pontiac Fiero zo te zien! Dat is tevens de eerste die ik op een sloperij zie staan.

Ik werk sinds kort weer 5 dagen in de week bij een sloperij
De bekende sloperij eindewegen
En het komt weer hard binnen nu veel oude benzen w124 ude volvo's oude busjes ,zelfs een nissan bluebird diesel met 40000 km op de teller
Maar niemand wil het nu meer hebben dus alles gaat vrij snel plat

ddrman zei:
Ik werk sinds kort weer 5 dagen in de week bij een sloperij
De bekende sloperij eindewegen
En het komt weer hard binnen nu veel oude benzen w124 ude volvo's oude busjes ,zelfs een nissan bluebird diesel met 40000 km op de teller
Maar niemand wil het nu meer hebben dus alles gaat vrij snel plat

Marc, veel succes met je nieuwe baan. Ik sluit me aan bij astrawez. Ik neem aan dat je hier voldoende foto's post van de nieuw binnengekomen slopers!

Toevallig was ik ook nog bij van olst heb nog een paar kiekjes gemaakt

Roestvrije w201 diesel by groove_champion1, on Flickr

Untitled by groove_champion1, on Flickr

deze mustang is hier vaak te vinden

nette saab

hoop oude mercedessen

Exit redelijk nette w123 met pullmanstoelen

paar mercedessen waaronder 2x w124 en 1x w126

de beroemde bult met ford ka

panda

Die mustang is volgens mij van een medewerker die er werkt, staat er inderdaad vaak, verder veel bekende auto's :D, die Mercedes stond pas geloof nog vooraan, of dat moet een ander zijn geweest... Die Volvo is ook een bijzonder geval, daar heeft iemand veel tijd in gestoken. Die saab en Toyota staan gelukkig bij de handelsauto's, hopen dat ze nog een nieuwe eigenaar krijgen.

Ik heb nog wat foto's gemaakt op sloperij Rutte in Velserbroek. De foto's zijn van vorige week en gisteren.

Eerst de foto's van vorige week:

Een op het oog nette Calibra.

In deze stapel zat een tot voor kort zeer nette 340.

En gisteren was dit 'nieuw' binnen.

Slechts 7 jaar oud en nu al helemaal afgeschreven (en waarschijnlijk afgetrapt).

Dit was hoogstwaarschijnlijk de BY-13-ZL. Dit kenteken is in ieder geval 7 dagen voor het laatst overgeschreven en staat nu op 'gedemonteerd' bij het VWE.

Dit vond ik wel een leuk beeld zo.

Bij de handelsauto's nog deze Concerto.

En de auto die mij het meest verbaasde was deze CWODLP-Volvo 164.

Mooie foto's D'oh!! Inderdaad doodzonde van die onderste Volvo zeg!! Het kan iig niet liggen aan de wetswijzigingen, want daar heeft deze niks mee te maken.. 8-)
Ook erg jammer van die Espace. De "Espace 2000 TSE Van" is nu officiëel uitgestorven in NL.. :S
Hopelijk wordt die Calibra nog door iemand gered!

Astrawez zei:
Ook erg jammer van die Espace. De "Espace 2000 TSE Van" is nu officiëel uitgestorven in NL.. :S

Dat zou kunnen. Er rijden echter in ieder geval nog twee Espace's rond in Nederland met grijs kenteken. 1, en 2.

Wat ongelooflijk zonde van die Renault Espace!! :,(

Ze was nog van de eerste eigenaar en ik zag 'm vorige week nog bij mij in de straat staan... Triest hoe dat soms gaat. :(

XBXG zei:
Wat ongelooflijk zonde van die Renault Espace!! :,(

Ze was nog van de eerste eigenaar en ik zag 'm vorige week nog bij mij in de straat staan... Triest hoe dat soms gaat. :(

Wel frappant dat de vervaldatum van de APK op 29-12-1990 was, volgens de kentekencheck bij VWE. Beestje is 26 jaar en één dag oud geworden, vermoedelijk bij de laatste APK te veel mis dat het de moeite niet meer waard was?

Oerzonde die Prelude en Jetta(?) :,( Tevens zie ik op die stapel van de Volvo 340 ook nog een Mazda 323F. Die begint langzaamaan ook al zeldzaam te worden volgens mij.

Vanmorgen even bij de ooijevaaar geweest in oosterblokker, heb ooit eens gehoord dat alles voor 1997 verdwenen is.
Met het MRB gebeuren verwachte ik toch wel wat leuks te zien....maar dat viel tegen.
Wel een enkele W124 en al een kaal geplukte W123.
Ook drie maal een 205 op diesel waarvan er eentje duidelijk omgekat was naar het nieuwere model, er zat ook een recent import kenteken op.

De enige interesante is deze:
Een prachtige D-kadett 1.2S
Apk tot de 2e maand.
En net overgeschreven (08-01)
Foto-ENQLL87A-D.jpg

Foto-LOMRJJ8Y-D.jpg

205 omgekat naar het nieuwere model? Dat lijkt me andersom toch meer voor de hand liggen (althans tot voor kort).

Astrawez zei:
Toch weer zonde van zo'n leuk Kadettje.. En zo heel slecht ziet ie er ook niet uit, maargoed.. :(

We leven in een consumptiemaatschappij. Dat gaat overduidelijk gepaard met verspilling. Wij smijten weg en slopen moedwillig wat mensen in andere landen graag zouden willen bezitten. :(

Wie weet wat voor kosten er voor de APK aan komen.... Of misschien draait het motortje niet meer.

Er staan op het dkadett forum een aantal van deze motoren te koop voor rond de 150 euro, dus als je een beetje zoekt moet dat geen probleem zijn.
En heel veel kan er niet kapot aan zo'n 12S blokje. Maar het zal wel iets met de apk zijn idd. Misschien laswerk aan de onderkant ofzo??

Ik zou hem iig wel pas op 22 maart keuren, dan wordt ie 30 en heb je gelijk 2 jaar apk erop. ;)

Idranor zei:
205 omgekat naar het nieuwere model? Dat lijkt me andersom toch meer voor de hand liggen (althans tot voor kort).

Het was een peugeot 205 GRD van voor 1987 (dus voorheen MRB vrij) die helemaal verbouwdt was naar model 1997

op me werk binnen gekomen...een 1992 Toyota Carina....ik vrees dat deze niet meer voor export het land verlaat....het meest sneuen is...de man van die auto was er zo zuinig op.....

Astrawez zei:
Is de beste man er wel heelhuids uit gekomen?? Wel jammer dan voor zijn Carina! :(

volgens horen zeggen is de man wel opgenomen in t ziekenhuis..maar details weet ik niet...dat moet ik nog eens even vragen...

Gijs571 zei:
Oerzonde van die Carina. Verschrikkelijk om zo je trouwe vierwieler te verliezen. :,(

ja...want de man had deze auto nieuw gekocht...dus al 21,5 jaar in bezit...echt zuur....

ReesRitmo zei:
Vanmorgen was ik bij sloperij Pieper in Putten en daar stond deze BX GTI te wachten op de heftruck... Lijkt mij zonde, een origineel Nederlandse auto nog. En hij ging inderdaad het terrein op! Ik vroeg wat er mee was en kreeg als antwoord 'dat ze hem niet meer goed klaarkregen'. Tsja, whatever that may be.... Maar toch, wie begint het jaar 2014 goed en redt deze auto! Het kenteken is nog wel te activeren binnen een aantal dagen na afmelden, dus dat moet het probleem niet zijn.

citroenbx.JPG

Als je kijkt hoe de spanbanden lopen, is dat misschien de verklaring ?

Is slechts aan 1 kant vastgezet i.p.v. aan beide kanten en dan ook nog met onvergrendelde spanners, maar verder zie ik daar niets geen bijzonderheden aan... de losse einden van de spanbanden gooi ik ook altijd binnen in de auto.
Blijft zo echt wel op z'n plek staan tijdens de rit.

Afgelopen week bij Van Olst 1 opvallende auto, een Isuzu Trooper van de jongere versie met rechthoekige koplampen. Model komt me bekend voor, mijn opa heeft namelijk vroeger 4 Isuzu Troopers gehad. Eerst een bruine en een groene met de ronde koplampen, daarna een blauwe van dit type en daarna een opel montery(ook verkocht als Isuzu trooper).

Ik geloof dat de auto van de foto een tijd heeft dienst gedaan als 25km auto. Daardoor is het wel opmerkelijk dat hij op de sloop belandt, er is vrij veel vraag naar 25km auto's en een auto van dit soort is ook nog wel geschikt voor terrein rijden etc., wellicht de motor defect?

Geweldige foto's ! Weer veel dank. Het is altijd genieten.
AutoWeek Classic wijdde ook een schitterende reportage aan een natuursloperij in de Zweedse bossen.

Terug
Bovenaan