Sloperijfoto's, deel 3

Koenen auto's kennen we ook allemaal. Maar de 2e lokatie is veel minder bekend. Maar bevolkt met het zelfde spul:

528750_2830880825336_994236086_n.jpg

563937_2830881145344_1713109961_n.jpg

532488_2830877145244_1742278080_n.jpg

Let op de Sierra achter de kever!!!!

548782_2830882385375_1108190574_n.jpg

562277_2830879345299_450276263_n.jpg

TéDé-I zei:
Zollie zei:
TéDé-I zei:
Pedigreepaul zei:
Waar komen ineens al die K70's vandaan! :O

Nee! Daar staat een Passat Rimini, originele Hollander. Het type 32B uitloopmodel van de pre-facelift serie. Waarschijnlijk een late 84-er of vroege 85-er. In de mooie Inarikleur.

Passat Rimini? Die uitvoering is mij niet bekend. Waar zie je het aan??
Lijkt mij gewoon een voorfacelift Passat 32b in Jadegroen oid (inari was niet leverbaar in 84/85)

Ben benieuwd naar die Rimini-uitvoering :)

Voor wat betreft de kleur heb je gelijk denk ik. Een Rimini is een tijdelijk actiemodel geweest om de pre-facelift nog interessant te houden. Wij hadden een hele late, de NK-81-TB van juni 1985. In de basis een Passat C, maar met een paar leuke extra's. Een matzwarte keienvanger, ruitjesbekleding van de GT, een dash met de volledige middenconsole en vierspaaks stuur. In Frankrijk verkocht als 'Evasion'. De zwarte Rimini-sticker zit rechts onder 'Passat C'.

VW_Passat_Evasion_det2.jpg

VW_Passat_Evasion_det1.jpg

Wat leuk, in 7 jaar Passats rijden, kopen, verkopen slopen etc. nog nooit zo'n uitvoering tegengekomen!

Maar nu je t zegt, het is gewoon een C voorfacelift (zwarte raamrubbers) maar dan met stootstripjes rondom, dat is al verdacht! En volgens mij het ruitjesinterieur ook te zien.

Waar staat dit gebakje?

@Classicfinds; een aantal jaar geleden (2008/2009) heeft "Taunusdriver" eens een afspraak gemaakt met Math Koenen. We hebben toen eerst bij mij afgesproken en zijn toen samen naar Susteren gegaan. Die Sierra hebben we toen ook bekeken, de paddestoelen stonden op de hoedenplank! Overigens is het niet waar dat hij ook auto's in het zwembad heeft staan, het zwembad is gewoon leeg. Achter zijn woning (die met bruine rolluiken op de foto) staan ook nog rariteiten als een Seat Ronda.

Gr Jeroen

Klassiekerrijder zei:
Hee, een zwarte Kadett Corsa! Zeldzaam ding...

Die viel mij ook meteen op!! Ik stijger hier zowat van mn stoel! :O
Waar is dit ergens??? En is hij ook wel eens open, zodat je de auto's ook van achter het hek kan bekijken?

Ik vergeet bijna dat ik hier ook nog wat wilde posten.. *-)

Hier in Den Bosch op de Rietvelden zit een metaalverwerkingsbedrijf. Met andere woorden: het laatste adres van menig auto. Ik rijd er regelmatig langs om te kijken of er nog wat leuks tussen staat. Niet dat je het terrein op kan/mag, maar gewoon "leuk" om te kijken. Nu viel me vandaag op dat de berg weer een flinke grootte heeft aangenomen. Overigens als ik er morgen weer langs rijd, dan zie je weer een compleet andere stapel liggen. Dus de roulatie gaat met een flinke vaart. Ik heb hier eigenlijk nog nooit foto's van gepost volgens mij, maar als jullie dat leuk vinden kan ik er wel wat vaker langs rijden om "raadjeplaatje" te spelen. ;)
Hetgeen wat je ziet als je er langs rijdt. Meestal komt het net boven de muur uit, nu is ie dus vrij hoog..
10456609696_22c6a05eb4_o.jpg

links:
10456609496_a9d74be877_o.jpg

Hier zie ik o.a. Renault Laguna Stationwagon, 2x Ford Ka, Peugeot 106, Mazda 626? (de blauwe onderin)

rechts:
10456623615_42a66c92fa_o.jpg

Bovenop ligt een rode Fiat Tempra 1.8ie, rechts daarvan volgens mij een VW Touran, linksonder een BMW E36, wat zou de witte onder de Tempra zijn? Er staat vrij groot Turbo D op de zijkant..

Koenen te Susteren. Gezien de resultaten uit het verleden zal die Kadett Corsa wel behoorlijk rot zijn en flink wat moeten kosten...

Astrawez zei:
Handelsweg 12 in Susteren is de hoofdlokatie toch? Dit zou een tweede lokatie zijn?

Handelsweg 12 is juist de 2e locatie, dus waar deze foto's van zijn
Hoofdlocatie is Handelsweg 1

Oorspronkelijk was handelsweg 12 trouwens wel de hoofdlocatie. Hij woont er zelf nog altijd bij.

Gemiddelde vehikel wat daar staat kun je beter een wrak noemen.

Schijnt dat hij het enkel nog als hobby doet, nouwelijks auto's verkoopt. Maar dat is op zich ook niet gek.
Gemiddeld betaal je 1000 tot 2000 euro voor de wrakken, en de auto's die wel daadwerkelijk verkoopbaar en rijdbaar zijn, word nog meer voor gevraagd.
Als de beste man komt te overlijden en niemand neemt het stokje van m over zullen die auto's waarschijnlijk 1 voor 1 de pers in gaan. Alleen aan onderdelen kan het nog enigszins iets bruikbaar zijn. Maar voor de rest hoef je er weinig van te verwachten.
Veel auto's staan er namelijk al 15 tot 20 jaar in de buitenlucht te verrotten.

@ Baur: Dat alles rot is weet ik heel goed. Dat is ook goed te zien op de foto's. En de lokatie waar hij woont noem ik op zich gewoon 2e lokatie omdat de ene aan de handels weg 1 de eerste is die je tegen komt en de "2e"aan handels weg 12. Je komt hem dus als 2e tegen. Geen historische benaming zeg maar :D. Maar over auto's in het zwembad heb ik het nooit gehad, dat moet een vergissing zijn denk ik. Er heeft wel iemand geopperd dat het vol met accu's lag of zo?

Voor de liefhebbers ben ik er vanavond nog even langs gereden.

Enkele foto's van handels weg 12, het was al bijna donker, dus 1 is niet meer gelukt:

047.jpg

051.jpg

053.jpg

058.jpg

@Astrawez: Onwijs bedankt voor de adressen. Ik ben vandaag naar de Daf's geweest in Wintelre en in Helmond. Ik heb er zelfs nog een en ander kunnen scoren, waaronder een goed spruitstuk zonder scheuren. De rest is een kwestie van ontvetten en spuiten. Dat roestige uiterlijk doet me niks, das op te lossen met verf. Maar hij is hard. Daar gaat het om.

1377209_10200503173976047_1793953110_n.jpg

Nog wat foto's diverse van beide sloperijen. Wentelre eerst:

011.jpg

De Alfa in meer detail:

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

018.jpg

Wat een heerlijke sloperij oude stempel is Wentelre zeg! Nu door naar Helmond

Weinig tijd, dus even een paar foto's geschoten:

030.jpg

034.jpg

032.jpg

Het is een BREAK!!! AAAAAAHHHH!!!!!

037.jpg

038.jpg

039.jpg

Wat enorm jammer van de schade aan de neus. Had de spatborden graag er f gehaald. Maar wel een spruitstuk!

031.jpg

042.jpg

blijft altijd leuk om er lekker overheen te wandelen...en als je dan nog iets vind wat je zoekt....is het dubbel leuk !!

Zouden jullie mij een plezier willen doen allemaal? Mijn vader heeft jaren gezocht naar een Austin A60. Steeds vonden we echte wrakken. Nadat we de perfecte waren misgelopen viel de zoektocht nogal stil. Sindsdien worden ze ook niet meer aangeboden (zijn er maar een zeer beperkt aantal in Nederland van). Ik hou ondertussen de zaken goed in de gaten (wil erg graag een auto om op te knappen).
Ik checkte dus net weer het kenteken van deze: Link
en zag dat de APK verlopen is. Hij heeft nog wel de zelfde eigenaar. Ik gok er zelf dus een beetje op dat deze de verkoop in gaat of de sloop op gaat.
Zouden jullie mij een seintje kunnen geven als iemand hem tegenkomt op een sloop? (of een andere A60 in complete staat natuurlijk).
Alvast heel erg bedankt.

(en nu ga ik weer verder genieten van de foto's hier zoals altijd)

opel-omega zei:
Zouden jullie mij een plezier willen doen allemaal? Mijn vader heeft jaren gezocht naar een Austin A60. Steeds vonden we echte wrakken. Nadat we de perfecte waren misgelopen viel de zoektocht nogal stil. Sindsdien worden ze ook niet meer aangeboden (zijn er maar een zeer beperkt aantal in Nederland van). Ik hou ondertussen de zaken goed in de gaten (wil erg graag een auto om op te knappen).
en zag dat de APK verlopen is. Hij heeft nog wel de zelfde eigenaar. Ik gok er zelf dus een beetje op dat deze de verkoop in gaat of de sloop op gaat.
Zouden jullie mij een seintje kunnen geven als iemand hem tegenkomt op een sloop? (of een andere A60 in complete staat natuurlijk).
Alvast heel erg bedankt.

Is het geen idee om te vragen aan XBXG waar hij precies de foto heeft gemaakt in Duivendrecht en daar dan in de buurt rond te gaan vragen?

@Radar; Ik ben zwaar fan van sloperijen. En vooral die in oude stijl (gooi maar neer en haal er zelf maar af en een vriendelijke uitbater die altijd bereid is even lekker benzine praat met je uit te wisselen). Wintelre is zo iets, en jammer genoeg (inmiddels erg zeldzaam aan het worden). Daar loop je uit de loods het terrein op. Op die dag was het erg modderig (zoals het hoort). Dus meteen slosj slosj de bagger in, de geur van olie en oud metaal die je neusgaten vult en overal om je heen de wrakken 2 hoog zonder al te veel orde. En aan de rand stonden zo nog lekker onder de bomen, Helemaal groen uitgeslagen HEERLIJK!!!!! Ik kan door mijn gezondheid helaas maar weinig meer gaan. Maar dit heeft mijn accutje weer even heerlijk opgeladen!

ZO hoort een sloperij er toch gewoon uit te zien of niet dan?

1377566_10200503076093600_1862470385_n.jpg

1374795_10200503080613713_955430323_n.jpg

Eens!

In Venlo zit Heijnen motors, hetzelfde principe.
Het is alleen opletten geblazen als ze met de heftruck rondrijden want die gasten kijken niet zo nauw.
Als het terrein daar vol ligt dan praten we over minimaal 2.500 auto's... eens per jaar of anderhalf jaar komt er een mobiele pers en dan gaat de hele stapel plat om uiteindelijk in Den Bosch verwerkt te worden.

In Delft zit ook nog een kleine ouderwetse sloperij. Gewoon een zooi auto's neer gemieterd op een stuk land. Ben er al een paar keer geweest, is wel leuk om te zien.

classicfinds zei:
@Astrawez: Onwijs bedankt voor de adressen.

Graag gedaan! :}

Sierra ghia zei:
In Venlo zit Heijnen motors, hetzelfde principe. Als het terrein daar vol ligt dan praten we over minimaal 2.500 auto's...

Mag je daar ook zonder problemen het terrein op? Ik ga namelijk volgende week even in Susteren kijken, en dan kan ik op de terugweg net zo goed even langs Venlo. ;)

Mechanix zei:
In Delft zit ook nog een kleine ouderwetse sloperij. Gewoon een zooi auto's neer gemieterd op een stuk land. Ben er al een paar keer geweest, is wel leuk om te zien.

Hoe heet die in Delft, Mechanix?

Westerhof in Losser heeft ook een groot grasveld vol staan, alles ongestapeld en je kunt vrij rondlopen. (tu)

@ Classicfinds,

ja erg gaaf.....ik blijf er ook voorstander voor dat je zo er even overheen kan wandelen....

mocht je er nog eens komen op die sloperij....

en ook voor de andere...die nog eens van dit soort oudere sloperijen gaat bezoeken.....

willen jullie voor me kijken naar deeltjes 3 vd voorruit? ik zie in de foto van Classicfinds ook een rode Fiatje..daar bovenaan op de stapel..MET een deeltje 3...wil iemand die voor me meenemen?
Net als die van de Skoda...op de vorige pagina?:}

thnx alvast!

Ow Radar nu je het zegt zie ik hem ook zitten idd. Hij ligt bij Keijzer in Helmond. Helemaal achter tegen de omheining in het midden. Niet te missen daar boven op.

opel-omega zei:
Alvast heel erg bedankt.

Ik ben gisteren nog speciaal naar Duivendrecht gereden om te kijken of ik die Austin A60 kon vinden. Ik heb alle straatjes in de buurt bekeken, maar ik kon 'm nergens meer vinden. Er zijn een hoop garageboxen daar, dus wellicht staat ie nu daar ergens.

Op exact dezelfde plek als waar de Austin stond, staat nu deze zielige Mercedes W116. Wellicht van dezelfde eigenaar?
De Mercedes stond in juli nog bij een schadegarage, maar blijkbaar is ie nooit gerepareerd. :,( (foto)
Jammer, want ik vind het een mooie en bijzondere origineel Nederlandse auto. Daarom plaats ik de foto's ook in dit topic, want veel auto's op de sloperij hebben minder schade dan deze Benz.

Astrawez zei:
classicfinds zei:
@Astrawez: Onwijs bedankt voor de adressen.

Graag gedaan! :}

Sierra ghia zei:
In Venlo zit Heijnen motors, hetzelfde principe. Als het terrein daar vol ligt dan praten we over minimaal 2.500 auto's...

Mag je daar ook zonder problemen het terrein op? Ik ga namelijk volgende week even in Susteren kijken, en dan kan ik op de terugweg net zo goed even langs Venlo. ;)

Yep!

Heerlijke sloop en een paradijs voor een "dagje uit" als het vol ligt.
Alleen is de stapel in Juli geplet en ligt alles nog "enkel" op de grond... het gaat dan ongeveer om "slechts" 500 wrakken.

Heel erg bedankt! Jammer maar misschien duikt hij binnenkort ergens op. Die Mercedes zal wel van de zelfde eigenaar zijn inderdaad.
Op streetview staat er in 2008 een andere oude auto. Zal dus wel iemand zijn die steeds zo goedkoop mogelijke wagens koopt en er in blijft rijden tot ze niks meer doen enz. Nogmaals heel erg bedankt!

Venlo is inderdaad een leuke sloperij om eens rond te lopen. Achterin staan de bussen langs de kant als een soort terreinafscheiding.

Klinkt interessant. Er zou dus inmiddels wel weer een en ander meer moeten liggen dan de minimale hoeveelheid dar in Venlo. Toch maar eens een dagje aan wagen dus

Heren, kunnen de foto's weer naar 800x600? Mijn hele layout is vernaggeld en ik kan de tekst niet meer lezen, de pagina doet er een eeuwigheid over om te laden en de foto's zijn maar voor een deel te zien.

Over slopen gesproken, hier worden naar het lijkt de laatste partij nog rijdende Dafjes en een grote partij andere oldtimers aan hun einde geholpen.

Ouwediesel zei:
Over slopen gesproken, hier worden naar het lijkt de laatste partij nog rijdende Dafjes en een grote partij andere oldtimers aan hun einde geholpen.
Oerzonde gewoon. Waarom is die "autosport" ooit uitgevonden eigenlijk?

Gijs571 zei:
Ouwediesel zei:
Oerzonde gewoon. Waarom is die "autosport" ooit uitgevonden eigenlijk?

omdat op deze manier nog lol te beleven is aan de auto's alvorens ze de pers in verdwijnen, niet meer en niet minder.

Over die Austin A60... Je zou eens kunnen navragen bij de nieuwsgroep van het 'AMRW register' (Austin, Morris, Riley en Wolseley -club)
Wellicht dat iemand daar weet wat de status is van dit vehikel. .? Of misschien iemand die een ander exemplaar te koop weet..

AMRW nieuwsgroep

Ouwediesel zei:

Hier gaat nog een A60 in plat, de MF-48-02.

Gr Jeroen

Ik snap niet dat dit anno 2013 nog gebeurt!! Moet je die pre '74-ers zien joh. Echt dood en doodzonde dit!!

Het is om te janken, maar ik heb even wat screenshots gemaakt (om te zien welke goede en waardevolle onderdelen er voor de "lol" verloren gaan):
10543656174_52f2f39121_o.jpg

10543618266_7ddd4c4d35_o.jpg

10543655784_5641c4427c_o.jpg

10543655644_78d29db1d8_o.jpg

10543617905_07be2a280b_o.jpg

10543617396_3dabc7bc21_o.jpg

10543841123_6ed12f5aaf_o.jpg

En zo loopt het af. Nou nou, wat hebben ze toch weer een lol gehad.. :S
10543654594_4214037985_o.jpg

ach jongens het is niet zo,n ramp dit het zijn maar oude auto,s de meeste zijn toch echt wel rot neem ik aan en ja ook aan een klassieker komt een eind
alle auto,s komen eens op de bult ook die van mij wel ben ik niet bang voor
ik heb er in iedergeval nog plezier aan gehad op mijn manier en wat een ander er mee doet ja dat moet hij weten
auto,s ze zijn een gebruiksvoorwerp en een wegwerpprodukt als het op is en de kosten worden te hoog voor reparatie tov de waarde ja dan is deze hobby zeker een leuke uitdaging
nogmaals het is maar materiaal en dat kan nu weer nuttig hergebruikt worden
hecht je nu maar niet te veel waarde aan de zogenaamde oldtimers want het is niet meer en niet minder dan een wegwerpartikel
greetzzzz de grapjas

@Astrawez:

Als je het zo zonde vindt, kun je al die auto's wel opkopen. Spul is meestal kats verrot, en als je wat voor een paar knaken aanbiedt, is er nog geen belang bij... En goh, wat is het dan zonde.... Vaak krijgen liefhebbers wel de kans spul te kopen, maar bij geen tijd/belang/geld/ruimte houdt het een keer op.

Heb laatst een '79er Ford Granada gesloopt, met nog vrij net plaatwerk, deuren een paar plekjes, meer niet. Had ze op internet staan voor 2 tientjes per stuk. Totaal geen reacties:( Dus is het plaatwerk met de auto meegegaan en gaat t met een rodeo plat.

Zonde? enerzijds wel, anderzijds hebben liefhebbers hun kans gehad....

Men roept altijd dat t zonde is, maar als je je er wat meer in verdiept, valt het allemaal wel mee;)

En om weer ontopic te gaan:}

DSC05859.jpg

Kijk, we weten ondertussen de meningen van de pro-bangerracers wel ( en tot op zekere hoogte moet ik ze ook wel gelijk geven), maar als je het droog houdt bij beelden zoals hierboven ben je naar mijn mening geen echte autoliefhebber... Mensen, hou het toch alsjeblieft bij Astraatjes, Golfjes III, Civics etc. om op te rijden in de rodeo, kost net zo veel/weinig en is een stuk minder pijnlijk voor de liefhebbers!

Het is ook een oeverloze discussie, en ik mag me er graag mee bemoeien omdat die argumenten vaak toch nergens op slaan...

''het moet toch een keer op'', ''ach, tis toch ouwe troep'', ''was toch kats verrot''....

Ja, ammehoela. Die jongens kopen die wagens omdat ze groot, stoer, dikke motor, vriendengroep rijdt erin, mooi een beetje rondjagen in zon oude bak.
En een jaar later word ie gesloopt, geloof me de mooiste taunissen, granada's mk1, volvo's etc. Mij maak je niks wijs, gewoon afraggen die handel..

Als die jongens een beetje zuinig zijn, en snappen waar ze in rijden, dan blijft er ook meer bespaard, maar da's het doel niet. Het doel is rondjagen in een ouwe bak, en dan lekker slopen... En dat snap jij ook Taunisdriver...(bedoel jou niet persoonlijk)

Liefhebbers reageren doorgaans niet op granada's met laswerk, deuken, wielkasten vol blubber en onderuit gezakte vering, lompe LM-velgen, en grote ford logo's op de achterruit, logisch toch? En waar zijn al die originele wagens? Ja, gesloopt want Pietje wilde wel een 2.8 blokkie, en Henkie zocht nog 2 achterdeuren. En hij stond immers al 3 maanden te koop, maar niemand kwam...

Overigens geven de echte bangers makkelijke flink geld voor zeldzame auto's: status. De kick om een auto klaar te maken die niet iedereen heeft...

Ik geloof niet dat die serie echt bedoeld is voor dit topic, het gaat hier over auto's. En als je (half) ontklede vrouwen zoekt, is er genoeg te vinden op het internet...

Het topic heet "Sloperijfoto's", dit zijn toch foto's genomen op een sloperij?
Ook zijn het nette foto's, anders had ik ze niet geplaatst.

Vorig jaar was ik op een sloop wat onderdelen aan het zoeken en toen liepen er ook wat luchtig geklede dames en een fotograaf rond.
Die waren waarschijnlijk ook wat sloperijfoto's aan het nemen. ;)

Nee, dit zijn semi-ontklede dames met een sloperij als excuusachtergrond. De auto's zijn voor het overgrote deel uit focus en nemen zeker geen belangrijke plaats in op de foto's. Maar goed, blijkbaar zie jij het anders.

Terug
Bovenaan