Sloperijfoto's, deel 3

Gijs571 zei:
Whitecat53b zei:
hah5.jpg
Oerzonde, die VW. Trouwens, ik zie daar links ook een BMW 3er E46. Is dat niet al een beetje vroeg?
Van de K70 zijn er volgen Wikipedia nog maar 25 van in Nederland bekend, en 7 in België. Inderdaad zonde dat er daar een staat. Van de E46 hebben ze er overigens wel meer staan daar in Rijssen. Waarschijnlijk zijn de onderdelen meer waard dan de auto zelf.

De K70 heeft volgens mij ook heel lang te koop gestaan bij een handelaar in Rijssen, voor een veelste hoog bedrag.
Moest toen best wel veel aan gebeuren.

Maar inderdaad zonde dat hij dan zo terecht is gekomen.

Gisteren weer een paar bijzondere auto's op de foto gezet. De meeste kom je maar zelden tegen.

Triumph Acclaim (oftewel een Honda Civic met kont)

10375527686_c677379378_c.jpg

10375525256_d7f9dfaa37_c.jpg

De echte Skoda

10375699863_5aa5be7045_c.jpg

Een FSO Polonez

10375499795_9cfb345bdc_c.jpg

Een Fiat Ritmo

10375490194_7f73066973_c.jpg

Een mooie Audi Coupe

10375508415_f6240409f7_c.jpg

Leuke sloop lijkt me dat. Er staan nog wel een paar auto's op de foto's die ik wel wat beter in beeld zou willen zien. Een Corsa TR, Audi 80 GT, Renault R5 en op de 1e foto staat volgens mij nog een Ford Fiësta Mk1.

Whitecat53b zei:
Leuke sloop lijkt me dat. Er staan nog wel een paar auto's op de foto's die ik wel wat beter in beeld zou willen zien. Een Corsa TR, Audi 80 GT, Renault R5 en op de 1e foto staat volgens mij nog een Ford Fiësta Mk1.

en nog een Patrol en een XM....

Ouwediesel zei:
Whitecat53b zei:

en nog een Patrol en een XM....

...en een zwarte Cherokee, een blauwe Daihatsu Charade op de stapel achterin, een BMW 7-serie E28 onder een witte Rekord.
Zie ik daar ook een Ssangyoung Musso?

Die Triumph Acclaim maakt mij weemoedig. Wat een leuk autootje was dat. Helaas kwam de onze aan zijn einde na een ontmoeting met een Toyota Starlet.

Gijs571 zei:
929V6 zei:
Gijs571 zei:
Oerzonde, die VW. Trouwens, ik zie daar links ook een BMW 3er E46. Is dat niet al een beetje vroeg?

Van de E46 zijn de oudste ook alweer 15 jaar oud. Dat is toch niet zo vroeg?
Dat is waar

Het komt denk ik omdat de E46 qua concept en voorkomen nog zo'n moderne auto is. Deze 3-serie is nu aan het rijpen en zal hierdoor net zo'n evergreen worden als de E30. (naar mijn bescheiden mening) (tu)

@ beboworld..je hebt een pbtje !

gave sloperij is dat zeg...leuk om eens rond te struinen.....

Een Ritmo! En lijkt niet eens zo roestig. Ik heb ook wel interesse om daar eens te gaan kijken. Welke sloperij is dat?

vandaag op de sloop in Uithuizen (Groningen ) geweest .. bij Klaas Boer

ze hadden het terein aardig opgeruimd dus qwa slopers was het dungezaaid helaas (tenminste voor wat ik zocht )

ik was er zelf voor ascona c onderdelen en bmw 5-serie e34 delen maar helaas stond geen van beide er .. er stonden wel een aantal (bijzondere) wat oudere autos

er stond een golf 3 cabrio met zo op afstand te zien net zwart dak .. en een golf 1/2 cabrio maar hier zat geen dak meer op en was qwa interieur kaal .. en miste een achterlicht passagierszijde ook nog een kadett (gsi? ) cabrio .. in ieder geval met gsi bumper zover ik op afstand kon zien alleen was dus op zoek naar andere delen ..

er stonden wel een paar 3-series e36 ,nog een e30 en e28 bmw alleen je kon er lastig bij want er staan/stonden allemaal deuren tegen aan

meerdere peugeots en volvos onder andere uit de 142/144 serie wat civics waaronder 1 coupe model (zwart) tot 1996 en 1 coupe model (rood) erna en een paar hatchbacks .. eg model ... uit 1 zou ik de middenarmsteun meenemen maar kreeg hem helaas niet los en had weinig tijd hem los te maken . de voorste 2 schroeven waren al door een ander doorgedraaid en hier kon ik geen kant mee op .. jammer want wou hem voor men moeders civic meenemen want het is een heerlijke optie .. en je ziet ze niet veel .. dus als iemand er nog komt ...

verder nog een paar busjes en jeeps en een saratoga grijs .. op 1 van de rekken nog een matzwarte d-kadett gezien ook een vectra B (standaard uitvoering geen sport ) .. kever e.d.

er staat wel meer maar dit is me bijgebleven haha

en er stond nog wat mij in het oog sprong hier heb ik een foto van gemaakt voor eventuele liefhebbers :

De grote belastingvrij-dump lijkt te zijn begonnen.....

leroy1987 zei:
de voorste 2 schroeven waren al door een ander doorgedraaid en hier kon ik geen kant mee op .. jammer want wou hem voor men moeders civic meenemen want het is een heerlijke optie .. en je ziet ze niet veel .. dus als iemand er nog komt ...

Als je bedoelt dat de schroefkop kapot is gedraaid, bij de Formido heb ik laatst een bit-setje gekocht om kapotgedraaide schroeven los te krijgen.
Deze zet je gewoon in een accuschroefmachine. Ik heb het geprobeerd en ze werken prima! Om de prijs hoef je het niet te laten, zo'n 6 Euro voor iets heel handigs.

voorbeeld (ander merk):
large_13301817419432.jpg

Linkje ander merk, wel een stuk duurder.

haha ja van die kruiskopschroeven zat het mee bevestigd .. en had wat haast dus heb de armsteun laten zitten .. anders had ik nog met een tang kunnen proberen .. de schroeven heb ik immers niet nodig en ze zijn al een stuk omhooggedraaid .. maargoed ik kwam tijd te kort helaas .. maar woon er best een eind vanaf dus rijd niet zo maar even voor het armsteuntje terug .. zodoende mocht er nog iemand toevallig komen .. op de advertentiesites staan ze soms ook maar de prijzen zijn nogal uiteenlopend en vrij hoog soms

en op de sloop zijn de prijzen nog leuk voor zon armsteuntje ..

Pedigreepaul zei:
Waar komen ineens al die K70's vandaan! :O

Nee! Daar staat een Passat Rimini, originele Hollander. Het type 32B uitloopmodel van de pre-facelift serie. Waarschijnlijk een late 84-er of vroege 85-er. In de mooie Inarikleur.

TéDé-I zei:
Pedigreepaul zei:

Nee! Daar staat een Passat Rimini, originele Hollander. Het type 32B uitloopmodel van de pre-facelift serie. Waarschijnlijk een late 84-er of vroege 85-er. In de mooie Inarikleur.

Passat? Zegt met niets...

Ik tel toch echt 2 K70's. 1 op deze pagina en ook 1 op de vorige..

Snik! Mijn eerste auto, de Golf 2 met kenteken SP10LR staat nu als 'gedemonteerd' te boek vanaf 9 oktober. Wie weet waar ie staat?

De meeste sloperijen, sorry, autodemontagebedrijven verwijderen de kentekenplaten, dat wordt lastig zoeken.

Fantastische foto's hierboven, hoewel ze altijd ook een dubbel gevoel oproepen. Zo'n Triumph zou een topspot zijn als je 'm tegenkomt op straat, terwijl zo'n FSO een goede kanshebber kan zijn voor Spot van het Jaar. Erg zonde dus, maar goed dat ze in ieder geval nog daar staan in plaats van dat er metalen blokjes van gemaakt zijn.

TéDé-I zei:
Pedigreepaul zei:

Passat Rimini? Die uitvoering is mij niet bekend. Waar zie je het aan??
Lijkt mij gewoon een voorfacelift Passat 32b in Jadegroen oid (inari was niet leverbaar in 84/85)

Ben benieuwd naar die Rimini-uitvoering :)

Zo op het eerste gezicht is er nog geen antwoord gegeven op die leuke sloperij helemaal boven aan deze pagina.
Ook mij waren die fiesta , xm en vooral audi 80 GT opgevallen.......

Idranor zei:
Een Ritmo! En lijkt niet eens zo roestig. Ik heb ook wel interesse om daar eens te gaan kijken. Welke sloperij is dat?

Dan moeten we maar samen denk ik (:B, zo vaak kom je geen Ritmo's op de sloop tegen! Ben ook wel benieuwd waar dit is...

Het kenteken is trouwens nog actief, laatste tenaamstelling in 2003 (net als verloop APK). Maar hij ziet er niet naar uit dat hij daar al 10 jaar staat! Tis trouwens een 60L, zou mooi zijn als daar een 5 bak op zit, maar dat zal waarschijnlijk wel niet... Hmm, ik wil kijken....(:P)

Moet ook maar eens op die sloop kijken waar die Audi coupe staat. Heb nog wat onderdelen van z'n ding nodig.

Helaas heb ik normaal weinig te melden. Maar ik heb in de loop der tijden wel een en ander op de plaat gezet. Voornamelijk heel veel Chatillon. Maar dat is neem ik aan genoeg gepasseerd? Ook heb ik wat Dafjes op de foto gezet. De combi wil ik nog een keer gaan bevrijden van zijn glas en roestvrijstalen delen. Om te doneren aan mijn eigen combi. Ik ken de auto inmiddels al 33 jaar. Maar verder is er weinig te redden ben ik bang.
Ik bezocht hem vroeger al op mijn kinderfietsje. Er liggen daar nog meer auto's in de boomgaard, waaronder: Enkele Rekord e's, een Ascona A en een MAN busje.
1378149_10200481404551825_844958342_n.jpg

1381982_10200481404751830_445879114_n.jpg

1381221_10200481413392046_1738548418_n.jpg

1001583_10200481412512024_887835184_n.jpg

1379325_10200481417312144_1087106016_n.jpg

1375299_10200481420152215_1648710203_n.jpg

Ik zou ook graag wat meer willen zien van die Audi 80 GT en Opel Corsa TR. Van wat ik kan zien, zien ze er nog redelijk uit.

Zonde van zo'n stukje Hollands (vergane) Glorie. Wel mooi om te zien hoe die Daf langzaam één wordt met de natuur.

Ik ben ook wel benieuwd naar die Rekords en Ascona. (:B

De (nogsteeds onbekende) sloperij van beboworld zou ik ook graag eens bezoeken!!
WAAR IS DIT NOU???????????

ReesRitmo zei:
Idranor zei:

Dan moeten we maar samen denk ik (:B, zo vaak kom je geen Ritmo's op de sloop tegen! Ben ook wel benieuwd waar dit is...

Het kenteken is trouwens nog actief, laatste tenaamstelling in 2003 (net als verloop APK). Maar hij ziet er niet naar uit dat hij daar al 10 jaar staat! Tis trouwens een 60L, zou mooi zijn als daar een 5 bak op zit, maar dat zal waarschijnlijk wel niet... Hmm, ik wil kijken....(:P)

Afgelopen zomer waren we op een korte vakantie in Hallum {ja zoek dat maar even op} er was daar een autocross aan de gang, zie ik daar in een keer een ritmo voorbij racen..........kheb er een foto van..ff zoeken.

Het beestje lag er zeker al een jaar of 30. Dus hij is er redelijk vroeg gekomen. In die tijd was een dafje met een gebrek gewoone en "oud ding" helaas. Ik heb zelf een Daf 46 Combi die ik op de weg houd met delen van "vergane glorie". Dus hij is nog ergens goed voor. Want redbaar is hij geens sinds meer.

Het wemelt daar op die boerderij ook van de Rekord's type E. En allemaal blauw! Ze variëren van erg tot extreem rot.

Roestavonturen%20043.JPG

Roestavonturen%20044.JPG

Ook een Ascona A. Te rot voor woorden. Waarschijnlijk verergerd door het zeil dat er over ligt.

Roestavonturen%20033.JPG

Zonde van die Opels. Maar waarschijnlijk was er 10 jaar geleden ook al geen redden meer aan..
Ik snap alleen het nut er nu niet van. Als het een verzamelaar zou zijn dan zou ik ze op zijn minst netjes neerzetten. Nu heb je er niks aan en rot het alleen maar weg. Of wordt de Ascona gebruikt als kippenhok? :T

Het zijn zijn oude auto's. Hij koopt telkens een "nieuwe"blauwe Rekord E en gebruikt de voorgaanden als donoren. Maar de auto's zijn zo ver heen dat ze nergens meer goed voor zijn. Alleen de Ascona, die werd tot voor kort nog gebruikt. Ja je leest het goed! Die loopt volgens ingewijden nog! Hij werd naar verluid gebruikt om een zaag aan te drijven met een wiel. Zo'n zaag die met een brede leren of jutte riem wordt aangedreven. Eerst is hier de Daf voor gebruikt, daarom staat de kon ook omhoog. Maar na het overlijden van die auto is de ascona er voor in gebruik geweest. Leuk detail. De radiator van de auto is kapot, en hoe lost een oer dat op? Gooi je toch gewoon langere slangen aan de pomp, en die slangen op hun beurt in de sloot er voor!

Ik heb deze uto's na een tip van Jack B terug gevonden. ik kende ze wel uit mijn jeugd, maar had geen idee dat ze er nog stonden. Hij had nog een andere tip. En die was echt helemaal tegek!

Roestavonturen%20125.JPG

Roestavonturen%20120.JPG

Roestavonturen%20130.JPG

Roestavonturen%20146.JPG

Maar Chatillon ging me eigenlijk eel meer aan het hart. 300 Oldtimers in zwaar verval. en tot overmaat van ramp nog geruimd ook in 2009/2010. Ik heb er 5 jaar lang een aantal keren rond gelopen. ook tijdens de uitloop van de ruiming. VRESELIJK. Chatillon is echt een plek naar mijn hart.

424043_2717154822257_1205357263_n.jpg

Maar ook in Holland staan de Oldies gewoon rustig dood te gaan:

481828_2772535686744_1602160536_n.jpg

479976_2772534966726_932360333_n.jpg

419008_2772540246858_1150741978_n.jpg
484628_2772536206757_1924124491_n.jpg

Terug
Bovenaan