Sloperijfoto's, deel 3

Rob076 zei:
remova zei:
Nog 34 EMW'ers die willen sponsoren voor een tientje???

Ik ben geen EMW'er, maar van mij kun je 30 euro krijgen. Fantastische auto en dat heb ik er echt wel voor over om 'm door jou gered zien te worden. Meer mensen die meedoen aan het 'Red deze Mazda'-project?

Als je hem haalt, maak ik een tientje over (liefst via paypal), Maar dan verwacht ik wel een topic hier:}

Tjongejonge, waar gaat dit nou helemaal over. Kielhalen die vent, wat een idioot.

Je hebt je best gedaan remova, goed werk, maar jammer.

Lijkt me in ieder geval dat slopers hetzelfde doen al de overheid: hun best om allerlei prachtige en nostalgische oude auto's zo snel mogelijk van de weg te halen. Erg jammer dat een sloper zo bekrompen kan zijn en dat dat waarschijnlijk het leven van deze prachtige Mazda gaat kosten. Toch goed werk gedaan inderdaad Remova en ik blijf toch nog een klein beetje stille hoop houden.

Pfff heel bijzonder weer, rare jongens die slopers! For what it's worth, ik ben ook bereid een financiele bijdrage te leveren aan het redden van deze Mazda! Laten we zeggen 20 euro.

Wie biedt er mee?

B)

Goedendag zei:
Rob076 zei:
remova zei:
Nog 34 EMW'ers die willen sponsoren voor een tientje???

Ik ben geen EMW'er, maar van mij kun je 30 euro krijgen. Fantastische auto en dat heb ik er echt wel voor over om 'm door jou gered zien te worden. Meer mensen die meedoen aan het 'Red deze Mazda'-project?

Als je hem haalt, maak ik een tientje over (liefst via paypal), Maar dan verwacht ik wel een topic hier:}

Topic kan geregeld worden... Net als jullie heb ik er geen woorden voor!

Ik had al eerder aangegeven 10 euro te doneren, mijn vrouw doneert ook 10 euro en ik doe er nog 10 bij voor onze dochter:}

De rekensom is nu als volgt: Mazda kost 650 euro, Remo wil tot 350 gaan, met onze donaties hebben we nu 90 binnen dus komen we aan 440.

Remo komt morgenochtend naar mij toe. Laten we afspreken dat we morgenochtend om 8.00u proberen die sloper te benaderen met het bod waar we tot die tijd kunnen komen.
Uiteraard wordt die auto een topic, evenals die sloper uiteraard. Aan hem de keuze: held of hufter.

Wie doet/doen er mee?

En waar blijven de mensen van Autoweek????? Kunnen we op hun hulp rekenen??

En kan er iemand een oprijwagen beschikbaar stellen?

Wellicht dat de importeur nog iets kan betekenen....zoveel zijn er niet. En zou toch een leuke sponsoring zijn....

Zojuist heb ik een superleuk privebericht gekregen, ook hier volgt een donatie uit, we komen dichter bij ons doel, dank U zeer.

Overigens zijn we ook enorm blij met donaties van 0,25ct of 1 euro hoor, we zijn ruim over de helft en elke euro helpt

Idranor zei:
@remova: goed bezig en ik ben het met je eens, er zijn grenzen. Maar die slopers zijn niet achterlijk, met die in Arnhem waar de Zastava stond ging het al net zo. Hij had wel door dat er mij wel wat aan gelegen was die Zastava veilig te stellen, en ondanks wat afdingen twijfel ik toch of ik niet te veel heb betaald voor die auto. Ik heb m gisteren namelijk even laten keuren en dat vial niet mee...

Zo erg is het toch niet? :(

Een tientje kan ik nog wel missen voor die Mazda, trouwens.

Simca1006 10
dochter van Remo 10
genereuze bieder via prive mail 25

Dan zitten we nu op 485

doe ik er ook nog een tientje bij ;) Die auto moet gered worden!

Ik vind die verkoper echt niet normaal, wat maneert die man dat die liever 50 euro aan oud ijzer heeft dan 350 euro zo cash in t handje? dan spoort er ergens toch iets niet?

Is de auto uberhaubt wel te redden als rijdend voertuig? Als deze zo rot is dat ie de weg niet meer opkomt is het zonde om zoveel moeite te doen.
Als ie te redden is, dan ook €10 van mij. (tu)

Wrangler zei:
Is de auto uberhaubt wel te redden als rijdend voertuig? Als deze zo rot is dat ie de weg niet meer opkomt is het zonde om zoveel moeite te doen.
Als ie te redden is, dan ook €10 van mij. (tu)

De auto rijdt, start en schakelt goed op volgens de verkoper. Auto heeft gebruikssporen, maar dat is normaal en zelfs op de foto waarneembaar.

@ Bellamachina,

volgens mij is de tussenstand nu:

Remova 350
Rob076 30
Goedendag 10
Idranor 20
Simca1006 10
dochter Remo 10
privebieder 25
Bellmachina 30
n.kroon 10
wrangler 10

€505 euro nog 145 te gaan....

We gaan er zeker vanuit dat de auto te redden is, afgaande op degene die de auto gezien hebben.

Ik heb ook iemand die de auto kosteloos wil uitdeuken(zonder spuiten) Toch ook niet verkeerd!

En we staan inderdaad op 505!!

die sloper in Sittard , tis een kamper, hij zat vroeger op de Tuddernweg.
Hij dreigt wel vaker met dit soort dingen.
Die hy bus staat er ook al een jaar, Als het goed is staat er ook nog een daimler.

Het hoekje waar de mazda staat is een verkoophoek, staat als het goed is ook nog een clio 16v tussen.

Als je ziet wat deze man probeert te redden.........

https://www.metalmeet.com/forum/showthread.php?p=96305

n.kroon zei:
doe ik er ook nog een tientje bij ;) Die auto moet gered worden!

Ik vind die verkoper echt niet normaal, wat maneert die man dat die liever 50 euro aan oud ijzer heeft dan 350 euro zo cash in t handje? dan spoort er ergens toch iets niet?

Het lijkt mij vrij zeker dat deze berekening niet klopt/volledig is. Een sloopbedrijf probeert winst te maken. Als dat kan, dan zullen ze dat écht niet laten. Daarom geloof ik niet dat ze een auto gaan slopen als ze bij verkoop meer kunnen verdienen. Misschien komt er bovenop de oud-ijzer prijs nog een bonus van de overheid omdat ze een niet-groene auto uit de maatschappij verwijderen? Hoe dan ook, ze gaan voor de beste opbrengst onder de streep. En gelijk hebben ze. Dat kunnen we ze niet verwijten lijkt mij.

Als jij weet wie zo ongeveer de zilverprijs voor oud ijzer geeft hoor ik het graag van je! Geld van de overheid is ook jouw en mijn geld, daar hoeft die auto niet voor gesloopt te worden.

Ik leg ook wel een €10,- in dan.

Alstublieft:

bil10ev.jpg

Van mij krijg je 15 euro! Harde toezegging! Rekeningnummer even via pb. Betaal direct als de auto gered is.

Ik doneer € 10. Maar wel op voorwaarde van een mooi topic over de vorderingen speciaal voor al zijn redders ;)

Ik heb er best moeite mee dat die sloper misbruik maakt van de gevoelens van autoliefhebbers door te dreigen met dokken of ik sla hem plat......

maar mijn autohart wint dus een tientje voor deze ludieke actie !

Goedemorgen,

Wat geweldig om vanmorgen de mail weer te openen en jullie reacties en genereuze donaties te zien.
Totaal zitten we op 610 euro, me dunkt een serieus bedrag, eenieder die bereid is mee te doen, ontzettend bedankt!

Remo gaat zometeen bellen, we duimen voor hem en de Mazda dat het lukt!

Het is eigenlijk belachelijk dat er zo veel betaald moet worden maar het is een goede zaak.
En is er al gebeld? Kan de champagne ontkurkt worden?

Update tot nu toe. Remo heeft gebeld, de juiste persoon is er rond 13.00u. Beloofd is dat er gewacht wordt tot er contact is geweest. Duimen op elkaar, wordt straks vervolgd!

Niet om het plezier te bederven, maar heeft iemand die 1300 al eens echt goed bekeken?
Bedoel 9 van de 10x gaan die dingen naar afrika en ik heb voor het oog wel veel slechtere met de export zien gaan.
Misschien is er een reden waarom die geplet word...

marcel21674 zei:
Niet om het plezier te bederven, maar heeft iemand die 1300 al eens echt goed bekeken?
Bedoel 9 van de 10x gaan die dingen naar afrika en ik heb voor het oog wel veel slechtere met de export zien gaan.
Misschien is er een reden waarom die geplet word...

Waar ligt dan de grens, om te besluiten dat een auto niet meer te redden is?
ik denk dat, dat voor iedereen verschillend zal zijn.
als je ziet wat er soms gered wordt, dan lijkt deze nog een peulenschil.

Dat weet ik een betere: wie redt de meest bijzondere auto van de sloop? Om te stimuleren dat zoveel mogelijk mensen zo'n actie op touw zetten. Want het is helemaal niet moeilijk hoor, auto ophalen en klaar. :)

Heren,

Bij deze kan ik jullie berichten dat de Mazda 1300 Automaat is gered!!!!!!! :-D:-D
Komende week wordt de auto opgehaald, ik moest 650 Euro betalen, er kon echt niets meer af. Ik heb geinformeerd wat er mis is met de Mazda. Eigenlijk niets kreeg ik te horen, de auto is APK afgekeurd op een remleiding achter en that's all..... De auto schijnt nog geen ton aan kilometers te hebben gereden.

Beste pegels, dat dan weer wel, maar hoeveel 1300tjes Automaat zullen er nou nog zijn? In ieder geval deze dus nog. Het blok was in feite al verkocht, maar dat gaat nu dus niet door, vandaar de hoge vraagprijs. Ik hou jullie op de hoogte, ook d.m.v. foto's. Voor al degene die meegeleefd en gereageerd hebben: DANK, DANK DANK!!!!

Enne: blijven de sponsors achter hun belofte staan??? (:B(:B

Super! Graag ontvang ik het rekeningnummer via PB, dan kan ik de donatie doen..:T

HOERA!!! Geweldig Remova!

PB jouw rekeningnummer en ik maak vandaag nog de door mij toegezegde 15 euro over.

Jouw dag is goed, maar de mijne ook, door dit leuke bericht. Ik had er zelfs al melding van gemaakt op mijn facebook.

Ik lees dit verhaal nu pas, maar helemaal Super (tu)(tu)
Zo'n Mazda is redelijk uniek in Nederland, denk ik.
Ook ik draag graag € 10,- bij. Laat maar even weten op welk rekeningnummer het overgemaakt moet worden.

Gefeliciteerd mensen, ben benieuwd naar het verloop van het project!

Goed geregeld, iedereen dank voor de enthousiaste reacties en donaties. PB's volgen vanavond of morgen van Remova. Op dit moment is hij aan het poetsen op een 131 Racing en een Trevi:}
Een autoambulance is ook al geregeld, nu nog een middag vrij regelen, wordt uiteraard vervolgd.

Uiteraard zijn we in voor meer van dit soort akties, dus wie iets bijzonders weet op een sloop, gebruik dit topic alstublieft!

Terug
Bovenaan