Sloperijfoto's, deel 3

Dan gaan we meteen door met de volgende Mitsubishi's:

Een Starion uit 1987:

366mitsubishistarionsj1.jpg

367mitsubishistarionsj1.jpg

368mitsubishistarionsj1.jpg

369mitsubishistarionsj1.jpg

En nog één uit 1984:

432mitsubishistarionlk0.jpg

Ik daag de beste plaatwerkers en monteurs van NL uit om van die Starion wer een strakke bak te maken;).

Vier nieuwe banden, keuren met een beetje kunst- en vliegwerk en rijden maar!!!!!!!
Dit is trouwens vast in the U.S.

Wat bungelt daar nu uit de grill? een stekker??!

Stif zei:
Vier nieuwe banden, keuren met een beetje kunst- en vliegwerk en rijden maar!!!!!!!
Dit is trouwens vast in the U.S.

Wat bungelt daar nu uit de grill? een stekker??!
De foto is genomen in Canada, Edmonton. De stekker is waarschijnlijk van een standkachel. Het kan erg koud worden in Canada.

toyota_celica_a29_liftback_0001.jpg

toyota_celica_a29_liftback_0003.jpg

toyota_celica_a29_liftback_0004.jpg

Het zou verboden moeten worden: een superstrakke Cressida op de sloop
toyota_cressida_x63_sedan_0001.jpg

Nog een Cressida, recenter model
toyota_cressida_x73_sedan.jpg

Corolla Wagon
toyota_corolla_e38_wagon_0001.jpg

Corolla sedan
toyota_corolla_e31_sedan2dr_0001.jpg

Een hele oude Toyota Corona
toyota_corona_t40_sedan_0001.jpg

Hmmmmmm stille boel hier , niemand interessante vakantiefotos ? Ik ben zelf Zondag teruggekomen van 3 weken Engeland en zo'n 250! wrakken op de foto gezet . En allemaal uit de periode 30s t/m 70s . 'k zal eens kijken of ik er binnenkort een stel kan plaatsen met wat hulp van een maat/collega. Een van de plekken waar ik ben geweest staat ook op you tube onder de naam BOURN WOOD . Dat is een klein stuk bos achter een verlaten boerderij met zo'n 60 wrakken ,de oudste zijn van begin jaren 30 . Helaas is de hele boel opgekocht door een projectontwikkelpannekoek en de graafmachine stond al op het terrein om in de eerste week van Oktober de hele boel in schroot/afval containers te stampen

Als er 4 dagen geen bericht is geweest, wordt het niet direct een stille boel hoor. ;)

Ik ben benieuwd naar je foto's van Britse wrakken.

---

Een Suzuki Alto.

370suzukialto.jpg

371suzukialto.jpg

Ja, zo kan ik het ook. Gewoon een heel rijtje noemen :D. (al zijn het wat model betreft dezelfde auto's)

the Fox zei:
Ja, zo kan ik het ook. Gewoon een heel rijtje noemen :D. (al zijn het wat model betreft dezelfde auto's)
idd. het zijn dezelfde auto's qua model. Anders is het een raadspelletje. Het had ook een Jägst 600 of Jägst 770 kunnen zijn.

Waar liggen al die Mazdaatjes ??
Daar ligt wat spul waar ik wel wat van kan gebruiken

is er niet een dag te plannen om eens op de sloperijen te gaan kijken?

zou het leuk vinden als we er vrij overheen mogen lopen....

De meeste bedrijven waar ik geweest ben vonden het niet erg, als je je bedoelingen maar aangeeft en vraagt of je een paar foto's mag maken. Ook de fooienpot spekken werkt goed of even een praatje maken met de personen daar

GAOS lijkt me een mooie om rond te lopen.
Schijnt ook nog een grote te zitten in de buurt van Lelystad. Mijn ervaring is dat de sloperijen een beetje achteraf het meest mooie zijn. Daar liggen vaak de apartere modellen in plaats van de gangbare slooppremieslachtoffers van de jaren 90. Die in Exel is gewoon op de zandgrond/gras/bebossing in plaats van op betonplaten. Dat geeft ook een bepaalde sfeer

De autosloperij in Lelystad heet Van der Feer. Ook een aanrader, maar niet zo groot en zo exotisch als GAOS in Emmeloord.

Ben nu toch wel eens benieuwd naar oud Engels en Italiaans. Heb zelf niets met Japanners en dergelijke.

Radar zei:

als je het in apeldoorn netes vraagt mag je daar ook overheen lopen maar daar is naast een kever en een oude mercedes niets ouds wel komen er dagelijks nieuwe auto's

Wat foto's welke ik vorig jaar genomen heb, kwaliteit is wat minder, h. resolution heb ik ook.
(heb ze al meer gepost)
morrisl.jpg

renaultf.jpg

snoek.jpg

renault2.jpg

RoyvdStad zei:
Ben nu toch wel eens benieuwd naar oud Engels en Italiaans. Heb zelf niets met Japanners en dergelijke.

Ik heb al mijn foto's op chronologische volgorde staan. Al het Engelse en Italiaanse spul heb ik de afgelopen pagina's al gepost.

Wat Duits spul uit de jaren '80:

382volkswagen.jpg

383volkswagen.jpg

Mooie foto's Johanc.

@Radar: ik kom alleen nog maar in de buurt van een sloperij als er géén honden zijn (zie enkele pagina's terug).

the Fox zei:
Mooie foto's Johanc.

@Radar: ik kom alleen nog maar in de buurt van een sloperij als er géén honden zijn (zie enkele pagina's terug).

ow...keer een slechte ervaring gehad??

die witte VW Polo heb ik vanmorgen toevallig in miniatuur gekocht op de Namac beurs in Houten....blijven leuke wagens...

goedendag zei:
Radar zei:

als je het in apeldoorn netes vraagt mag je daar ook overheen lopen maar daar is naast een kever en een oude mercedes niets ouds wel komen er dagelijks nieuwe auto's

uit welk jaar komen de recentere wagens dan ongeveer?

Ik kreeg pas van iemand 2 kentekenbewijzen deel 3 opgestuurd...maar zonder afzender..toevallig van 1 van jullie ??
Als jullie ze nog vinden op sloperijen als jullie er toevallig zijn...kijk graag even voor me of je ze nog ziet ..hou ik me nog steeds aanbevolen...

tussen 1990 en 2000
een paar nieuwer
en de meeste zijn schadeauto's
de meest bijzondere auto's zijn 1994 pontiac firebird, 1989 porsche 994, kever (bouwjaar weet ik niet maar met van die grote koplampen), Mercedes Benz 230

Kijk beste XBXG, dat vindt ik nou mooi!.
Thanks voor "het duitse spul" (y)

Nog wat Duits spul dan: een oud model Polo dat volledig uit het hedendaagse straatbeeld is verdwenen...

404volkswagenpolo1986.jpg

405volkswagenpolo1986.jpg

Jammer die Polo's waren in de tijd qua lakwerk prima auto's! Maar ja het roestduiveltje begin nou eenmaal een keer.

Pedigreepaul zei:
Andre Phoelich zei:

Die liggen allemaal in Exel, vlak bij Lochem (GLD) bij Sloperij Stegeman

Bedankt , dat is niet eens ver uit de buurt van mijn woonplaats .
Zal er volgende week eens een bezoekje aan gaan brengen .

Andre Phoelich zei:
Pedigreepaul zei:
Andre Phoelich zei:

Die liggen allemaal in Exel, vlak bij Lochem (GLD) bij Sloperij Stegeman

Bedankt , dat is niet eens ver uit de buurt van mijn woonplaats .
Zal er volgende week eens een bezoekje aan gaan brengen .

wilt u dan misschien voor mij kijken of ze nog kenteken delen 3 toevallig op sommige auto;s zitten voor mij?

succes met zoeken naar het goede spul voor de Mazda's !

ddrman zei:
@radar had er gister 4 maar waren half verpulverd

ow...dat is wel erg jammer idd....in de openlucht gebeurt dat al gauw natuurlijk....nouja...mochten er nog goede bijzitten, (beetje vuil of zwarte stippen erop kan nog) , dan mag je ze altijd meenemen....
thnx alvast!

op de andere sloop in apeldoorn (autobedrijf wind dus) staan veel oude japanners, volvo's, 2 kevers, en nog wel meer wat ik niet meer weet veel spul van 1980 - 2000
voor verzoeken kan ik volgende week wel gaan kijken

goedendag zei:
op de andere sloop in apeldoorn (autobedrijf wind dus) staan veel oude japanners, volvo's, 2 kevers, en nog wel meer wat ik niet meer weet veel spul van 1980 - 2000
voor verzoeken kan ik volgende week wel gaan kijken

oke..dus ook wel best veel oud spul...
je hoeft er niet speciaal heen..maar mochten sommige auto's daar nog kentekendelen 3 op de voorruit hebben zitten...hou ik me wel aanbevolen...:LOL:

ik heb ernaar gekeken maar er lag niks (is maar een paar minuten fietsen van school en ik heb toch niets te doen in dat laatste vrije uur)

ps er lag een polski fiat en een fiat 126

goedendag zei:
ik heb ernaar gekeken maar er lag niks (is maar een paar minuten fietsen van school en ik heb toch niets te doen in dat laatste vrije uur)

ps er lag een polski fiat en een fiat 126

oke....dat is wel jammer...maar je weet het nooit he?
op die ouwe dus ook niet..die Polski Fiat?

wie weet komt er later nog weleens weer eentje....

weet ik niet die lag tussen de struiken achter 2 stapels van 4 auto's hoog dus ik ben al blij dat ik hem gezien heb
ik heb niet alle auto's bekeken is best wel groot
maps.google

Terug
Bovenaan