Sleutels inleren Nissan x trail

Guest
Beste forumleden,

Ik heb even een vraagje.

Beide sleutels van onze nissan X trail van bouwjaar 2007 werken niet meer via de afstandsbediening. We hebben altijd een sleutel in gebruik gehad. Deze werkte op het laatst erg slecht, je moest goed op de knop drukken en dan werkte hij alleen op korte afstand. Nu werkt hij dus helemaal niet meer. Als we de batterij van de reserve sleutel er in doen dan werkt hij ook niet. Ik denk dat we de batterij te ver leeg hebben laten gaan. En dat de sleutels opnieuw in geleerd moeten worden met een nieuwe batterij.

Weet iemand hoe ik dit doe bij een Nissan X trail bouwjaar 2007?

Alvast bedankt.

Is de batterij van de reserve sleutel wel goed? Ik weet niet of Nissan een lampje op de sleutel heeft zodat je dit kunt controleren.

Je kunt nog even proberen om 10x achter elkaar op de open knop te drukken, het kan zijn dat de sleutel en auto niet meer gesynchroniseerd zijn.

Bel even een Nissan dealer of even googlen. Vaak is het iets simpel wat je zelf kan doen. Bijvoorbeeld sleutel in contact, contact aan, 'sluiten' 10 seconden indrukken.

Ik heb even met de Nissan garage gebeld.
Normaal zou hij het weer moeten doen als ik de sleutel in het contactslot steek, de knop open ingedrukt houdt en tijdens dat ik de knop ingedrukt houdt de auto 6 keer op contact zet.

De auto is vandaag de hele dag weg maar ik ga het morgen even proberen en dan laat ik jullie weten of het gelukt is.

6 keer!? Vergeet niet met je grote teen tegelijk het benzineklepje te openen tijdens de 3e en 4e keer :D

V0RQ zei:
6 keer!? Vergeet niet met je grote teen tegelijk het benzineklepje te openen tijdens de 3e en 4e keer :D

6 keer inderdaad ja.

Het zal wel aan mij liggen haha maar dat met het benzineklepje snap ik even niet..??

Goedemorgen,

De sleutel werkt weer. Ik heb de batterij nog een keer vervangen, toen wilde ik de sleutel weer koppelen zoals de Nissan garage mij verteld heeft. Maar op de een of andere manier werkte hij nu wel met de nieuwe batterij. Ik heb dus alleen de batterij vervangen (net zoals de vorige keer toen hij het niet deed).

Een beetje vreemd maar hij doet het weer en dat is het belangrijkste.

Bedankt dat jullie mee geholpen hebben! :)

Terug
Bovenaan