A
Anoniem
Guest
Beste Forumleden!
Ik lees al een tijdje mee en heb geprobeerd het probleem na te lopen, maar tot dusver blijven mijn start problemen bestaan.
Het volgende gebeurd; Bij een (hoe kouder hoe erger) start lijkt het alsof de auto op minder cilinders start. Mijn vermoeden bestaat dat het iets met de ontsteking is omdat zodra de auto warm is (+/- 10 seconde) de motor helemaal netjes stationair gaat lopen. Ook ruikt de auto na een moeilijke start erg naar benzine wat denk ik duidt op onverbrande benzine. Ik heb ondertussen al een aantal dingen gedaan om het 1 en ander uit te sluiten;
- Uitlezen van auto met VAGCOM, hieruit kwam naar voren dat de sensor van het gasklephuis kapot was. Ik heb een tweedehands gasklephuis gekocht, helemaal schoongemaakt, en erin gezet. Hierna waren de errors weg, maar de problemen hetzelfde.
- Vervangen bougies, dit heb ik gedaan omdat er verschillende bougies inzaten die er verder ook niet heel goed uitzagen
- Rotor en verdelerkap vervangen omdat er lichte beschadigingen op de rotor zaten
- Temperatuurmeter nagekeken met de VAGCOM en alle waardes leken normaal
- Bougiekabels op lekken gecheckt met behulp van een plantenspuit, maar geen vonkjes of verandering in hoe de auto loopt
- Carterontluchting slang na gekeken en deze is helemaal schoon
Het is nog erger als de auto half aanslaat en vervolgens uitvalt. Dan moet ik wel 20 seconde doorstarten voordat de auto überhaupt begint aan te slaan.
Ik ben dus een beetje het spoor bijster aangezien hij verder echt helemaal goed rijdt etc. Wel moet ik vermelden dat de motor te koud wordt op de snelweg (70 graden), maar dit klopt ook dus de sensor lijkt me in orde, alleen de thermostaat is aan vervanging toe, echter lijkt me dit niet de oorzaak van de startproblemen.
Heeft iemand nog suggesties van wat het zou kunnen zijn? De dynamo lijkt ook fatsoenlijk te werken, en ik vroeg mij wel af of de accu een dusdanig probleem kan veroorzaken.
Ik hoor graag of iemand van jullie suggesties heeft, alvast bedankt!
Ik lees al een tijdje mee en heb geprobeerd het probleem na te lopen, maar tot dusver blijven mijn start problemen bestaan.
Het volgende gebeurd; Bij een (hoe kouder hoe erger) start lijkt het alsof de auto op minder cilinders start. Mijn vermoeden bestaat dat het iets met de ontsteking is omdat zodra de auto warm is (+/- 10 seconde) de motor helemaal netjes stationair gaat lopen. Ook ruikt de auto na een moeilijke start erg naar benzine wat denk ik duidt op onverbrande benzine. Ik heb ondertussen al een aantal dingen gedaan om het 1 en ander uit te sluiten;
- Uitlezen van auto met VAGCOM, hieruit kwam naar voren dat de sensor van het gasklephuis kapot was. Ik heb een tweedehands gasklephuis gekocht, helemaal schoongemaakt, en erin gezet. Hierna waren de errors weg, maar de problemen hetzelfde.
- Vervangen bougies, dit heb ik gedaan omdat er verschillende bougies inzaten die er verder ook niet heel goed uitzagen
- Rotor en verdelerkap vervangen omdat er lichte beschadigingen op de rotor zaten
- Temperatuurmeter nagekeken met de VAGCOM en alle waardes leken normaal
- Bougiekabels op lekken gecheckt met behulp van een plantenspuit, maar geen vonkjes of verandering in hoe de auto loopt
- Carterontluchting slang na gekeken en deze is helemaal schoon
Het is nog erger als de auto half aanslaat en vervolgens uitvalt. Dan moet ik wel 20 seconde doorstarten voordat de auto überhaupt begint aan te slaan.
Ik ben dus een beetje het spoor bijster aangezien hij verder echt helemaal goed rijdt etc. Wel moet ik vermelden dat de motor te koud wordt op de snelweg (70 graden), maar dit klopt ook dus de sensor lijkt me in orde, alleen de thermostaat is aan vervanging toe, echter lijkt me dit niet de oorzaak van de startproblemen.
Heeft iemand nog suggesties van wat het zou kunnen zijn? De dynamo lijkt ook fatsoenlijk te werken, en ik vroeg mij wel af of de accu een dusdanig probleem kan veroorzaken.
Ik hoor graag of iemand van jullie suggesties heeft, alvast bedankt!