Raymon 1203908
Net ingestapt
Goedendag,
Ik zit met een motorprobleem van mijn Volkswagen golf 5 1.6fsi.
Twee weken geleden heb ik zelf de inlaatkleppen gereinigd d.m.v. het zogenoemde walnut blasting (hogedruk stralen via de inlaat door deze te demonteren).
Dit ging vrij goed in eerste instantie, maar eenmaal alles in elkaar startte de auto met grote moeite. Bougies gecontroleerd en compleet zwart uitgeslagen. We dachten aan valse lucht doordat de pakkingen niet zijn vervangen (en bij hoge toeren liep de motor wel + remreiniger zorgde voor verlaging in het toerental). Vervolgens alle pakkingen vervangen en evenredig aangedraaid, maar zonder resultaat.
Wat hij nu doet is starten en direct naar 700 RPM dalen met een beetje onbalans (zo voelt het door schudden). Vervolgens na +- 1 minuut stijgt het toerental naar 1500 rpm en na circa 3 minuten fluctueert het toerental tussen 1200 en 1700 RPM en gaat het een beetje stinken in de auto (verbrandde walnut of kool dat mogelijk wegbrand?).
Om zeker te zijn dat er geen vacuüm lek aanwezig is hebben we op het gaskleppenhuis een rookmachine gezet. Nergens was ontsnapte rook te zien. Uitlezen van de SHRTF (-2 tot 4) en LONGFT (-1 tot 3) wijst ook uit dat dit goed is.
Ik heb de O2 sensor uitgelezen en deze geeft constant dit aan: O2SB1S2 (V) = 0.170 bij een ECT temperatuur van 88 (Lambdasonde kapot?)
Iemand enig idee wat dit mogelijk zou kunnen zijn?
Moet het gaskleppenhuis opnieuw worden ingeleerd? (bedrijf die walnut blasting doet gaf aan dat dit het niet kon zijn)
Lambda kapot?
Klep doorgebrand of compressie in een cilinder niet goed?
Iets met de injectors?
Ter toevoeging, uitlezen geeft aan dat er geen storingen aanwezig zijn..
Alvast bedankt voor de reactie
Groet, Raymon
Ik zit met een motorprobleem van mijn Volkswagen golf 5 1.6fsi.
Twee weken geleden heb ik zelf de inlaatkleppen gereinigd d.m.v. het zogenoemde walnut blasting (hogedruk stralen via de inlaat door deze te demonteren).
Dit ging vrij goed in eerste instantie, maar eenmaal alles in elkaar startte de auto met grote moeite. Bougies gecontroleerd en compleet zwart uitgeslagen. We dachten aan valse lucht doordat de pakkingen niet zijn vervangen (en bij hoge toeren liep de motor wel + remreiniger zorgde voor verlaging in het toerental). Vervolgens alle pakkingen vervangen en evenredig aangedraaid, maar zonder resultaat.
Wat hij nu doet is starten en direct naar 700 RPM dalen met een beetje onbalans (zo voelt het door schudden). Vervolgens na +- 1 minuut stijgt het toerental naar 1500 rpm en na circa 3 minuten fluctueert het toerental tussen 1200 en 1700 RPM en gaat het een beetje stinken in de auto (verbrandde walnut of kool dat mogelijk wegbrand?).
Om zeker te zijn dat er geen vacuüm lek aanwezig is hebben we op het gaskleppenhuis een rookmachine gezet. Nergens was ontsnapte rook te zien. Uitlezen van de SHRTF (-2 tot 4) en LONGFT (-1 tot 3) wijst ook uit dat dit goed is.
Ik heb de O2 sensor uitgelezen en deze geeft constant dit aan: O2SB1S2 (V) = 0.170 bij een ECT temperatuur van 88 (Lambdasonde kapot?)
Iemand enig idee wat dit mogelijk zou kunnen zijn?
Moet het gaskleppenhuis opnieuw worden ingeleerd? (bedrijf die walnut blasting doet gaf aan dat dit het niet kon zijn)
Lambda kapot?
Klep doorgebrand of compressie in een cilinder niet goed?
Iets met de injectors?
Ter toevoeging, uitlezen geeft aan dat er geen storingen aanwezig zijn..
Alvast bedankt voor de reactie
Groet, Raymon