Slecht lopende motor na Walnut blasting

Raymon 1203908

Net ingestapt
Goedendag,

Ik zit met een motorprobleem van mijn Volkswagen golf 5 1.6fsi.
Twee weken geleden heb ik zelf de inlaatkleppen gereinigd d.m.v. het zogenoemde walnut blasting (hogedruk stralen via de inlaat door deze te demonteren).
Dit ging vrij goed in eerste instantie, maar eenmaal alles in elkaar startte de auto met grote moeite. Bougies gecontroleerd en compleet zwart uitgeslagen. We dachten aan valse lucht doordat de pakkingen niet zijn vervangen (en bij hoge toeren liep de motor wel + remreiniger zorgde voor verlaging in het toerental). Vervolgens alle pakkingen vervangen en evenredig aangedraaid, maar zonder resultaat.
Wat hij nu doet is starten en direct naar 700 RPM dalen met een beetje onbalans (zo voelt het door schudden). Vervolgens na +- 1 minuut stijgt het toerental naar 1500 rpm en na circa 3 minuten fluctueert het toerental tussen 1200 en 1700 RPM en gaat het een beetje stinken in de auto (verbrandde walnut of kool dat mogelijk wegbrand?).
Om zeker te zijn dat er geen vacuüm lek aanwezig is hebben we op het gaskleppenhuis een rookmachine gezet. Nergens was ontsnapte rook te zien. Uitlezen van de SHRTF (-2 tot 4) en LONGFT (-1 tot 3) wijst ook uit dat dit goed is.
Ik heb de O2 sensor uitgelezen en deze geeft constant dit aan: O2SB1S2 (V) = 0.170 bij een ECT temperatuur van 88 (Lambdasonde kapot?)

Iemand enig idee wat dit mogelijk zou kunnen zijn?
Moet het gaskleppenhuis opnieuw worden ingeleerd? (bedrijf die walnut blasting doet gaf aan dat dit het niet kon zijn)
Lambda kapot?
Klep doorgebrand of compressie in een cilinder niet goed?
Iets met de injectors?

Ter toevoeging, uitlezen geeft aan dat er geen storingen aanwezig zijn..

Alvast bedankt voor de reactie

Groet, Raymon
 
Lijkt mij nogal veel moeite voor een motor die in principe al als niet heel betrouwbaar bekend staat...
 
Nee, gek he. Staat voor volgende week op de planning omdat wij geen meter hebben en te veel focus hadden op valse lucht omdat we heilig overtuigd waren dat dit de oorzaak zou zijn.
 
Ik heb hem via de inlaat met hoge druk gestraald, met walnoot grit. Cilinder mooi omhoog gezet zodat er geen walnoot de cilinder in kan. Met de kleppen dus niks hoeven te doen
 
De kleppen raken ook vervuild waardoor ze mogelijk niet meer helemaal sluiten. Dat maak je op deze manier niet schoon, maar dat zou je met een compressietest moeten kunnen ontdekken.
 
Ik vraag me ook hier weer af.... WAAROM?
Zijn die internetfilmpjes nou zo geloofwaardig dat het gezonde verstand achterwege kan blijven?

Walnootschillen... kurkdroog materiaal, vrij zacht.
Voordeel: beschadigd harde oppervlakken niet als je ermee gaat stralen.
Nadeel: versplintert bij het stralen tot fijne stof en vezels, dringt overal in en achterblijvend materiaal absorbeert veel vocht.
Ga je daarmee je niet gedemonteerde inlaattraject stralen is de kans aanmerkelijk groot dat stof en vezels zich ophopen tussen bewegende delen. (o.a. rondom de klepstelen)
Dat achter gebleven materiaal zwelt op (opname olie/benzine), kan de werking en afsluiting van de inlaatleppen ernstig belemmeren, en inderdaad ook een branderige lucht veroorzaken.

Walnut blasting is op zich een prima manier om je inlaattraject schoon te krijgen... maar je voeten was je volgens mij toch ook niet met je schoenen nog aan?
 
Tja... is achteraf altijd, zou het geen tweede keer doen nee. Heb van tevoren eerst een inspectie gedaan, waarbij besloten te reinigen. Laat ik de auto nu 4000 toeren draaien bijvoorbeeld dan klinkt alles goed e.d.
Voor de goede orde, ik heb dit gedaan voor preventief onderhoud omdat dit niet een geweldige motor is, heb er verder amper onderhoud aan gehad.
Maar goed achteraf is altijd makkelijker praten heeft nu geen zin om alles keihard de grond in te praten in mijn optiek. Eerst met de gebakken peren zitten
 
Misschien was ik onduidelijk maar heb alles losgehaald. Gasklep, inlaatspruitstuk, metalen tussenstuk met injectors en de Egr. Alle openingen met doeken en papier afgedekt, of zit ik nu verkeerd te denken?
Vervolgens met ca 7 bar luchtdruk de kleppen schoongespoten en met filmen gecontroleerd op overige restdeeltjes.
Als laatst bougies per cilinder achter elkaar eruit gehaald en hooguit 2 sec proberen te starten om nog mogelijk achtergebleven deeltjes eruit te blazen. Alle bougies vonkte ook goed waardoor dit deel van het traject goed werkt (Dit is wel gedaan na de zware start waarbij de bougies vol zwart sloegen).

Morgen gaan we de druk van iedere cilinder meten
 
Je was duidelijk genoeg, maar je hebt de cilinderkop niet gedemonteerd en dus de kleppen ook niet.
Betekent dat je alleen maar de zichtkant hebt kunnen stralen i.p.v. alles, en door de gebruikte druk waarschijnlijk ook nog een hoop walnotenstof en koolafzetting vast tussen de klepsteelgeleiders en klepstelen in hebt geblazen.
En daar hoort absoluut geen stof en vuil te zitten maar alleen een kleine oliefilm als smering tussen klepsteel en klepgeleider.

Het enigste wat me niet duidelijk is geworden is welk bovenste dode punt van de zuiger je hebt gebruikt tijdens het stralen, maar ik ga er van uit dat je wel het bdp tussen compressieslag en arbeidsslag hebt genomen en niet het bdp tussen uitlaatslag en inlaatslag?

Verder altijd nieuwe pakkingen gebruiken... als een rookmachine niets uitwijst zegt dit alleen maar dat er geen grote lekken zijn, en niet dat er geen lekken zijn.
 
Hmm hier zeg je wel iets over bdp. Ik heb hier niet naar gekeken in de veronderstelling dit niet uit mocht maken? Wat is het verschil tussen beide slagen stralen?
Heb de cilinders omhoog gezet door auto in versnelling 2 te zetten en met een stok hoogste punt gemeten en dit als maatstaaf te gebruiken. Achteraf denk ik toch beter ratel op de krukas te zetten maar dit zou niet modig zijn geweest aldus mijn omgeving. Ben een beetje bang de kleppen (deels) te hebben gesloopt, maar dit moet met de compressietest duidelijk worden.

Nog een ding, tijdens het zwaar lopen veel backfires gehad doordat? Veel valse lucht?. Gewoon doorgassen kreeg ik te horen, misschien dat hier iets is gebeurd...

Geleerd hieruit, nooit meer doen. Maarja zoals eerder, achteraf
 
Misschien je energie steken in demontage van de cilinderkop? Het is wel duidelijk dat e.e.a niet geheel goed is gegaan, dat er onzekerheden zijn in het gevoerde proces.
Daarom, compressietest is misschien de verkeerde moeite?

Gelet op wat je nu weet.. zou ik toch willen weten of de gehele kop schoon en vrij is van koolstofaanslag of walnotenresiduen.

Succes man, wel een leerschool. Maar goed, als je het nu goed oppakt en hier ff komt voor raad ipv je omgeving ;) dan komt het vast goed. (y)
 
Raymon 1203908 zei:
Hmm hier zeg je wel iets over bdp. Ik heb hier niet naar gekeken in de veronderstelling dit niet uit mocht maken? Wat is het verschil tussen beide slagen stralen?
Heb de cilinders omhoog gezet door auto in versnelling 2 te zetten en met een stok hoogste punt gemeten en dit als maatstaaf te gebruiken. Achteraf denk ik toch beter ratel op de krukas te zetten maar dit zou niet modig zijn geweest aldus mijn omgeving. Ben een beetje bang de kleppen (deels) te hebben gesloopt, maar dit moet met de compressietest duidelijk worden.

Nog een ding, tijdens het zwaar lopen veel backfires gehad doordat? Veel valse lucht?. Gewoon doorgassen kreeg ik te horen, misschien dat hier iets is gebeurd...

Geleerd hieruit, nooit meer doen. Maarja zoals eerder, achteraf

Het bdp tussen uitlaatslag en inlaatslag is het moment waarop de kleppen bediend worden, de uitlaatklep sluit dan en de inlaatklep opent dan.
Het bdp tussen compressie- en arbeidsslag is het moment waarop alle kleppen volledig gesloten zijn.

Backfires kennen meerdere oorzaken.
Kan een verkeerde timing (moment van bougievonk) zijn, kan veroorzaakt worden door slecht afdichtende/beschadigde kleppen, kan zelfontbranding zijn door aanwezigheid van gloeiende restanten (koolafzetting, of in jou geval gloeiende walnootrestanten) in de verbrandingsruimte.
Backfires zijn niet alleen schadelijk voor de kleppen, maar ook zeer schadelijk voor injectoren, pakkingen en sensoren in je inlaattraject.

Morgen dan eerst maar eens compressie meten om te zien of de kleppen nog goed afdichten... is dat niet het geval dan wordt het een koprevisie.
Is dat wel het geval is het verstandig om de verbrandingsruimte even goed schoon te blazen: inlaattraject weer verwijderen zodat je de inlaatklep ziet, dan de krukas even draaien totdat de inlaatklep volledig open ziet staan.
Bougie demonteren, en met perslucht (met draaiende of heen en weer gaande beweging) in het bougiegat blazen (rest van het bougiegat dicht houden met een doek o.i.d.)… op die manier blaas je de meeste aanwezige losse rommel in de verbrandingsruimte vrij effectief via de inlaat naar buiten.
Bij de montage van het inlaattraject dan ook gelijk even de pakkingen vervangen... want de gezegdes "3x is scheepsrecht" en "better safe than sorry" gaan in de praktijk toch wel aardig op.

Succes ermee, en ik hoop voor je dat het toch nog gunstig uit gaat pakken.
 
Muddy Bandit zei:
Ik vraag me ook hier weer af.... WAAROM?
Zijn die internetfilmpjes nou zo geloofwaardig dat het gezonde verstand achterwege kan blijven?

Walnootschillen... kurkdroog materiaal, vrij zacht.
Voordeel: beschadigd harde oppervlakken niet als je ermee gaat stralen.
Nadeel: versplintert bij het stralen tot fijne stof en vezels, dringt overal in en achterblijvend materiaal absorbeert veel vocht.
Ga je daarmee je niet gedemonteerde inlaattraject stralen is de kans aanmerkelijk groot dat stof en vezels zich ophopen tussen bewegende delen. (o.a. rondom de klepstelen)
Dat achter gebleven materiaal zwelt op (opname olie/benzine), kan de werking en afsluiting van de inlaatleppen ernstig belemmeren, en inderdaad ook een branderige lucht veroorzaken.

Walnut blasting is op zich een prima manier om je inlaattraject schoon te krijgen... maar je voeten was je volgens mij toch ook niet met je schoenen nog aan?

Beter had je het niet kunnen verwoorden.
 
Even een update. Zojuist klaar met de compressiemeting hieronder de resultaten;

Cilinder 1: 150 psi
Cilinder 2: 151 psi
Cilinder 3: 150 psi
Cilinder 4: 150 psi

Mooi gelijk dus. Zou het dan niet de injectors zijn? vrijwel alles is gecontroleerd en dubbel gecheckt. Wegens de slechte ontbranding dat deze het (deels) hebben begeven.
Lijkt er wel op dat de lambda in zijn totaliteit niet meedoet. Heb deze los getrokken en erin gedaan, maar geen verschil waarneembaar op een foutcode na. De O2 meter heeft toch niet zo een bijzonder hoog invloed op de motor?
Hij start nu enigzins anders: Starten en stabiel 1100 toeren en langzaam klimt deze naar 1500-1600 rpm. Af en toe valt die dan terug naar 1100 en start het cirkeltje opnieuw.
 
Compressie is in ieder geval mooi.... en nu geen backfires meer?
En dat schommelen is alleen met koude motor of ook nog als deze op bedrijfstemperatuur is?
Rijd anders even rustig een stukje en kijk of er zich nog problemen voor gaan doen, als er nog wat mis is dan is het meestal wel uit te lezen in welke richting je het moet zoeken.
Als je de mogelijkheid tot uitlezen niet hebt kun je evt. ook ouderwets de bougies gaan lezen ter controle (ik neem aan dat je die wel vervangen hebt?): grofweg gezegd koffie(met melk)bruin is goed, wit uitgeslagen is te heet/arm en zwart uitgeslagen is te rijk/oliestook.

Ploatie met voorbeelden:
 
Raymon 1203908 zei:
De O2 meter heeft toch niet zo een bijzonder hoog invloed op de motor?

Koud niet, dan wordt de mengselvorming hoofdzakelijk bepaald door de inlaattemperatuursensor en koelvloeistoftemperatuursensor.
Warm corrigeert hij het mengsel continu. De lamdasonde doet enorm veel op dat moment. Die moet alles recht trekken en zorgen dat er nooit teveel of te weinig benzine ingespoten wordt.

Maar terugkomend op de walnut blasting: Je hebt dus (mag ik hopen) bij elke cilinder afzonderlijk de zuiger in BDP gezet voor je begon?
Indien niet: walnoten in je cilinderkamers van alle andere cilinders. Loopt de motor niet echt lekker op.
Indien wel ga ik met het verhaal van Muddy Bandit mee. Mogelijk verkeerde punt en kans dat er materiaal achter gebleven is in de klepgeleiders en de klepzittingen/klepranden.
Ook daar loopt een motor niet op.

Ik kan me iets voorstellen bij het schoonmaken van je inlaat dat met zo'n methode doet. Maar rechtstreeks tegen de kleppen? Zelfs met solvents moet je daar enorm mee uitkijken. Je kan immers niet zien wat er per ongeluk je cilinders in loopt.
Minste of geringste vuil kan al problemen opleveren. Er zit niet voor niets een luchtfilter in je inlaattraject
 
Bougies inderdaad vervangen. De zwarte aanslag was aan de top mooi schoon verbrand.
Backfires heb ik vandaag niet gehoord en schommelen is zowel koud als warm.
verschil is dat bij koude start het toerental kortstondig naar 700 zakt (daarna stijgen naar 1100) en warme start direct op 1100
Heb hier een simpele obd2 uitleesapparaat. Foutcode 1 is altijd temperatuur sensor in de veronderstelling dat deze in de grote kap (filter e.d.) zit gemonteerd (P0098). Volgens mij heeft deze code betrekking tot onderstaande sensor? en denken wij constant verkeerd. Ik hoor mijzelf ook steeds weer zeggen na iedere diagnose: ''P0098, maar komt omdat de kap er niet goed op'' Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

https://postimg.cc/Cdqx76Fz
 
Bericht van Remco is mijn bericht. Dacht dat mijn account was ingelogd.
Pobresh zover mijn weten reikt hebt ik alles per cilinder omhoog gezet. De kamers zaten ook vol met walnoot (alvorens wegblazen onder druk), maar zoals Muddy aangaf stof kan (praktisch) overal doorheen.
Had dit gedaan op een beetje goed geloof in de zin van "even losbouten, reinigen en klaar" dus niet.
 
P0098 slaat op de inlaattemperatuursensor.
En dat ding bevind zich bij vw idd in de kap van die tsi rommel

Sensor op de foto lijkt me een oliedruk sensor.
 
Zuijuist gebropeerd een stukje te rijden. Waarbij de auto gister gewoon (stabiel) 1500 toeren liep startte die niet/amper. Als die startte bleef het toerental rond de 600 met een heuse vibrator aanwezig. Dit paar keer aanhouden mocht niet baten. Ene keer starten andere keer niet. Bougies gecontroleerd en uiteraard helemaal zwart op cilinder 2 na die er vrij goed uit zag.
Begin langzaam radeloos te raken. Enige wat ik nog niet heb nagecontroleerd zijn de injectors, verder vrijwel alles zonder resultaat.
Een ding weet ik wel, dit, nooit, meer.
 
Al die sensortjes en computermeuk van benzinestokers is mijn sterkste kant absoluut niet, ik ben meer van de ouderwetse carburateurs en diesels.
Maar gezien wat je aangeeft lijkt het dat cilinder 2 om één of andere reden een eigen willetje heeft gekregen, geen of slechte vonk, een probleem met de injector of misschien slechts een kabelprobleempje.
Misschien verstandig om de testkast van de garage in te gaan schakelen?
 
@Muddy bandit, ik zou het ook helemaal niet gek vinden al er gewoon nog een paar kleppen half vast zitten, zoals je al vertelde.
 
Zou kunnen, maar een inlaatklep die niet goed sluit (lekt) geeft door de ontsteking meestal nog een plof in het inlaattraject en dat merk/hoor je wel als een soort backfire.
En als het probleem bij slechts 1 cilinder speelt en de rest wel gewoon goed werkt vermoed ik eerder een probleem met de injector en/of ontsteking van die cilinder, of een probleem in de bedrading wat bij die cilinder hoort.
Kabeltjes zijn tegenwoordig flinterdun, de stekkerverbindingen aardig fragiel, en sensoren zijn gevoelig.... en helaas zit er veel van dat spul in de moderne auto.
 
Nou, weer even wat testen. Niet tot nauwelijk starten. Flink wat remreiniger op de inlaat gespoten en gaan. Stabiel toerental van 1100. Wel na circa 5 misfires en overslag in cilinder 1 en cilinder 2. Hier zaten nieuwe bougies (bosch) in en 3-4 de oude bougies (ngk) omdat deze beschadigd bleken te zijn. Bougies even losgehaald en bosch spierwit, ngk gewoon normaal. Over de oude ngk in gezet en 15min rijden door de woonwijk. Stationair toerental blijft steken op 1100rpm (ook even na gas geven en los zakt die snel terug naar 1100, alsof die denkt dat dat juiste toerental is). Alle bougies zagen er na de rit goed uit. Overigens werkt de lambda ook mee, denk niet warm genoeg iedere keer. Morgen even koude start proberen en dan maar ritje naar garage. Zij kunnen ook gegevens van injectoren zien neem ik aan.
 
Wat is de reden geweest om de kleppen te gaan stralen? Was dit preventief of omdat er problemen zijn?

Een garage met een goede diagnose tester kan wel een heel hoop meer als een simpel OBD tester. Alleen met foutcodes uitlezen en parameters bekijken kom je er tegenwoordig niet meer mee. Tegenwoordig moet je hoop calibreren, leerwaardes wissen etc om iets weer goed aan de gang te krijgen na reparaties.

Ik heb geen ervaring met walnoot stralen, maar wel met granulaatstralen, wat ik bij jouw verhaal mis dat je met een endoscoop gecontroleerd(via het bougiegat) hebt of de kleppen wel dicht stonden met stralen. Dit is natuurlijk erg belangrijk om geen rotzooi in de cilinder te krijgen. Wat ik ook altijd doe is na het stralen speciale vloeistof in de inlaat spuiten met draaiende motor om zo de klep zitting ook goed schoon te krijgen.

Staar je niet blind op een compressie test, de omstandigheden tijdens testen en met werkelijk draaiende van de motor zijn anders. Je zal niet de eerste zijn wie daar mee de mist in gaat.

Als de motor goed liep voor het stralen moet je het gaan zoeken in die reparatie en niet te ver van de basis gaan wijken. Ik vermoed dat er toch iets mis is gegaan en dat er een klep lekt. Ik weet dat bij deze motoren een speciale bobine trekker nodig is, anders heb je een grote kans op dat je de bobine kapot maakt, je kunt deze evt wisselen en kijken of de misfire verplaatst.
 
Hoi Zeskant. Auto liep als een zonnetje en wou dat graag houden door preventief te reinigen. Uiteraard na deze ellende zou ik 4x nadenken in het vervolg.

Net de auto nog gestart en daalt vrij abrupt naar 700 toeren en eenmaal warm naar stabiel 1100. Morgen is ie voor 100% afgekoeld en kijken wat die dan doet (hier is het een paar keer misgegaan). Ben het wel met je eens om te centreren op de losgehaalde onderdelen.

Ik heb niks gedaan meer na het stralen. Endoscoop heeft mijn vader wel, maar ik was te eigenwijs in de zin van "komt wel goed, heb ik niet nodig". Nagenoeg dicht zou die wel geweest zijn omdat al dat walnoot spul in de kamers lag, maar of dit voor 100% is betwijfel ik ten zeerste. Dat spul wat je in de inlaat spuit, zou dat nog nut hebben? En wat is het?

Naderhand heb ik met de oude bougies geen misfires/overslag gehad. Hier komen we morgen opnieuw achter of dit dan ook zo is
 
Heb je de gasklephuis (stekker) los gehad? Zo ja, dan moet ‘ie wel ingeleerd worden.
Eenvoudig klusje met de juiste apparatuur.

Daarnaast kan je inlaat temperatuur sensor ook defect zijn. Wederom kan je dit controleren met de juiste diagnose apparatuur.
 
Vsl, stekker is wel 4x losgeweest met en zonder accu erop. Was van plan, mits de auto het enigzins prima doet te laten inleren.
Moet dit echt altijd? Eerste keer (tijdens inspectie 3 weken geleden) was er niks aan de hand na het erop zetten. Kan me wel voorstellen dat het na 4x een ander verhaal wordt.
Enige wat mij tegenhoud is stel dat dit niks oplost en de inlaat weer uit elkaar moet, dan moet het nog een keer worden gedaan. Maar aan de andere kant als het moet dan moet het gewoon.
Inleren kan enkel een garage? Of moet dit een dealer zijn
 
Raymon 1203908 zei:
Geen idee eigenlijk.

Vraag me altijd af, wat kunnen zu bij een garage veel meer zien met uitlezen dan thuis uitlezen?

Ze kunnen zien of hij het wel of niet doet, een handige harry kan ze nog even bekijken met een scoop, maar als je echt zeker wil weten of ze goed zijn, dan moeten ze gedemonteerd worden en doen ze een opbrengst test en kijken ze naar het sproeibeeld.
 
Als de juiste software aanwezig is kan dit bij elk garage. Het hang af van de mogelijkheden van een uitleesappraat; VCDS kan dit bijvoorbeeld prima voor VW.
 
Even een update. Morgen van plan de auto naar een garage te brengen voor onderzoek. Kon een duur grapje worden omdat zij van de basis moeten beginnen.
Afijn, vanmiddag gebeld dat er is ingebroken. Ruit doorgetikt, deur krom gebogen en radio eruit gesloopt.
Oftewel, duur om alles te laten maken met het feit dat de auto het niet doet.
Ritje sloop wordt het..

Allen, dank voor de hulp!

Groet, Raymon
 
Geen idee nog. Denk een dat ik voor een japanner ga. Golf laat ik staan gezien de regelmaat dat hier de laatste 2 jaar behoorlijk wat ruitjes worden ingetikt. Voornamelijk Volkswagen en Mercedes.
Wordt nog even een speurtocht, maar met het thuiswerken nog geen grote ramp.
 
Zo, dat is balen zeg, van die inbraak. Zit niet mee.

Ritje sloop voor een ander portier, is dat niet een idee?

Je bent de walnut behandeling preventief gaan doen, dus met het doel de auto langere tijd in bezit te houden.
Was dat in ene keer goed gelukt.. had je nu een motorisch goed lopende Golf mét ingetikt raam en verbogen portier gehad. Had je dan ook afscheid genomen met de wetenschap van een opleving in de autoinbraken?
 
Durashift zei:
Zo, dat is balen zeg, van die inbraak. Zit niet mee.

Ritje sloop voor een ander portier, is dat niet een idee?

Je bent de walnut behandeling preventief gaan doen, dus met het doel de auto langere tijd in bezit te houden.
Was dat in ene keer goed gelukt.. had je nu een motorisch goed lopende Golf mét ingetikt raam en verbogen portier gehad. Had je dan ook afscheid genomen met de wetenschap van een opleving in de autoinbraken?

Heb je helemaal gelijk in. Een beetje impulsief was ik een paar uur nadat het gebeurde. Gezien ik ook een huis wil kopen kan ik mij niet een paar duizend veroorloven ervoor.
Ben toch naar de garage gegaan en wat blijk? Een vacuum lekkage... ik laat de auto daar staan om te bekijken wat het is en daar waar nodig te herstellen. Op de sloop haal ik de overige onderdelen dan. Als het enigzins gunstig uitpakt ben ik niet al teveel kwijt.
Uiteraard niet altijd gunstig gezien de slopende tijd die erin zit, maar ik blijf altijd positief!
 
Raymon 1203908 zei:
Ben toch naar de garage gegaan en wat blijk? Een vacuum lekkage...

Ik heb lichtelijk het vermoeden dat het m toch in de pakking van de inlaat of aangebouwde delen zit.
Aangezien je die niet vervangen hebt en dat het eerste is waar je naar gekeken hebt.
 
Nissan GTR R34 zei:
Kan het niet laten. Wat heeft die inbreker gekost? :p

Hahaha, had deze 1 bericht eerder verwacht! In ieder geval een beunhaas om eerst proberen het slot open te breken en dan toch maar ruitje doortikken, kan er wel om lachen.
 
De rokende golf loopt weer, aldus de garage. De laatste update.

Auto loopt weer als een zonnetje... De kleppen in het metalen tussenstuk moest een beetje omhoog worden geplaatst alvorens het monteren van dit tussenstuk. Amateur fout denk ik dan maar, nooit geweten dat dat moest.
Al met al zijn de kosten voor alles als volgt:
Walnoot reinigen en toebehoren: 150 euro
Pakkingen: 40 euro
Garagekosten totaal: 500 euro
Nieuwe zijruit: 35 euro
Tweedehands radio: 50 euro
Brengt totaal 775 euro.

Iets grappigs ter perspectief. Liet ik het walnoot reinigen bij een bedrijf doen, dan zou dit mij 800 euro kosten.

Zou ik dit een tweede keer doen? nooit meer..
 
Terug
Bovenaan