Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast 6380675

Wegverkenner
Ik heb een auto op het zicht met slapend kenteken. blauwe plaat uit 1974. deze auto heeft meer dan 20 jaar stil gestaan. nu lees ik bij de RDW herinvoering keuring,

ik vraag mij echter af wat zo'n keuring dan precies inhoud?? want daar kan ik niets over vinden. is dit een APK? of kijken ze enkel naar de nummers van carrosserie en motorblok of dit nog klopt en krijg je dan gelijk nieuwe tenaamstellingspapieren? zo werd het door de verkoper aan mij verteld..maar waar ik een beetje mee zit is dat ze bij zo'n keuring alles en heel de auto gaan controleren en dat er ineens grote kosten tevoorschijn komen terwijl ik de auto dan al gekocht heb.. de auto is uit 1974 en al niet goedkoop .maar dit jaar apk vrij. maar hoe gaat het nu echt bij de RDW ben ik benieuwd naar?
 
Officieel is een slapend kenteken een kenteken dat vervallen is in de registers van de RDW.
Feitelijk bestaat het kenteken dus niet meer.

Bij de RDW is er een mogelijkheid om online een keuringsafspraak te maken.
Hierin krijg je de optie voor een keuring met behoud of her-uitgifte van het originele Nederlandse kenteken.

Die keuring is verder gelijk aan een schouwing voor restauratie, of importkeuring. Het gaat dus vooral om bepalen en vastleggen van de identiteit van het voertuig. Er wordt ook gekeken of het voertuig nog origineel is (dwz geen grove wijzigingen zoals een ander motorblok)

Wat je nodig hebt zijn bijvoorbeeld de complete originele kentekenpapieren (mits ze er nog zijn) En de originele kentekenplaten. Zorg ook dat je een aankoopbewijs hebt van de vorige eigenaar.
Het kan best dat de RDW de gegevens nog in het eigen archief kan terugvinden met slechts chassisnummer en kentekenplaat.

Fehac heeft er eind 2020 een uitgebreid artikel aan gewijd, zie link: Fehac Artikel Heruitgave (Slapend) Kenteken

De technische staat van het voertuig is niet van belang voor deze keuring. Je kunt namelijk ook zo'n keuring doen bij een voertuig wat nog moet worden gerestaureerd en bijvoorbeeld geen papieren of buitenlandse papieren heeft, maar je wel zeker wilt weten dat je er een kenteken op kunt krijgen. (uiteindelijk volgt daarop nog een 2e keuring nadat de auto gerestaureerd is om de daadwerkelijke her-activatie te voltooien, maar hoe dat zit met een apk vrij voertuig weet ik niet, dit kun je beter navragen bij het RDW zelf)

Echter.... hou rekening met het volgende:
Je auto mag dan wel APK vrijstelling genieten, maar dient nog steeds volledig te voldoen aan de APK keuringseisen.
APK vrij betekend dus niet "ik mag rondrijden met een wrak"
En als je door een technisch gebrek een ongeval veroorzaakt werkt het smoesje "kon ik niet weten want er hoeft geen apk meer op" dus niet.

Je hebt namelijk nog steeds de mogelijkheid om vrijwillig te keuren en er komt ook gewoon een geldigheidsduur op het keuringsformulier te staan als je dit doet (ook goed/afkeur wordt gewoon geregistreerd)

Het is dus raadzaam om tegelijkertijd met je schouwing een APK keuring bij de RDW in te plannen. Daarvoor hoeft hij niet te worden goedgekeurd maar weet je zelf wel wat er aan APK gebreken aanwezig is en kun je aan de slag.

Een auto die meer dan 20 jaar heeft stilgestaan kan echt niet zonder werk terug de weg op.
Basale veiligheidszaken zoals Remmen en koetswerk zullen het nodige werk vragen.
 
Bedankt voor de uitleg. en het klinkt allemaal nog best ingewikkeld. ik heb al contact gehad via de chat met de RDW. ze konden de auto aan de hand van het kenteken nummer nog vinden in hun register. maar ze hebben het niet over 2 keuringen gehad om activatie te voltooien. nu is mijn ervaring met de RDW dat er veel medewerkers daar het niet precies weten. ik kan de auto kopen maar als er teveel kosten bij komen kan ik beter naar een andere uitkijken. de banden en remmen zullen waarschijnlijk ook wel vervangen moeten worden na 20 jaar. koetswerk is wel in orde. maar maak me meer zorgen om remleidingen. ophangrubbers en banden etc. je bent zo 1000 euro verder. mag je wel met zo'n auto op 1 dags kenteken naar de RDW rijden? het is 80km bij mij vandaan dus ook nog een heel eind als je ook nog terug moet.
 
Die 2e keuring voor de activatie te voltooien is een technische keuring die veelal meer is dan een apk keuring.
Maar zoals ik al zei, ik weet daar het fijne niet van. Wellicht dat ze bij het constateren van een gebrekkige technische staat een WOK melding maken. Het kan ook zijn dat een apk keuring voldoet. Maar dit is echt iets wat je bij de RDW moet navragen.
Je kunt namelijk ook in 1 keuringsafspraak alles in orde zetten. Als de auto voldoet aan de APK/technische eisen.

Maar ga inderdaad maar uit van een kostenplaatje van minimaal 1000 - 1500 euro met alle kosten mee gerekend. (en dat loopt heel snel op bij een auto waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn dus het kan ook 2000-3000 worden, en als je het niet zelf kunt is het al helemaal feest of gewoonweg onrendabel)

Remmen, Banden (inderdaad, goed punt), rubbers, wiellagers, verlichting, gordels enz enz.
De reden waarom de auto is stilgezet is meestal ook wel een kostbare om in orde te maken.
Net zoals een ontsteking en/of carburateur die niet meer fatsoenlijk werken waardoor de auto beroerd loopt en/of een zeer hoge co uitstoot heeft.
Maar hou ook rekening met minder voor de hand liggende dingen zoals verweerde koplampreflectoren en ontbrekende/versleten onderdelen waardoor bijvoorbeeld de stoelverstelling niet meer naar behoren functioneert.

Je mag inderdaad met zo'n auto met een 1dags kenteken rijden naar de RDW en terug.

Maar de vraag is of je wel moet willen om met een auto die 20 jaar geen keuring heeft gehad met alle gebreken van dien en dan gelijk 160 kilometer op een dagje... Je speelt met niet alleen met je eigen leven als het mis gaat, maar ook met die van anderen...

Ik zou daarvoor toch echt even een auto-ambulance huren.

Slapende kentekens moet je alleen heractiveren als je daar werkelijk de financiele en fysieke ruimte voor hebt om het te doen. het is meer iets voor een liefhebber/hobbyist.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt ik weet voorlopig voldoende, inderdaad wat je schrijft. wat is de reden dat ze deze auto hebben stilgezet. ik weet in ieder geval dat volgens de verkoper de auto wel start maar de carburateur zou moeten worden afgesteld en de schakelkabel is kapot . zelf heeft hij er wel naar gekeken maar zegt er geen tijd meer voor te hebben. maar de reden kan natuurlijk ook om wat anders zijn en hij er daarom vanaf wilt en dit niet wil vermelden omdat hij hem anders niet goed kan verkopen.
 
dat volgens de verkoper de auto wel start maar de carburateur zou moeten worden afgesteld en de schakelkabel is kapot .
Een carburateur die 20 jaar heeft stilgestaan is intern gewoon vervuild en vergomd met allerlei gekristaliseerde benzine en sediment. Dat stel je niet af, dat moet gewoon schoongemaakt worden.

Als je het goed wil doen haal je de carburateur uit elkaar, reinigt alle kanalen (nog beter is een ultrasoonbad) en zet eventueel met nieuwe onderdelen (indien de oude niet meer schoon te krijgen zijn of niet goed meer functioneren) maar sowieso met nieuwe pakkingen en afdichtingen de boel weer in elkaar.
Daarna moet je de carburateur ook opnieuw afstellen.
Maar een schone carburateur valt af te stellen. Een vuile is dweilen met de kraan open.

Het brandstofsysteem zal ook vooral oude benzine bevatten, daar loopt geen enkele auto goed op. En daarnaast is dat systeem ook vervuild. Je zal op zijn minst alle slangen moeten vervangen de boel doorspoelen met verse benzine.

Ik denk dat je als je 40 uur/week aan zo'n auto werkt, je nog een week of 2 tot een maand nodig hebt voor je alles volledig apk waardig hebt en een onderhoudsbeurt hebt uitgevoerd en dergelijke. Vooral alle kleine werkjes en dingen als remleidingen duren lang.
Als je alleen je zaterdagen er aan werkt, kost het je een halfjaar tot een jaar...

Je moet echt niet denken dat je zoiets zomaar even de weg op kan zetten na zo'n lange stilstand.
 
Je kunt voor de apk keuring ook gewoon bij de garage in de buurt terecht. In overleg met je garage kunnen ze ook een voor keuring voor je doen. Afhankelijk van hoe exotisch de wagen is kun je vaak ook terecht bij een specialist, die hebben ook vaker met dat soort situaties te maken gehad en kunnen je ook exacter vertellen wat het 1 en ander gaat kostten en of het de moeite waard is
 
De eigenaar heeft hem wel aan het starten gekregen maar hij draait natuurlijk nog niet goed. hij zei wel dan de benzine tank schoon was enz. mogelijk heeft hij dat al gedaan. de schakelkabel die er nu op zit is te lang . mogelijk hebben ze ooit de verkeerde erop gezet of is er iets mee gebeurd?

apk kan inderdaad pas als er een kenteken op zit. maar ik weet niet hoe de rdw dit aanpakt. ik vermoed dat zodra de auto een geldig kenteken heeft en op mijn naam word geschreven deze ook verplicht direct apk moet hebben. alleen word de auto dit jaar wel apk vrij. ik weet echter niet in welke maand. mogelijk als ik wacht met hem op kenteken te zetten tot die apk vrij is hoeft die apk ook niet meer direct en heb ik meer tijd om alles wegwaardig te maken. anders riskeer ik daarvoor ook nog een boete als ik hem niet op tijd klaar krijg.
 
Als het een origineel Nederlands kenteken is, kunnen de letters in dat kenteken een indicatie geven van de maand van uitgifte. Zo ja, wat zijn die letters?
 
Het traject wat je moet volgen kun je vergelijken met een kentekenkeuring bij import.

Een slapend kenteken kan pas worden geactiveerd als je de hiervoor benodigde documenten (oude kentekenbewijs of delen van dat kentekenbewijs die matchen met chassisnummer) kunt tonen of als deze toevallig nog vindbaar zijn in de RDW-bestanden, en het geldige kentekenbewijs wordt pas afgegeven als de RDW de auto ook apk-waardig heeft verklaard.
Die apk-vrijstelling voor 50+ krijg je pas als het NL-kenteken weer geldig is, je komt dus niet onder een RDW-keuring uit ook al is de auto ouder als 50 jaar.

Je kunt het risico nemen door de auto eerst apk klaar te maken en bij RDW de technische keuring en heractiveren van het oude kenteken in 1x te doen, maar als dan blijkt dat het kenteken niet geactiveerd kan worden door ontbrekende gegevens o.i.d. ben je de eigenaar geworden van een net opgeknapt apk-waardig tuinornament.
 
Waarom zou ik hem schorsen als ik ook de maand af kan wachten?
Je hebt het er zelf over dat je gezeik krijgt met de apk verplichting he. Daar geef ik een antwoord op.

Maar, ik heb wel een idee wat TS wil, want als hij voor de RDW moet, heb ik zo'n vermoeden dat het hele verhaal niet doorgaat. Geen apk plicht meer, dan kan je gewoon in een hok rijden, en hoef je nergens meer naar te kijken. Ik kan je wel vertellen dat je verzekering, en de politie daar heel anders over denkt.

Dat je geen APK plicht meer hebt, wil niet zeggen dat de auto niet aan de APK eisen moet voldoen. De verwachting is dat iemand met zo'n oude auto er goed voor zorgt, en er voor zorgt dat hij netjes in orde is. Als ik de reacties van TS zo lees, interesseert ze dat volgens mij niet zo. (slechte remleidingen zijn ineens geen probleem meer als ze geen keuring hoeven te doen, dat soort dingen)

Als je een aanrijding krijgt met een auto met gebreken, ben je onverzekerd. Als de Politie een auto ziet met duidelijke gebreken, krijg je een WOK.
 
Laatst bewerkt:
Als het een origineel Nederlands kenteken is, kunnen de letters in dat kenteken een indicatie geven van de maand van uitgifte. Zo ja, wat zijn die letters?
Ik heb navraag bij de technische dienst van de RDW gedaan , en tijdens de keuring is er altijd een controle op de permanente eisen (eisen voor APK en maximale geluidsproductie). dus dat moet wel in orde zijn anders geven ze geen kenteken af. ik ben er ook nog achter gekomen dat de auto uit 1975 is en niet uit 74. dus een apk keuring is verreist. ik moet goed bedenken wat ik ga doen. ondertussen heb ik dezelfde auto ook ergens anders te koop zien staan met niet al te groot prijsverschil en die staat al reeds op kenteken.
 
Ik had al lichtelijk het vermoeden. Maar nu weet ik het zeker:
Toen ik naging welke berichten de topicstarter heeft gemaakt kwam ik dit topic tegen:

In dit topic heeft hij zelf de APK discussie ook al aangehaald en toen wilde hij ook al niet luisteren..

De Topicstarter wil gewoon graag voor weinig geld een auto zonder apk in slechte staat gaan rijden en denkt daarmee weg te komen
Hij probeert ons een omweg te laten vinden om dit wel voor elkaar te krijgen.

Wij gaan je hier niet helpen met illegale activiteiten....
 
De auto is van 1974 en zeker is dat met 50jaar de APK plicht vervalt. De RDW controleert dan alleen chassisnummer en echtheid. Helaas is het zo dat je zo de weg op kan. Natuurlijk is het niet handig maar het kan.
 
Ik heb anderhalf jaar geleden een slapend kenteken uit 1971 geactiveerd. Verder dan het chassisnummer en de wielbasis keken ze niet. De motor en remmen zaten vast, dus dat hij niet APK-waardig was dat is zeker opgevallen. Ik kan me niet voorstellen dat het heel anders gaat bij een APK-waardige auto, zo lang je hem maar direct schorst. Anders is wel een keuring vereist natuurlijk.
 
Ik denk dat @Muddy Bandit Duidelijk heeft uitgelegd dat de vrijstelling voor de APK pas vervalt NA de eerste technische keuring.
Ik vermoed zelf dat dit met een WOK status gebeurt.

Dus nee, je kunt niet zomaar de weg op met een apk onwaardige auto waarvan je het slapend kenteken terug wilt activeren.
Voor het afronden van de heractivering moet eerst die technische keuring plaatsvinden.

Die eerste schouw gaat inderdaad alleen om het vaststellen van de identiteit.
Je hebt met die schouw wel gelijk duidelijkheid of de auto een kenteken (of het oude kenteken) krijgt.
 
Het traject wat je moet volgen kun je vergelijken met een kentekenkeuring bij import.

Een slapend kenteken kan pas worden geactiveerd als je de hiervoor benodigde documenten (oude kentekenbewijs of delen van dat kentekenbewijs die matchen met chassisnummer) kunt tonen of als deze toevallig nog vindbaar zijn in de RDW-bestanden, en het geldige kentekenbewijs wordt pas afgegeven als de RDW de auto ook apk-waardig heeft verklaard.
Die apk-vrijstelling voor 50+ krijg je pas als het NL-kenteken weer geldig is, je komt dus niet onder een RDW-keuring uit ook al is de auto ouder als 50 jaar.

Je kunt het risico nemen door de auto eerst apk klaar te maken en bij RDW de technische keuring en heractiveren van het oude kenteken in 1x te doen, maar als dan blijkt dat het kenteken niet geactiveerd kan worden door ontbrekende gegevens o.i.d. ben je de eigenaar geworden van een net opgeknapt apk-waardig tuinornament.
Kan toch altijd een nieuw kenteken krijgen als er geen oude kenteken gegevens meer zijn?. als ik aan kan tonen dat ik de eigenaar ben van de auto en alles klopt met nummers. de enige gegevens die er nu zijn aan de hand van het kenteken is de datum van eerste inschrijving en dat is 27 mei 1975 . voor de rest kan de RDW niks meer zien. over APK. de auto zal dan nog 1 keer APK keuring moeten. ik houd sowieso rekening met 4 nieuwe banden.
 
Kan toch altijd een nieuw kenteken krijgen als er geen oude kenteken gegevens meer zijn?.
Dat is niet verzekerd. Ook als je alle oude papieren nog hebt. Je hebt altijd kans dat de rdw het niet vertrouwd of dat bijvoorbeeld de auto jaren geleden als gestolen is opgegeven. Dan krijg je geen nieuw kenteken...

ik houd sowieso rekening met 4 nieuwe banden.
Hou maar rekening met een hele hoop meer, zoals ik al uitgelegd heb...
 
Ongelofelijk dat je met zo'n wagen zo de weg op durft. En dan niet alleen heel voorzichtig binnendoor om hem thuis te brengen maar bewust als rijderswagen. Je weet niets van de remmerij, verdroogde rubbers etc. Ook al mag het dan om een grote Amerikaan gaan ook die stellen niet zo heel veel voor als je door je remmen heen trapt en tegen een vrachtwagen opklapt. Koop alsjeblieft een mooie poster en hang die boven je bed, daar zullen je mede weggebruikers je dankbaar voor zijn
 
Dat is niet verzekerd. Ook als je alle oude papieren nog hebt. Je hebt altijd kans dat de rdw het niet vertrouwd of dat bijvoorbeeld de auto jaren geleden als gestolen is opgegeven. Dan krijg je geen nieuw kenteken...


Hou maar rekening met een hele hoop meer, zoals ik al uitgelegd heb...
Ik heb begrepen van de nieuwe eigenaar dat de nummers overeenkomen en de RDW heeft de datum van inschrijving aan de hand van het kenteken nog in hun registratie staan. dus hij staat niet als gestolen opgegeven. anders hadden ze dat wel gezegd neem ik aan? alleen de reden dat hij slapend is weggezet weet ik niet. dat kan omwille van restauratie gebeurd zijn maar ook als belegging. papieren zijn er niet meer bij . degene die de auto nu heeft heeft hem ergens uit een opslag weggehaald. als ik hem koop moet er een koop contact opgesteld worden. de reden dat hij hem weer wegdoet is vanwege geen tijd zoals de meesten hun Amerikaan weer wegdoen. dit hoor ik namelijk opmerkelijk genoeg altijd als ik er naar vraag.
 
De verkoper is dus de eigenaar niet eens? Oh ja, dat gaat zeker goed komen.
De RDW legde aan mij uit dat er enkel een koopcontract opgesteld diende te worden tussen mij en de verkoper. niet dat er eigendomspapieren van de auto nodig waren waar een naam op stond van de eigenaar.
 
De verkoper is dus de eigenaar niet eens? Oh ja, dat gaat zeker goed komen.
Je kunt de houder niet gelijk stellen aan de eigenaar. Volgens mijn kentekencard: 'De houder van dit kentekenbewijs kan door het kentekenbewijs niet worden aangeduid als de eigenaar van het voertuig.'
 
Als die auto uit een opslag is weggehaald moet diegene daar ook bewijs van hebben dat de auto niet gestolen is.
Een auto zonder papieren terug op kenteken krijgen is een stukje lastiger dan wanneer er wel papieren zijn.
Kentekenplaat en chassisnummer betekend dat het kenteken niet compleet is en dat de kans op het terugkrijgen van het oude kenteken een stuk kleiner is...

Lees het fehac artikel wat ik hier eerder heb gelinkt maar eens door. Daar staan de verschillende scenarios in beschreven.

Maar ik adviseer je gezien jou plannen met apk vrij rijden... niet aan beginnen......
Je haalt je veel te veel rompslomp op je nek wat je eigenlijk volgens mij juist niet wilt hebben gezien je vorige topic.
 
Dat bedoel ik, je zal toch moeten bewijzen dat jij, of de huidige eigenaar, de rechtmatige eigenaar is. Hoe wil je dat bewijzen zonder papieren? Dat hij (in NL?) niet als gestolen geregistreerd staat, wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet gestolen is. (of het chassisnummer niet klopt, of er op wat voor manier dan ook mee geprutst is)
 
Als die auto uit een opslag is weggehaald moet diegene daar ook bewijs van hebben dat de auto niet gestolen is.
Een auto zonder papieren terug op kenteken krijgen is een stukje lastiger dan wanneer er wel papieren zijn.
Kentekenplaat en chassisnummer betekend dat het kenteken niet compleet is en dat de kans op het terugkrijgen van het oude kenteken een stuk kleiner is...

Lees het fehac artikel wat ik hier eerder heb gelinkt maar eens door. Daar staan de verschillende scenarios in beschreven.

Maar ik adviseer je gezien jou plannen met apk vrij rijden... niet aan beginnen......
Je haalt je veel te veel rompslomp op je nek wat je eigenlijk volgens mij juist niet wilt hebben gezien je vorige topic.
Een auto zonder papieren terug op kenteken krijgen blijkt dus helemaal niet zo lastig. ik heb net gebeld met de RDW en het is juist heel simpel. je stelt samen met de verkoper zelf een koop overeenkomst op en je bent de wettige eigenaar zo blijkt .al die horrorverhalen op forums zijn van mensen die het zelf niet goed weten of het sensationeel overdrijven. het enige wat is, dat de RDW wel gaat kijken of de auto niet als gestolen staat. maar ook dit kan je van te voren nagaan bij de Politie zelf. mocht het zo zijn dan heeft de verkoper een probleem want daar gaan ze dan bij aankloppen. en als de verkoper de nummers niet aan mij wil doorgeven dan heeft ie sowieso al wat te verbergen.

en ik mag gewoon met 4 slechte banden bij de keuring aankomen vertelde de technische man bij de RDW , de apk komt later als de auto op mijn naam staat. en zijn dus 2 aparte zaken. en ik kan hem na afgifte kenteken bv ook geschorst houden tot de auto volledig APK keuringsvrij is.
 
Als die auto uit een opslag is weggehaald moet diegene daar ook bewijs van hebben dat de auto niet gestolen is.
Maar wat is bewijs dat een auto niet gestolen is? Met een factuur/verklaring van de verkoper heb je in ieder geval bewijs dat jij de auto niet gestolen hebt. Als de auto achteraf toch gestolen blijkt te zijn is dat denk ik vooral een probleem van de verkoper.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb een auto (oldtimer) geïmporteerd waar geen VIN in was geslagen (alleen op gepopnageld plaatje). Dus ik had wel papieren, maar er kon bij de standaard importkeuring niet worden vastgesteld dat deze papieren bij het voertuig horen. Daarom werd een voertuigonderzoek vereist. Dat stelde niet zoveel voor.

Ik had het voertuig particulier gekocht, zonder verkoopovereenkomst of verklaring van de verkoper. Zover ik me kan herinneren werd alleen verzocht om een verklaring te ondertekenen over de herkomst van het motorblok, omdat dit niet overeenkwam met de papieren (ruilmotor).
 
Zo streng is het allemaal dus nog niet bij de RDW. men vreest vaak voor het lijden dat gevreesd word. motorblok nummers kijken ze inderdaad ook naar, maar er mag zelfs een ander motorblok inzitten ,als deze maar niet gestolen is. daar gaat het allemaal meer om. zoveel obstakels zijn er dus niet. als je een koopcontract met de verkopende partij hebt en er is niks gestolen dan heb je hem zo terug op kenteken.
 
en ik mag gewoon met 4 slechte banden bij de keuring aankomen
Je mag de auto daarmee laten schouwen maar dat betekent niet dat je met die 4 slechte banden over de weg naar het station toe mag rijden. Als je een klapband krijgt en een tegenligger ramt heb je een groot probleem als de DOT-code van de banden uit 1982 komt.
 
Je mag de auto daarmee laten schouwen maar dat betekent niet dat je met die 4 slechte banden over de weg naar het station toe mag rijden. Als je een klapband krijgt en een tegenligger ramt heb je een groot probleem als de DOT-code van de banden uit 1982 komt.

Dat boeit de topicstarter volgens mij geen ene zak. In zijn vorige topic vond hij afkeur op verroeste remleidingen ook onzin. :unsure:
Dat was juist de reden waarom die apk vrij wilde gaan rijden.
Maar hij lijkt toch wegen proberen te vinden om dat voor elkaar te krijgen... Ik haak af...
Waarschuwen kunnen we genoeg. Ik hoop dat het niet ten koste gaat van anderen...
 
Dat boeit de topicstarter volgens mij geen ene zak. In zijn vorige topic vond hij afkeur op verroeste remleidingen ook onzin. :unsure:
Dat was juist de reden waarom die apk vrij wilde gaan rijden.
Maar hij lijkt toch wegen proberen te vinden om dat voor elkaar te krijgen... Ik haak af...
Waarschuwen kunnen we genoeg. Ik hoop dat het niet ten koste gaat van anderen...
Je probeerde mij dus al die tijd met horror verhalen ervan af te houden? nu jou dat niet gelukt is haak je maar af..
 
Je probeerde mij dus al die tijd met horror verhalen ervan af te houden? nu jou dat niet gelukt is haak je maar af..
Het zijn geen horror verhalen...
Ik haak af omdat ik niemand ga helpen in het doen van illegale activiteiten waaronder het willens en wetens rijden met een auto in slechte staat (20 jaar stilstand is altijd slechte staat) die niet apk waardig is.
 
Alle objectieve informatie is onderhand wel gedeeld. Doe er je voordeel mee. Dit forum is niet bedoeld om de randen van de wet op te zoeken.

Moderatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan