Skoda Superb

Matt 5069850

Asfaltkampioen
Officiële tekeningen:
2023-skoda-superb-official-renderings.jpg


Impressies:
2023-skoda-superb-rendering-front.jpg


2023-skoda-superb-rendering-rear.jpg


Spy shots van de mule (dus huidige met deels nieuwe neus) :
2023-skoda-superb-test-mule-spy-photo.jpg


2023-skoda-superb-test-mule-spy-photo.jpg


2023-skoda-superb-test-mule-spy-photo.jpg


Bron: https://www.motor1.com/news/537677/2023-skoda-superb-spy-photos/
 
4dsyirwburjv_800.jpg


88cy62hbdbnr_800.jpg


7xnyp7tbofxi_800.jpg


gd8yvtpbygaq_800.jpg


1kiy1tnb8i6o_800.jpg


nmcyz91b8831_800.jpg


De Superb gaat zo te zien terug naar de oorsprong: als Passat-kloon, badge engineering kortom. Dat is kennelijk de enige manier om te overleven als traditionele middenklasser.

q86y1dzbzpcr_800.jpg


De Passat Variant-foto heb ik even gespiegeld, dus let niet op de positie van de tankklep. :)

gLXGcUF.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-skoda-superb-vertrouwde-ruimtereus/
 
Wederom een gevalletje van copy & paste bij vag. Nu worden zelfs passat en superb een en dezelfde auto… jammer
 
Tja, als je ziet wat de rest van de industrie doet dan mogen we blij zijn dat vag nog met een d segment auto komt.
 
2023-skoda-superb-spy-photo.jpg


2023-skoda-superb-spy-photo.jpg


2023-skoda-superb-spy-photo.jpg


2023-skoda-superb-spy-photo.jpg


2023-skoda-superb-spy-photo.jpg


Alle foto's: https://www.motor1.com/news/611109/2023-skoda-superb-interior-spy/
 
skoda-superb-combi-2024-im-vorserientest.jpg


skoda-superb-combi-2024-im-vorserientest.jpg


skoda-superb-combi-2024-im-vorserientest.jpg


skoda-superb-combi-2024-im-vorserientest.jpg


skoda-superb-combi-2024-im-vorserientest.jpg


skoda-superb-combi-2024-im-vorserientest.jpg


skoda-superb-combi-2024-im-vorserientest.jpg



Featuring evolutionary styling instead of adopting Skoda's new Modern Solid design language, the 2024 Superb will measure 4912 millimeters for the standard model and 4902 mm for the wagon. Compared to the outgoing model, these figures represent an increase of 43 mm and 40 mm, respectively. Interestingly, both variants are going to be 15 mm narrower, at 1849 mm. Height is up by 12 mm for the liftback to 1481 mm while the wagon has been raised by 5 mm to 1482 mm. The wheelbase remains unchanged, at 2841 mm.

Because a Skoda must be immensely practical, the next-gen Superb will offer a cargo capacity of 645 liters for the regular body style and 690 liters for the wagon. These numbers are up by 20 and 30 liters, respectively. Unsurprisingly, the Combi variant offers the same volume behind the rear seats as the new Skoda-developed Passat. Headroom for the driver and front passenger as well as the two rear passengers sitting on the outer seats has also increased by a few millimeters.

As far as the engines are concerned, we should start by mentioning all of them will work with a seven-speed DSG, except for the plug-in hybrid as the electrified variant will use a six-speed DSG. The entry-level Superb has front-wheel drive and a mild-hybrid 1.5 TSI with 148 hp (110 kW). It's followed by a 2.0 TSI with 201 hp (150 kW) in FWD guise and 261 hp (195 kW) with AWD. The top gas engine is down on power compared to the previous-generation model, presumably because it had to be tweaked to meet increasingly stringent emissions regulations in EU countries.

On the diesel side, the base 2.0 TDI has 148 hp (110 kW) and FWD whereas the more potent one packs 190 hp (142 kW) and AWD. As for the plug-in hybrid, the Superb iV only comes as a wagon and uses a 1.5 TSI with an electric motor to churn a combined 201 hp (150 kW). The PHEV has had its battery pack enlarged from 12.7 kWh to 25.7 kWh and should be able to cover over 62 miles (100 kilometers) solely on electric juice. The maximum charging AC power has been boosted from 3.6 to 11 kW while DC charging can be done at up to 50 kW. Skoda will install a 45-liter gasoline tank in the PHEV model.
 
Duidelijk een Volkswagen Passat Variant-rebadge en niet andersom. Volgens mij lees ik ook nooit ergens dat de Taigo eigenlijk een soort Polo liftback is en dat de Seat Tarraco ook een gevalletje "badge-engineering-plus" is op basis van de Tiguan Allspace. Dat ik dat nooit benoemd zie worden in de automedia vind ik nogal vreemd.
 
Hij lijkt iets knapper te worden dan de Passat, maar staan wel net zo iel op z'n wielen.
 
Terug
Bovenaan