A
Anoniem
Guest
Mooi! Die extra range en vermogen is denk ik toch wel erg fijn dus ik neig naar de iV80. Ik hoop binnenkort een calculatie te kunnen maken en kijken wat binnen budget past.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joop 5528328 zei:Inderdaad zeg! Wát een gelijkenissen!![]()
Klopt, het is een ander soort auto, een crossover/SUV-achtige, en nog EV ook. Kortom categorie "Niet aan te slepen". Voorheen was imo de octavia combi de grote verkoopknaller in het Skoda-gamma, maar de Enyaq wordt dermate concurrerend neergezet dat ik verwacht dat het de bedoeling is dat deze de rol van de octavia wat dat betreft over gaat nemen. Terwijl laatstgenoemde in mijn beleving heel lichtjes naar de achtergrond geschoven lijkt te worden. Aanbod van uitvoeringen en motoriseringen is bijvoorbeeld duidelijk beperkter dan bij de Leon, Golf en A3.Barri zei:De Enyaq is echt geen Octavia achtige. Hij zit meer tussen de Superb en Kodiaq in.
Doe mij de instapper maar voor krap 40k.
dickey zei:Deetwee heeft gelijk. Misschien helpt om naar de doelgroep te kijken. De brave huisvader met gezin en hond kiest nu voor octavia vanwege ruimte aanbod en value for money. Daar zal de enyaq zeker in Nederland een deel van weg kunnen snoepen. Verder worden stations uitgefaseerd ten gunste van suv achtigen.
Barri zei:Het is toch wel idioot dat inderdaad de Octavia rijder nu in een Enyaq stapt, dus de 'gemiddelde' leaseauto al zo'n 50k kost.
adinsx zei:Barri zei:Het is toch wel idioot dat inderdaad de Octavia rijder nu in een Enyaq stapt, dus de 'gemiddelde' leaseauto al zo'n 50k kost.
Mijn buurman heeft nu twee Octavia’s station met 2.0 TDI versleten (60.000km per jaar), en heeft hele serieus de Enyaq IV overwogen omdat hij minder kms maakt. Maar het zou hem 7 tientjes in de maand besparen maar wel gedoe met plannen van opladen, zeker als zijn vrouw s avonds nog wel moet.
Kortom, er is geen Enyaq besteld maar een Karoq tsi150 in FR trim met alles erop. Niettemin kan er een heel zwik Octavia-rijders zwichten.
Kortom, er is geen Enyaq besteld maar een Karoq tsi150 in FR trim met alles erop.
Enige waar ik tegenop kijk zijn straks de ritten richting vakantie adressen in het buitenland. Moet me nog eens verdiepen hoe het opladen in het buitenland is.
Moderator
Meer. Met de warmtepomp wordt de auto efficiënter.Pjedroo zei:Hij vroeg zelfs met of zonder warmtepomp. Wat is daar eigenlijk het idee van? Met die warmtepomp meer of minder range?
Zeker bij zo'n relatief kleine accu maakt het een groot verschil.De warmtepomp is een slimme manier om de actieradius van de Volkswagen e-Golf te verbeteren. Deze moderne pomp vermindert het energieverbruik door het interieur te verwarmen met energie van de buitenlucht. Zo kunt u genieten van airconditioning of verwarming zonder de batterij van de e-Golf extra te belasten. Door de actieradius van de VW e-Golf te optimaliseren met een warmtepomp rijdt u dus nóg meer elektrische kilometers, zelfs bij lage temperaturen.

iDS zei:Skoda is dus een budgetmerk van VW? Qua afwerking lijkt deze wagen (op foto) op een hoger niveau te staan dan de ID.4.
Aan de buitenzijde valt vooral dat zwarte 'rooster' tegen. Het alternatief met de LED-strip vooral vind ik dan vooral kinderachtig.
Het interieur is echter prachtig.
DeeTwee zei:@Pjedroo: Leuk, interessante foto's!
Ook IRL maakt het interieur indruk wat mij betreft. Ben nu wel heel benieuwd hoe een ID.4 in werkelijkheid oogt vanbinnen, aangezien die op de diverse Youtube fimpjes e.d. niet erg sterk voor de dag komt. Maar deze Skoda lijkt sowieso een behoorlijk chique afgewerkte auto!
Wat doet overigens die smalle brede zwarte strip boven/achter het stuur?
MCDubbellU zei:Ik vind eigenlijk alleen het scherm een nadeel. Het is zo groot en daardoor niet in evenwicht met het rest van het prachtige interieur. Zo zie je maar wat een stofje op het dashboard al voor verschil het maakt
En met die idiote schuifbediening zie ik. Dat is toch wel een grove besparingsoperatie ten koste van de ergonomieMCDubbellU zei:Ik vind eigenlijk alleen het scherm een nadeel. Het is zo groot en daardoor niet in evenwicht met het rest van het prachtige interieur. Zo zie je maar wat een stofje op het dashboard al voor verschil het maakt
Pjedroo zei:Wow! Ik heb de auto zojuist besteld. Wel echt m'n droom uitvoering en mijn mooiste auto ooit!
Pjedroo zei:Wow! Ik heb de auto zojuist besteld. Wel echt m'n droom uitvoering en mijn mooiste auto ooit!
Volt zei:Pjedroo zei:Wow! Ik heb de auto zojuist besteld. Wel echt m'n droom uitvoering en mijn mooiste auto ooit!
Klinkt goed, veel plezier er mee (en het wachten)!
Geen warmtepomp?
Rembrandt zei:Zo, da's een hele mooie uitvoering.
Wat is dan het interieur? En is de zwarte dakhemel nog gelukt?
Barri zei:Is de warmtepomp niet standaard op de 80? Anders zou ik m zeker mee bestellen!
Joop zei:Gefeliciteerd! Vind zelf alleen de zwarte kleur jammer. Bij zwart maskeer je alle lijnen en vouwen, zonde.
Dus de helft van je wagen moet je 30 keer zo vaak wassen als de andere helft?Monsieur Le Loure zei:Zilver is wel een makkelijke kleur, die hoef je 30 keer minder te wassen per jaar dan een zwarte
Ik heb beide kleuren.
DeeTwee zei:@Pjedroo: Leuk, interessante foto's!
Ook IRL maakt het interieur indruk wat mij betreft. Ben nu wel heel benieuwd hoe een ID.4 in werkelijkheid oogt vanbinnen, aangezien die op de diverse Youtube fimpjes e.d. niet erg sterk voor de dag komt. Maar deze Skoda lijkt sowieso een behoorlijk chique afgewerkte auto!
Volt zei:
Pjedroo zei:Volt zei:
Het principe is duidelijk. Irritante is dat ik bij de dealer door een verkoper werd gezegd dat hij de pomp eraf zou laten, deed voornamelijk iets in de winter. Als je eenmaal rijdt is de boel ook snel warm. Wat is nou echt het effect in de praktijk? Zo'n theoretisch verhaal zegt dat nog altijd niet.
Volgens mij is het doel van de warmtepomp niet om de accu's op temperatuur te krijgen, maar de inzittenden. En daarbij de energievoorraad minder aan te spreken, want bij zowel heet als koud (maar ook vochtig!) weer veel verschil zal maken voor de actieradius want een airco vraagt best veel energie.Pjedroo zei:Het principe is duidelijk. Irritante is dat ik bij de dealer door een verkoper werd gezegd dat hij de pomp eraf zou laten, deed voornamelijk iets in de winter. Als je eenmaal rijdt is de boel ook snel warm. Wat is nou echt het effect in de praktijk? Zo'n theoretisch verhaal zegt dat nog altijd niet.
Pjedroo zei:Volt zei:
Het principe is duidelijk. Irritante is dat ik bij de dealer door een verkoper werd gezegd dat hij de pomp eraf zou laten, deed voornamelijk iets in de winter. Als je eenmaal rijdt is de boel ook snel warm. Wat is nou echt het effect in de praktijk? Zo'n theoretisch verhaal zegt dat nog altijd niet.
iDS zei:Skoda is dus een budgetmerk van VW? Qua afwerking lijkt deze wagen (op foto) op een hoger niveau te staan dan de ID.4.
Aan de buitenzijde valt vooral dat zwarte 'rooster' tegen. Het alternatief met de LED-strip vooral vind ik dan vooral kinderachtig.
Het interieur is echter prachtig.