• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Skoda Elroq

MCW 84

Asfaltkampioen
oA3jHDa.jpeg

snjt9m6.jpeg

XeUQIE9.jpeg

6qK1Xp4.jpeg

W9LABsL.jpeg

0kMctJG.jpeg

SRX6TPV.jpeg

X4CUQN0.jpeg

elroq-laag.jpg

elroq-zijkant.jpg

skoda-elroq-3020752.jpg

ziet er in eerste instantie uit als een Enyac waar een stuk tussenuit is gehaald. Achterkant is identiek, voorkant iets gewijzigd... Verder weinig nieuws onder de zon...

Weer wat nieuwe plaatjes van de Elroq hier op de frontpage:

npjfwf1trb82lr_1200.jpg

mrxfk7n50k7zlj_800.jpg

Er komen nu echt steeds meer BEV's bij. Dit segment is straks aardig voorzien: EX30, EV3, Explorer, Scenic, Zeekr X en nu deze Skoda. En dan vergeet ik er ongetwijfeld nog een paar.

Ik heb 'm zeker op mijn lijstje staan. Nu nog hopen op een paar aansprekende kleuren. De getoonde zilverkleurige velgen mogen blijven wat mij betreft.
Wat mij wel bevalt is dat de vormgeving vrij traditioneel is. Daarnaast merk ik bij de EV's van de Volkswagen groep dat ook de bediening vrij traditioneel is, bijvoorbeeld veel dezelfde knoppen op het stuur die elk één functie hebben. Ik rij de laatste tijd best wat nieuwe SUV's en moet echt bij élke functie zoeken hoe het werkt. Zomaar de cruise control aanzetten onder het rijden wordt echt een opgave als je pas vijf minuten de auto kent. Dat was voorheen echt anders.

Laatst bewerkt:
De Elroq schijnt nu groen gecamoufleerd in omgeving Amsterdam rond te rijden voor een internationaal pers event las ik zojuist op FB.

Grappig, Jan Lemkes gaf aan dat het interieur van die auto's niet getoond mocht worden van Skoda, staat het hierboven toch op de foto. Geen verrassingen want het is het Enyaq dashboard, maar toch.

Ik vind het een mooie aanvulling op het gamma, ben er zelf wel geïnteresseerd in.
Wel bijzonder als ie echt veel goedkoper kan worden dan den Enyaq, want het is voor 80% dezelfde auto zo te zien.

Die Nederlandse man bij autogefuhl begint ook filmpje dat ze niet veel mogen/kunnen laten zien van exterieur en interieur. Vervolgens zie je het interieur gewoon volledig :ROFLMAO:

Wel bijzonder als ie echt veel goedkoper kan worden dan de Enyaq, want het is voor 80% dezelfde auto zo te zien.

Als er gebruik wordt gemaakt van een nieuwe generatie accucellen, b.v. van CATL geproduceerd in Thüringen, kan ik mij een flink lagere prijs voorstellen!

Een gewrapt exemplaar stond ook op de EV Experience. Vanavond om 19.30 inderdaad de onthulling. Ik ben erg benieuwd. Dit wordt samen met de Kia EV3 wel een gewilde EV denk ik zo.

Terug
Bovenaan