Skoda deur probleem

Accu niet leeg? Er zit een soort nood sleutel in de sleutel en op links een slotcilinder.

Achterportier of voorportier? Als het om één weigerende deur gaat is het een bekende kwaal van de Fabia, zijn goedkope motoren in de sloten gebruikt en die gaan vrij geregeld stuk. Voorportier heb ik nog niet meegemaakt, achterportier diverse keren. Is een rottig klusje.
1) Als de deur dicht zit, kan de binnenbekleding er wel af.
2) Vervolgens moet het stalen binnenpaneel met raammechaniek los. Om dat eruit te krijgen moet het raam los, dat doe je door de grote zwarte stop uit het stalen binnenpaneel te halen en het raam naar beneden te draaien. Als het raam beneden is, zie je door het gat een witte plug zitten in een tweede, grotere witte plug. In de kleine plug kun je een houtdraadbout schroeven, met een tang kun je de kleine plug eruit trekken. Vervolgens met een grotere houtdraadbout de grote plug eruit, dan ligt het raam los.
3) Stalen binnenpaneel losschroeven en verwijderen.
4) Achterin de deur zit het slot. Als je mazzel hebt (ik tot nu toe wel) lukt het om het slot open te krijgen door er tegen aan te tikken met een hamertje, terwijl iemand met de ab de deuren voortdurend ontgrendelt en vergrendelt. Op gegeven moment gaat hij weer. Dan meteen de stekker van het slot lostrekken en een nieuwe unit op eBay bestellen.
5) Lukt het niet met tikken tegen het slot, dan moet je het slot in de deur open breken tot je bij de tandwielen bent.
6) Het slot verwijderen kan pas als de deur open kan. Mocht de deur al eerder een keer spontaan ontgrendelen, dan meteen de stekker van dit deur losmaken.
Montage in omgekeerde volgorde. Je kunt het raam paneel eventueel laten zitten, dan moet je de achterste hoek losmaken en omvouwen, maar dan is de werkruimte zeer beperkt en moet je oppassen dat je het paneel weer goed waterdicht krijgt.

123 zei:
haarr zei:
Zit je er in of wil je er in?

Beide opties: gebruik andere deur.

ik wil erin,een andere deur gebruiken gaat niet.

Hier had ik overheen gelezen. De bestuurders deur kan toch mechanisch open met de sleutel? Als geen enkele deur het meer doet, moet je inderdaad bij de accu beginnen.

s velthuis zei:
123 zei:
haarr zei:
Zit je er in of wil je er in?

Beide opties: gebruik andere deur.

ik wil erin,een andere deur gebruiken gaat niet.

Hier had ik overheen gelezen. De bestuurders deur kan toch mechanisch open met de sleutel? Als geen enkele deur het meer doet, moet je inderdaad bij de accu beginnen.

het slot is kapot,daarom kan ik het niet handmatig openen

Kan de kofferbak niet open met de sleutel? De centrale vergrendeling ligt er dus ook uit?

Boppie zei:
Kan de kofferbak niet open met de sleutel? De centrale vergrendeling ligt er dus ook uit?

Nee kan de kofferbak niet open krijgen,de afstandsbediening werkt niet,handmatig slot ook niet

Regel eens een opblaasbaar kussentje. De ANWB gebruikt zo iets om tussen de deur en de stijl te zetten. Hiermee creëer je wat ruimte. Nu met stevig ijzerdraad met een haak eraan naar binnen en zo via de hendel aan de binnenzijde de deur openmaken.

Boppie zei:
Regel eens een opblaasbaar kussentje. De ANWB gebruikt zo iets om tussen de deur en de stijl te zetten. Hiermee creëer je wat ruimte. Nu met stevig ijzerdraad met een haak eraan naar binnen en zo via de hendel aan de binnenzijde de deur openmaken.

Ja,dat had ik gezien,montagekussens noemen ze dat, maar ik heb geen ijzerdraad.

Was er maar een plek waar ze dat verkochten.....waar woon je? Dan zoek ik wel een plaats op waar ze dat te koop hebben.

Ijzerdraad is natuurlijk ook wel onmogelijk te krijgen. (zo'n kussentje is schijnbaar geen probleem, ijzerdraad wel) :confused:

Wat wil je nou? Je geeft zelf praktisch geen informatie, alle antwoorden zijn kortaf. En wil je nou echt zeggen dat geen enkele van de deuren open gaat met de sleutel? Dan heb je toch wel een serieus probleem. Dat is ook praktisch onmogelijk. Tenzij je misschien gewoon de verkeerde sleutel hebt.

Ik zou zeggen bel de ANWB of je garage ofzo, want met deze inzet ga je zelf ook niets bereiken.

Boppie zei:
Was er maar een plek waar ze dat verkochten.....waar woon je? Dan zoek ik wel een plaats op waar ze dat te koop hebben.

Kan een stuk breigaren natmaken en in de vriezer leggen niet?

Nissan GTR R34 zei:
Ijzerdraad is natuurlijk ook wel onmogelijk te krijgen. (zo'n kussentje is schijnbaar geen probleem, ijzerdraad wel) :confused:

Wat wil je nou? Je geeft zelf praktisch geen informatie, alle antwoorden zijn kortaf. En wil je nou echt zeggen dat geen enkele van de deuren open gaat met de sleutel? Dan heb je toch wel een serieus probleem. Dat is ook praktisch onmogelijk. Tenzij je misschien gewoon de verkeerde sleutel hebt.

Ik zou zeggen bel de ANWB of je garage ofzo, want met deze inzet ga je zelf ook niets bereiken.

Amwb, is gekomen,ze hebben open gemaakt,alleen nu zsm de sloten laten fixen,opeens gaat die auto automatisch opslot

3 maanden lang deed ie niet zo,toen bleeft tie gwn open

Je krijgt dus met de sleutel geen enkele deur of kofferklep handmatig open? Het kan toch niet zijn dat alle sloten ineens stuk zijn?

Hoe heeft de ANWB hem open gekregen?

Ik zou, als de situatie het toe laat, het raampje even open laten zodat je er in ieder geval er in kunt als hij weer op slot schiet

Alle sloten? naar de garage gaan en slot laten repareren

succes

123 zei:
ik wou net wegrijden en de auto is weer vanzelf opslot gegaan

Nee, echt? Onvoorstelbaar.

Daarom moest je de deurstekkers dus loshalen zodra die open was. Maar goed, as usual tegen dovemansoren hier. Succes er mee.

s velthuis zei:
123 zei:
ik wou net wegrijden en de auto is weer vanzelf opslot gegaan

Nee, echt? Onvoorstelbaar.

Daarom moest je de deurstekkers dus loshalen zodra die open was. Maar goed, as usual tegen dovemansoren hier. Succes er mee.

Ik had de kofferbak een klein beetje open gelaten

AsconaGT zei:
Je krijgt dus met de sleutel geen enkele deur of kofferklep handmatig open? Het kan toch niet zijn dat alle sloten ineens stuk zijn?

Hoe heeft de ANWB hem open gekregen?

Ik zou, als de situatie het toe laat, het raampje even open laten zodat je er in ieder geval er in kunt als hij weer op slot schiet

Alle sloten? naar de garage gaan en slot laten repareren

succes

Er is een slot bij de bestuurdersdeur,kofferbak heeft geen slot,ik ga het slot laten fixen,hij staat nu bij de garage

Kun je de ramen niet met de afstandsbediening open krijgen? Bij sommige auto's gaan de ramen omlaag als je de "auto-open" knop ingedrukt houdt.

Heb de auto inmiddels terug,ik kan het wel nu met de afstandsbediening openen/sluiten,maar de garage kon geen slot vinden,als ze 1 hebben gaan ze contact met me opnemen

Terug
Bovenaan