renate
Net ingestapt
Simcat zei:Ik kende deze Samba wel al sinds kort. Dat hij id. hier in ons land bloot wordt gesteld aan de pekel, weer en wind is natuurlijk weer typisch... Alléén maar om een paar euro's aan belasting te sparen voor een vergelijkbare jongere wagen gaan ook deze laatsten van die soort er op die manier natuurlijk op afzienbare termijn aan...
Gisteren nog een 305 break zien rijden in Maastricht van de eerste serie. Inmiddels zijn ook die auto's zó verdraait zeldzaam... In Nederland zijn ze op een hand vol na uitgestorven. Deze waarover ik het heb was nog maar pas in 2007 natuurlijk in vermoedelijke nieuwstaat uit Frankrijk in ons land ingevoerd, maar nu al fináál afgeragt tot op het bot... Erg gewoon, erg...Ik hoor al vaker geluiden uit Frankrijk klinken dat men zich daar stillaan aan het feit begint te ergeren dat met name "les Hollandais", "zuinig als ze zijn", massaal, het historisch rijdend erfgoed uit Frankrijk weghaalt om hier binnen een paar jaar aan gort te rijden om een paar euro's aan belasting te sparen... Dat moeten wij nu ÉCHT niet hebben...
![]()
Overdrijven is ook een vak.
Deze (de voorste in de winter, de tweede in de zomer en de achterste het hele jaar) spelen ook de hele dag buiten:

En geloof me wij zijn er erg zuinig op en zij worden bij elke taxatie meer waard.
(klassieke)Auto's zijn om mee te rijden en van te genieten.
Vroeger stonden die dingen ook dag en nacht buiten. Bij goed onderhoud kan dat geen enkele kwaad.
Greetzz Renate.