simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Phoenixrood74 zei:
Ik zag vanmiddag een bruine Rancho rijden in Sittard: LV-??-DS. Is die hier bekend? Er zat een oudere man met een baard en een hoed achter het stuur.

yep als het goed is wel, deze had ik al eens gemeld hier, en ik zie hem dagelijks geparkeerd staan te geleen, op terrein naast firma waar ik werk....ik meen de lv-11 -ds...

@ Muddy Bandit

Ik weet het niet hoor.... De Grand Raid heeft veel meer ruimte en per uur kan dat voor jou niet uit....
Ten opzichte van de Bagheera klopt het dan misschien niet helemaal.

Het blijft toch een beetje gissen naar een goede vraagprijs, vaak toch "wat de gek ervoor geeft". En laten we eerlijk zijn een goede restauratie verdien je niet snel terug.

SimcaHarm zei:
@ Muddy Bandit

Ik weet het niet hoor.... De Grand Raid heeft veel meer ruimte en per uur kan dat voor jou niet uit....

Ik bekijk het zo: de uren zijn al goed betaald met het plezier wat ik heb beleefd aan de restauratie, en 20.000 euro heb ik echt niet geïnvesteerd aan materialen... wat dat betreft slaat de balans bij dat bedrag al wel heel ver door naar de positieve kant.

En ik heb altijd al gezegd: met uitzondering van m'n gezin is alles wat ik heb te koop, mits de biedprijs maar goed is. (dit geldt trouwens niet voor m'n schoonmoeder, die mag je gratis nog wel ophalen...:})

Uitde oude doos van vorig jaar:

Stif zei:
Afgelopen zondag zag ik dit staan, en dat wil ik jullie natuurlijk ook laten zien.
Foto-CS6BLRHD-D.jpg
[/img]

28-PF-75
Simca 1005 GLS [rally replica]
Bouwjaar 09-08-1977
APK tot july 2012
Tenaamstelling 10-2008
Origineel rood.

Nergens stond een te koop bordje, al staat hij er wel een beetje tekoop/achtergelaten uit.
Aan de booskijkers te zien is de eigenaar niet echt een liefhebber.
De ruitenwissers ontbreken, dus hij zal wel niet meer de weg gebruiken, strerker nog het is op dit moment apk afkeur
Er licht een "plank" op en het linker voorscherm is iets gedeukt, voor de rest ziet hij er op afstand best nog wel leuk/goed uit.
Is ie bekend hier?

Nu dus wel te koop
https://www.speurders.nl/overzicht/simca-1005-glx-102292619.html?fh_view_size=100&pc=9963&q=simca

Vraag prijs stond er niet bij. Het lijkt een leuke auto maar iemand van het forum had toen foto's opgedoken van Google Earth waarop de auto stond met schade links achter. Dat lijkt nu netjes gerepareerd.
En netjes houden moet je eigenlijk iedere oldtimer, dat is belangrijker lijkt me dan netjes bieden.
Die achterbank kan origineel zijn. Ik heb hier ook nog zo'n groene print liggen.

Die bekledingsstof komt mij wel bekend voor uit folders. Alleen de typeaanduiding GLX bij een 1005 niet.

Talbot Fourgonette (met een been op de sloop, wie is de reddende engel?)
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/talbot-1100-fourgonnette-1985-blauw-102260093.html

De verkopende partij van die "rally" heeft de auto sinds de 11e van deze maand op naam, dus toen de foto's gemaakt zijn was de auto van een andere eigenaar.
Valt hij een beetje tegen, aangezien deze snelle doorverkoop.

meebieden op een Horizon?
https://www.ebay.nl/itm/Talbot-Horizon-1-5-aut-Oldtimer-VANF-1-EURO-/300648732024?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item46000f9578

$(KGrHqJ,!h!E7QHNnh9)BPDfQE5uJw~~60_12.JPG

rzasa zei:
meebieden op een Horizon?
https://www.ebay.nl/itm/Talbot-Horizon-1-5-aut-Oldtimer-VANF-1-EURO-/300648732024?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item46000f9578

$(KGrHqJ,!h!E7QHNnh9)BPDfQE5uJw~~60_12.JPG

Ik doe niet mee... dat sierstripje wat ik nog nodig ben zit hier ook niet meer op.:(

Ik weet misschien nog iets, is het een 69, 73, 88 of 90 pk 1.6 Solara motor?

Simcat zei:
SimcaHarm zei:
Sneu verhaal.

Ik heb wel diverse voorpijpen en waarschijnlijk is dit eentje van een 1308, die waren net anders dan van een 1510 en Solara weet ik. Heeft iemand toevallig nog de originele nummers van de voorpijpen?

Hoi Harm,
Ik heb eens in Frankrijk opgevraagd waar het 'em nu in zit bij die voorste 1,6 uitlaatpijpen en welke typen er waren alsook de bijbehorende, originele, onderdeelnummers. Ik zou nogeens bij het clubmagazijn na kunnen vragen of hij daar wellicht niet op voorraad ligt. Ik ga het maar meteen doen.
Simcat

SimcaHarm zei:
Welk stripje zoek je dan Muddy. Ik heb ook nog een sloper staan

Groet Harm

De stootstrip op de rechter achterdeur, de smalle versie.

Het profiel waar het rubber in zit is aardig verfrommeld en het beginstuk is ook weg.:(

Voor diegene die ook een Grand Raid willen bezitten:

https://www.leboncoin.fr/voitures/276056211.htm?ca=17_s

Veel vrije tijd, durf en doorzettingsvermogen is wel een pré....:}

Muddy Bandit zei:
Voor diegene die ook een Grand Raid willen bezitten:

https://www.leboncoin.fr/voitures/276056211.htm?ca=17_s

Veel vrije tijd, durf en doorzettingsvermogen is wel een pré....:}

Je bedoelt een heel weekend poetsen en rijden maar? :D

@ Simcati:

Moet je kijken: Grappig hoe op Marktplaats ineens 2 advertenties recht boven elkaar kunnen verschijnen ! ;-)
Mvg
mur1na

imag061a.jpg

in het "leuke oldtimer te koop" topic staat deze Solara:

https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wusb3yh2kgdc

vond hem meer hier passen, vind het "geen geld" die 750 euro.

@mur1na zeker zeer toevallig,maar voor alle duidelijkheid de roestige is niet de ti hoor(:P)

trouwens weinig reacties gehad van de deurstijlen.
is er hier soms nog iemand die de linker en de rechter deursteil,het dunne plaatgedeelte,heeft liggen op de plank en die er een simca 1100 body blij mee kan maken?

als de solara er zo uit ziet als op de foto`s dan is het een koopje lijkt mij.
kan nooit te lang blijven staan in die staat.

Inderdaad een hele leuke Solara voor niet veel geld. Maar ik heb al twee en eentje in dezelfde kleur als deze . Maar een leuke auto.

@TI
Ik had jouw vraag gelezen op MP. Er zullen weinig meer zijn die dat nog hebben liggen. Vroeger waren ze via Wurth als overzet stuk leverbaar. Maar die zullen ook allemaal weggegooid zijn denk ik. Je kunt FA Geevers nog eens bellen.

Groet Harm

simca ti zei:
trouwens weinig reacties gehad van de deurstijlen.
is er hier soms nog iemand die de linker en de rechter deursteil,het dunne plaatgedeelte,heeft liggen op de plank en die er een simca 1100 body blij mee kan maken?

Zal tegen gaan vallen, die dingen roestten als 1 van de eerste plaatwerkdelen weg.

Maar waarom maak je ze zelf niet?
Voor de Rancho heb ik ze ook zelf gefabriceerd, je kunt gewoon met plaat direct over de binnenstijl heenplooien.
Ik heb van dik karton eerst even een malletje gemaakt voor de uitsparingen van de schranieren en de vanger, deze gaten overgenomen op metaalplaat, uitgeslepen en vervolgens rondom de binnenstijl geplooid.
Moest alleen even een stukje lassen waar de deurvangers zitten, en de ronding onderin.

ik heb ze al een keertje gemaakt en wel voor een gele 3 drs van holunder.
aangezien ik nog niet bezig ben met restaureren maar met het kaalmaken van de koets,probeer ik of ik wat kan vinden.
je weet het tenslotte nooit toch?
en anders wordt inderdaad het kartonnetje weer ingezet.
komt wel goed hoor,we zijn niet voor 1 gat te vangen[ook niet voor meerdere trouwens].:T

Die stond op E-bay toch? Biedingen liepen tot uiteindelijk 247 euro.
Verder niet bekend

@Muddy

Leuke fotocursus deurstijlen maken. Knap gemaakt hoor, respect(tu)

Groet Harm

SimcaHarm zei:
@Muddy

Leuke fotocursus deurstijlen maken. Knap gemaakt hoor, respect(tu)

Groet Harm

Foto's zijn idd goed gelukt, maar dat ligt meer aan de camera dan aan mijzelf.:}

Maar het fabriceren van deze panelen lijkt veel moeilijker dan het is, het merendeel is gewoon vlakke plaat met een paar gaten en wat haakse hoeken op de juiste plek... gaat alleen veel tijd in zitten in het passen en meten.
Ik vond het daarom ook al vreemd dat simca ti ze nu zocht, normaal fabriceert hij ook alles wel zelf.

Het zijn horrorfoto´s hieronder, maar onlangs dacht de eigenaar van deze Talbot1510 er goed aan te doen om afscheid te nemen van zijn auto´s. Deze is dus uit de schuur inmiddels naar buiten ´verhuisd´. Nog niet weg, maar dat duurt niet lang meer denk ik.

Kenteken weet ik...is origineel Nederlands, maar zal ik omdat de auto op priveterrein staat om privacyredenen maar niet hier posten... heel triest dit, maar ik kan niet alles redden helaas...
sdc16197.jpg

sdc16192i.jpg

sdc16194.jpg

sdc16195.jpg

sdc16196.jpg

oei oei zonde...
maar goed inderdaad niet alles is te redden.
SIMCAHARM@die bieding is van mij.
ik heb dus een Horizon gered haha.
zou het eigenlijk niet meer doen.
maar dacht doe een klein biedinkje mee en nu heb ik hem..
ben benieuwd..

Hoi A....
Wat zóóóónde nou man... Het lijkt erop of dat deze auto in de hens gestaan heeft onder de kap... :,( Vermoedelijk komt morgen , zaterdag of anders maandag as. de opkoper... DAT MÓET VERHINDERD MENSEN! KOMOP ZEG!!!! Een héle vroege 1510 want er staat nog Simca achteraan op de auto... Hij moet van '79 dan wel uiterlijk '80 zijn. De achterbumper is trouwens van de voorganger de 1307/8/9. Het lijkt erop alsof de auto gestript is ten gunste van een andere. In ieder geval is snel snel nog wat bruikbaar spul eraf gesloopt. Wat jammer dat het geen SX is, want ik zoek nog een kenteken. Een heuse LS dus een spaarmodeluitvoering met wellicht zelfs nog met de kleine en evenzeer zeldzame 1,3 motor in dit type... Géén luxe maar wel zéééér, ZÉÉÉÉR, zeldzaam in Nederland.... Ik kan het zoals jullie weten,weten jongens.....;)

Ik weet zéker dat een lid van de club uit Nijmegen deze om de drommels verdraaid zeldzame 1510 maar wat graag zou willen hebben hoor...(:B Pas in 2009 heeft dat lid namelijk nog een 1510 GLS uit Frankrijk naar Nederland geïmporteerd. Extra nog wezen ophalen en terug rijden... (tu)

Trouwens in Duitsland ken ik nòg twee man welke de auto anders zéér zeker héél gráág willen hebben...
(tu)(tu)(tu)

Ik ga morgen metéén beide heren bellen...
A. , wist jij dan dat die auto ergens stond? Hoe komt het dan dat de wagen nu opeens naar buiten is gezet? Had je het niet kunnen voorzien A.. en hier een oproep kunnen plaatsten de auto te redden? Kun jij mij alsnog het kenteken en het chassisnummer en de eigenaarsgegevens mailen? Zou jij de eigenaar kunnen bereiken en hem verzoeken nog even te wachten tot dat zich wellicht snel iemand of op dit forum of elders ervoor vindt die de auto wil redden? :S:S:S

Simcat

matra zei:
oei oei zonde...
maar goed inderdaad niet alles is te redden.
SIMCAHARM@die bieding is van mij.
ik heb dus een Horizon gered haha.
zou het eigenlijk niet meer doen.
maar dacht doe een klein biedinkje mee en nu heb ik hem..
ben benieuwd..

Hoi Matra

Tja zo heb ik ook nog een Horizon weetje nog? Ik heb deze 1 a 2 jaar geleden ook op MP gezien dacht ik. Stond hij hier ook niet ergens in Groningen?
Ik ben benieuwd of hij nog een beetje gaaf is.

@ de 1510: Tja is jammer, zitten vaak nog veel bruikbare delen aan. Staat er ook wel sneu bij zo. Ken jij die man A. Brandhorst? Als jij hem dan even kunt bellen dan slaapt Simcat weer beter morgennacht:S. Weet niet waar hij staat maar daar weghalen moet nog wel lukken toch?

Welterusten

loppersum staat de horizon.
maar ik heb nog zovel onderdelen dat ik deze ermee op ga knappen.
en dan zie ik wel.

jongens jongens wat maken jullie zich druk om deze paar rommel auto,s
deze wagens zijn als klassiekers helemaal niet in trek
ze zijn geen drol waard en waren in de jaren tachtig al verrot
gewoon opruimen die rommel
dan worden de echte goede exemplaren eens een keer meer waard
dit is gewoon mijn idee en doe er eens wat mee
geef eens wat meer geld uit voor een echt goede klassieker
jan

dit soort auto's als de Horizon zie je ook bijna niet meer dus net zo goed klassieker als de rest.
en als ze het nog waard zijn om op te knappen voor niet al teveel kan je er zeker nog leuk mee rijden.
de 1510 zou echt als onderdelen auto kunnen fungeren.
ik zou daar niet meer aan beginnen..
maar goed ieder heeft zijn eigen liefde bij een bepaald merk of type.
en ik maak me zowiezo nergens druk om haha.

jan brinkman zei:
jongens jongens wat maken jullie zich druk om deze paar rommel auto,s
deze wagens zijn als klassiekers helemaal niet in trek
ze zijn geen drol waard en waren in de jaren tachtig al verrot
gewoon opruimen die rommel
dan worden de echte goede exemplaren eens een keer meer waard
dit is gewoon mijn idee en doe er eens wat mee
geef eens wat meer geld uit voor een echt goede klassieker
jan

Volgens mij zit er hier iemand op het verkeerde forum mensen... :|
Eufemistisch uitgedrukt: Kijkende naar jouw avatar met als afbeelding een Mercedes "Heckflosse", Jan, zou het, met alle respect, een saaie bedoeling worden als iedereen alléén maar van het merk Mercedes zou houden... Deze 1510 is in onderdelen nog best interessant voor de één of ander.
Ik weet niet of jij het afgelopen weekend niet op de ICTM beurs in het MECC in Maastricht bent geweest Jan. Je had de aandrang op de clubstand van de Simcaclub eens moeten zien... Overweldigend.
Ik opteer er aldus stellig voor om iedereen vooral in zijn waarde te laten. Er zijn nu eenmaal mensen die van de merken Simca en Talbot houden en daar voorts, zoals ik, trots op zijn.
Simcat

toen ik mijn andere horizon nog had viel me op hoeveel jongeren ernaar keken.
vind de latere Talbot's ook erg leuke auto's.
heb ooit een Solara gehad was ook een zeer prettige auto om in te rijden.

@ Matra

Ik dacht al dat hij hier uit de buurt kwam. Geef anders een seintje wanneer je deze kan op komt. Ik woon bijna aan de route naar Loppersum. Koffie is altijd klaar. Grappig dat jij hem nu hebt. Ik zou de mensen bellen en toen was de advertentie op MP net verlopen. dat was al wel anderhalf jaar geleden.

@ geachte Heer Brinkman

Ik wil wel even uitleggen waarom voor mij althans niet al die rommelauto's waardeloos zijn. Iedereen die iets met klassieke auto's heeft doet dat om de reden die hij daar zelf voor heeft. De een koopt een auto die perfect is, de ander laat hem restaureren van wrak tot nieuw en de liefhebbers waar ik toe behoor, kopen gewoon een auto en knappen hem zelf op. Daar moet je wel de gelegenheid voor hebben en is vaak niet haalbaar. Ik heb een paar auto's waar veel mensen voor weggelopen zijn. Die deelden jouw mening en dat begrijp ik ook wel. Ik zie meer uitdaging in de technische kant. Het zo netjes mogelijk maken van (semi) wrakken en ze zorgvuldig te bewaren en te behouden.
En wat mijn auto's nu waard zijn volgens een ander of taxatie maakt me niet uit. Ik maak ze klaar voor mezelf en uit liefde voor de merken.
Heb jij je Simca nog trouwens?

Groetjes Harm

SimcaRno zei:
in het "leuke oldtimer te koop" topic staat deze Solara:

https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wusb3yh2kgdc

vond hem meer hier passen, vind het "geen geld" die 750 euro.

Heren,

Ik zit er aan te denken naar deze auto te gaan kijken. Eigenlijk wil ik een SX, maar dat is hiervan wel te maken. Een '83 GLS mist dan alleen de boordcomputer, de wielen en de chroomstrips op de bumper. En natuurlijk het plaatje achterop.
Graag nog tips:
*Wat zijn de zwakke plekken, waar ik toch roest kan aantreffen?
*De auto ziet er zo gelikt uit dat er kwistig met de poetsmachine en het bandenzwart gestrooid lijkt te zijn.
*Het motorblok is schoongespoten?
*Ik begrijp dat er geen papieren bij de auto zitten. Laatst heb ik gehoord dat je met een factuur, zonder oorspronkelijk kenteken bij de RDW toch een Nederlands kenteken kunt krijgen. Iemand ervaring?

Simcat zei:
Ik weet niet of jij het afgelopen weekend niet op de ICTM beurs in het MECC in Maastricht bent geweest Jan. Je had de aandrang op de clubstand van de Simcaclub eens moeten zien... Overweldigend.
Moest iedereen zo nodig naar de wc dan?:D
Het lijkt me dat Jan Brinkman een grap maakt waar iedereen met open ogen intrapt. @Simcat: misschien iets meer relativeren? Je post is wel een beetje heel erg paniekerig.;)

Ja Jan Brinkman is een grappenmaker !

Die aandrang op de clubstand heb ik niet gezien, maar dat kan persoonlijk zijn.

hij was toch ook de grappenmaker met de 1301 tot rallye te gaan verbouwen?????
ach je kan ff stoken haha

ja echt??????????? ooooh dat doe je toch niet(:B
B)geintjeB)
gelukkig zijn er fanatieke liefhebbers hier....
dan komt het best goed met ons merk(tu)

heb trouwens de 1000 even voorzien van nieuw hoogspanningsfabriekje.
had hem nog liggen.
maar start stukken beter.
de andere was toch beetje op denk..
bobinesimca1000.jpg

Terug
Bovenaan