simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Dat weet ik nog niet, ik heb hem erbij gekocht omdat hij voor de Horizon stond en ik de Horizon wilde halen. Ik moet eerst nog controleren of de motor los is en hem aan de onderkant bekijken. Maar beide auto's stonden vast in die schuur en de Honda was zo los. de Horizon was meer werk maar dat had ik al verwacht. Er waren ook wel mensen geweest voor de Honda maar die kregen hem niet rollend. Dat bleek mee te vallen dus. Maar op verzoek wil ik je wel foto's mailen. Ik wil hem wel kwijt. Dit schijnt ook de laatste van dit model te zijn. maar hij hoort niet bij mij en niet in dit topic. Ik hou je op de hoogte via pb.
Groet Harm

Fraaie Tagora met slechts 28.000 km in Oostenrijk....
tagora1.jpg

tagora2.jpg

Moet wel de hoofdprijs kosten, € 9.700,-

En een fraaie 1307 in Belgie te koop, deze had ik ook nog niet gezien....

13071.jpg

13072.jpg

13073c.jpg

Ook niet goedkoop met € 4500,-

Talbot zei:
Fraaie Tagora met slechts 28.000 km in Oostenrijk....
tagora1.jpg

tagora2.jpg

Moet wel de hoofdprijs kosten, € 9.700,-

Allemaal mooie exemplaren, ik vind die 1307 ook fraai! De Tagora's worden met de dag duurder... :}

Tagora zei:
Allemaal mooie exemplaren, ik vind die 1307 ook fraai! De Tagora's worden met de dag duurder... :}

De striping is minder, al zal die wel te verwijderen zijn. De luidsprekers in de deuren zien er ook niet origineel uit. Het is en blijft een bijzondere auto! Het is wel grappig dat ze herontdekt worden en in prijs stijgen.
Lang geleden had mijn vader diverse Peugeots (na elkaar, niet gelijk) o.a. een 204, een 304S en later een 305 SR. Bij een onderhoudsbeurt werd hij door de directeur naar huis gebracht (van Haarst, woonde in de buurt) in een Tagora. Ik heb mijn ogen uitgekeken, mijn vader was minder enthousiast. Later is hij overgegaan op Saab :)

Verguisd en vergeten

Kent iemand dit artikel? Het lijkt me uit Autoweek of Autovisie maar ik heb geen idee hoe oud het is. Het is vast wel ergens als scan beschikbaar (:B

schermafbeelding2011110.png

Vandaag druk geweest met de blauwe 1100, en Viola hij loopt. wel een beetje rauw in het begin maar toen de olie weer overal zat liep hij een stuk strakker dan mijn rode Le. heb er een filmpje van gemaakt. helaas zat de startmotor van de 1501 Vast dus die moet nog een beetje werk. tevens is bij de 1501 geen roest op dragende delen te bekennen en is de wagen ook cosmetisch weer erg mooi na een grondige wasbeurt en poetsbeurt. deze zal dus een stuk sneller klaar zijn dan verwacht. De 1100 behoeft veel meer werk.

Talbot zei:
En de Samba LS is verkocht en weer te koop, nu voor € 3250,- in Appingedam.

Tja, dat kan gewoon. Henk Slagter is een handelaar en kan heel snel zijn. Er stond eens een 1100 in Zeeland voor 950 euro en die bood hij later tekoop aan voor 2950. Dat is ieder zijn goed recht. Hij heeft een aardig voorraadje oude auto's waaronder een plymouth Horizon. Die staat er al aardig lang. Dat is ook het risico. Persoonlijk een aardige man weet ik toevallig en hij heeft klassiekers een beetje als hobby handel. Dat is dan wel weer leuk. Maar het blijft handel.

Groet Harm

Tja maar op een of andere manier blijven die auto's toch wel heel lang bij die Henk Slagter staan, te duur misschien?

Talbot zei:
Verguisd en vergeten

Kent iemand dit artikel? Het lijkt me uit Autoweek of Autovisie maar ik heb geen idee hoe oud het is. Het is vast wel ergens als scan beschikbaar (:B

Ik heb dit blad nog ergens in de la liggen, als ik mij niet vergis heeft dit artikel in de Autokampioen gestaan, ongeveer een jaar geleden.
Ik zal het voor je uitzoeken.

volgende week de laatste meeting van het jaar!
ik ben van de partij met....................een solara gls.
weer eens wat anders dan een 1100.

DSC03972.JPG

@Simca TI

Oh.. Leuk ben benieuwd naar de Solara. Leuk Tot dan.. Ik kom als alles volgens plan loopt met de Samba Bahia.

Groetjes Harm

Tagora zei:
Talbot zei:
Verguisd en vergeten

Ik heb dit blad nog ergens in de la liggen, als ik mij niet vergis heeft dit artikel in de Autokampioen gestaan, ongeveer een jaar geleden.
Ik zal het voor je uitzoeken.

Yep, dat was in de AutoKampioen, een jaar of twee geleden. Toen dat blad nog bestond...

Lijkt me nu al een leuk artikel. Misschien kan iemand het zondag voor me meenemen. Dan is er toch het najaarstreffen in Raamsdonksveer ?
Ik kom wel effe kijken !

Driesdeal is van plan te komen, maar weet nog niet met welke auto (weerafhankelijk)

Da's vreemd. De 1100 op bovenstaande foto heeft het kenteken van een Volvo P1200 uit 1966 die in 2006 is geëxporteerd...

Wel een mooie 1100 trouwens. Ik vind het model met de smalle achterlichten het meest tot mijn verbeelding spreken.

Beste medeforummers,

Zo weer héél even tijd (gemaakt) om hier e.e.a. snel te lezen en even kort te reageren daarop. Ik heb het erg druk de laatste tijd. Dat zal wel niet alleen bij mij zijn. Kortere dagen, lange avonden... s'avonds moe van de drukke werkdag... enfin jullie kennen het...
Die Tagora met die striping is wel erg cóól zeg, hahaha. Die had best wel af fabriek te bestellen mogen zijn geweest hoor. Gááf.
Trouwens SimcaTI, ik ben reuze benieuwd naar jouw Solara!!!
Ik zelf zal proberen met mijn witte 1100 LS 3 deurs automaat uit 1973 naar Raamsdonkveer te komen. Hij moet nog gekeurd maar er ontbreekt nog een belangrijk onderdeel.... EEN ACCUBEVESTIGING... Heeft iemand nog zo'n ding met 2 stangen liggen???!!! Dan stuur het morgen op en ik kan de auto nog keuren laten!!! het weer wordt goed althans het zou droog blijven.

DDRman, Waar staat die witte 1100? Die kende het register nog niet! Lijkt mij wel een oude 1100. Volgens mij een GLS aan de sierstrips te zien. Hij is nag van vóór half 1971 want het is geen "bombée" ( grotere achterruit). Deze witte 1100 zou wel eens wat aandacht mogen krijgen overigens...
Klopt het kenteken staat op een oude Volvo P1200 uit 1966.

Simcat

YEPP het is gelukt, mijn witte 1100 LS automaat 3 deurs uit '73 is weer APK. gekeurd! :} Na enig zoekwerk vond alsnog de bewuste accubevestigingsbeugel. Even 2 draadstangen op maat maken, 2 onderlegschijven, 2 moeren aan iedere kant om te konteren en klaar is kees. Tot zondag mensen!:-D
Simcat

Gezien het slot van de achterklep van de witte 1100 op de foto gaat het om een vroege 1100 van 1968 pf 1969.
Simcat, Proficiat met de APK. Heb je snel geregeld.
Kan ie er weer twee jaar tegen.
Zal ik alsnog een originele accubevestiging voor je meenemen zondag ?

Groet, Simca1100

SIMCA1100 zei:
Simcat, Proficiat met de APK. Heb je snel geregeld.
Kan ie er weer twee jaar tegen.
Zal ik alsnog een originele accubevestiging voor je meenemen zondag ?

Groet, Simca1100

SIMCA1100,
Yep, dat is weer geregeld en snel ook, haha. Hij moest wel klaar voor as. zondag hè. Na 1,5 jaar stilstand is dat toch wel héél fijn...
Ja, fijn doe maar, helemaal top, bedankt! (tu)
Simcat

Talbot zei:
En de Samba LS is verkocht en weer te koop, nu voor € 3250,- in Appingedam.

Prachtige auto... Mááááárrrrr.....
BÈLÁCHELIJK.... Net alsof niet inmiddels IEDEREEN in de szene het verhaal achter de exorbitante prijsstijging(en) van deze Samba afweet... Niet voor de verkoper, ik bedoel hij probeert zijn geluk natuurlijk, maar wie nu nog zó hoog biedt die eh.... .... ....

UberPrutser zei:

UberPrutser,

ZÒNDE, DÓÓDZONDE man.... :,(:,(:,(
Zijn op zijn minst het kenteken en het chassisnummer van deze originele nederlandse 1510 SX bewaard gebleven? Of is het chassisnummer nog bekend, heb jij het op foto staan? Ik zoek een nederlands kenteken voor een 1510 SX.
Simcat

grensrijder zei:
Zeg eh... we gaan niet omkatten, hè? 8-)

t'uurlijk niet, hij is gewoon een kenteken uit zijn bestand kwijtgeraakt en dacht hem hier gevonden te hebben. Toevoegen wat je kwijt bent. Omcatten Noemt Simcat dat.

@Simcat, voor het geval je ook kentekens verzamelt van verdwenen Simca's: wij hadden ooit een 1510 met kenteken GT-43-BD. Hij was donkerbruin metallic. [size=x-small]En ik mag het vast niet zeggen in dit topic, maar wat was dat een slechte auto...[/size]

Zeker! De stukken lak die er na vier jaar bij het wassen spontaan afvlogen, werden direct vervangen door een vergelijkbare kleur...:(

SimcaHarm zei:
grensrijder zei:
Zeg eh... we gaan niet omkatten, hè? 8-)

t'uurlijk niet, hij is gewoon een kenteken uit zijn bestand kwijtgeraakt en dacht hem hier gevonden te hebben. Toevoegen wat je kwijt bent. Omcatten Noemt Simcat dat.

Eh, ja hoor, eh hmmm juist ja, ... "omcatten" heet dat, hahaha ;)

Phoenixrood74 zei:
Zeker! De stukken lak die er na vier jaar bij het wassen spontaan afvlogen, werden direct vervangen door een vergelijkbare kleur...:(

Yep, een vervellende auto... De voorloper van de toekomstige auto gemaakt uit "geheugenmetaal"... Of een auto waarvan de kleur per druk op de knop verandert. Dát lijkt mij nogeens een gat in de markt... Ik zeg het zelf nu ik erover schrijf, haha. Of het nou een beeldscherm op kristallen is of autolak. Reclamebedrijven en nog menig ander bedrijf zou het de nek kosten... Ontwerp je je eigen reclame voor op je bedrijfswagen op de peecee en dan "klik" en het zit er buiten, voor de deur, op... Gáááf. Je zou nooit mer hoeven te zoeken naar je favoriete kleur voor je auto bijvoorbeeld.... Ook kleine krassen zou je per druk op de knop wegwerken. Géén idioote "Tellsell"-gedoe meer op de betaalteevee.... Tjonge wat zou de wereld verlost zijn....

Simcat

Phoenixrood74 zei:
Het kenteken was dus GT-43-BD.;)

Hé Phoenixrood74,
Wist jij dat de GT-42-BD een Horizon 1,5 SX van 25-03-1981 is?
Trouwens de GT-46-BD van 12-3-1981 is een Murena 1,6. ;)
Simcat

Mijn oom kocht een rode Talbot 1100Ls ( Hb-44-Ns) weet nog dat die is geeindigd in de autorodeo.

Is deze grijze Talbot Horizon 1.3 LS NB-53-LN uit 1985 bekend? Ik zag hem toevallig geparkeerd staan, naast een bordje te koop nota bene.

Terug
Bovenaan