simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Beste mensen,

Hardstikke bedankt voor al jullie steunbetuigingen in deze voor Johanna en mij zo zware tijden... Dat doet iemand echt goed...
Het leven gaat desondanks verder. Laten wij ervoor gaan mensen!
Wat ik jullie niet wilde onthouden, er verkoopt iemand in België een stel zetels alsook een achterbank voor een Horizon. Ik denk dat het niet verkeerd is een reserve zeteleenheid op stock te hebben. Het geheel kost daarnaast slechts 25 Euro.
Simcat

https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/talbot/talbot-simca-zetels-91015810.html?qq=Simca&list_cat=talbot&afd=auto-onderdelen-accessoires

Oops... ik had even een triest bericht gemist zie ik zojuist.

Simcat,

Een antwoord op de vele vragen over het hoe en waarom zal waarschijnlijk altijd wel een raadsel blijven.
Maar in gedachten zal dit ongeboren kindje in ieder geval altijd bij jullie blijven.
Patrick en Johanna, vanuit deze kant heel veel sterkte toegewenst in de komende tijden.

Patrick en Annemarie

Lees een triest bericht...

Simcat en partner veel sterkte samen om zo'n treurige gebeurtenis te verwerken.

ik ben begonnen aan het klaar maken van een 1100 uit 1974 waar een apk gedaan moest worden.
bij de a stijlen zag ik wat roest en om dit te beoordelen moesten de voorschermen en de deuren er uit.
wat een klein beetje leek is toch stiekem een heleboel.

DSC01696.JPG

DSC01697.JPG

het plaatstaal wat om de a stijl zit is geheel verdwenen en dat betekent werk aan de winkel.

DSC01700.JPG

DSC01757.JPG

valt toch altijd weer tegen om even snel de 1100 apk klaar te maken.
ik ben nog wel even bezig om dit weer redelijk netjes te maken.
wordt ongetwijveld vervolgd.

Tsja... 1 van de beruchte 1100-plekjes.
Ik hoop voor je dat het hierbij blijft, hier kun je tenminste nog fatsoenlijk bij komen om te repareren.

Hoe heb je die schranieren van de portieren trouwens los gekregen?
Bij m'n Rancho zaten die krengen muurvast, daar moest ik de schranierpennen eruit tikken om de porieren te kunnen verwijderen...

Zo..Ti, dat valt inderdaad vies tegen. Maar het plaatwerk erachter wat slecht is, slijp je dat niet meteen weg? Of moet het gebudgetteerd door de Apk? Roest is net kanker, dat woekert voort...

A.BRANDHORST zei:
Zo..Ti, dat valt inderdaad vies tegen. Maar het plaatwerk erachter wat slecht is, slijp je dat niet meteen weg? Of moet het gebudgetteerd door de Apk? Roest is net kanker, dat woekert voort...

Sorry A Brandhorst

Maar die zin over die ziekte kan echt niet [ in mijn ogen] en al helemaal niet nu wij net lezen over een tragisch geval binnen deze topic ..

Groet Sceppie

Beste medeforummers,

Laten wij teruggaan naar de essentie van dit forum: kletsen over Simca, Talbot, Matra, Chrylser-France en Talbot-Sunbeam alsook de zustermerken van de eerste 3 genoemden zoals Simca-Chrysler etc., etc., etc.

Het leven gaat door ook na een pijnlijke miskraam. Laten wij vooral het forum houden waar het voor bedoeld is. Deelnamebetuigingen zijn zeker fijn en te waarderen. Laten wij die in d etoekomst vooral via PB-tjes naar elkaar versturen. Dat is evenzeer fijn en de waardering zal zeker niet minder zijn. Bovendien houden wij het forum zuiver. Sorry aan SimcaTI dat ik melding maakte van ons ongeluk op het forum, kerel... Ik was er even niet echt bij toen ik de melding schreef. Ik stel voor dat wij dergelijke zaken best even melden kunnen onder elkaar maar dat de reacties daarop van medeforummers aldus via PB-tjes naar betrokkene gaan.

Dus, terug naar de essentie van het forum:
SimcaTI, tjonge aan die 1100 is nogal wat werk. Hij heeft dezelfde kleur als de TI van de 2e. serie. Is deze gele 1100 uit '74 een wagen die het register nog niet kent? Hoe luidt het kenteken van deze gele wagen?
Simcat

om de bouten van de scharnieren los te maken heb ik gebruik gemaakt van een slagschroevendraaier.
eenmaal los zijn ze er eenvoudig uit te draaien.

de roest op de echte a stijl is bewerkt met een waterachtig goedje wat in het plaatstaal vloeit.
rx 5 heet dat goedje en het werkt prima,duurt wel lang voordat het geheel is opgedroogt.
ik heb het vroeger een keer uitgeprobeert op een roestig stuk metaal wat ik ingesmeerd heb met rx 5 en daarna een week lang buiten gezet in de regen.
het gedeelte wat ingesmeerd was roeste niet en het andere gedeelte stond stijf van de roest.

de 3 drs 1100 is van holunder dus bekend in het register.

ddrman zei:
Muddy Bandit hoe staat he met de rancho

Op een paar kleine prutsdingen na nog net zo als 7 maand geleden...:(

Afgelopen winter had ik tijd genoeg over maar geen budget voor het spuiten, en momenteel heb ik wel weer budget over voor het spuiten maar geen tijd... welkom in de wereld van de startende ondernemers.:}

Maar het is wel de bedoeling dat de Rancho de komende zomer in de verf gezet wordt, en dan is het nog slechts een kwestie van afbouwen (alles ligt al schoon en klaar voor montage), afstellen en APK-keuren.

sceppie zei:
Sorry A Brandhorst

Maar die zin over die ziekte kan echt niet [ in mijn ogen] en al helemaal niet nu wij net lezen over een tragisch geval binnen deze topic ..

Groet Sceppie
Beste Sceppie,

Mijn eigen oma is overleden aan deze vreselijke ziekte. Het is hard, maar de waarheid. Het is een woord, wat ik niet gebruik als scheldwoord, maar in deze zin als vergelijking.

Dus alleen bedoeld om de ernst van roest aan te geven als het blijft zitten.

Er is dus zeker geen sprake van dat ik hier iemand mee wil kwetsen.

the Fox zei:
Is deze 1100 al bekend hier?

Foto's zijn niet van mij maar afkomstig uit het topic: Wat zag jij voor bijzonders vandaag, deel 8
img10372627044.jpg

img10382633694.jpg

zo hij is weer terug! sorry heren... beetje lang niet geweest op de site

maar.... wat zag ik een paar pagina`s terug?

hahaha deze simca staat/rijdt al jaren rond in ijsselstein! de eigenaar rijdt nog steeds! ook zonder apk of wat ook!

ik heb onlangs nog nieuwe onstekings delen aan de beste man geleverd!

hij denkt wel goud in handen te hebben! mocht hem voor 1500 overnemen!

en geloof me hij is mega rot!!!

de linkerkant is nu bijna helemaal klaar en moet het nu allemaal laten drogen.
komende week gaat de deur en het scherm er weer op en kan de rechterkant op de zelfde wijze gedaan worden.
hier heb ik het voordeel dat ik mijn mal in spiegelbeeld kan gebruiken om weer een plaat uit te knippen.

DSC01763.JPG

DSC01766.JPG

DSC01767.JPG

nog even een vraagje aan alle forumers,heeft er iemand een klokje in zijn bezit die in een nieuw type 1100 ti past?
deze zit aan de rechterkant van het dashboard.
dit is het enigste wat ik nog zoek om mijn ti weer in originele staat te brengen.
inbouwbreedte is +/-52 mm.

Beste Mensen .

Geinspireerd door dit Topic ben ik een eigen Topic gestart wat helemaal gericht is op Rootes , dus Sunbeam/Humber/Singer/ Hillman /en Commer.
Hoop dat jullie hier begrip voor hebben B)
Nog veel veel plezier toegewenst met jullie Talbot,s !

Mvg Sceppie

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4647585,4647588#msg-4647588

hallo liefhebbers, ik ben een 1000tje aan het restaureren ,ik ben nog op zoek naar een rechtse armrust, deurleuning laat maar zeggen, een zwarte van bj 1975 dus een zachte vorm, zijn deze ergens te vinden of van een andere type vergelijkbaar,
op het webforum van de club zit weinig leven meer vandaar dat ik het hier probeer,
thx

Vandaag nog een horizon gezien, een blauwe met kenteken ..-VR-.. Ik meen mij te herrinneren deze eens op een clubmeet gezien te hebben.

Hoi Pedigreepaul,

Yep, deze wagen is bekend. Tevens de jongste Talbot-Sunbeam Lotus die de club bekend is. Betreft een origineel NL. exemplaar. Helaas is het kenteken ooit opnieuw aangevraagd in 1986. Vermoedelijk was de kopie deel III weg toen de wagen werd omgeschreven, zoals destijds zo vaak.
Simcat

Pedigreepaul zei:
Talbot Sunbeam PY-16-SB al bekend?

simca1006 zei:
Vandaag nog een horizon gezien, een blauwe met kenteken ..-VR-.. Ik meen mij te herrinneren deze eens op een clubmeet gezien te hebben.

Hoi Simca1006,

Dat zal de 93-VR-21 (1.3 GLS) zijn geweest.
Simcat

sceppie zei:
Beste Mensen .

Geinspireerd door dit Topic ben ik een eigen Topic gestart wat helemaal gericht is op Rootes , dus Sunbeam/Humber/Singer/ Hillman /en Commer.
Hoop dat jullie hier begrip voor hebben B)
Nog veel veel plezier toegewenst met jullie Talbot,s !

Mvg Sceppie

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4647585,4647588#msg-4647588

Hoi Sceppie,
Leuk man! Ik weet zeker dat wij eens wel eens komen buurten, hahaha!
Groetjes, en succes hè!
Simcat

hee simcat,
wil je mij ff prive mailen.
ben je e mail adres kwijt.
gaat om je gevraagde 605 onderdeel die we nog op voorraad hebben..
had je al een pb gestuurd

Horizon-taal zei:
ziet er uit als n knap stukje werk BUB!

Tjonge Bub, ziet er PUIK uit man! Petje af man! Komt de 1100 van Hollunder weer terug op straat! Hélemaal top! Hij's fijn!
Simcat

Zijn vandaag met de bagheera naar de oldtimerbeurs in de haarlemmermeer geweest.
Viel erg tegen.
Kwam wel matrancho tegen met zijn rancho op de clubstand van "elk merk waardig".
En op de parkeerplaats stond ik naast een witte Murena.

thoontjepower zei:
the Fox zei:

Foto's zijn niet van mij maar afkomstig uit het topic: Wat zag jij voor bijzonders vandaag, deel 8
img10372627044.jpg

img10382633694.jpg

hahaha deze simca staat/rijdt al jaren rond in ijsselstein! de eigenaar rijdt nog steeds! ook zonder apk of wat ook!

Flinke, irrieële, prijsvoorstelling voor deze rotte Talbot 1100. Dat de collega's in Ijsselstijn hem nog niet bij de kladden hebben gehad kan ik mij háást niet voorstellen... Met zo'n auto in die staat rondrijden betekent dat je in Ijsselstijn en omgeving bekend staat als de bonte hond hoor... Ik zou gedurende mijn dienst deze auto zeker eens eruit pikken hahahaha... Overigens de club kende deze wagen al.
Simcat.

we weten dat het mogelijke budget-merk van PSA simca zou worden...

nou klik op de link!

https://nl.fotoalbum.eu/thoontjepower/a601230/00000001

anders ff google op "new simca horizon" !!

simca 1000 rallye????
Doet zijn naam in iedergeval eer aan!

>>>Rallye!!<<<

https://www.clubsimca.fr/manifestations/interclubs/ic_2007/cimes_07/cimes_07.php

Ik heb twee fantastische dagen gehad op de stand van EMW op de Oldtimerbeurs te Vijfhuizen, alwaar ik werd uitgenodigd.

Na afloop de Rancho gestart en helaas weer benzine lekkage. Met behulp van een onderdelenhandelaar weer een nieuw stukje benzineslang kunnen bemachtigen en hulp van andere EMWérs het lek weer kunnen dichten. Nu loopt de auto nog niet leker. Carburateur maar afstellen en hopen dat het dan weer helemaal goed is.

Klik hier voor de foto's van de beurs in Vijfhuizen.

Ronald

ZOUDEN DAT DAN EIIIINDELIJK DE EERSTE FOTO'S VAN DE NIEUWE SIMCA ZIJN????!!!:D:D:D Tjonge, ziet er NIET slecht uit zeg.... (tu)(tu)(tu)Wel even wennen als je je de laatste wagen herinnert waar achterop nog de merknaam Simca stond te prijken: de eerste Solara-modellen gemaakt van begin april 1980 tot in juni 1980.
Zeg Toon, waar heb jij die foto's vandaan kerel? Lijkt mij aan de tekst te zien ergens uit Zuid-Amerika. Het lijkt erop alsof dit model werkelijk als Simca al verkocht wordt dan wel aanstonds in de verkoop gaat.... De afgebeelde wagen ziet er in ieder geval behóórlijk productierijp uit. Is overigens iets bekend van de te gebruiken motoren en of uitvoeringen?
In Europa zou de nieuwe Talbot of Simca vanaf 2013 bij de Peugeotdealer staan. Zoals eerder, o.a. op dit forum gemeld naar aanleiding van op het internet sinds april 2007 gonsende persberichten over deze zaak, heeft de nieuwe Talbot of Simca, in ieder geval, letterlijk "opperste concernsprioriteit". Dat de wagen in 2013 bij de daeler zou moeten staan is goed getimed als julie het mij vragen want er een nieuwe Logan zal beslist al in een vergevorderd stadium in de ontwikkelingsafdeling van de Regie Nationale Renault kunnen zitten, zoniet al welhaast klaar voor productie zijn. De huidige Logan is er nl. al sind augustus 2004. Zou dus zowaar heel goed kunnen dat PSA de tegenhanger van de nieuwe Logan klaar heeft in vorm van deze auto te noemen Simca of Talbot. Alleen het zou om een budgetmodel gaan. Lijkt mij niet dat deze wagen een budget-model is. De Logan van Dacia (Renault) waar de nieuwe Talbot of Simca tegenhanger van zou worden was o.a. zo goedkoop vanwege de hoekige carosserie die daardoor minder aan dure geglooide, golvende, persmallen kost. Maar goed Dacia of Renault zal met de tijd mee moeten gaan en de nieuwe Logan zal er beslist een stúk volwassenener en eigentijdser uit (moeten) zien.
Simcat

Er staat nie zoveel bij.... helaas! ben de nacht druk aan het zoeken geweest! maar tot nu toe weet ik niet meer dan dit:

Hij staat op de bodemplaat van een CITROËN DS3 en er worden vele onderdelen van bestaande auto`s gebruikt zodat de productie kosten laag blijven.
Persoonlijk denk ik dat we de oude/huidige motoren kunnen verwachten van de 206/7. En of dat ook de snelle versies zouden worden..????

Zou wel leuk zijn een SIMCA HORIZON in sportieve versie! hoe zou ie dan heten?

SIMCA HORIZON RALLYE
SIMCA HORIZON TI (Ti wordt tegen woordig ook op bepaalde alfa`s gevoerd)
SIMCA HORIZON GTI?

ow hier heb ik een beetje de informatie vandaan....

https://www.autofans.be/content/render-talbot-horizon-low-budgetmodel

de foto`s kwam ik tegen op het franse simca forum...

Nieuwe Simca Horizon...De auto op zich ziet er wel aardig uit. Of we als club er blij van worden is maar de vraag. Het zou zo maar kunnen dat men moeilijk gaat doen over het beeldmerk recht van de Simca emblemen die nu zonder kosten en beperkingen kunnen worden gemaakt.

Dat zou zomaar een stuk lastiger kunnen worden. Mogelijkheid bestaat ook nog dat hij in andere landen verkocht wordt als Simca en in Europa als Talbot of Peugeot. Een oud/nieuw merk her-introduceren kost meer als onder bestaande vlag verkopen van een goed lopend merk.

Ik wacht in spanning af

Groet Harm

is het niet gewoon een kont van een 1300/1500?

kan jullie wel vertelle het is een fotoshop!

Ziet er niet uit.......
Geef mij maar, of een normale 1100 of een echte 13/1501 maar niet zo'n tussen twee beide geval.

Die "New Horizon" lijkt me geen budgetauto te worden, lijkt regelrecht afgeleid te zijn van de Citroën DS4, dat wordt misschien een verkooptopper maar de DS lijn van dit merk is verre van budget te noemen, dus dat lijkt me echt vreemd. Eerder een model afgeleid van Peugeots 206 (+)/307/308 lijkt me eerder een optie.
Er wordt al geruime tijd over gespeculeerd maar echte feiten en daadwerkelijke lanceringsdatum ? 8-):,(

Simcat zei:
thoontjepower zei:
the Fox zei:

Flinke, irrieële, prijsvoorstelling voor deze rotte Talbot 1100. Dat de collega's in Ijsselstijn hem nog niet bij de kladden hebben gehad kan ik mij háást niet voorstellen... Met zo'n auto in die staat rondrijden betekent dat je in Ijsselstijn en omgeving bekend staat als de bonte hond hoor... Ik zou gedurende mijn dienst deze auto zeker eens eruit pikken hahahaha... Overigens de club kende deze wagen al.
Simcat.

Wat een zot, ik had bij het zien en fotograferen van die auto echt de indruk dat hij daar al een paar jaar stond! :O Hij is ontzettend krokant, even onvoorzichtig een drempel over en hij zou in tweeën kunnen breken.8-)

simca1006 zei:
Die "New Horizon" lijkt me geen budgetauto te worden, lijkt regelrecht afgeleid te zijn van de Citroën DS4, dat wordt misschien een verkooptopper maar de DS lijn van dit merk is verre van budget te noemen, dus dat lijkt me echt vreemd. Eerder een model afgeleid van Peugeots 206 (+)/307/308 lijkt me eerder een optie.
Er wordt al geruime tijd over gespeculeerd maar echte feiten en daadwerkelijke lanceringsdatum ? 8-):,(

Wat een quatsch, om een DS4 te gaan shoppen en dan te beweren dat het de nieuwe Horizon wordt. Eerst een gewone auto premium maken en hem daarna twee trappen laten devalueren, yeah right. 8-)

Simcat zei:
ZOUDEN DAT DAN EIIIINDELIJK DE EERSTE FOTO'S VAN DE NIEUWE SIMCA ZIJN????!!!:D:D:D Tjonge, ziet er NIET slecht uit zeg.... (tu)(tu)(tu)Wel even wennen als je je de laatste wagen herinnert waar achterop nog de merknaam Simca stond te prijken: de eerste Solara-modellen gemaakt van begin april 1980 tot in juni 1980.
....
In Europa zou de nieuwe Talbot of Simca vanaf 2013 bij de Peugeotdealer staan. Zoals eerder, o.a. op dit forum gemeld naar aanleiding van op het internet sinds april 2007 gonsende persberichten over deze zaak, heeft de nieuwe Talbot of Simca, in ieder geval, letterlijk "opperste concernsprioriteit". Dat de wagen in 2013 bij de daeler zou moeten staan is goed getimed als julie het mij vragen want er een nieuwe Logan zal beslist al in een vergevorderd stadium in de ontwikkelingsafdeling van de Regie Nationale Renault kunnen zitten, zoniet al welhaast klaar voor productie zijn. De huidige Logan is er nl. al sind augustus 2004. Zou dus zowaar heel goed kunnen dat PSA de tegenhanger van de nieuwe Logan klaar heeft in vorm van deze auto te noemen Simca of Talbot. Alleen het zou om een budgetmodel gaan. .......
Simcat

Waarom lees ik niets over Simca op Autoweek.nl? Of is het gewoon een fabel?

grensrijder zei:
simca1006 zei:

Wat een quatsch, om een DS4 te gaan shoppen en dan te beweren dat het de nieuwe Horizon wordt. Eerst een gewone auto premium maken en hem daarna twee trappen laten devalueren, yeah right. 8-)
.

Wat ik dus bedoel.....

het is toch Citroën DS3?

maar goed... ik weet er verder ook niks van kwam het zo tegen op het franse forum waar er verder niks over werd gepraat!

dat ie zo veel lijkt op de DS3 komt doordat dit de basis zou zijn voor de "NIEUWE HORIZON"!!

en of dit definitief is of niet gaan we vast wel zien!

persoonlijk vind ik de DS3 een leuke auto en de simca tot zo ver ook!
als het echt een goedkoop karretje wordt (budgetcar) dan zou ik er wel in willen gaan rijden! (tu)

hmmm ffies gegoogled mbt de DS3 en DS4!

sorry was niet op de hoogte van de DS4! maar inderdaad de logo`s zijn anders verder geen verschille!

lijk steeds meer op een fabeltje!

Op internet gespot: Een Simca 1000 met het kenteken 17-EU-60. Ik weet niet of ie al bekend is. (Nog één: 59-11-UJ)

https://www.flickr.com/photos/tqrotterdam/5036359435/in/photostream

Betreft die simca posters. Ik zocht erop, en de eerste site die ik tegenkwam stond duidelijk dat het een hobby projectjes is van een of andere simca fan site....

hierzo: https://www.smartmotorist.com/motorist-news/simca-graphic-reconstructions-of-the-hypothetical-new-horizon.html

de linker zijde van de 1100 is nu klaar en kan er weer jaren tegen.

DSC01835.JPG

deze week gelijk maar begonnen met de rechterzijde en dat leek wel een kopie van de andere kant.

DSC01836.JPG

het voordeel hiervan is dat ik de mal ,die ik heb gemaakt van de linkerzijde,kan gebruiken voor de rechterzijde.
slijpen,knippen,passen en daarna de boel in de rx zetten.
een dag laten drogen om daarna de stukken te plaatsen en vast te lassen.
alles in de zinkprimer gezet en afgewerkt met strijkkit.

DSC01838.JPG

DSC01840.JPG

na de vakantie zal ik alles weer gaan monteren om daarna de rechter schokbrekerbak te lassen.
hier zit niet zoveel rottigheid maar wil dit gelijk maar verhelpen.
als het laswerk er op zit gaan we aan de techniek beginnen.
kortom,er zal nog een hoop gedaan moeten worden om de 1100 weer apk waardig te maken.
:D

Terug
Bovenaan