simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Deze Simca is zeker nog te redden lijkt me. Overigens werd dit model al lang niet meer geproduceerd in 1983, 1977 is zelfs al
een heel late. Hopelijk wordt hij gered!

Bennie 940 zei:
Ah, ik wou hem hier ook net neerzetten. Ddr-man was sneller. Ik heb de auto even bekeken maar ik vind hem de moeite nog wel waard. Hij is helemaal compleet. Het koplamplijstje was er afgevallen. ik heb hem maar aan de ruitenwisser gehangen zodat hij niet platgereden word. Hij ziet er naar uit dat hij heel lang ergens droog in een schuur heeft gestaan. Het motortje zag er ook nog gezond uit en hij zit niet vast (heb even een sleutel op de poelie gezet)

Ik zie nu ook dat hij van '77 is. Ik meende dat hij van '83 was. (gezien het kenteken) Hoe zit dat dan met dat kenteken?

Ik hoop dat hij bij een liefhebber terrecht komt.

Grts Bennie

tot 1978.
ze hebben toen die facelift gedaan toen de 1307/08 er was.
wel lang van 61 tot 78..
de 1006 is er ook nog geweest.
leuk dat peugeot jaren later nog een 1007 maakte.

ddrman zei:
Bennie 940 zei:
Vandaag even bij autosloperij en bandenbeurs Pekel in Hollandscheveld geweest. Er stond weinig bijzonders op een paar uitzonderingen na:

Vooraan het hek: Een simca 1000! Wie red deze auto? Ik heb de auto even bekeken en de auto is redelijk strak. De voorschermen zijn minder. De dorpels en de bodemplaat voorkant heeft laswerk en de kofferbak (vooraan) ook. Met een half jaar zal hij wel op het terrein belanden.
DSC01446.jpg
dit kan toch niet

Ik heb voor de duidelijkheid even gebeld, vragen 800,--

Voor de liefhebber

groet Harm

Met die lui is goed te onderhandelen. Ik kom er vaker. Ik denk dat je hem voor 500 wel mee kan krijgen.

die staat toch niet daar te wachten om op de sloop te gaan liggen??

mooi exemplaar nog !!!

Radar zei:

mooi exemplaar nog !!!

Nee, deze niet. Deze was gewoon van een sloperij-bezoeker. Deze zag er echt strak uit.

Bennie 940 zei:
Radar zei:

mooi exemplaar nog !!!

Nee, deze niet. Deze was gewoon van een sloperij-bezoeker. Deze zag er echt strak uit.

Heb een vermoeden dat dit wel een uniek exemplaar is. Een 1309 SX automatic. Zullen er niet veel meer van zijn in NL.

Morgen weer een dagje Leek. Weer eens met de Simca verder.B)

Grtz

Ton

ddrman zei:
Bennie 940 zei:
Deze prachtige simca 1309 heb ik net in Zwolle bij sloperij de Mars gespot. Nog nooit gezien, zo'n simca!
DSC01450.jpg
uit het wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ik neem aan dat de eigenaar op zoek was naar onderdelen en niet daar kwam om deze 1309 weg te brengen...

Hele mooie 1309.
Het verhaal van DDRman klopt niet helemaal.
De vorige eigenaar heeft ook nog een grijze 1309.
Deze heeft de Ronal velgen.

Desalniettemin......mooi dat er nog een paar zijn overgebleven.

Simca1100

Licht afbouwwerk, dat is een rekbaar begrip en als het niet nader uitgelegd wordt, schrikt het potentiële kopers meestal af. Jammer, want het lijkt me heel veel auto voor het geld.

simcoup: alle waardering! Ziet er zeer goed uit. (tu) Is deze mooie 1200 Coupé te zien op 10 april aanstaande?

Heren,

ik zie dat begin maart al sprake is geweest van de Tagora SX die ik in Gard (Sommieres) heb gehaald.
De auto is nieuw door de dealer in Nice geleverd en ik eb hem met 52,000km van de eerste eigenaar gekocht. Het betrof een wijnboer (hereboer) die volgens mij nog nooit in Parijs is geweest.
En ja, Simcat, het lidmaatschap zou binnen moeten zijn.
Ik probeer er 10 apri in Friesland bij te zijn.

Ik doe er nog even een link bij naar een foto van de auto. (De ander is een Murena S met 4600 ! km, daarmee ben ik lid van de SMSC) .

https://s1219.photobucket.com/albums/dd431/Driesdeal/?action=view&current=IMG_2086.jpg#!oZZ3QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs1219.photobucket.com%2Falbums%2Fdd431%2FDriesdeal%2F%3Faction%3Dview%26current%3DIMG_2085.jpg

Dries Amstelveen

Muddy Bandit zei:
grensrijder zei:
Maar zonder prijs... Dat verkoopt niet lekker.
Even een pb sturen naar Simcat hier op het forum.
Als je een serieus geïntresseerde Samba-liefhebber bent kom je er met de prijs dan ook wel uit met hem.;)

Ik heb auto's genoeg. Maar ik wilde even aanstippen dat als je iets wilt verkopen, dat het vermelden van een prijs meer kans op succes geeft. Als ik iets interessants aangeboden zie en er staat geen prijs bij, haak ik af. Ik heb er een hekel aan om het te moeten vragen. Als je iets kwijt wilt, weet je ook wat het je waard is om er afscheid van te nemen, lijkt me. No offense richting de sympathieke kerel, geweldige Simca-ambassadeur en gezellige medeformummer die deze Samba aanbiedt, maar dat geheimzinnige over een prijs hoeft voor mij niet zo. :)

SIMCA1100 zei:
Hoi Matra,

Die vriend van je, is dat een liefhebber of gebruikt hij de Horizon dagelijks ? Ik heb namelijk een Horizon SX gekocht en wil er misschien wel een auto bij voor overbouw en onderdelen.
Wie weet iets voor de toekomst ?
Die GLS had ook weinig km's is het niet ?

Gr. Simca1100.

Zeg wat zullen we nou krijgen?
Mijn Horizon GLS met net aan 45 duizend km op de teller demonteren voor een SX'je...?
Tuurlijk is ie eventueel voor een leuke prijs te koop, en ja ik gebruik m dagelijks, maar de Hurricane sneuvelt niet voor een project als dat,
helemaal van de P gerukt!!!
We gaan toch geen limo met automaat, elektrische ramen EN stuurbekrachtiging slopen om er een boodschappenwagentje(SX) mee op de weg te houden?
:|
oh en goedenmiddag allemaal, dat vergat ik ff

Ik moet zeggen, stuurbekrachtiging is absoluut geen overbodige luxe in een Horizon.
Zelf zit ik er ook al een tijdje over te denken om zoiets in m'n 1.1 LS te gaan bouwen, vrouwlief vindt de Horizon namelijk ook (te) zwaar sturen in het stadsverkeer.

duidelijke taal horizon- gelukkig doe jij daar niet aan mee om mijn ex hurricane te gebruiken voor onderdelen.
alweer 20000km erbij?
voor stuurproblemen is er tegenwoordig een goed alternatief te verkrijgen voor oldtimers.
google maar eens op internet en je komt wat tegen wat hier in holland wordt pas gemaakt voor jouw oldtimer.
dit is een goed alternatief voor mensen waar de reuma in de armen komt.
ik heb daar nog geen last van want als de auto rolt gaat het sturen heerlijk soepel.

Hoi Horizon-taal,

Wat zou een leuk prijsje zijn voor de GLS in jouw optiek ?

Simca1100

simca1006 zei:
grensrijder zei:
Letterlijk (als je mij een beetje kent). ;)

Welk kleurtje of printje vandaag, grensrijder ?;)

Op de zaak heb ik in het kader van de representatie helaas altijd schoenen aan... :( Anders waren het misschien de slangenprintklompen geworden. (tu) Misschien moet ik er eens een paar met een Talbot-logo laten bedrukken. Bij veel positieve reacties kan er dan misschien serieproductie plaatsvinden. (tu)

In het creatieve vak wat journalistiek heet kun je je toch bst creatief kleden ? Dadelijk ga je me ook nog vertellen dat je weleens stropdassen draagt...:}

Hoi iedereen,
Ik ben er weer. Bedankt voor de lovende woorden betreffende het werk aan het register mensen, dat doet ECHT goed! (tu). Jammer dat de opkomst bij de vergadering wat tegen viel ondanks de goede weersomstandigheden.

Muddy Bandit zei:
Het was weer gezellig op de ledenvergadering van de Simcaclub, al viel mij de opkomst wel wat tegen.

Maar goed, ik heb weer wat bij kunnen praten, en nog een tijdje verbijsterd zitten te kijken hoeveel info het kentekenregister bevat... onvoorstelbaar hoeveel werk hier al in is gaan zitten, hulde hiervoor(tu).
Maar als je dan ook ziet hoeveel gegevens nog ontbreken en hoeveelwerk er nog in gestoken moet worden om dit register geheel compleet te krijgen kan ik eigenlijk maar 1 opmerking plaatsen:
Help Patrick (Simcat op dit forum) hiermee en laat elke (ex)Simca-bezitter (en ook Matra, Talbot en andere gerelateerde merken) even al z'n gegevens aan hem doorgeven zodat dit onschatbaar waardevolle register zo compleet mogelijk wordt.

Ook het bezoek aan de schatkamer van de Simcaclub blijft mooi om te doen.
Handen en kleding vies maken, tussendoor nog gezellig kletsen terwijl de dames genoten van het zonnetje, en uiteindelijk met de uitgezochte onderdelen weer op huis aan.
Maar ik kan de ruitenwissers van m'n Horizon nu weer gebruiken zonder gehoorbescherming, lang leve het clubmagazijn en z'n vrijwilligers!:-D

ddrman zei:
Bennie 940 zei:
Deze prachtige simca 1309 heb ik net in Zwolle bij sloperij de Mars gespot. Nog nooit gezien, zo'n simca!
DSC01450.jpg
uit het wat zag jij voor bijzonders vandaag

Deze PRACHTIGE 1309 SX (alle 1309's waren overigens in SX-uitvoering) is gelukkig van een lid uit de club mensen, dus ik zou zeggen kom snel naar een volgend clubevenement dan kum je hem bewonderen!
Simcat.

Hallo Simcoup,

Ook van mij de GRÓÓTSTE complimenten voor wat jouw nieuwe 1200 S aangaat... Wat een PRRACHTIGE wagen man, geweldig. Al dat noeste werk niet voor niets en wat een resultaat! (tu)
Simcat

Tagora zei:
simcoup: alle waardering! Ziet er zeer goed uit. (tu) Is deze mooie 1200 Coupé te zien op 10 april aanstaande?

Muddy Bandit zei:
grensrijder zei:
Maar zonder prijs... Dat verkoopt niet lekker.

Even een pb sturen naar Simcat hier op het forum.
Als je een serieus geïntresseerde Samba-liefhebber bent kom je er met de prijs dan ook wel uit met hem.;)

Jongens, bedankt voor jullie reacties naar aanleiding van mijn advertentie betreffende de Samba. Tja, weten jullie, ik dacht er ook wel aan dat sommigen zich niet blij voelen als er geen prijs bij een wagen staat. Dat heeft in dit specifieke geval een reden. Het betreft de laatste der Mohikanen in Nederland van zijn soort en dan is het nogal lastig daar een prijskaartje aan te hangen. Natuurlijk heb ik wel een prijsvoorstelling voor d eauto maar ik zou graag met een echt gëïnteresseerde in contact willen treden. In dat geval praat je eerst uitgebreid over de wagen en praat je pas later over een prijs ervoor. Belangrijk is dat de "chemie klopt" tussen geïnteresseerde en mij als verkoper. Belangrijk bij dit soort zaken is dat er een klik is. Een bepaalde prijsvoorstelling speelt dan eerder een ondergeschikte rol. Het gaat erom wat heb je ermee en wat je bereid zou zijn ervoor te willen geven. Uiteindelijk kom je nader tot elkaar en noem je tenopzichte van die geïnteresseerde toch je eigen prijsvoorstelling. Het is dan de kunst om elkaar te treffen daar waar beiden mee kunnen leven denk ik. Het in zo'n geval als bij deze laatste Samba Bahia kan het noemen van een prijs ook afschrikken. Het is nu eenmaal geen Bentley zo'n Sambaatje maar wel uniek. Het zullen geen idiote bedragen zijn wat "de gek" voor zo'n unieke auto geeft, maar te denken valt aan een bedrag tussen de 1250 en 1500 Euro. Althans daar denk ik aan als jullie het persé willen weten. Ik weet zeker dat ik er met een echt geïntereseerde uitkom mensen!
Simcat

Even een vraag jongens,

Heeft iemand van jullie een pakkingset voor de dubbele Weber van mijn Solara 1.6 Automaat (90Pk.) Ik weet inmiddels dat het probleem met het hoge toerendraaien na de koude start inderdaad met de voorverarming van de automatische chokebediening te maken heeft. Ik heb de carburator gedemonteerd en wil hem eenmaal gedemonteerd meteen maar onder handen nemen en o.a. untrasoon laten reinigen. Hierna zal het deel weer in elkaar moeten en aldus zoek ik een pakkingset ervoor. De automatische voorverwarming voor de chokeverstelling is overigens alleen te vinden op de automaatbedreven Solara/1510 en volgens mij op de 1309SX alsook de 1308GT. Daarnaast zoek ik de voetpakking van de carburator alsook de zwartgekleurde rubberen pakking boevenop de carburator die zorgt voor afsluiting van het grote platte luchtfilterhuis bovenop de carburator. Mocht iemand onderdeelnummers hebben voor het complete pakkingset en de voet en rubberpakking zou ik erg erkentelijk zijn want dan zou ik nog eens bij de (Peugeot)dealer kunnen proberen. Je weet immers maar nooit of het mischien nog ergens leverbaar is. Je zou moeten weten waar dit zelfde type dubbele Weber ook op heeft gezeten.
Simcat

daarvoor zou ik eens in contact treden met BCCP fuelsystems in Gramsbergen.

www.bccp.nl

De kans dat die het niet hebben liggen is niet zo groot.

Nog even een andere vraag,
Weet iemand of het mogelijk is om aloude microfilms om te kunnen zetten naar digitale informatie op DVD? Het turen op groene leestoestelschermen is niet echt bevorderlijk voor je ogen...
Het zou erop neer komen dat men de oude microfilms zal moeten inscannen en vergroten. Ik dacht als eens aan het verknippen van dergelijke films en er dia's van maken. Ik denk ook wel eens eraanom een soort projectortoestel te gebruiken, Jullie weten wel met zo'n omhoog en onlaag verstelbare lens waarbij de film op en lichtbak ligt. Bij het gebruikmaken van een baemer is het probleem dat je allereerst de film digitaal met hebben al of niet vergroot, maar dan komt het erop aan hoe groot het LCD-scerm is in de baemer. Thans zijn die maar wat klein. te klein helaas.
Daarnaast zul je een programma moeten hebben, en ik weet dat die bestaan, om pixels om te zetten in letters en cijfers. Kortom een programma wat een ingescand blad kan aftasten of er uit de pixels waaruit dat vel digitaal is opgeboud letters en cijfers kan regeneren c.q. lezen. Als dat kan is het véél makkelijker om onderdeelnummers te zoeken dan vaak úúúren te turen *-) op zo'n zeer schamel verlicht leestoestel war je op milimetervlak heen en weer moet schuiven met een vreselijk onduidelijke film en waar je je vervolgens de pleuris zoekt.
Simcat

Muddy Bandit zei:
Ik moet zeggen, stuurbekrachtiging is absoluut geen overbodige luxe in een Horizon.
Zelf zit ik er ook al een tijdje over te denken om zoiets in m'n 1.1 LS te gaan bouwen, vrouwlief vindt de Horizon namelijk ook (te) zwaar sturen in het stadsverkeer.

https://www.ezpowersteering.nl/

@simcat

ik heb eens een keer microfiches gedigitaliseerd met een spiegelreflex-camera.
De groen-zwarte schermen zijn over het algemeen met een lage vernieuwingsfrequentie waardoor je er zonder al te veel problemen met een camera een goede foto van kunt maken. Het moet wel in een donkere ruimte en op een statief, maar de resultaten waren, totdat mijn computer crashede, prima te gebruiken :)

grensrijder zei:
Letterlijk (als je mij een beetje kent). ;)

Ja en daarom zei ik het ook :)

en ik zag vd week nog een blauwe Simca, ik denk een 1510, bij Tinga...
Die werd net afgeladen...
Kan alleen even geen foto plaatsen...

Zo...Horizon-taal hebben we ook lang niet gezien hier zeg(:B
gaan we binnenkort samen de groene Matra halen?

Klassiekerrijder zei:
Muddy Bandit zei:

https://www.ezpowersteering.nl/

Die is mij bekend... alleen heb ik het niet zo op met electrische meuk.

Terug
Bovenaan