simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Alles wel hier TI..
de 1500 word maandag gekeurd, maar verwacht nie veel...
heb hem ff op de brug gezet en eronder gekeken, maar dat ding lijkt wel spiksplinternieuw..
krijg 3 volle rollen lasdraad mee morgen dus wie weet komt de Bag nog op de weg.(ooit)
Scheelt dat ik goed de ruimte heb en als ik er een half jaar geen zin in heb staat hij niet in de weg
 
Hoi RayDelft,

Bedankt voor de bloemen! Och weet je, dat doe je vanzelf als je er iets mee hebt, hahaha. dan schrijf je veel en zoek je veel erover op het internet. En wat is nou nog leuker dan anderen in jouw enthousiasme laten delen? Bovendien is die informatie toch voor eenieder belangrijk?!:D
Simcat.
 
in goes staat ook al jaren een matra rancho in vervale staat maar wel met goede onderdelen
 
Beste Allen ,

In de Klassiek en Techniek van Maart een artikel over mijn Sunbeam Rapier.
Op zich opvallend omdat er zelden aandacht besteed wordt aan deze wagens.

Zie ook https://www.autoweek.nl/myreviewclassic.php?id=78

Weet niet hoe ik een foto moet toevoegen {!} anders had ik wel gedaan.

Groet Sceppie
 
eindelijk weer een teken van leven voor het merk sunbeam!
ik heb het artikel inderdaad thuis liggen maar nog niet de tijd gehad om het te lezen.
ik mis hier de verhalen van sunbeamrijders.


@matra:ik had wat beloofd aan jouw en dat maak ik in een mailtje aan jouw waar!
 
hoi allen
ik las op teletext dat als saoudie arabie ook meedoen met de onrusten in het midden oosten er waarschijnlijk volgens de geleerden weer een autoloze zondag wordt ingevoerd
dat betekend dat er dan minder met onze lievelingetjes wordt gereden
dat zal dan toch jammer zijn
daar gaan dan weer een aantal bijeenkomsten
een voordeel het kost dan ook weer minder benzine
daarom geniet ik ook doorde week op mijn vrijedagen van mijn leuke simca
echt hij loopt als een naaimachientje
 
Ach, zondag zit ik toch 2 keer in de kerk, geen auto voor nodig.;)

Zondag is sowieso een dag waarop wij gereformeerden de auto niet gebruiken, misschien een stimulans voor de Simcaclub om weer eens wat meer evenementen op zaterdag uit te schrijven ipv zondag.
 
matra rancho in goes pj-07-xy staat al een poos stil en zal bine kort op de sloop verdwijnen en dat zou sonde zijn met volgens mij nog goede deuren en spartborden eigen lijk ziet hij er niet slecht uit staat buiten
wie red hem meer info kan je via mij krijgen
 
ddrman zei:
matra rancho in goes pj-07-xy staat al een poos stil en zal bine kort op de sloop verdwijnen en dat zou sonde zijn met volgens mij nog goede deuren en spartborden eigen lijk ziet hij er niet slecht uit staat buiten
wie red hem meer info kan je via mij krijgen

Zal de beruchte Rancho-schoonheid wel zijn... van buiten lijkt alles nog redelijk maar onder de gordel alles krokant.
Deze heeft al 11 jaar geen APK meegemaakt, en de huidige eigenaar heeft de hoop op een APK dus blijkbaar ook al opgegeven.
Het redden van de auto zal dan meer het redden van onderdelen die niet kunnen roesten worden, en die delen zijn nog goed verkrijgbaar.


Jammer dat Goes zo'n eind uit de buurt is, ik heb niet zoveel zin om 70 liter diesel te gaan verstoken om naar een vracht roest en kunststof te gaan kijken.
Kun je niet wat meer info (evt. recente foto's) plaatsen over de algehele staat en prijs van deze Rancho?
 
Ik ben sinds ongeveer een jaar in het bezit van een samba cabrio en heb hier steeds alles zitten volgen

maar nooit mezelf aangemeld

dus bij deze ik weet niet of jullie mijn kenteken al hebben pr-tz-34

bouwjaar 13-04-1983


69766326_2.jpg


69766326_1.jpg


69766326_3.jpg
 
Ah.. die Samba cabrio in 'black-orange' uitvoering heb ik destijds wel op MP gezien, leuk ding ! veel plezier ervan !
 
MIJMERINGEN OVER VERVLOGEN TIJDEN
Met trots haalde ik kort na het behalen van mijn rijbewijs mijn eerste autootje op, een Sima 1000 Rallye 1. Kenteken 94-46-UK. Kosten 1200 gulden en 62.000 km op de klok. Voor dat bedrag had ik heel wat tomaten geplukt. Ik reed langs bij mijn tante die dichtbij de dealer woonde en zij vertelde mij over haar 1e autootje en dat ze die nooit meer was vergeten. Ze zei mij dat ook ik mijn 1e auto nooit zou vergeten en ze kreeg gelijk. Ik kon niet weten dat ik bijna 35 jaar later mijn mijmeringen zou opschrijven hier op het forum.
Het autootje werd een beetje gepimpt. Spaghetti uitlaatspruitstuk en nog wat dingen en een zak kattenbakgrind voorin om de voorwielen op de weg te houden. Een rit met mijn vriendinmnetje naar Bretagne volgde. Langdurig hard rijden, d.w.z. ca 130 km per uur bij warm weer veroorzaakte een warm wordende motor en behalve dat het motorkapje op van die steuntjes op een kier moest worden gezet moest soms de kachel aan om de boel gekoeld te houden. Op een dag regende het in Frankrijk pijpenstelen onderweg, maar het was desondanks tropisch warm buiten. Dat betekende dus doorrijden met de ramen dicht tegen de regen en de kachel aan terwijl het buiten al 30 graden was. Bij een tankstop sloeg de damp van mijn lijf, maar dat hoorde erbij. In de winter wilde het motortje weer niet warm genoeg worden. dat betekende dat je de luchtsleuven in de motorkap deels moest dichtplakken met tape. Dat kon echter niet voorkomen dat ik tijdens de barre winter van ik meen 1978 onderweg met een bevroren kachel kwam te zitten. Stoppen was geen optie. De sneeuwduinen langs de snelweg waren zo hoog dat eenmaal gestopt, wegrijden niet meer mogelijk zou zijn. Het vroor dat het kraakte en we moesten nog een eind rijden om ergens oud- en nieuw te vieren. Mijn handen waren zo koud dat ik mijn stuur niet meer kon omvatten en met mijn polsen tussen de spaken van het stuur moest sturen. Mijn vriendinnetje moest onderwijl de ruiten aan de binnenkant schrappen want die bevroren steeds. Op nieuwjaarsdag zijn we toch nog terug thuis gekomen na de kachelradiator uitgebreid te hebben gefohned.

Elke 8000 km nieuwe banden
Dat het gaspedaal opok tussenstanden had, leek ik toen niet te weten. Ik gebruikte uitsluitend de volledig ingetrapte stand. Het gevolg was dat de achterbanden elke 8000 km aan vervanging toe waren.

Bloemen kweken
Helemaal waterdicht was het autootje ook niet. Ooit plukte ik een boeket met wilde bloemen en die legde ik op de hoedenplank.
De bloemen verloren kennelijk zaad. De drijfnatte hoedenplak die uit een soort karton bestond was een prima voedingsbodem. Na een paar weken begon er dus overal gras uit de hoedenplank te groeien.

Vastloper
Tegen de 120.000 km begon het motortje een beetje rauw te klinken. Op mijn verjaardag reed ik ermee, gelukkig niet te snel, naar mijn vakantiebaantje. Ik was student. Met een luide klap kwam de autom tot stilstand. Ik stapte uit. Onder de auto kwam een hoop geelgroene koelvloeistof vandaan. Ik deed de motorkap open en zag dat het einde was gekomen. De drijfstangen waren door het blok naar buiten gekomen. Het Simcaatje is naar de sloop gesleept. Daar liet ik hem achter, maar ik haalde er 1 van de kuipstoeltjes uit. Die heb ik nog steeds!
Mijn volgende auto was weer een 1000 Rallye, met vierkante koplampen en met 97-RE-20.
Een rode.

De macht van de gewoonte
Nog jaren later gebeurde iets opmerkelijks. Ik spreek over 30 jaar later. Ik had een Volvo V70 en op een koude winterdag liep de motor kort na het starten een tikje onregelmatig. Hij leek af te willen slaan. Intuitief greep ik naar de chokeknop onder de handrem. Die Volvo had weliswaar geen choke, maar dat was de plaats waar die van de Simca 1000 zat! Wonderlijk dat zo'n gewoonte zich na 30 jaar ineens weer laat zien!

Zo, dit wilde ik graag met jullie delen. Hopelijk hebben jullie plezeir in dit verhaal.
 
druk bezig geweest met de 1500 voor de apk.
ze was afgekeurd op 1 remslang aan de voorzijde..
zeer moeilijk te vinden.
maar met veel zoeken kwam ik erachter dat een slang van een achterrem van de suzuki swift ook past.
waren alleen net te laat vanmiddag met afmelden.
bijna weer apk tot 18 maart 2013...
 
Hé hoi ddrman,

Die Rancho kende ik al uit het register. Hij betreft de op één na jongste Rancho in Nederland! (30-6-1984!) In Nederland ingevoerd in 1986 en de laatste APK.-datum was in mei 2000. Interessant te horen dat deze Rancho dus tòch nog bestaat!. Als de deuren en schermen goed zijn zou ik iedereen die een Rancho of een 3 deurs 1100 vanaf model 1975 tot eide productie aanraden die wagen te nemen. Deuren voor de 3 deurs 1100 of Rancho zijn uiterst schaars mensen. Blijf niet denken "Och ik kijk wel als ik er eens één nodig heb, dan kijk ik wel ff"... Dan pis je geheid een keer langs de pot mesne. Er komen barre tijden op ons af en het lnags laten gaan van dit soort kansen is eigenlijk "not done" meer... De tijden dat Rancho's aan iedere straathoek te koop stonden zijn immers al héél wat jaren voorbij mensen... Ik heb laatst 2 Rancho's op één dag opgehaald en weer verkocht. Eén van beiden was KÁF en KÁF rot, maar er zaten nog zoveel delen op waar de nieuwe eigenaren maar wat blij waren! Ik heb nog ergens foto's van die rotte Rancho. Ik heb inmiddels véél gezien mensen, maar DIÉ....

ddrman zei:
matra rancho in goes pj-07-xy staat al een poos stil en zal bine kort op de sloop verdwijnen en dat zou sonde zijn met volgens mij nog goede deuren en spartborden eigen lijk ziet hij er niet slecht uit staat buiten
wie red hem meer info kan je via mij krijgen
 
Hoi "Binktools",

Yep die Samba van jou kennen wij al. Ik heb de wagen vorig jaar, vanaf 7 juni in te koop zien staan op marktplaats. Hij heeft dus goed 5 weken te koop gestaan (in Groningen) destijds toen jij hem kocht. Hij heeft nog maar pas tegen de 80000 Km. op de klok is het niet? Die vorige eigenaar had hem goed 5 jaar in bezit. ;). Zo zie je maar, wij weten hier ÀLLES, hahahahaha.(y). Welkom overigens. Als jij wilt kun jij mij een privé bericht sturen opdat ik jouw gegevens en die van de wagen zelf kan aanvullen in het clubregister.

Dat geldt overigens voor iedereen hier. Iedereen weet zelf wel of zijn gegevens en die van de auto bij het register bekend zijn. Overigens zal er op de ledenvergadering van de club een presentatie volgen over mijn werk als registrator van de club. Wel zo handig dat de gegevens in het register kloppen.

Dus mensen, indien lid, komen en papieren meenemen opdat ikm ter plaatse e.e.a. kan aanvullen of muteren in het register. Geen lid, óók komen. Wel even buiten wachten tot na de vergadering ( er zullen toch genoeg leuke Simca's Talbots en Matra's zijn om te bekijken, dus dat moet wel ff lukken...) Na afloop van de ledenvergadering als een spéér naar binnen en aanmelden en als nieuw lid inschrijven! Vergeet de papieren niet mee te nemen van de wagen! Alvast bedankt!

Simcat

binktools zei:
Ik ben sinds ongeveer een jaar in het bezit van een samba cabrio en heb hier steeds alles zitten volgen

maar nooit mezelf aangemeld

dus bij deze ik weet niet of jullie mijn kenteken al hebben pr-tz-34

bouwjaar 13-04-1983


69766326_2.jpg
 
RayDelft zei:
MIJMERINGEN OVER VERVLOGEN TIJDEN
Bloemen kweken
Helemaal waterdicht was het autootje ook niet. Ooit plukte ik een boeket met wilde bloemen en die legde ik op de hoedenplank.
De bloemen verloren kennelijk zaad. De drijfnatte hoedenplak die uit een soort karton bestond was een prima voedingsbodem. Na een paar weken begon er dus overal gras uit de hoedenplank te groeien.

De macht van de gewoonte
Nog jaren later gebeurde iets opmerkelijks. Ik spreek over 30 jaar later. Ik had een Volvo V70 en op een koude winterdag liep de motor kort na het starten een tikje onregelmatig. Hij leek af te willen slaan. Intuitief greep ik naar de chokeknop onder de handrem. Die Volvo had weliswaar geen choke, maar dat was de plaats waar die van de Simca 1000 zat! Wonderlijk dat zo'n gewoonte zich na 30 jaar ineens weer laat zien!

Zo, dit wilde ik graag met jullie delen. Hopelijk hebben jullie plezeir in dit verhaal.

PPPRRRÁÁÁCHTIG verhaal RayDelft!!! Bedankt!(y)
Simcat
 
Hé "Matra",

Proficiat met de keuring van jouw prachtige 1500 (y). Goede tip zeg, dat die remslangen van die Swift ook past! Welk type Swift en welke bouwjaren van dat type betreft het?

Ook dáár is zo'n forum nou hardstikke goed voor mensen! Aan dat soort tips, hèb je wat! Goed hoor Matra!
Simcat
 
o heb wel meer van dat soort dingen..
in mijn Bagheera zit een electronische onsteking van een Horizon.
daar zat een rechte kap op.
met speuren kwam ik erachter dat de haakse kap van een murena 1.6 ook past.
de remslang die ik gebruikt heb is van een suzuki swift 1.3 van 1989 achterzijde.
remblokken achterzijnde bagheera is renault fieugo voorzijde.
en zo nog meer.
 
Nog een tip dan maar:
De remschoenen van een Horizon en een Rancho (remtype Girling) kun je ook bij de Suzuki-dealer bestellen.
Zijn hetzelfde als die van de japanse Suzuki Samurai, het model met de handrem op de achteras. (dus niet de SJ 410, SJ413)
Kosten via de aftermarket ongeveer € 35,= per as.;)
 
Goedendag luitjes,

Vorige week weer een dagje in Leek geweest.



Foto-MUTWDIZT.jpg

Motorkap eraf / meer ruimte om te werken.

Foto-PTGBLQGC.jpg

Aftappen koelvloeistof / radiator eruit.

Foto-SPRSBWFR.jpg

Gewoon maar beginnen met:.............javascript:editor_tools_handle_img()

Foto-F44L6EGO.jpg

En als je lekker bezig ben met sleutelen,

Foto-YIWKWI3V.jpg

Schiet het lekker op.

Foto-3IQYYMAX.jpg

Even van binnenuit. Ach wordt wel weer wat.:confused:

Foto-XLUEGX47.jpg

Nou, links en rechts eraf. hoe ziet het er uit.

Foto-DF8H4NQQ.jpg

Aij. Nou ja, ach valt eigenlijk wel mee. Hier is overigens reeds eerder een stukje aluminium middels popnagels ingezet.
Moest ff denken aan de Rancho van Muddy Bandit. Die was stukken slechter af op dit punt. Mag ik (tot nu toe ) niet klagen lijkt me.
De voorschermen zijn ook niet echt jofel meer. Zou daar nog aan te komen zijn. Ik zit regelmatig internet af te struinen, maar tot op heden zonder succes. Iemand tips?

Tot zover maar weer.

Pr. weekend
Grtz.

Ton
 
Deze 1100 is een heel stuk beter als dat mijn rancho was... jij ziet tenminste nog roest, en dat was bij mij zelfs al verdwenen.:)
Ik hoop voor je dat je ook niet te veel narigheid tegen gaat komen bijde ophangpunten van de vooras en het stuurhuis aan de draagbalken, dat zijn namelijk ook beruchte en lastige plekken.

Heb je de bedrading trouwens nog eerst gemerkt wat waar straks weer aan moet?


sasso zei:
De voorschermen zijn ook niet echt jofel meer. Zou daar nog aan te komen zijn. Ik zit regelmatig internet af te struinen, maar tot op heden zonder succes. Iemand tips?

Na 1 minuutje speuren gevonden:
https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/180653778.htm?ca=12_s
https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/180652795.htm?ca=12_s

Even combineren met een gezellig weekeindje uit.:cool:
 
er stond op marktplaats een 3drs 1100 te koop en staat op gereserveerd.
iemand van het forum?
de 1100 ls heeft ook weer wat aandacht nodig want 1 remcilinder werkt niet naar behoren.
en de thermostaat blijft open staan want de kachel wordt veel te laat warm.
de onderdelen komen uit mijn eigen magazijn wat toch wel handig is.
morgen maar beginnen met de themostaat.
eind van de maand komt er een 3drs 1100 bij mij om deze klaar te stomen voor de apk.
iemand hier nog een linker kriksteun[voorzijde]op de plank liggen?
zo ver ik weet is dat niet noodzakelijk voor de apk maar ik wil dit wel weer goed maken.
ben benieuwd.
DSC00063.JPG
 
Hallo forummers, dat is mijn 1100, die linker 88-BD-27, willen jullie eens met mij meedenken.......

De auto gaat 28 maart voor de APK naar de garage van simca ti, dat is plm 25 km rijden.
Het kenteken is geschorst en de APK al bijna een jaar verlopen, hij is echter wel gewoon rijvaardig.

Nu heb ik een dilemma...eigenlijk wil ik er gewoon zelf naar toe rijden.
Dan loop ik natuurlijk het risico dat ik bij aanhouding een boete krijg, dat neem ik dan maar voor lief.
Maar wat raden jullie me aan, zal ik de schorsing voor die tijd ongedaan maken zodat ik alleen het
risico loop een boete voor niet-APK gekeurd te krijgen, dat is geloof ik zo'n EUR 95 ?
Of zal ik de schorsing aanhouden tot dat-ie gekeurd is met het risico dat als ik aangehouden wordt de boete misschien veel hoger is?
Weet iemand misschien hoe hoog die boete dan is of zou ik dan van de weg worden gehaald met alle gevolgen van dien...?
Ik heb dit al eens vaker gedaan maar toen betrof het een sloopauto en ging alles goed onderweg...

Ik zou eigenlijk graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of een ander idee heeft.
De wagen is wel gewoon verzekerd.

Alvast bedankt voor het meedenken, ik zie jullie reacties graag tegemoet !

groetjes,
WIM / Holunder
 
Ik heb mijn Kever in vergelijkbare omstandigheden met een autoambulance (trailer) laten vervoeren. Mijn andere auto kon die combinatie trekken, maar ik moest wel iemand zoeken met een BE rijbewijs, want ik heb zelf alleen maar B. Die trailer kostte me de eerste keer dertig of veertig euro, meen ik en de laatste keer kon ik er een gratis lenen van het garagebedrijf waar de auto naar toe moest.
De hele combinatie was verzekerd.
Ik weet niet hoe de verzekering om gaat met auto's die een aanrijding krijgen en geen APK hebben én geschorst zijn.

Ik zou in jouw geval minimaal de schorsing opheffen of de kentekenplaat lenen van de bruine Simca :).
 
doe ik ook soms kentekenplaten van een andere simca gebruiken..
hebben ze toch niet door haha.
ik rij kleine stukjes altijd wel geschorst.
maar jij moet uit zoetermeer wat langer rijden naar TI toch?
zou dat niet gokken.
ik heb de mazzel dat ik gebruik kan maken van de groene kenteken platen..
kan TI dat mischien niet regelen(weet niet hoe makkelijk ze bij TI zijn werk zijn)
 
@matra:groene platen lenen wordt het niet want deze horen bij de garage en die is verantwoordelijk.
ik mag ze voor mezelf wel gebruiken want ik kan aantonen dat ik bij de garage werkzaam ben.
officieel moet de auto zelfs op handelvoorraad staan om deze te vervoeren[proefrit].
jij heb de mazzel dat je achternaam hetzelfde klinkt als het garagebedrijf!

@holunder:neem het risico niet om geschorst hier heen te rijden en zet de 1100 lekker op naam.
ik verwacht dat deze toch binnen 2 weken weer een goedkeuring er op heeft zitten.
onderdelen genoeg op voorraad!
en als je aangehouden wordt dan zeg je toch dat je naar de simcaspecialist onderweg ben voor een keuring.
ik ben allom bekend hier in de buurt bij de gendarmerie:D

@fox:de platen gebruiken van de bruine simca is ook geen optie want die staat op het ogenblik in noord frankrijk.
terug naar het land waar deze is gebouwd.
maar wel blijven de platen gewoon gebruikt worden.
 
holunder zei:
Hallo forummers, dat is mijn 1100, die linker 88-BD-27, willen jullie eens met mij meedenken.......

De auto gaat 28 maart voor de APK naar de garage van simca ti, dat is plm 25 km rijden.
Het kenteken is geschorst en de APK al bijna een jaar verlopen, hij is echter wel gewoon rijvaardig.

Nu heb ik een dilemma...eigenlijk wil ik er gewoon zelf naar toe rijden.


Je hebt helemaal geen dilemma.:)

Je kunt een schorsing niet opheffen als er geen APK op zit, de auto moet op dat moment namelijk ook een geldige APK hebben.
En houd er ook even rekening mee dat opnieuw schorsen binnen 1 jaar aardig duur is (€ 119,= i.p.v. 23,90 voor verlenging)... mocht de APK toch tegen gaan vallen.

Maar gelukkig zijn er een paar uitzonderingen waardoor je met een geschorst voertuig wel de weg op mag... één daarvan is de kortste weg naar de APK-keuring. (moet je wel aan kunnen tonen in geval van controle, dus even de afspraak maken en desnoods zwart op wit bij je steken)
De auto moet dan wel APK-waardig zijn, en natuurlijk ook verzekerd.
Dus breng je verzekeringsmaatschappij ook even op de hoogte dat je gaat rijden naar de keuring, als er in de polis een APK-clausule is opgenomen dan moeten ze een ontheffing geven voor de rit.

Kortom, eerst een frisse APK regelen en dan pas de schorsing opheffen.
En ga in geen geval rijden met de kentekenplaten van andere auto's, als ze je dan snappen wordt je auto gewoon in beslag genomen.
 
Holunder ; advies van mij, hou je zoveel mogelijk aan de regels of blijf binnen de grenzen daarvan. De regels naast je neerleggen betekent ook dat je APK regeltje naast je neer kan leggen en daar houdt je je wel aan....
Muddy's advies, daar sluit ik me bij aan.
 
119 euro.... nog nooit meegemaakt met een wegenbelasting vrije auto..
de papieren van de(onder het stof zijnde) Bagheera zijn gevonden door de eigenaar.
nog even en ik ga hem ophalen....
 
the Fox zei:
Ik weet niet hoe de verzekering om gaat met auto's die een aanrijding krijgen en geen APK hebben én geschorst zijn.

Ik helaas wel. Reed met een auto van een vriend naar de apk en onderweg begaf de wielophanging het. Auto in de sloot, op de kop en uitgebrand. Geen Simca gelukkig. Er zelf goed afgekomen. Die auto was geschorst en verzekerd. In de wegenverkeerswet staat dat je naar een keuring mag rijden. Dat kan een rdw keuring of een apk zijn. Hier dus ook geen boete voor gehad en ook geen verhalen of wat ook van de Politie.

Schorsen van een auto ouder dan 15 jaar is altijd 23 euro. jonger dan 15 jaar 75,- en dan is op tijd verlengen dus voordelig. Met Simca's maakt het dus niet uit, is altijd laag tarief.



Ik zou in jouw geval minimaal de schorsing opheffen of de kentekenplaat lenen van de bruine Simca :).
een ander kenteken lenen is geen goed idee en een behoorlijk misdrijf. Dit in de strijd tegen autodiefstal

Overigens een leuke auto. Lang geleden een 4drs TI in die kleur gehad met paarse bekleding

succes en groet

Harm
 
fantasties hoe de reacties verschillen zeg.
komt zeker goed met de 1100 van holunder.
 
jullie hebben hem toch niet bang gemaakt zo hoop ik:)
gewoon rijden met zo'n mooie 1100....
keuring erop schorsing eraf verzekeren en rijden maar.
 
matra zei:
119 euro.... nog nooit meegemaakt met een wegenbelasting vrije auto..

Da's het straftarief wat RDW hanteert voor opnieuw schorsen binnen 1 jaar, het maakt niet uit hoe oud de wagen dan is.
Ik kon de schorsing voor m'n Rancho niet verlengen omdat de papieren even "zoek" waren, en toen ik ze weer terug had was de oude schorsing net een paar weken verlopen.
Toen ik de boel weer wou schorsen kostte het me dus even € 119,00... "tsja meneer, dit is geen verlenging van een schorsing en dus gelden er nu andere regels", aldus de baliemedewerkster van het postkantoor.:(
 
he..
ff overnieuw:
je was de papieren kwijt.
toen je ze vond was de schorsing verlopen, dus dan heb je van de rdw een nieuwe tenaamstelling binnen gekregen.
tenminste dat is de normale gang van zaken.
en dan kan je hem weer voor normaal tarief schorsen.
volgens mij had de baliemedewerkster niet door dat je een auto had van meer dan 25 jaar oud.
'heb dit echt nog nooit meegemaakt.
ook niet als ik een auto eerder schorste dan nodig was.
 
Als ik me er even mee mag bemoeien: voor een auto ouder dan 15 jaar speelt dit allemaal niet. Die heeft een laag tarief en de jaartermijn is niet aan de orde. Mijn 1993 Mustang heb ik eind maart 2010 ontschorst (na APK) en eind september 2010 weer geschorst voor gewoon € 23,90. Over een paar weken doe ik hetzelfde (ik doe dat natuurlijk vanwege de motorrijtuigenbelasting in de periode dat ik er toch niet mee rijd).

RDW site
 
nou, kenteken heb ik in huis van de groene Matra.
Hij is 18 december 1984 op naam gezet.
en 19 december 1984 stil gezet en daarna nooit meer gereden.
Hij is 13 juni 1979 op kenteken gezet in nederland en daar staat bij dat de auto van bouwjaar 1976 is.
kenteken is niet meer bekend als ik hem intoets bij rdw.
ben benieuwd als ik hem op naam ga zetten wat er gebeurt.
het is een Bagheera S.
 
Vandaag kreeg ik een mailtje van een Nederlandse Simca-liefhebber die in Zuid-Frankrijk (Gard) een pracht van een zilvergrijze Tagora 2.6 SX heeft opgehaald. Ik ben benieuwd of hij zich hier binnenkort gaat melden.
 
matra zei:
he..
ff overnieuw:
je was de papieren kwijt.
toen je ze vond was de schorsing verlopen, dus dan heb je van de rdw een nieuwe tenaamstelling binnen gekregen.
tenminste dat is de normale gang van zaken.
en dan kan je hem weer voor normaal tarief schorsen.
volgens mij had de baliemedewerkster niet door dat je een auto had van meer dan 25 jaar oud.
'heb dit echt nog nooit meegemaakt.
ook niet als ik een auto eerder schorste dan nodig was.

Ik heb er ook nooit geen problemen mee gehad, tot begin vorig jaar dus.
(Papieren 'kwijt' was het niet helemaal, ze lagen netjes opgeborgen bij m'n ouders in de kluis... maar die waren net een paar weken op vakantie toen ik de wagen weer moest schorsen)

Die burocratie rondom de schorsing was gewoon een idioot gedoe, en ik heb er stampij genoeg om gemaakt.
Maar ik kreeg nergens een poot aan de grond, zelfs de nodige telefoontjes (zowel door mezelf als door die baliemedewerker) naar RDW Veendam mochten niet baten.
Ik voelde me gewoon voor blok gezet en er is me toen ook een aardige poot uitgedraaid, want een paar maanden later gaf de RDW-site namelijk wel mij m'n gelijk... en ik ben niet de enigste die dit is overkomen.
Helaas wegen alle onkosten en fustraties die je moet maken om je gelijk halen bij overheidsinstellingen niet op tegen de baten, dus heb ik het verschil in kosten inmiddels maar op een andere manier teruggehaald.
 
grensrijder zei:
Vandaag kreeg ik een mailtje van een Nederlandse Simca-liefhebber die in Zuid-Frankrijk (Gard) een pracht van een zilvergrijze Tagora 2.6 SX heeft opgehaald. Ik ben benieuwd of hij zich hier binnenkort gaat melden.

Da´s nog eens goed nieuws! Ik ben zo mogelijk nóg nieuwsgieriger dan jij!
 
Kun je beter niet doen want dan heeft de heer Brandhorst een aantal slapeloze nachten... zo mooi is die SX V6! :)

Vandaag de kunststof platen van de dorpels verwijderd om te kijken of er ook roestige plekken te ontdekken waren, gelukkig niets aangetroffen.

De "Tag" is klaar voor de voorjaarsrit. (y)

grensrijder zei:
PB me ff je mailadres, dan stuur ik je een foto door.
 
Nee, een nieuw lid uit Amsteveen heeft de V6 gekocht. Een neef van zijn vader had vroeger een Simca/Talbot garage in Leeuwarden.
Misschien heeft hij de auto op tijd klaar voor de voorjaarsrit.

Ben jij er ook bij?

simca1006 zei:
Tagora ; heb jij die V6 gekocht ?
 
Hoi iedereen,

Een goed jaar geleden stond er voor 3000 Euro een SCHÍÍÍTTERENDE grijze SX (V6) te koop in Parijs... Kan goed zijn dat het om DIE auto gaat. Die zal dan wel naar de regio Gard is verkocht en aldus nu tòch naar Nederland komt. Als bestuurslid heb nog niets gehoord van een nieuw lid uit Amstelveen.
Dat zal dan een kwestie van tijd zijn voordat R. mij een afschrift van het inschrijfformulier stuurt.
In ieder geval een PRRRRRÁCHTIG bericht te vernemen dat er nóg een Tagora SX naar Nederland komt. In de 3 jaar dat er in Nederland Tagora's nieuw op kenteken zijn gezet werden daarvan welgeteld slechts 27 stuks in de SX-versie (V6) geleverd.
Simcat
 
Terug
Bovenaan