simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

leuke wagen, ziet er nog goed uit!
Alleen volgens mij een beetje roest aan de bumper voor.

simca ti zei:
DSC00389.JPG

WOW, deze vind ik geweldig!!

[size=x-large]Persbericht 25 jaar
Simca Automobiel Club Nederland[/size]

Het is al enige tientallen jaren geleden dat Simca’s overal in het straatbeeld te vinden waren. Er is zelfs een periode geweest dat de Simca 1100 de bestverkochte auto in Nederland was. En wie herinnert zich niet de races met de Simcaatjes 1000 op Zandvoort?

Ze zijn er nog steeds de Simca’s, Chryslers France, Matra’s en Talbots uit vervlogen tijden maar nu in handen van echte liefhebbers. Deze liefhebbers hebben zich verenigd in de Simca Automobielclub Nederland en deze club bestaat dit jaar 25 jaar. Al die tijd hebben bestuur en clubleden zich ingespannen om de auto’s rijdend te houden en door het organiseren van ritten en andere bijeenkomsten de onderlinge band en de liefde voor het merk te versterken.

25 Jaar is een jubileum om te vieren en dat doet de club dan ook. Voor de clubleden wordt er in het weekend van 25 tot en met 27 juni as. een kampeerweekend georganiseerd. Maar er is niet alleen aan de leden gedacht. Iedereen die graag nog eens opnieuw kennis wil maken met de Simca’s, Matra’s en Talbots van weleer is op zaterdag 26 juni 2010 van harte welkom bij Peugeot dealer Visscher aan de Pascalweg 29 te Culemborg.

Op die dag wordt er vanaf 13.00 uur een groot aantal auto’s uit de vorige eeuw aan het publiek ten toon gesteld. Van de Simca 8 van voor de oorlog tot en met de Talbot Tagora uit begin jaren 80 en alles wat daar tussen in zit.

U bent van harte welkom een kijkje te komen nemen. En mocht het u niet schikken om 26 juni naar Culemborg af te reizen dan kunt altijd nog de week daarna van 28 juni tot en met 3 juli 2010 in de showroom van garage Visscher terecht want daar staan dan de mooiste exemplaren opgesteld.

Simca Automobiel Club Nederland.

Oh Yes, wat is die blauwe simca geweldig mooi.
Zijn daar nog meer foto's van bv de voorkant en achterkant?(:B
Hoeveel zullen er daar nog van zijn?

op verzoek dan nog 2 foto`s van de 1100 foug 1.
deze simca,afkomstig uit engeland,was in een hele mooie staat.
hier zijn er inderdaad niet veel meer van.
ik weet dat een kennis van mij er 1 heeft en deze wordt straks ingezet als servicewagen voor zijn bedrijf.
ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

DSC00388.JPG

DSC00390.JPG

DSC00425.JPG

DSC00395.JPG

Pixagogo werkt weer.
Klik hier voor de foto's van de Internationale Simca Meeting te Bastogne, op groter formaat!

Goedemorgen beste Simca liefhebbers,
Mag ik de forumleden vragen naar wat hulp?
Mijn 1301 (zie foto) heeft ernstig behoefte (ook voor APK) aan (in feite gehele) nieuwe remmerij voor.
Schijven, klauwen, 't hele spul. Weet iemand waar ik onderdelen hiervoor kan vinden? Idee over kosten?
Of heeft iemand een sloper staan met goede remmerij waar ik me op uit mag leven?
Hoor het graag!
Hoop zo mijn trotse 1301 op de weg te houden!
Groet,
Victor

Hoi Victor,
Je kan eens op Heuts kijken en dan links in het rijtje het kenteken invoeren. En dan krijg je een lijst met allerlij onderdelen. Moet je even remmen(droog) aanklikken en kijken of ze ertussen staan. Je moet alleen goed kijken naar de maten.
Wij hebben ook eens remmen besteld en die hebben we 3 keer terug moeten brengen omdat het de verkeerde waren. (fout lag bij de fabrikant van de leverancier van Heuts.)
Groet, Jack.

lid worden van de simcaclub en daarna eens een bezoekje wagen aan ons magazijn!
je zult verbaasd zijn aan de onderdelen die daar liggen en als het er niet is weten ze vaak ook diverse alternatieven.
oude onderdelen meenemen en zoeken maar.

het is alwweer een tijdje geleden dat ik aan mijn 1100ls heb gewerkt maar afgelopen week moest i weer gekeurd worden.
even checken en afmelden maar,kan weer een jaar gekeurd rondrijden.
volgend jaar wordt de ls 30tig en hoeft het maar eens in de 2 jaar.
vanaf volgend week ga ik het onderstel aanpakken, want de auto moet lager komen te liggen ivm gasschokdempers.
aan de voorzijde ga ik de torsie stangen loskoppelen en deze 2 tanden verzetten.
dan heb ik weer genoeg stelmogelijkheden om deze tot de juiste hoogte te brengen.

hier nog wat foto`s van bastogne.

DSC00414.JPG

DSC00394.JPG

DSC00397.JPG

DSC00538.JPG

DSC00373.JPG

Hallo beste medeforummers,

Ik ben terug van een poosje afwezigheid. Ik zie dat er al vanalles over de recente wereldmeeting te Bastogne is geschreven en bericht. Het was inderdaad een héle fijne meeting en bijzonder leuk en goed georganiseerd door onze, Belgische, zuiderburen. Alhoewel zuiderburen, ik woon zelf in België zoals jullie weten, hahaha.

Ik wilde jullie even mededelen dat ik, na ampel beraad, heb besloten mijn zéér zeldzame Samba "Bahia" te verkopen. Het valt mij zwaar maar het is niet anders. Indien jullie de advertentie willen zien en lezen, is hier de link daar naar toe:

https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/351178119-laatste-van-zijn-soort-in-nl-talbot-samba-1-1-bahia.html?return=eJw9yjsOwyAMANC7ZOgY4gKhGEU9SmXAKCg%2FlFhdqt69W9%2F8CAE%2FFYdwIQwWO85VXlV4C7NIQ6XefC5H473f6FykrURy9fuq%2FrFvc3vWPGkL4B4A%2FpaOzBPnYuPoDI%2BFrDMm61R00vHuNXmIpQvfHy%2FkKGE%3D&complete_editing=1

Groetjes, Simcat

Gister op weg naar huis zo rond 17.45-18.00u op de A50 ( E'hoven- Nijmegen) thv Veghel/Uden een rode Simca 1100 gezien.
Nee, geen kenteken ik was lekker verrast dat mijn werkdag zo mooi mocht eindigen....
Iemand van hier ?

ik was het in ieder geval niet want de mijne reed in de buurt van almere rond en zaterdag avond/nacht reed ik rond in de omgeving van utrecht.
meters maken met die 1.6 en af en toe een beetje sporten.

Is deze auto bekend bij jullie:
Matra sports M 530 A, kenteken 65-YB-66, wit, bouwjaar 1973, sinds 1991 in NL

Staat in Dieren.

AAAAAh das een oude van mij...
Had van Horizon-taal al meerdere foto's gehad.
Hij was perfect maar ja..............
Ziet er niet meer uit.
Durf de andere foto's niet te laten zien.

Jee dat is toevallig zeg!
Ik zag m 2 juni staan en ik heb deze foto's wel zelf gemaakt...
Navraag leverde idd op dat hij van Matra was geweest...

P6020050.jpg

P6020051.jpg

P6020052.jpg

Gaat niet goed met deze jongen...

Wat beoogde het nieuwe baasje van bovenstaande Simca met deze auto? Kopen en laten wegkwijnen? Dat kan toch niet het doel zijn?

hij had er nog eentje toen hij deze van mij kocht.
hij reed met die andere tourist dagenlijks op lpg.
maar hij heeft er weinig aan gedaan.

Ik was benaderd door de directie van de KNAC, met de vraag of het een idee was om het KNAC magazine kosteloos te verspreiden onder de leden van de Simca Automobiel Club Nederland, ivm het artikel van de club en het 25 jarig jubileum. De adresgegevens worden enkel en alleen voor dit doel gebruikt.

Onder deze toezegging heb ik ervoor gekozen om dit aanbod te accepteren! (tu)

wel binnen gehad maar nog geen tijd om het te lezen.
ben benieuwd naar de fouten.
nog 2 weken en dan gaan we het vieren dat jubileum.
ik kan niet komen cramperen maar ben er wel op zaterdag.
de andere club heeft een brief gestuurd voor een gezamelijke rit er naar toe.
wel leuk om een trein aan simca`s,talbot`s,matra`s en sunbeams achter elkaar te zien.

Goede actie i.s.m. de KNAC (overigens krijg ik 'De Auto' als KNAC-lid altijd al in de bus). Matra Bagheera-liefhebbers moeten in de betere boekhandels maar eens gaan speuren naar het boek AutoKijk Youngtimers, geschreven door 'een zeker iemand'.

Dat Autokijk Youngtimerboek heb ik al doorgebladerd en eea gelezen, is geslaagd te noemen (tu) al mis ik wel een paar auto's. Maar ja men moest ergens een keuze maken. Deel 2 is wellicht een optie;)

Ik moet dat jubileumweekeinde helaas werken... koopzondag.:|
Maar ik ga toch proberen om die zaterdagmiddag nog vrijaf te krijgen om met de Horizon even naar Culemborg te tuffen, ik vind het jammer om het jubileum geheel aan m'n neus voorbij te laten gaan.

grensrijder zei:
Goede actie i.s.m. de KNAC (overigens krijg ik 'De Auto' als KNAC-lid altijd al in de bus). Matra Bagheera-liefhebbers moeten in de betere boekhandels maar eens gaan speuren naar het boek AutoKijk Youngtimers, geschreven door 'een zeker iemand'.
Vandaag gekocht, leuk boek! De 924 staat er ook tussen, altijd gaaf. Eén van de foto's is van de achterkant van de 924 van forummer robertdj, trouwens.

ik heb ook een projectje gekocht en kan de komende maanden wel wat advies gebruiken, volgens mij zit ik hier goed

zoek nog rally 3 wielen, en evt kuipjes

matra murena 2.2S fleischmann 3
vw scirocco 2009
simca 1000

vandaag is er weer een simca ti naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
ik heb de gehele auto gedemonteerd waar mogelijk en de goede spullen er van afgehaald.
ik heb veel slechte 1100tjes gezien maar deze spande toch echt de kroon.
vanmiddag om 12 uur begonnen en on 12 uur s`nachts weer thuis.
ik heb nog nooit zo makkelijk de achterbank verwijdert uit een auto.
1 ruk en de bank was los.
aan de foto`s kun je wel zien dat het echt erg gesteld was met deze donorauto.

DSC00660.JPG

DSC00669.JPG

DSC00674.JPG

DSC00677.JPG

DSC00679.JPG

DSC00683.JPG

Hoi Simca TI,

*-) Tjonge die TI was inderdaad wel dood zeg... Wel een mooie orgaandonor deze wagen. Ik neem aan dat organen zoals alle de papieren kunstmatig in leven gehouden worden.;)
Simcat

Jammer van een originele en schaarse origineel Nederlandse 1100 TI, daar kunnen er niet veel van over zijn... gave kleur ook! Maar ongetwijfeld zal er met de onderdelen een andere auto op de weg gehouden worden.

iemand van hier met zijn Murena vrijdagavond bij het gelredome voor het KISS concert...
viel gelijk op deze auto.
het kenteken begon geloof ik met HK-70 ofzoiets.
blijft geweldig om soms Simca's Matra's en Talbot's in het wild tegen te komen.
murenabijkissconcert.jpg

Wie gaan er komend weekend eigenlijk allemaal mee kamperen? Ik in ieder geval, maar wie nog meer?

in Culemborg is a.s. zaterdag in ieder geval. En daar ben ik wel bij. In tegenstelling tot het kamperen.

Het is al enige tientallen jaren geleden dat Simca’s overal in het straatbeeld te vinden waren. Er is zelfs een periode geweest dat de Simca 1100 de bestverkochte auto in Nederland was. En wie herinnert zich niet de races met de Simcaatjes 1000 op Zandvoort?

Ze zijn er nog steeds de Simca’s, Chryslers France, Matra’s en Talbots uit vervlogen tijden maar nu in handen van echte liefhebbers. Deze liefhebbers hebben zich verenigd in de Simca Automobielclub Nederland en deze club bestaat dit jaar 25 jaar. Al die tijd hebben bestuur en clubleden zich ingespannen om de auto’s rijdend te houden en door het organiseren van ritten en andere bijeenkomsten de onderlinge band en de liefde voor het merk te versterken.

25 Jaar is een jubileum om te vieren en dat doet de club dan ook. Voor de clubleden wordt er in het weekend van 25 tot en met 27 juni as. een kampeerweekend georganiseerd. Maar er is niet alleen aan de leden gedacht. Iedereen die graag nog eens opnieuw kennis wil maken met de Simca’s, Matra’s en Talbots van weleer is op zaterdag 26 juni 2010 van harte welkom bij Peugeot dealer Visscher aan de Pascalweg 29 te Culemborg.

Op die dag wordt er vanaf 13.00 uur een groot aantal auto’s uit de vorige eeuw aan het publiek tentoongesteld. Van de Simca 8 van voor de oorlog tot en met de Talbot Tagora uit begin jaren 80 en alles wat daar tussen in zit.

U bent van harte welkom een kijkje te komen nemen. En mocht het u niet schikken om 26 juni naar Culemborg af te reizen dan kunt altijd nog de week daarna van 28 juni tot en met 3 juli 2010 in de showroom van garage Visscher terecht want daar staan dan de mooiste exemplaren opgesteld.

De Tagora zal er staan met dank aan onze altijd bereidwillige Grensrijder die zorgt dat de Tagora daar staat.

Ik zal met de 505 acte de presance geven.

Het kamperen is bij camping ´De hoge Kuil´ maar daar is de inschrijving al voor gesloten.

Terug
Bovenaan