simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Kort geleden ben ik lid geworden van de club "Elk Merk Waardig". Vandaag was er een leuke meeting in Oudkarspel bij Auto Centrum Breekland.
er was een rondleiding in dit bedrijf waar klassiekers worden gestald. Tevens was er een behendigheidsproef, broodjes hamburger en een toerrit.
Ik heb hier erg van genoten.

Klik hier voor het fotoverslag.

Goed om hier te lezen dat Matrancho zich vermaakt heeft gister, iedereen is bij ons welkom, zeker past de fourgonette van Jackske bij EMW !

simca1006 zei:
Goed om hier te lezen dat Matrancho zich vermaakt heeft gister, iedereen is bij ons welkom, zeker past de fourgonette van Jackske bij EMW !

Hoi Simca1006,
We moeten nog eerst eens lid worden van de Simca club;)

jackske zei:
simca1006 zei:

Hoi Simca1006,
We moeten nog eerst eens lid worden van de Simca club;)

Alles op z'n tijd!
Ik ben door de jaren heen inmiddels lid van 4 autoclubs!!!!

Uit het Sloperij topic:
S120LS zei:
Vandaag weer wat onderdeeltjes van de Skoda 105 had gehaald bij GAOS. En even weer een rondje gelopen voor wat foto's...

P4231211.jpg

Is het Simca-forum al getipt over die grijze Solara?

Jazeker! Uit deze Solara heb ik de radiateur al ´geplukt´. Ook een koplamglas rechtsvoor en verder heeft de auto inmiddels geen deurstrips meer. Ook heb ik diverse binnenpanelen eruit geschroefd. Verder heb ik geprobeerd er het rechtervoorscherm af te halen, deze is dus al grotendeels ontdaan van de schroeven, maar rechtsonder krijg ik dit voorscherm helaas niet los. De rechtervoorstoel staat er los in, maar het interieur is erg vies geworden omdat een onverlaat ooit het raampje heeft laten openstaan aan de bestuurderskant. Dit zit overigens inmiddels weer dicht, maar het kwaad was toen al wel geschied. Er is echt al best eea geplukt van deze Solara! En zo leeft de mijne nog even voort!;)

Inderdaad alles op zijn tijd matrancho, eerst even de auto een beetje opknappen en dan komt de rest van zelf.
Ben alle roest plekken aan het weg halen en weer opnieuw aan 't spuiten maar ik moet hem eerst eens even goed cleanen, kleur verschil is te groot.

Lid worden van EMW kan ook zonder auto in concoursstaat, Jackske ! Maar er zal vast een keer een moment komen dat je een meet bijwoont, ga ik vanuit !

@ pedigireepaul: als ik me niet vergis zit er een heer op leeftijd met een rode Chrysler 160 bij de Simca Club...

Overigens: de club dag zag er geweldig uit op de foto's en uit het mondelinge verslag van Matra en Ms. Matra..
Ik vind deze de absolute topper:
https://www.pixagogo.nl/Photos/Albums/Photo.aspx?id=S4REpAUakqhhugakwO!MJHp4tjPV8eygjFT3BCh0hdvKi0cNEGwBwfkAg!1kw8paz9

Afgelopen zaterdag bij (voorlopig) gebrek aan koppelingsplaten en drukgroep voor de 1500 Matra maar onder de Lancia van mevrouw Horizon-taal gepropt en deze samen onderhanden genomen....
Mw. horizon-taal was immers het hele weekend weg met de Horizon...

Omdat 'iemand' 'iets' te hard op de toeter had gedrukt bleef deze hangen....opgelost
Omdat 'iemand' nooit de stuurbekrachtigingsolie vervangen had stuurde de Lancia als een YPR zonden rupsbanden......opgelost
Omdat 'iemand' ooit een paar keer tegen de leuning(en) van onze brug aanreed zat er 'wat' schade rondom...opgelost

Als toetje de Lans helemaal gewassen en gepoetst, waarop mw. Horizon-taal met tranen in de ogen haar voiture weer in ontvangst kon nemen...
De zon scheen en we hebben weer gelachen(filmje tzt op Youtube) , goeie muziek gedraaid kortom, een geweldige sleuteldagje gehad...

De 1500 is next...dan wellicht de Hurricane en daarna? De 1005 ofzo?

Oei! Die Chrysler 160. Zeldzaam! En deze heeft nog de juiste kleur ook. Helaas wel erg ver heen, dit exemplaar.

lekker he dat mooie weer voor onze oldtimers.
heb gister de bagheera ook onder het stof vandaan gehaald.
accu pool erop starten en lopen......

Ja was vanmiddag heerlijk toeren, veel verbaasde blikjes van fietsers en mensen die in de tuin aan het werken waren....

Zeker heerlijk weer!
Vandaag vrij en met m'n dwergauto aan de slag geweest. Op de een of andere manier kwam 'ie niet meer op toeren.
Bleek dat de hele uitlaat dichtgekoold zat... Maar even m'n reserve uitlaat gemonteerd. Rijdt beter dan ooit tevoren :)
Verder ook het spatbord dat twee jaar geleden door een borstelwagen aan gort geholpen was gerepareerd en ook nog een band vervangen.

Hopelijk dit jaar mag hij voor het eerst mee naar een dwergauto-meeting.
klikkerdeklik

krijg net de onschatbare klassieker binnen van deze maand.
stuk stuk in over de auto van het jaar 1976.
de Simca Chrysler 1307/1308.
wat is dit model veel verkocht zeg in die tijd.
en snel zeer snel uit het straatbeeld verdwenen.

https://www.philseed.com/images/simp60montlhery.jpg

heeft iemand voor deze simca aronde montlhery uit 1963 een rechter koplamp?
ik zoek deze voor een kennis van mij die contact met me nam.
het is voor een auto die in casablanca rond rijd.
graag willen ze deze simca rijdend houden en compleet.
is elke aronde koplamp wel hetzelfde?
ik heb hier niet zoveel kaas8-) van gegeten.
reageer maar als jullie iets weten.

35.000 ? Tja als je denk dat je echt goud hebt en er mensen zijn die geld te veel hebben...

Hoi Simca TI

De koplamp van een Aronde uit 1963 is eventueël te vervangen door een Marshall koplamp van een 1100.
Zeker als je ook de pot (lees koplamphouder) gebruikt van een 1100.
Het formaat koplamp is gelijk. Zou kunnen dat de bevestiging iets anders is, vandaar voor de zekerheid ook pot wisselen ?

Groetjes Simca 1100.

2 Horizons op de A4
https://www.youtube.com/watch?v=Ug773BBldxU

https://www.youtube.com/watch?v=-ZAAf4HVVA0

Nog even voor wie niet op de hoogte is,

De INTERNATIONALE SIMCA MATRA TALBOT MEETING heeft plaats van 13 tot 16 mei in BASTOGNE in BELGIË!

Iedereen welkom!!!

Website: https://www.simcabastogne2010.be/

Er zijn al meer dan 345 auto's officieel ingeschreven en er zullen er waarschijnlijk nog een pak meer zijn. Er zijn ook veel onderdelen te vinden!

Ik zal waarschijnlijk maar een dag komen. Omdat we de rest van de dagen moeten werken.

Op Speurders staat al heel lang de Tagora met kenteken HJ-39-KB te koop.
zijn er niet toen forum-leden bij deze auto wezen kijken?

of, weet iemand meer van deze auto?

de internationale simca meeting is weer ten einde.
het was een geweldige drukke meeting in een heel mooi stukje belgië.

DSC00522.JPG

het enigste nadeel van dit evenement was iets wat je niet in de hand hebt en dat was het weer.
de donderdag en de vrijdag was erg regenachtig en de daarbij behorende kou.
zaterdag was daar ineens de zon,en dat hadden ze wel verdiend!
degene die het hadden georganiseerd kunnen wat mij betreft een dikke 10 krijgen want alles was prima in orde.
wat een opkomst zeg,en iedereen kon wel iets vinden wat hij of zij mooi vind.
ik ben zaterdagavond laat teruggekeerd naar huis en heb de zondag niet meegemaakt.
ook ben ik een hoop bekende tegengekomen uit holland want we waren goed vertegenwoordigd.
ook heel veel andere landen waren vertegenwoordigd.
de camping waar ik op verbleef was een echte simca camping geworden.
ik ben mijn foto`s nog aan het uitpluizen maar hier is al vast een impressie.
DSC00389.JPG

DSC00358.JPG

DSC00382.JPG
DSC00564.JPG

Hoi Simca TI,

Helelmaal mee ens.
Jammer van het weer maar verder een perfect georganiseerd festijn.
Mooi om zoveel Simca's en liefhebbers bij elkaar te zien.

Groetjes Simca 1100.

jullie hebben het erg leuk gehad dus..
jammer dat ik er niet bij kon zijn..
ben benieuwd naar alle foto's.

Gisteren ben ik weer teruggekomen vanuit Bastogne en heb een onvergetelijk evenement meegemaakt.

Helaas kan ik via Pixagogo geen foto's uploaden en ben ik even uitgeweken naar Pixum.

Klik hier voor de foto's B)

Hoi Matrancho,
Op de site moet je je inloggen!
Moet je daar een account aanmaken voor de foto's te bekijken?

Ik zag van de week langs de weg een bord met oldtimertreffen in Wittem op zondag 4 juli.
Meer info: Oldtimertreffen Wittem
Ik zal er waarschijnlijk ook eens gaan kijken. Ik was vorig jaar te laat, dus dit jaar maar eens kijken of het wat is.

bastogne deel 2:

DSC00486.JPG

DSC00387.JPG

DSC00386.JPG

DSC00372.JPG

DSC00364.JPG

ik heb ook nog een pagina doorgekregen waar ook foto`s van de meeting staan.
https://michaltalbot.rajce.idnes.cz/ISM_Bastogne_2010/#album

Mooie foto's, jammer dat ik geen tijd had om ook even te komen. Hopelijk de volgende keer!

Even iets verder gekeken..
Simca 1000 Buggy, 1969
Deze Simca 1000 Buggy staat echt zo op kenteken. Hij is ooit opgebouwd door Simca dealer van der Gun. Buiten een krantenartikel is er verder weinig bekend over de historie en over het hoe en waarom.
Gedacht werd dat dit unieke exemplaar de tand des tijds niet overleefd had, maar in 1994 werd hij teruggevonden en in 2004 in ere hersteld door Anthoon de Kamper, medewerker van het Simca Service Centre.
De Buggy heeft een zeer speciaal dashboard, met het tellerhuis van een 1100 Speciaal, precies zoals in 1969.
bron

Terug
Bovenaan