simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Opel Rekord C?

Edit: heb ik zomaar de SMTS-ling te pakken!

2l9lgd3.jpg
 
kilometers zei:
Arno, Toon, leuk hier te lezen over jullie auto's. Ik kom hier eens wat vaker rondkijken. Arno, mooi dat je d'r mee op straat kunt rijden.

groet, Klaas

Hé Klaas, Welkom, wat leuk om jou hier ook weer tegen te komen. Zelf ben ik hier vorig jaar tegenaan gelopen en bericht ik zo nu en dan.
Jouw oude R2 was weer snel van marktplaats verdwenen overigens.. Groet Arno
 
Ha Arno. Hij was bbezig mmet een koper. Mijn SRT rjjdt weer als een zonnetje. In Juli Zandvoort plannen? Anderen geinteresseerd in vrij rijden?
 
jeetje wat tikt dat aan!

motor en v-bak revisie, wiellagers, koppelling koelleidingen/slangen en nog veel meer!!!

dat is ie technies weer goed! dan de rest nog.....

168807_3235070004938_110612002_n.jpg
 
dat is een mooie murena
straks is ie weer technisch in orde
wat voor een motorblok ligt ernaast?
is dat een 2.2blok
en dan de rest
als er nog maar onderdelen voor deze wagens te krijgen zijn
veel succes
jan de grapjas
 
ja zeker de motor is weer in opbouw!

cillinderkop komt hopelijk morgen (vrijdag) weer terug!?

maar kwa lak is ie redelijk, maar het zit wel vol met van die polyester scheurtjes...
das voor latere zorg!

en het is indd zo dat de onderdelen duur zijn als ze er zijn!
 
MWH zei:
Pedigreepaul zei:
Vorige week knalde nog een Talbot Samba Cabriolet over de Veluwe. de 27-RS-GR. Vast wel een bekende neem ik aan?
Behoorlijk bekend ja, een forumgenoot zelfs.

Dat hele verhaal heb ik blijkbaar gemist!
Was trouwens ook eerder bedenk ik me nu, het is 28Mei geweest, want er was een toerrit vanuit Deventer. Ik ben toen op eigen houtje aan het toeren gegaan en kwam deze Samba ergens rond Vaassen tegen. Heb nog mn duim omhoog gestoken weet ik nog.
Blijft een leuk model, zo'n Samba
 
ja dat is wel een kek karretje zo,n samba
je moet er wel van houden
toch hebben we bij classic jaap zo,n wagen gesloopt om een visa chrono te redden
de motor was namelijk gelijk aan die van een chrono
jaap is een citrofiel en besloot de samba cabrio te demonteren
dus de motor en versnellingsbak eruit
de rest is naar een ijzerboer gegaan
bij ons is er echt geen interesse in in die samba
wij vinden dergelijke auto,s maar 2e rangs klassiekers
zo,n chrono is ook zeldzaam en daardoor omdat het ook een citroen is meer waard
hij rijdt nu ralley,s
behalve mijn simca hebben we hier verder geeen simca in ons dorp
we vinden talbot,s eigenlijk maar zo zo
hebben de monteurs ook niets mee
de laatste serie talbot,s vinden we maar goedkoop in elkaar geflanste wagens met foute onderdelen
kijk maar naar de achteras van de tagora veel te smal en te licht gekonstrueerd voor zo,n type auto
ook de samba is maar een peugeot copy en niet echt mooi
bovendien waren de ervaringen met talbot hier bij ons in de streek zeer slecht
het waren zeer slechte auto,s met zeer veel problemen zowel plaatwerk lakwerk alsook motorisch
vraag vroeger aan een eigenaar wat men van hun auto vindt dan was het antwoord altijd negatief
niemand heeft hier goede herrineringen aan een talbot
vandaar dat hier talbot niet populair is als klassieker
een leuke annekdote
een kapper in staphorst had een mooie 1309 sx
ik sprak hem toe over de auto maar was zeer ontevreden over zijn auto
ik bood hem de toen 10 jaar oude opel ascona 1,6 a type aan
nou het had weinig gescheeld of ik had in 1981 al in zo,n simca chrysler gereden en meteen een 8 jaar jongere auto gehad
kun je nagaan hoe die wagens waren dat men een oude opel voor een nieuwe simca chrysler al wilde ruilen
dat zegt genoeg over die auto en over de toen al goede kwaliteit van opel dus
nee ik heb een simca als een tastbare herinnering aan vooral mijn moeder en de zo mooie tijd daaromheen
ben er daarom ook zuinig op en houd hem zeer goed
maar een ding is wel
voor de apk is het altijd wat met de simca gewoon mindere kwaliteit
de opels en mercedes die ik heb rollen elke keer weer zo door de keuring heen
zet een opel of mercedes maar naast een simca
je ziet dat een simca veel minder goed in elkaar zit en lang zo sterk niet is
maar het blijft wel een mooie auto
groeten van jan de grapjas
 
Hoi Grapjas,

Is echt de leukste grap van de laatste tijd; Opels beter dan Simca's. Dat was hier namelijk net andersom.;)

Bij de dealer hier hing een plakkertje; Talbot een klasse apart! De magazijnchef voegde er fijntjes aan toe; "Je moet er in geloven".

Dat ben ik altijd blijven doen.(y)

En iedereen mag in zijn eigen geloof blijven van mij, dat houdt het leuk.
Groet Harm
 
inderdaad simcaharm
je zegt het goed
je moet er in geloven
en jezelf goed voor de gek houden dat ook
geloof me ik heb heel wat simca,s van de laatste generatie en ook tabot,s toen meegemaakt
van familie en ook van bekenden
er was altijd wel wat met een talbot of chrysler simca aan de hand
ze stonden vaak bij de dealer
ook op staphorst mag je er gerust naar vragen
talbot,s waren ronduit slechte wagens en ze roesten erg hard en snel
na 5 jaar gingen de slechtste al in de rodeo
dan was het na een paar tellen gebeurd en lieten ze de motor maar vastlopen
dat was dan het laatste wat nog deed van zo,n barrel
opels hadden een veel langere levensduur en werden toen al vaak meer dan 10 jaar oud
jan
 
nou nou, wat een negatieviteit!


ik weet niet hoe je met je simca om gaat? maar de simca`s hier gaan meestal zo door de APK!

oke de remmen van een rallye die vast gaan zitten!
de charmes moeten ergens zitten!

en het ligt er ook aan hoe je hem heb opgeknapt!
als je bv de stuurkogels straalt, spuit en er een nieuw stofhoesje op zet, dan wil dat niet zeggen dat deze nieuw is!

bovendien was de simca/talbot de betaalbare auto van toen!
(zeg maar de fiat van zo`n 10jaar terug)

en hoeveel oude mercedes`en rijden er wel niet als wegenbelasting lose roestbak rond?

en dan is er het gemak dat er voor deze auto`s nog veel (nieuw) voor leverbaar is!
bij simca delen liggen deze onderdelen vaak al 30 jaar op de plank!

Achmed rijdt trouwens graag in zo`n op koolzaad gestookte mercedes rond!

bovendien hebben wij thuis heel wat kadettjes gelast! binnen een paar jaartjes!

wie je ook spreek, van ieder merk was er een model wat al in de folder roeste!

maar goed ieder zijn hobby!
 
rij vanaf 1983 in simca`s rond en ik heb nog nooit pech onderweg gehad.
ooit een beamer gehad waar ik wel pech onderweg had.
daarna maar weer op mijn getrouwe merk blijven hangen.
het is nog steeds mijn dagelijkse vervoer.
prima auto`s en eenvoudig in onderhoud.:LOL:
 
In Almelo waren de Simca's en Talbot's destijds nog redelijk duurzaam... dit was echter wel voor een groot deel te danken aan de locale dealer die bij de aflevering standaard een zeer degelijke anti-roestbehandeling uit liet voeren.
M'n ouders reden destijds een 1100 LX (zo'n oranje exemplaar met die bronskleurige striping :cool: ), deze is op 8-jarige leeftijd pas ingeruild wegens beginnende roestvorming aan de spatbordranden.
 
Ik heb in de 70 en 80 jaren de nodige Simca's en Talbots gereden, en 11 jaar lang een spreadsheet bijgehouden van alle kosten, van aanschaf, onderhoud, verbruik tot inruilwaarde, zodat er een zeer goed beeld ontstond van de kosten per kilometer. De 4 tagora's op lpg springen eruit met de allerlaagste kosten, deze wagens mankeerden vrijwel nooit iets, met name de 2.2 was zeer betrouwbaar. En zonder nu Opel-liefhebbers meteen in het harnas te jagen, er was 1 Opel in die verzameling van totaal 32 wagens, een Rekord station, maar als ik daar nog aan denk, wat een drama in onderhoudskosten, altijd was er wel wat mis mee.
Het enige positieve van deze wagen was de uiteindelijke inruilwaarde die ik ontving, die was dik oke, lekker meeliftend op het destijds heersende idee dat iedere Opel automatisch een prima auto was. Waar iedere garagist elk hoekje en gaatje van een Simca argwanend bekeek, werd zo'n Opel gewoon ongezien ingeruild... maar wat een gare bak was dat !
 
Resumé

We kunnen Jan toch niet overtuigen van ons gelijk, hij gelooft er niet in. (n)
Ondanks zij eigen erg mooie Simca.(y)

MAAR..... Jan heeft wel weer een top weekend na al onze reactie's:T

Die gun ik hem van harte. Nu nog steeds de koffie:D

Alle anderen ook nog een fijn weekend

Groet Harm
 
beste simca liefhebbers
ik bedoel het allemaal niet zo kwaad
het zijn mijn ervaringen
ik ben ook gek met mijn simca
maar deze heeft wel heel veel zorg nodig
anders blijft hij niet zo mooi
heb zelfs een verwarmde garage geregeld voor de koude dagen
en een poets jonge om hem te vertroetelen
ik zelf doe het onderhoud en de roestbescherming
maar als iemand koffie bij me wil drinken dan kan dat zeker wel
met een koekie erbij
ik ben echt de kwaadste niet
jan de grapjas
 
dat laten we ons geen 2de keer zeggen.
kun je een cluppie van 30 man op de koffie kwijt?
leuk toerritje voor ons om de simca`s uit te laten.

volgende week een mooie toerrit naar west friesland in het vooruitzicht!
helaas niet zelf aanwezig want ik heb gisteren een weekendje weg gekregen van mijn brother omdat hij niet goed naar de datum had gekeken tijdens een veiling!
sla ik niet af.
 
Is een prima idee TI. :LOL:

Jammer dat je volgende week niet kunt, ik ben er ook nog niet zeker van.

En Jan , jouw adres kan per PB, dan informeer ik de anderen wel.:D

Ik wacht vol ongeduld af.

Groet Harm
 
Hallo allemaal,

na lang zoeken, heb ik hem dan toch eindelijk gevonden; de Samba Cabriolet!
Ik ben al jaren een groot liefhebber van Talbot, heb van Erik jaren geleden nog eens een Solara gekocht. En heb als kind in diverse 1307/8 en Solara's mogen plaatsnemen achter mijn vader.
Afgelopen zaterdag heb ik de Samba in de Achterhoek opgehaald en naar z'n nieuwe woonplaats (Amsterdam) gereden.
Volgend weekend staat een (hele) grote poetsbeurt op het programma. Door de jaren is hij nu bijna roze...terwijl hij toch echt rood moet zijn! en dat wordt 'ie ook weer!!
De carroserie is verbazingwekkend goed. Hij is alleen in de linkerhoek van de kofferbak wat doorgeroest.
Wellicht dat de Samba bij het forum bekend is, het is de 63-FP-NT, van 11-07-1984 en vanaf 17-05-2000 in NL te bewonderen.
Als iemand me misschien wilt uitleggen hoe ik een foto kan plaatsen, zal ik dat direct doen.
Raymond!
 
Ik upload mijn foto´s altijd zo
Via deze site foto
Je upload daar een foto
Als het laden klaar is pakt je de 2 link (link direct naar u foto )
Dan pak je het 10 de icoontje in de rij hierboven
daar voeg je hem in en klaar
Grtz
 
Dank je wel ddrman!
Na de poetsbeurt zal ik beter foto's plaatsen, maar alvast een impressie!

fotokbq.jpg
[/URL][/img]
 
nou simca liefhebbers
het llijkt me een leuk idee
zaterdag zal niet makkelijk zijn dan werk ik rijd supermarkt ah
zondag ben ik wel beschikbaar
misschien de 22 7
de koffie staat dan zeker klaar met wat lekkers
ik ben dan wel nooit volwassen geworden maar slecht ben ik zeker niet
heb ook mijn goede kanten
waar moet je zijn
nieuwleusen
dedemstraat 3
groeten van jan
 
van de week is er trouwens nog een foug 2 gespot in leiderdorp!
is niet mooi maar wel dagelijks actief.

foug%20spot.jpg


foug%20spot%201.jpg


@grapjas:mogen volwassende ook?:eek:
 
heey mannen!

ik heb nog een site voor jullie!

tik even je merk in de zoek machine in! (simca, talbot of matra dus :p )

wat vind je daar?

luchtfilters (sportfilters)

staal gevlochten remslangen

en remschijven

tja het is dan ook een autosport site...
JPS Autosport


maar je zou het maar zoeken!
 
simca ti zei:
van de week is er trouwens nog een foug 2 gespot in leiderdorp!
is niet mooi maar wel dagelijks actief.

foug%20spot.jpg


foug%20spot%201.jpg


@grapjas:mogen volwassende ook?:eek:

het is dus zo dat deze simca gesponsert op de weg blijft!
maar de gene achterin blijft mobiel met mooi uitzicht!
 
@Grapjas: ik weet niet wat slechter is, de kwaliteit van Simca's en Talbots zoals jij die beschrijft of jouw kennis van de mogelijkheden van het toetsenbord.
 
nou zoveel kennis is hiervoor toch niet nodig
je drukt de letters in en je bent er
ik zie op je foto ook zo.n trammelant auto staan
was ook nogal eens wat mee
slechte motoren hadden die auto,s
ging de fabriek ook aan kapot aan die trammelant
geloof me
opel en mercedes waren de beste auto,s uit die tijd
zorgeloos rijplezier
daar zijn de auto,s voor ontworpen
jan de grapjas
 
inderdaad
wat letters
en regelmatig
de entertoets
en als vanzelf
ontstaat
een prachtig gedicht
 
foto8yq.jpg
[/img]

foto7dh.jpg
[/img]

foto5xw.jpg
[/img]

Eerste poetsmiddag achter de rug. De samba 2x met Commandant behandeld, morgen weer verder!!
 
grapjas zei:
nou simca liefhebbers.-
-
-
-
-
waar moet je zijn
nieuwleusen
dedemstraat 3
groeten van jan

Nieuwleusen, is dat niet het dorp waar allemaal fordfreaks wonen?, nou daar sta je dan met je simca.
 
Hallo, zondag heeft een clublid een prijs gewonnen met een simca 1000
Meer erover in ons forum waar dit thuishoort.
 
Ziet er weer strak uit Samba! Wil je de lak verder perfectioneren dan is het misschien een tip eens een belletje te wagen naar Carclean in Berkel en Rodenrijs. Waanzinnig wat er allemaal te krijgen is om eenverweerde lak terug mooi te krijgen. En dan bedoel ik met werkende middelen en niet enkel met middelen die dankzij goede marketing veel te duur zijn....

@grapjas: Je doet je naam in ieder geval ernstig veel eer aan. :)
 
ford en simca bijten elkaar niet
bovendien heeft simca fordmodellen overgenomen
versailles en chambord
ook de v8 motor is een fordmotor van oorsprong
ik ben in iedergeval bekend op het forum
ja en ik ben eerlijk en ga gen rooskleurige verhalen vertellen over een auto die bepaald matig was
het is zoals het is
een simca of talbot blijft een auto van matige kwaliteit
grapjas
 
En wat maakt dat uit om er een liefhebber van te zijn?????????????


man man man.... Ik ben Honda liefhebber in hart en nieren, qua betrouwbaarheid en kwaliteit kan zowel Opel en mercedes daar nog VEEL van leren...

Maar waar het hier om gaat is dat de gedrevenheid en enthousiasme van de mannen hier ongekend is en ik zelden ben tegengekomen en het alleen al daarom vrij dom vind om zo door te zeuren over de "middelmatige kwaliteit" hier op dit geweldige topic. Want daar zit niemand op te wachten hier, en dat de Simca wellicht niet de beste wagens waren daar gaat het hier helemaal niet om.

sorry voor het off topic gaan, maar moest het ff kwijt. :)
 
zo hehe!

DUURDE EVEN...

maar de cillinderkop is weer terug!

gelast, afgeperst, kleppen, klepzittingen, een paar klepgeleiders vervangen, gevlakt, klepseals, kleppen afgesteld en ook nog eens opgehaald en gebracht!

oke kleppen had ik zelf geleverd! (natrium gevulde van een 505 turbo)

maar goed...

....rara wat koste dat geintje!

overigeens is de motor weer in opbouw!

ik heb trouwens de carterpakking vervangen (natuurlijk!)
...maar voor wie het nog niet wist!

deze heb ik verlijmd met een speciale lijm die daar dus voor is!
de heren van carjoy zeiden dat ik gewoon silicone pakkingvervanger moest gebruiken om te pakking te verlijmen!?

maar als dit er gewoon voor is...? waarom dan niet dat gebruiken?

na goede verhalen bij mijn leverancier auto-indus (te woerden)heb ik maar zo`n potje gebruikt!

ander voor/nadeel is dat je onwijs hyper word van de damp!
jawel garage deur was gewoon open!
maar de 2,2 heeft zo`n ook grote pakking....!

zal wel een aantal foto`s maken morgen!
 
Terug
Bovenaan