simca1006 zei:
Zag dat matra's Samba ook weer te koop stond, voor een niet laag bedrag....
Klopt "SimcaTI", heb ik ook gezien.
Ben trouwens gisteren overigens vanuit België ( nèt onder Vaals ) hélemaal naar Voorburg gereden om de partijen 1100- en 13/1501 plaatwerk die over twee advertenties verdeeld op Marktplaats staan te gaan bekijken. Zaten naar verluid 5 (!) zgn. vóórste snappen (chassisbalken) van de 1100 bij. Prijs afgesproken. Aldaar bleken die balken niet voor een 1100 maar voor een 1000 te zijn

(...) GRRR.... Zeldzaam zeker ook maar dáárvoor was in niet erheen gereden vreemd want de verkoper gaf te kennen een "1000-man" te zijn. Die vóórste balken van een 1000-tje zien er ECHT wel ff anders uit dan die van een 1100 zeg, dat ziet zelfs mijn moeder van 70 nog, PFFF...). Maar goed. Bovendien bleek al een deel van het 1100-plaatwerk verkocht te zijn w.o. een kompleet voorfront en een set bovenstedeel achterschermen voor de 5 deurs en naar ik meen zelfs voor de 3 deurs (rechts). BÁÁLEN natuurlijk...

Er waren wel nog enkele leuke zaken aanwezig w.o. een rechter portier voor een 3 deurs (serie II vanaf modeljaar 1969 tot modeljaar 1975)

en één, rechter, (waren er oorspronkelijk meerdere w.o. linkse en rechtse) zijschermdelen voor de drie deurs (vanaf de middenstijl tot het achterwiel, dus de plaat onder de zijruit achter. Daarnaast bleken er nog 2 bovenste achterschotten (achterlichtpanelen), te weten één nieuw- en één oud type alsook diverse onderste achterpaneelplaten (smalle delen waardoor de bumpersteunen achter verlopen) te liggen edoch waren die behóórlijk aangroest en nogdaartoe verbogen.

Hetzelfde gold voor enkele vóórste, onderste frontpanelen w.o. één voor een automaatuitvoering (met koelgaten voor de oliekoeler van de automatische bak) te liggen. Dat laatste deel bevond zich echter weer in ene goede staat. Dat laatste deel alsook het bedoelde rechter 3 deurs portier èn het zijschermplaatwerkdeel (eveneens 3 deurs) wilde ik wel meenemen edoch dat wilde verkoper niet los verkopen.

Tot slot stonden er nog diverse deuren voor de 5 deurs 1100 w.o. IIe. en IIIe. serie maar deze deuren waren op één na dermate aangeroest en dat ook van binnen dat het niet loonde om ze mee te nemen. Ik kon wel alles in ééns meenemen voor 400 Euro en aldus had ik de gewenste delen erbij, maar zoals gezegd de rest was dermate aangeroest en of beschadigt dat het niet loonde alles in eens te kopen. Immers met sterk aangeroeste delen blijf je zelf (ook) in de maag zitten, gelijk de verkoper zelf

. Hij gaf aan dat alles ECHT weg MOET. Sorry, maar liever passen dit keer.

Het 13/1501-plaatwerk was ook niet interessant. Welliswaar zaten er 2 zéér zeldzame vóórste schermen bij maar waren beide zó dermate aangeroest aan de binnenzijden en zomee in de lasnaad daar waar het deel aan de A-stijl geschroefd wordt dat het een kwestie van tijd was dat de welliswaar feitenlijk nieuwe schermen er zo uitzien als die die je er vanaf flikkert als je een 13/501 restaureert.

. Zèg dat dan als verkoper dan kun je je daarop instelen als je 250 Km. komt rijden (enkele reis) om e.e.a. te komen zien . (...)

Trouwens betrof één van de voorschermen een deel van een 13-1500 te zijn. Dit ziet erop het eerst zo uit als van een 13/1501 maar is ter hoogte van de knipperlichtpositie (13/5101) echt anders. Ik zeg niet dat de beide schermen niet aan òf een 13-1500 danwel een 13-1501 te gebruiken zijn, maar dan heb je nog wel enig aanpssingswerk. Verder stond er wel een keurig achterpanneel een keurige nieuwe motorkap en nog een koplamphuis vóór links of rechts. Dat is wel leuk, maar een motorkap zit op welhaast iedere sloper die je met een beetje geluk voor de helft van het geld voor de kap alleen koopt waarbij je meteen nog een berg andere delen als reserve extra hebt.

De achterschermen die erbij waren, ik geloof 4 stuks (linkse en rechtse bijeen) waren ook netjes. Maar ook van deze partij wilde de man geen delen los verkopen. Hij had mij in het voorveld te kennen gegeven dat er iemand 500 euro voor het 13/1501-plaatwerk had geboden.

Die persoon had echter niets meer van zich laten horen.

. Da's balen en zoietts doe je niet vind ik. Dus jammer maar ook hier vingers weg dacht ik. Ik kon wel alles (1100- en 13/1501 plaatwerk) tesamen voor 700 Euro meenemen. Jammer voor de man dan, maar dan maar met lege aanhanger weer naar huis en zo geschiedde aldus...

Simcat.