simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Okey, goed om te horen dat de huidige eigenaar ook iets met de kentekens wil gaan doen, wie weet! Flickr is een site waar je foto's op kunt plaatsen. www.flickr.com en dan Simca 1307 intypen. rechts onderin staat ie. De toestand is volgens mij maar matig ...en ik ben bang als daily driver in gebruik.

3594700957_9ae64f45db.jpg

Dattoman,

Jij hebt mij verkeerd begrepen. Ik heb het waarschijnlijk niet goed geformuleerd. Ik bedoel, het ZIJ, de huidige eigenaar wil dat dat ook gebeurd. Niet iedereen wil namelijk zomaar nummers van andere auto's "verder laten leven".
Simcat

Okey... Laten we het maar hopen dan..

Is er nog een Simca 1100 in de onderstaande oranje kleur in Nederland bekend? Veel verkocht rond 1975 en ook als mooie ELIX met bruine striping

3354802596_ef8971ec81.jpg

zo daar ben ik weer eens.
kreeg ook geen melding meer en moest me opnieuw inloggen.
wachtwoord vergeten je kent dat wel.
maar kon nu wel heerlijk lang lezen en mooie foto's kijken.
mooie aanwinsten TI.
en jullie hadden het over een blauwe 1100 die voor 150 euro te koop staat.
die heb ik ooit eens gekregen van iemand.
technisch in goede staat die simca.
bij mij rustig geweest met de simca's.
heb pas een camper aangeschaft en zijn veel weekeindjes weg geweest en net 2 weken.
deze week nog thuis en ben maandag met de MAtra voor de keuring geweest.
die is tot 20 september, maar pak die altijd in mijn vakantie.
en wederom zonder problemen goedgekeurd.
en voor 2 jaar nu want hij is 30 geworden in mei.
ben vandaag ook even in de loods geweest om de 1309 weer eens aan de praat te krijgen.
kan ik die binnenkort hierheen halen om aan te beginnen.
ga nu weer proberen alles te volgen hier.

Toch wel een Simca- of Talbot-camper, zeker? In Engeland zag ik vorige week nog een fraaie Talbot Express camper uit een van de laatste bouwjaren.

Nee geen Talbot.
Maar wel een oerdegelijke VW LT35.
en uiteraard oldtimer met origineel nederlands kenteken.
10 jaar geleden verbouwd tot camper.
en super ding met een mooie 6 cilinder diesel.
S3010005.jpg

zal je vertellen.... die komt er ook nog aan.
de caravan die er nu achterhangt is van mijn zwager.
maar bij dat oldtimerbedrijf waar ik werk is een kever ingekocht met een caravan.
een colibrie van 1964.
en omdat mijn Simca 1500 ook van 1964 is vond ik het leuk om die aan te schaffen.
dus die gaat ook nog komen.
word zeker vervolgd.

Prachige wagentjes die Simca's. Vooral de 1100 en de Rancho. De mooiste/leukste vind in toch nog altijd de fourgonettes waarin de PTT vroeger reed (met zwarte wielen!). Zou mooi zijn er een in oud PTT groen te bezitten :)

Dat filmpje van die Rancho is een stukje uit een franse film, volgens mij genaamd "Le boule" als ik mij niet vergis, uit 1981. Interessant te zien dat het om een eerste type Rancho gaat. o.a. Te zien aan de metalen zijspiegel op de deur. Let op de motorkap van de wagen. Er ontbreekt één letter in de typenaanduiding, hahaha. Niet zo slim van de franse cinyasten destijds. Ook leuk is dat in de rest van de film een andere Rancho gebruikt wordt door dezelfde familie (moet overigens dezelfde lijken) maar daarin is de bekleding van de wagen opeens héél anders hahaha!
Simcat

Ik vraag me nog steeds af of die spiegels ooit uitsluitsel kunnen geven over de bouwjaren.
Matra heeft eerst alles uitgerust met die metalen spiegels, maar later is er op sommige uitvoeringen de kunststof spiegel geplaatst terwijl andere uitvoeringen nog de metalen versie bleven houden.
En toen de oude voorraad metalen spiegels bij Matra eindelijk op was is blijkbaar pas overal de kunstof versie op geplaatst.
Bij Simca/Talbot hetzelfde, de 1100 "hoge hoed" mocht de metalen versie's opmaken terwijl de personenauto's kunststof spiegels kregen.

Maar goed, mocht iemand nog een zwarte metalen buitenspiegel (in goede staat) voor de Rancho in de weg hebben liggen laat het me dan even horen.
De spiegel op het rechterportier van m'n Grand Raid is namelijk voorzien van "het weer" (niet meer helder dus), en ik heb liever die originele metalen er weer op dan die kunststoffen.

ik zit al wat jaartjes in de simca`s maar heb eigenlijk nog nooit kunstof spiegels op een 1100 of rancho gezien terwijl die de showroom verliet.

Dit is de kunststof versie, foto is van de Grand Raid in het matramuseum:

En dit is mijn Grand Raid met de metalen versie:

Tsja, voor een museum mocht het blijkbaar weer wat luxer...of was de oude doos toen net leeg?:D

Bekende foto's!! :LOL:

Ik heb de foto van de spiegel speciaal gemaakt om te beoordelen welke spiegel er op een laat bouwjaar Rancho hoort.

Jongens, ik heb toevallig gehoord dat er een ergens uit een schuur een Horizon, vermoedelijk in "Premium"-uitvoering, uit 1983 is opgedoken in Kerkrade :p Hij zou te koop zijn en ik weet ook waar(y). Ik ga z.s.m. kijken met een Matra-vriend. Jullie horen van Hans en mij! Het enige wat bekend is dat het kenteken met, vermoedelijk, JP-20 zou beginnen. Dat duidt inderdaad op 1983. Niet dat ik hem ga kopen, haha, ik heb echt genoeg hoor ( en dan te weten dat die 1510 SX '80 met automaat en airco! welke ik bij de voorzitter van de club in een melancholische bui had gekocht, want anders ging hij plat, ook naar hier moet binnenkort...) Gelukkig dat ik, het toeval wilde het blijkbaar, net nu, voor een maandelijkse huur van een appel en een ei, aan een loods voor 6 auto's kwam via de nieuwe vriend van de beste vriendin van Johanna (hahaha...). Stroom, verlichting en sterkstroom incluis! Wellicht is de Horizon iets voor Hans. Hij is toch al zo'n fervente sleuteraar. Mischien ook een leuk projectje om samen te doen. Plek hebben wij nu in ieder geval. Hopelijk is de Horizon te redden en is de prijs acceptabel voor hem. Waar komen ze toch allemaal vandáán!!! Vroeger werden ze verfoeid en nu duikt er plots hier en daar vanalles op. Oude tijden herleven. En dan te verstaan dat Hans hem, puur toevallig, had zien staan in een glimp vanuit een ooghoek terwijl hij langs een openstaande loods reed en op zoek was naar een voorruitje van een 205je.
Simcat

Blijkt de JD-60-ZT te zijn. Deze wagen kende ik nog niet. Inderdaad een "Premium" van 13 okt. '82. De motor loopt prima (dubbele carburator met 90 Pk.!) Electronische toerenteller, bruin getinte ruiten rondom en Premium-velgen erop. Wel roest in de kofferbak (achterste schokbrekers) en de kokers. Voor de rest een hele aardige Horizon dacht ik. Jammer als hij plat gaat. Niets voor iemand op het Forum? Zoals jullie weten heb ik genoeg staan.
Simcat

Dit klinkt goed in mijn oren(y), kun je mij vertellen waar in Kerkrade deze Horizon staat mijn interesse is gewekt. Dit moet toch een van de eerste "premium's" zijn naar mijn mening.

ik zit helaas ook vol.
een Horizon met 90 pk lijkt me een lekkere snelle.

Ik ben vandaag naar Historica op ijsbaan "De Meent" geweest.
Wat een leuk evenement was dat en nog dicht bij huis ook.

Klik hier voor het fotoverslag. :cool:

die van mij word ook weer rood alleen wat donkerder das was hij ook
maar dat word pas volgend jaar
groetjes

wiite foto is niet van die van mij
die is donker rood wel wil ik af en toe meepraten
over oude liefe die toch wel roest!
groetjes

Goedemorgen mensen op dit prachtige forum.
Wil graag mijn steentje bijdragen.
Heb afgelopen weekend een stukje (crisis) anit-cyclisch investeren gedaan, en mijzelf een Simca 1301 gegund.
Pure nostalgie, je ziet ze bijna niet meer, m'n opa reed erin, en ik zocht een betrouwbare auto die altijd start, tegen een buitje kan en dus buiten kan slapen, duidelijk: een Simca! o_O

Ze is van marktplaats, dus wellicht kennen jullie de auto al.
Ze is van december 1967, merkwaardigerwijs redelijk roestvrij, wel "enige gebruikssporen", krasjes en deukjes.
Zal kijken of ik een aantal plaatjes bij kan voegen hier.
Hmm. lukt even niet. eerste vraag om een tip: hoe werkt dat?

Ik zou heel graag deze oude dame van wat nieuwe onderdelen voorzien. Kan iemand me helpen aan:
- deur- en raamrubbers?
- achterlicht units
- interieur (stoelen, deurbekleding)
- motorklep luchtinlaten chroom (*)
- de rubbers tussen bovengenoemde luchtinlaten en de instroomkanalen aan de binnenzijde
- dit weekend is de Simca na 200 probleemloze kilometers stilgevallen omdat de verbinden tussen de stuurschakelkolom en de bak onder de auto er vantussen is gevallen. Wie heeft zo'n verbindingstuk voor mij? Weet iemand een garage die me kan helpen?

(*) zijn de openingen in de motorklep origineel in de kleur van de auto of horen ze van "chroom" te zijn? De mijne lijken overgeverfd.
Als ze chroom horen te zijn komen ze bij mijn lijstje van onderdelen nodig

andere vraag:
1. heeftiemand ervaring met het (laten) zetten van een trekhaak onder een simca 1301? (voor een klein oldtimer caravannetje, leuk toch)
2. weet iemand of ik de normale 1301 grilletje kan vervangen door een grilletje met mistlampen? Van de special, als ik me niet vergis.

Zo, eens kijken of ik hier wat respons op krijg, ben benieuwd!
En ik blijf natuurlijk lezen over jullie simca verhalen... ;-))

Groet,
Victor "Rust roest!"

Wat een ontzettend stoere bak toch, zo'n Rancho! Geweldig! Hoe is het met het project "Grand Raid"?

@ Matrancho: qu'est-ce que c'est? een PB? waar heb je die heen gestuurd?
Je ziet, ben redelijk nieuw in dit soort fora....forums? enfin bon.

Het betreft een privé bericht!
Klik op Privé berichten bovenin deze pagina. :D

Beste Roest rust,

Het zou eeuwig zonde zijn om de orginele gril te vervangen voor een later type van een Special, ook de erg unieke bekleding lijkt mij zonde om te vervangen .De luchtinlaten op de motorkap zijn van orgine in kleur.
Deze Simca is 1 van de eerste en waarschijnlijk de laatste orginele GLS van Nederland ,die mag je toch niet jonger laten lijken?
Maar waar bemoei ik me eigenlijk mee.

groeten van een verdrietige Ex Simca rijder

Klopt zo een GLS uit 1967 is een bijzondere wagen. De prachtige gestreepte metaalachtige wieldoppen met de siervleugelmoer erop zijn ALLÉÉN in 1967 op de GLS-uitvoering geleverd. Probleem bij deze wieldoppen is dat de bevestigingsklemmen wegroesten. De de dop verlies je dan en zoek dan nog maar eens vervanging. De klemmen voor die doppen zijn danook even duur dan de losse doppen. Klopt de luchtinlaten aan de motorkap zijn van origine in lakkleur gespoten. De rubbers eronder naar de luchtinlat voor de ventilatie zijn een probleem wat alle 13/1501-rijders hebben. Ik heb nog wel een set liggen edoch die rubbers zijn nogal prijzig. Minimaal 20 Euro per stuk, daar moet je wel op rekenen. Simcarijden kàn in sommige opzichten prijzig zijn. Zo een originele nederlandse 1301 GLS Simca uit 1967 is echt bijzonder. Je moet weten dat van wagens na 5 jaar de schermen er schier, vanwege de roest, vanaf vielen. Probleem bij de relatief veel verkochte 13/1501 typen is dat plaatwerk als schermen voor vóór en achteren niet of nauwelijks nog te vinden zijn. Alle voorraad is na productiestop binnen een paar jaar verkocht en verbruikt. Eveneens belangrijk bij de aankoop van zo en wagen is de kompleetheid van het interieur. De GLS heeft al mooie losse voorzetels. Nu wil opeens iedereen de ouderwetse voorbank hebben maar zo'n GLS dat was wat destijds. Interieurdelen vinden is een probleem op zich. Niemand verkoopt als dan zomaar een stoel of een leuning van de achterbank of een deurkartonplaat. De rest is dan onverkoopbaar. En je zult zien dat meestal d ebestuurdersstoel het meest geleden heeft en dientengevolge is die, als ueberhaupt, meteel al weg. De grille aan die oude type 1301 GLS is toch zóóó'mooi. Ik zou hem nóóóit veranderen in een 1501 Spécial grille. Bovendien is het niet gedaan met de grille veranderen. De verlichting zou anagepast moeten en relais moeten bijgeplaatst. Dat zou welhaast altijd zichtbaar zijn en dus dóódzonde zijn voor deze unieke, originele Simca. Ik ken hem trouwens al een poosje. Niet dat ik hem gezien heb, maar ik heb wel al eens foto's ervan gezien. Uniek gaaf en origineel die wagen. Zo laten als je het mij vraagt!
Simcat

bon tres bien super!
Kijk, dat is prima, actie = reactie. Natuurkunde werkt. Bedankt voor jullie input!
Ik deel jullie menig dat de auto origineel zou moeten blijven. Inderdaad zijn de velgen prachtig (heb gelukkig paar reserve vleugels!), en het interieur dito.
Stoelen en bank zijn echter verkleurd, vandaar dacht ik te kijken of zoiets te vinden is. (Dus zelfde stoelen / bank, alleen niet verkleurd)
Vwb grille: ben nog niet een expert (nog niet, maar dat gaat met jullie input hard, @ simcat, je bent een ware enceclopedie! wel eens aan een simca wiki gedacht?) dus dacht dat er wellicht een originele acc. was uit die tijd voor dat type.

Blijft de vraag voor achterlichten en rubbers, schakel-deel en evenals de trekhaak....
'k ook een kijken bij de Simca club btw.

Blijft over te melden dat ik echt in mijn nopjes ben met de 1301. De wagen ademt echt de jaren '60 sfeer, en ondanks de horror verhalen over roest is de auto (nog) prima, en rijdt als een tierelier.

hoop op reacties mbt de onderdelen (rubbers, achterlichten, schakel-deel) en info mbt trekhaak!
Nu weer verder poetsen aan mijn Caatje... ;-)
Groet,
Victor "Rust Roest"

:)
Mooi hoor zo'n 1301 GLS, jeugdsentiment voor mij.
Mijn overbuurjongen had in 1970 eentje gekocht.
En écht waar, onze buurvrouw (boerin) kocht om de 2 jaar een nieuwe 1301/1501.
Ik herinner mij nog de diep-rode kleur van één van haar wagens.
Als jongetje van een jaar of vier - zes - acht kwam ik daar geregeld in de schuur en daar stond ie dan....
Verder mocht ik soms mee in de rijlesauto, een 1501, als mijn vader rijles had, na afloop kreeg ik dan een ijsje en gingen we terug op de brommer!
Wij hebben zelf geen 1301/1501 gehad, in 1969 kochten mijn ouders een nieuwe 1100 LS, beige van kleur, rode skaibekleding en rubberen matten.
Elke keer als ik een scapinowinkel in loop moet ik denken aan de geur van het elfhonderdinterieur, dit rook net zo, of liever, de Scapino-winkel ruikt net zo als onze 1100.
Groet, Henk van der Meer. (Simca 1100 van 1979 en een bijna klaar 1100 GLS van 1970, kleur beige lorelei.

Mielcitrofiel zei:
Wat een ontzettend stoere bak toch, zo'n Rancho! Geweldig! Hoe is het met het project "Grand Raid"?

Het lasdraad vloeit rijkelijk (ben inmiddels bezig met de 3e rol van 5kg) en ook de menggascilinders stromen voorspoedig leeg.:D

Het lastigste is om de nieuwe binnen-en buitendorpels, langsdragers en de complete A-stijl weer op exact de juiste plaats te krijgen, het moet allemaal op de millimeter nauwkeurig want anders passen de assen, motor en portieren straks niet meer.
In mijn geval alles uitmeten/uitlijnen vanaf de 4 nog bruikbare meetpunten aan de achterkant, dus met de richtbankmaten-tekening in de linkerhand en lastoorts in de rechterhand...

De linkerhelft is nu inmiddels geheel klaar wat laswerk betreft, ik ben nu bezig met de rechterzijkant opnieuw in vorm te zetten.
Ook hier dus heel veel pas/meet- en plooiwerk om alles weer volgens de originele manier in elkaar te puzzelen.

Maar alle vorderingen kun je hier ook volgen:
https://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1125

Zo...:eek:
Die sloperij van de Ludolfs begint een publieke attractie te worden...heb je nog gevraagd of er nog Matradelen in het stapelsysteem verstopt zitten?:cool:

Ik was net even je belgische topic van matramania aan het lezen en ik kijk nog steeds met open mond.. Wat een klus ,maar ziet er goed uit!! Je moet ook wat over hebben voor een zeldzaamheid als deze Rancho.

De Ludolfs is inderdaad een publieke attractie. Het was er zo druk dat we na het maken van de foto's door gingen naar Nederland.

rust roest ik heb je ook PB gestuurd.
ik heb ervaring met de schakelstangen en heb nog het een en ander liggen voor je waaronder de grill en de luchtrooster nog nieuw.

mh2cv zei:
Dit klinkt goed in mijn oren(y), kun je mij vertellen waar in Kerkrade deze Horizon staat mijn interesse is gewekt. Dit moet toch een van de eerste "premium's" zijn naar mijn mening.

Jongens de Horizon staat bij sloperij "Rapie", Locht 70 6466 GX te Kerkrade. Telefoonnummer 045-5423423. Hans en ik hebben hem eens goed bekeken. Jammergenoeg natuurlijk weer het fototoestel vergeten (BÁÁÁLEN man...). :( De wagen ziet er best aardig uit. Hij heeft een speciale metaalachtige, staal-blauw, groene, metalliclak, bruingetinte ruiten rondom, ruitenwisser achterop en een zwarte spoiler in het vóóronder. Welhaast zeker dat die spoiler origineel is. Het interieur is een combinatie uit gelig-beige gestreepte, stoffen stoelbekleding (geen sigaretten-gaten en of vlekken) met gebroken wit skai. De hoedenplank is gelukkig niet ten prooi gevallen aan radioboxen hetgeen in dejaren van de Horizon en zijn cornuiten erg populair was. Dit duidt erop dat de wagen, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijheid, niet is bewogen door een jonge bestuurder. Dat op zich bezien is dus weer gunstig.:p Het klokje op het dashboard is trouwens niet analoog maar digitaal. Op de stuurkolom zit een interessant faeture namelijk een digitale toerenteller! Ik denk dat dit een voor 1982 specifiek "Premium"-actiemodel-faeture was. Zo'n toerenteller zagen wij later wel al eens terug op andere actiemodellen. Die toerenteller werkt overigens met groene, gele en rode lichtjes en dus zonder wijzer. Erg leuk in het donker lijkt mij. Wel een leuk ding trouwens. Hypermodern voor 1982 dat is in ieder geval zeker, haha. En zeg nu zelf nog in 2009 is zo'n ding best een hip feature en zeker niet alledaags!(y) De motor loopt overigens als een zonnetje, is droog en draait er aardig op los:LOL:. Interessant is het feit dat deze Horizon dus een 1,6 motor met dubbele carburator heeft. De teller staat overigens op slechts 115.000 Km.;) Die dubbele carburator maakt hem natuurlijk wel erg zeldzaam alsook begerenswaardig, immers kennen jullie iemand die zo een Horizon heeft?! Die motor is dezelfde als die van de 1,6 Solara (met dubbele carburator). Vergeet immers niet dat die motor ook met een enkele carburator verkrijgbaar is. Deze 90 PK.-versie van de 1,6 motor is zéér geliefd onder Murena-rijders die hun Murena 1,6 (zelfde motor!) wagen weer vlot krijgen. Jammergenoeg zijn vanwege dat feit menig Solara en een enkele Horizon vroegtijdig gesloopt hetgeen hen dus heden ten dagen zéér zeldzaam maakt;). De Horizon "Premium" moet minimaal 400 Euro kosten jongens. Lijkt mij allesinds een redelijk bedrag immers de motor loopt héél netjes en bovendien is de wagen helemaal kompleet. Zoek er maar eens één met zo'n motor! Gelukig is deze Talbot niet ten prooi gevallen aan de tegenwoordig zo "populaire" slooppremie. (y) Dan was hij niet meer te koop want dat MOET hij geplet. En geloof mij, dat laatste zou in dat geval allang gebeurd zijn, immers wie komt er vandaag nog langsvoor onderdelen van een Talbot Horizon. De plek waar de wagen in geval van inruil inzake bedoelde premie zou moeten staan zou van meet af aan door een Golf 2 worden ingenomen die nog geen uur nadat de Horizon zu zijn ingeleverd aangeleverd wordt in het kader van dezelfde premie, ervan zeker zijnde dat de Golf de volgende week alweer helemaal kaalgeplukt zou zijn en zijn geld dubbel en dwars heeft opgebracht. Werk is er natuurlijk altijd aan aan zo'n Horizon. Wel interessant is dat er aan de wagen nog slechts nauwelijk was gelast. De enige plek waar ik dat heb kunnen zien is de rechter schokbrekersteun in het koffer. Kokers e.d. zijn nog ongelast. Er is natuurlijk wel werk aan. Al met al zeker geen verloren zaak deze speciale Horizon en zomee het redden waard! Zonde als de Talbot die notabene als één van de weinigen zijn bijbelse leeftijd heeft weten te bereiken alsnog plat gaat. Tot slot, kan goed zijn dat de wagen zelfs van eerste eigenaar is. Dat heb ik namelijk niet gevraagd. Dat zou toch fijn zijn?!
Ik hoor het wel wie van jullie deze wagen redden zal! :D
Simcat

verdorie Simcat die moet gered worden.
deze toerenteller zit erop zeker:
horizon1.jpg

weet van de Solara die ik gehad heb dat het snelle motortjes zijn.
lijkt me wel leuk rijden.
de mijne met 1.3 motor is al redelijk pittig.

ja want die Bagheera I moet ook nog komen die ik hier vlakbij gevonden heb.
zit wel eens te denken zal ik die 1309 SX wegdoen maar dat vind ik ook weer zonde.
want volgens mij zijn er daar heel weinig van, en dat kan jij zien in je kenteken register.

jaja, mijn portemonnee is leeg , er moet dadelijk nog 4000 euro (minimaal) in een gare Solara geinvesteerd worden. Ik pas dus ´even´.

Vraag het anders aan Grensrijder?

Die ledjes-toerenteller is toch niet zo bijzonder ? Zat ook in de GLS automaat van mijn opa in '83. Zag er toen wel heftig uit vond ik als kind, maar niet echt lekker af te lezen, volgens mij. In de Horizon-folder die ik thuis heb van '83 staat de Premium ook; kan me niet heugen dat ik er ooit een in het echt gezien heb.
Moet in ieder geval gered worden ! (maar niet door mij.....; ik zoek nog 'ns een mooie 1100 special...)

Simcat ik heb je mail gestuurd met de gegevens van de 1309 SX.
Je zei in je mail dat er maar(incl. de mijne) 3 zijn in nederland.
zijn die andere 2 gekeurd en rijdend.
wel uniek dan eigenlijk..

simca1006 zei:
Zag dat matra's Samba ook weer te koop stond, voor een niet laag bedrag....

Klopt "SimcaTI", heb ik ook gezien.

Ben trouwens gisteren overigens vanuit België ( nèt onder Vaals ) hélemaal naar Voorburg gereden om de partijen 1100- en 13/1501 plaatwerk die over twee advertenties verdeeld op Marktplaats staan te gaan bekijken. Zaten naar verluid 5 (!) zgn. vóórste snappen (chassisbalken) van de 1100 bij. Prijs afgesproken. Aldaar bleken die balken niet voor een 1100 maar voor een 1000 te zijn :((...) GRRR.... Zeldzaam zeker ook maar dáárvoor was in niet erheen gereden vreemd want de verkoper gaf te kennen een "1000-man" te zijn. Die vóórste balken van een 1000-tje zien er ECHT wel ff anders uit dan die van een 1100 zeg, dat ziet zelfs mijn moeder van 70 nog, PFFF...). Maar goed. Bovendien bleek al een deel van het 1100-plaatwerk verkocht te zijn w.o. een kompleet voorfront en een set bovenstedeel achterschermen voor de 5 deurs en naar ik meen zelfs voor de 3 deurs (rechts). BÁÁLEN natuurlijk...:( Er waren wel nog enkele leuke zaken aanwezig w.o. een rechter portier voor een 3 deurs (serie II vanaf modeljaar 1969 tot modeljaar 1975) (y)en één, rechter, (waren er oorspronkelijk meerdere w.o. linkse en rechtse) zijschermdelen voor de drie deurs (vanaf de middenstijl tot het achterwiel, dus de plaat onder de zijruit achter. Daarnaast bleken er nog 2 bovenste achterschotten (achterlichtpanelen), te weten één nieuw- en één oud type alsook diverse onderste achterpaneelplaten (smalle delen waardoor de bumpersteunen achter verlopen) te liggen edoch waren die behóórlijk aangroest en nogdaartoe verbogen.(n) Hetzelfde gold voor enkele vóórste, onderste frontpanelen w.o. één voor een automaatuitvoering (met koelgaten voor de oliekoeler van de automatische bak) te liggen. Dat laatste deel bevond zich echter weer in ene goede staat. Dat laatste deel alsook het bedoelde rechter 3 deurs portier èn het zijschermplaatwerkdeel (eveneens 3 deurs) wilde ik wel meenemen edoch dat wilde verkoper niet los verkopen.:( Tot slot stonden er nog diverse deuren voor de 5 deurs 1100 w.o. IIe. en IIIe. serie maar deze deuren waren op één na dermate aangeroest en dat ook van binnen dat het niet loonde om ze mee te nemen. Ik kon wel alles in ééns meenemen voor 400 Euro en aldus had ik de gewenste delen erbij, maar zoals gezegd de rest was dermate aangeroest en of beschadigt dat het niet loonde alles in eens te kopen. Immers met sterk aangeroeste delen blijf je zelf (ook) in de maag zitten, gelijk de verkoper zelf(n). Hij gaf aan dat alles ECHT weg MOET. Sorry, maar liever passen dit keer. :)Het 13/1501-plaatwerk was ook niet interessant. Welliswaar zaten er 2 zéér zeldzame vóórste schermen bij maar waren beide zó dermate aangeroest aan de binnenzijden en zomee in de lasnaad daar waar het deel aan de A-stijl geschroefd wordt dat het een kwestie van tijd was dat de welliswaar feitenlijk nieuwe schermen er zo uitzien als die die je er vanaf flikkert als je een 13/501 restaureert. :confused:. Zèg dat dan als verkoper dan kun je je daarop instelen als je 250 Km. komt rijden (enkele reis) om e.e.a. te komen zien . (...) :(Trouwens betrof één van de voorschermen een deel van een 13-1500 te zijn. Dit ziet erop het eerst zo uit als van een 13/1501 maar is ter hoogte van de knipperlichtpositie (13/5101) echt anders. Ik zeg niet dat de beide schermen niet aan òf een 13-1500 danwel een 13-1501 te gebruiken zijn, maar dan heb je nog wel enig aanpssingswerk. Verder stond er wel een keurig achterpanneel een keurige nieuwe motorkap en nog een koplamphuis vóór links of rechts. Dat is wel leuk, maar een motorkap zit op welhaast iedere sloper die je met een beetje geluk voor de helft van het geld voor de kap alleen koopt waarbij je meteen nog een berg andere delen als reserve extra hebt.;) De achterschermen die erbij waren, ik geloof 4 stuks (linkse en rechtse bijeen) waren ook netjes. Maar ook van deze partij wilde de man geen delen los verkopen. Hij had mij in het voorveld te kennen gegeven dat er iemand 500 euro voor het 13/1501-plaatwerk had geboden. :)Die persoon had echter niets meer van zich laten horen.(n). Da's balen en zoietts doe je niet vind ik. Dus jammer maar ook hier vingers weg dacht ik. Ik kon wel alles (1100- en 13/1501 plaatwerk) tesamen voor 700 Euro meenemen. Jammer voor de man dan, maar dan maar met lege aanhanger weer naar huis en zo geschiedde aldus...:cool:
Simcat.

Terug
Bovenaan