simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Met deze rancho's word is inmiddels in heel Nederland al geleurd. en inplaats van dat ze worden afgebouwd gebeurt er niets aan en stijgt zo te zien alleen maar de prijs.

9520278930_a3cf642022_c.jpg

Die hoort hier ook thuis, een doordeweeks straatbeeld in ´s-Gravendeel bij mij voor de deur...:T

De Tagora voorzien van ´vers ´ schoeisel, en de Solara voorzien van ´verse´ (blok van de radiateur vervangen ivm lekkage) radiateur.

Leuke foto. De Solara oogt als een klein wagentje in vergelijking tot de Tagora.
Ik zou mijn vinger niet tussen de twee achterbumpers durven steken :).

A.BRANDHORST zei:
9520278930_a3cf642022_c.jpg

Die hoort hier ook thuis, een doordeweeks straatbeeld in ´s-Gravendeel bij mij voor de deur...:T

Tsja, daarom wil ik dus overal een trekhaak achter hebben.:)
M'n buren zijn toch al niet zo blij als ik mijn wagenpark op een rijtje voor de deur zet, 25 meter is hier al aardig straatvullend...

De buren moeten niet zeuren, dit is straatbeeldverrijking, prachtig gewoon! Inderdaad, wat lijkt de Solara klein achter de Tagora:D

Leuke Fiat Wrangler(y)

Liefhebbers,

22 September is er weer een mooie Zeelandrit! Een leuke afwisselende rit voor Simca Matra enthousiastelingen. Dit jaar zal er waarschijnlijk nog een leuke prive verzameling aan oude Fiat's aangedaan worden.

Zeelandrit2013_zps1da94045.jpg

Als je de rit mee wilt rijden zou ik het op prijs stellen als ik dit van te voren even te horen krijg.

Martijn

Gaaf, die rit in Zeeland! Komt er hier ook nog iets te staan over de route en evt tussenstops? Zou graag even komen kijken, ben behoorlijk idolaat van Simca/Matra/Talbots. En die prive-collectie Fiats staat waarschijnlijk in Kattendijke? ;)

Nee, geen collectie uit Kattendijke. Maar dat komt omdat ik een beetje smokkel met de route en dus ook een stuk Zuid-Holland mee pak.... Het is op Goeree-Overflakkee. :)

Martijn

Hoi Bram91,

Leuk dat ik weer eens wat van deze auto hoor. Kan het zijn dat jij hem in Uden hebt gekocht? Is er toch na 5 jaar weer een geldige APK. op deze van oorsprong witte invaliden-Fourgonette. Als jij wilt kun jij mij even jouw gegevens mailen opdat ik e.e.a in de registers kan muteren. Vast bedankt! (y)
Simcat

Bedankt. Zit wel wat werk aan, uiterlijk is een beetje afgeraffeld. Hier en daar wat lelijk plamuur en matzwarte lak(moet anders). Maar dat is allemaal te doen, er is al veel wel aangepakt.

Simcat zei:
Hoi Bram91,

Leuk dat ik weer eens wat van deze auto hoor. Kan het zijn dat jij hem in Uden hebt gekocht? Is er toch na 5 jaar weer een geldige APK. op deze van oorsprong witte invaliden-Fourgonette. Als jij wilt kun jij mij even jouw gegevens mailen opdat ik e.e.a in de registers kan muteren. Vast bedankt! (y)
Simcat

Heb je een prive bericht gestuurd.

image.php

Een zwarte VF2 van de Rijksautomobielcentrale ergens in de jaren tachtig, wellicht kun je er zoiets van maken, Bram? :)

Wikipedia... zei:
De in 1936 opgerichte Rijksautomobielcentrale (RAC) was ook een onderdeel van de PTT en werd eind jaren tachtig verzelfstandigd tot PTT RAC B.V. In 1993 werd de naam gewijzigd in PTT Autolease en weer later in KPN Autolease. In 1998 werd KPN Autolease verkocht aan de autoleasetak van ABN AMRO en het bedrijf werd toen opgenomen in Autolease Holland (ALH). Eind 2003 ging Autolease Holland verder onder de naam LeasePlan Nederland. In 2004 verkocht ABN AMRO LeasePlan Nederland aan Volkswagen (50%), Mubadala Development Company (25%) en Olayan Group (25%).

Deze Spot door AZU250 uit forum Wat zag jij voor bijzonders vandaag deel 12 p159( https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4871979,page=159 )

8574473227_81aacd68b2.jpg

Vind ik ook erg leuk.

Maar maak er vooral iets van wat jezelf leuk vindt.

Succes en ik ben benieuwd

Groet Harm

Ik ben er al hard mee aan de gang! Een paar plekken aanpakken en wilde er uiterlijk een vroeger type van maken, maar kwam er bij overhangen van de deuren achter dat de slotvanger niet zo 1 2 3 aan te passen is. Ik mis het goede deel aan de carosserie denk ik, al moet ik nog even door wat dozen neuzen. Vroege motorkap zit er al wel op, vind ik zelf erg leuk met die letters verspreid over de voorkant van de kap. Mogelijk nog een compleet vroeg dash overzetten, dat heb ik hier allemaal liggen. En daarna maar eens bedenken wat ik verder met de binnenkant en buitenkant ga doen.

Alle originele delen bewaar ik dus alles kan zo terug. Dat is toch wel leuk om origineel bij de auto te houden.

Bram

Simcat zei:
Hoi Bram91,

Simcat

Heb je een prive bericht gestuurd.

Bram bedankt voor jouw privémail. Ik heb erop geantwoordt.
Simcat

Mijn mening over de kleur van de fourgonette is, Geel!
Ja simca geel.
In mijn jeugd waren ze ptt rood, ptt groen of simca geel.

Stif zei:
Mijn mening over de kleur van de fourgonette is, Geel!
Ja simca geel.
In mijn jeugd waren ze ptt rood, ptt groen of simca geel.

Bedoel je dat lichte, viesgele kleurtje? Pisgeel noemden we dat... Kan me idd herinneren dat ze in dat kleurtje rondreden.

Pisgeel? Juist een hele mooie frisse kleur welke echt bij een 1100 past. En ik bedoel de kleur geel van mooie ELIX. Maar een rode PTT uitvoering is ook niet verkeerd.

Overigens, is deze al bekend?

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=236105451&asrc=st

Tja welke kleur geel?
Waren er meerdere kleuren geel dan?
Na mijn idee waren negen van de tien simca 1100's geel, tenminste in mijn omgeving.

De gele kleur van de 1100 LX is jaune Maya ( "knal"geel)
De gele kleur welke je op veel Fourgonettes zag is Jaune Curry ( met een iets oranje tint )

Simca1100

Zo ken je je dus pittig verkijken in een kleur.
Afgelopen weekend gebeurde me namelijk het volgende,ik reed samen met m'n vader langs een huis waar ik door de kier van de garage deur een 1000 te zien was.
M'n vader zei dat hij die man welkende en er wel even naar toe konden....
Staat daar een simca 1000 rally 2 van let op de eerste eigenaaro_O:eek:!!
Over de kleur terug te komen ik kon ze alleeen maar in gifgroen of oranje, deze kleur was echter een bruin oranje tint, volgens de blije eerste eigenaar was dit de originele kleur.
Wat een wagen.
Kenteken had overigens EE in de midden, 'n bekende?...
En Ja ik heb een foto.

Ik ook. Van de meeting in Zurich 2011, redelijk bij jou in de buurt. Erg mooie Simca dus ik wist meteen over welke je het hebt
img1540249280.jpeg

img1540249281.jpeg

img1540249282.jpeg

Groet Harm

Ja dat is hem beste simcaharm!

Mooi ding hoor, en dan van eerste eigenaar, snap je wat ik bedoel met de kleur?, ik vind hem namelijk meer een bruintint dan een oranjetint.

Hoi Stif,

Dit is niet de kleur die ik bedoel met Jaune Curry.
De kleur van de Rallye is Orange Pendjhari (misschien niet helemaal goed gespeld).

Groet,
Simca1100

Hallo,

Is dit (Orange Pendjhari) dezelfde oranje kleur welke medio 1975 erg populair was op de Simca 1100? Ik ben erg benieuwd of er in Nederland nog een 1100 in deze oranje kleur bestaat.

Overigens zaten er 3 Tagora eigenaren in mijn Tagora tijdens la fete des limousines zo te zien!

Tagora zei:
Gaat er nog iemand naar het Oldtimer treffen in Appelscha op 21 september?

Hoi,

Wij zijn erbij, alleen niet met onze Rancho maar met een Panther Kallista.

Groeten,
Erik en Lucas

Ik heb afgelopen vrijdag mijn murena ook gewassen en staat nu klaar voor Appelscha.

Vorig jaar ook even geweest en wel voor herhaling vatbaar.

Dattoman zei:
Hallo,

Is dit (Orange Pendjhari) dezelfde oranje kleur welke medio 1975 erg populair was op de Simca 1100? Ik ben erg benieuwd of er in Nederland nog een 1100 in deze oranje kleur bestaat.

Klopt inderdaad.
De kleur was destijds ook leverbaar op de LX (Elix).
Ik ken in Nedrland geen 1100's meer in deze kleur.
In Frankrijk kom je af en toe nog wel eens één tegen.

Groet,

Simca1100

Het zou leuk zijn als er toch nog een Nederlandse LX in deze oranje kleur zou zijn. Blijft schokkend om te zien dat er zo weinig leuk spul uit de jaren 70 overgebleven is. Ik ben even gaan googlen op deze kleur en in Frankrijk inderdaad nog wat exemplaren. Dan maar naar Nederland halen en op de een of andere manier een mooie plaat met een E of een F (1974/75) in het midden zien te regelen. Helaas is dit geen serieuze optie.

nee jongens doe dat vooral maar niet
dan gaan er nog meer van die mooie elixen naar de jachtvelden toe als zo,n simca in het nederlandse klimaat komt nou dan kan je erop wachten dan is ie zo weg zomaar verteerd en ik kan het weten heb een 1301 uit frankrijk en moet erg oppassen dat hij niet wegrot want ondanks dat dinitrollen roest ook deze simca bijzonder veel en hard je hoort hem kraken in de droge garage met verwarming geloof me het zijn mooie auto,s maar o zo kwetsbaar voor nederlandse weersomstandig heden ik weet zeker dat er geen originele simca in nederland te vinden is die niet gerestaureerd is echt die zijn er niet
dus laat die laatste elixen maar mooi in frankrijk dan kun je daar wel naar toe om zo,n auto te bekijken
dit is natuurlijk een grap van de grapjas ja dat had u natuurlijk alwel door
greetzzz grapjas

grapjas zei:
dan gaan er nog meer van die mooie elixen naar de jachtvelden toe als zo,n simca in het nederlandse klimaat komt nou dan kan je erop wachten dan is ie zo weg zomaar verteerd en ik kan het weten heb een 1301 uit frankrijk en moet erg oppassen dat hij niet wegrot want ondanks dat dinitrollen roest ook deze simca bijzonder veel en hard je hoort hem kraken in de droge garage met verwarming geloof me het zijn mooie auto,s maar o zo kwetsbaar voor nederlandse weersomstandig heden ik weet zeker dat er geen originele simca in nederland te vinden is die niet gerestaureerd is echt die zijn er niet
dus laat die laatste elixen maar mooi in frankrijk dan kun je daar wel naar toe om zo,n auto te bekijken
greetzzz grapjas
Haha

grapjas zei:
greetzzz grapjas

Typisch.....

hahaha
wat heb ik weer een humor he?
maar er zit een kern van waarheid in zal nog een tip geven maak van een bestaande 1100 in nederland een elix da,s niet zo moeilijk gewoon die kleur spuiten en die strepen erop en klaar
simpel of niet
greetzzz grapjas

grapjas zei:
... je hoort hem kraken in de droge garage met verwarming geloof me het zijn mooie auto,s maar o zo kwetsbaar...

Dat kraken komt gewoon van de uitgedroogde rubbers joh, die houden niet zo van al die droogte, verwarming en stilstand.:)
Dus in beweging met die 1301, oldtimertreffen Appelscha op 21 september is daar een mooi moment voor.;)

ja muddy
die simca komt in appelscha samen met zijn vriendjes de opel kapitein en de Mercedes
nu nog mooi weer en niet te warm dan is het helemaal goed
wellicht zien we elkaar daar dan wel
greetzzz grapjas

Terug
Bovenaan