Service Mercedes

Onno 1369125

Net ingestapt
Op 23 januari 2023 heb ik een nieuwe Mercedes GLA 180 AMG line opgehaald bij Mercedes Wust in Oud-Beijerland.
Als snel kwam ik er achter dat de airco niet goed werkt. Vanwege drukte konden ze er bij Wust er pas op 29 maart (!) naar kijken.
Nu blijkt er inderdaad een lekkage in de airco te zitten of een klep niet te werken. Uiteraard hadden ze dit nog nooit eerder 'af fabriek' meegemaakt, maar vervolgens zit ik nog altijd te wachten op informatie over een vervolgstap.
Ook vanuit Mercedes Nederland komt geen enkel begrip / medewerking / of concrete actie.
Hebben jullie ook dit soort ervaringen en wat kan ik nu het beste doen?
 
Gloednieuwe auto met problemen? Terug naar de dealer er mee, en laat het ze maar tijdig oplossen, en anders met een andere passende oplossing komen.

Je zal wel zelf ook wel op je strepen moeten gaan staan, en niet gaan zitten afwachten ofzo. Ik zou er bij wijze van spreken elke dag binnen staan tot het opgelost is. (eigenlijk heel triest dat het moet, zou ook vanuit hun moeten komen, maar denk dat je dan lang kan wachten.)
 
Toen Mercedes met de plug-in C en E-klasse uitkwam waren er ook veel problemen met deze auto's, ik weet nog wel dat er flink werd geklaagd over de slechte afhandeling van Mercedes-Benz Nederland met veel boze reacties ten gevolge. Blijkbaar is de aftercare service bij het merk niet helemaal wat je er van mag verwachten en zul je flink op je achterste poten moeten gaan staan om tot de gewenste oplossing te komen.
 
Is het een privé-auto, of is het een lease-auto? In het laatste geval zou ik gewoon (evt. via de fleet manager) de leasemaatschappij een oplossing laten zoeken.
 
Je moet er helaas gewoon tegenaan. Geef een redelijke termijn aan (enkele weken) onderzoek ondertussen of een andere dealer de auto sneller kan maken onder garantie. (zij sturen de factuur naar de importeur)
Anders kan je misschien bij een airco specialist of zo'n soort vakman voor een paar honderd euro klaar zijn en die factuur bij je dealer indienen. Je moet ze wel de kans geven het eerst zelf op te lossen.
Vraag de anwb of je rechtsbijstand eens voor de juiste stappen.
 
Wat is nu het probleem? Je belt je dealer en vraagt even naar de voortgang en hoe zij de oplossing zien op korte termijn. Er zullen misschien delen besteld moeten worden en zijn die leverbaar? Het kan een enorme klus zijn om er bij te komen en MB en de dealer zullen een plan de campagne moeten opstellen.
 
Wat is nu het probleem? Je belt je dealer en vraagt even naar de voortgang en hoe zij de oplossing zien op korte termijn. Er zullen misschien delen besteld moeten worden en zijn die leverbaar? Het kan een enorme klus zijn om er bij te komen en MB en de dealer zullen een plan de campagne moeten opstellen.
Hij heeft al twee maanden moeten wachten op reparatie van het airocsysteem, dat is het probleem.
Wat heeft de klant er mee te maken, de dealer danwel de importeur heeft het op te lossen, voor je aan de lijn te laten houden koop je geen nieuwe AMG Mercedes.
 
Hij heeft al twee maanden moeten wachten op reparatie van het airocsysteem, dat is het probleem.
Wat heeft de klant er mee te maken, de dealer danwel de importeur heeft het op te lossen, voor je aan de lijn te laten houden koop je geen nieuwe AMG Mercedes.
29 maart is er naar de auto gekeken..... hoeveel tijd mag een dealer/importeur hebben om iets te repareren? Zijn de onderdelen er? Is er ruimte in de werkplaatsplanning om een hele airco te kunnen de- en monteren ? (nogal een klus als het dashboard eruit moet). Wordt het verder zoeken? De communicatie zou blijkbaar beter kunnen, maar die komt van 2 kanten. Als je vragen hebt kan je ze gewoon stellen aan je dealer, toch? TS stelt hier wel vragen.
 
29 maart is er naar de auto gekeken..... hoeveel tijd mag een dealer/importeur hebben om iets te repareren? Zijn de onderdelen er? Is er ruimte in de werkplaatsplanning om een hele airco te kunnen de- en monteren ? (nogal een klus als het dashboard eruit moet). Wordt het verder zoeken? De communicatie zou blijkbaar beter kunnen, maar die komt van 2 kanten. Als je vragen hebt kan je ze gewoon stellen aan je dealer, toch? TS stelt hier wel vragen.
De klant heeft al twee maanden moeten wachten tot de dealer tijd had om een diagnose te stellen, ik vind dat (te) lang.
Nu nog een paar maanden wachten tot de dealer de onderdelen, en tijd heeft om het te repareren.
 
Terug
Bovenaan