Seicento valt uit

Thomas vM

Net ingestapt
Goedenavond!

Zojuist een stukje gereden met mijn altijd betrouwbare Seicento Abarth. Toen ik de woonwijk weer in draaide hield de auto ermee op en brandde het oliedruk lampje en accu lampje. Kon de auto ook niet gelijk weer starten. Pas na een paar seconden kon de auto weer gestart worden. Wat kan dit zijn? Oliepeil is nog ruim boven de helft.

Update: ik kan de auto nu helemaal niet meer starten. De auto lijkt aan te slaan maar valt dan gelijk weer uit.

Ik weet niet of de Seicento al een chip in de sleutel heeft, je zou eventueel de reservesleutel eens kunnen gebruiken om te kijken of dat effect heeft.

Bedankt voor je reactie. Ik heb het net met de reservesleutel geprobeerd maar ook daarmee start hij niet.

Heeft ie, volgens mij. Cinquecento had dat al, als ik mij goed herinner. Rode sleutel is dan de code sleutel (samen met de bijbehorende sleutelcode, volgens mij).

Maar, een uitvallende startblokkering..?? Het zou kunnen.. maar dan zou, volgens mij, ook het sleutelsymbool moeten branden.

Ik denk eerder... bij zo'n plots uitvallen en niet weer willen aanslaan.. gebroken distributieriem??

Het is een Abarth uitvoering.. dus de 1100 cc motor neem ik aan?

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een 1100. Het lijkt me gek dat het de distributieriem is, want die is in 2017 nog vervangen.

Of van tijd gelopen..?

Wellicht dat je de distributiekap aan de rechterkant (vanaf bestuurderplaats bezien) los kan schroeven?

Je zou ook eerst kunnen controleren of er brandstof bij de motor komt en de ontsteking het doet (bobine, bougies).

Vandaag de wegenwacht erbij gehad want de auto wilde vanochtend nog niet starten. Zeer waarschijnlijk is het de nokkenassensor. Vandaar ook dat sinds gisteren mijn toerenteller het niet meer doet. Met 1 reparatie dus 2 vliegen in 1 klap! Bedankt voor het meedenken iedereen.

Terug
Bovenaan