Seat Leon

A

Anoniem

Guest
2019-seat-leon-spy-photo.jpg

'toevallig' gespot in het donker. Net als destijds met de huidige Leon..

spyshots-2016-seat-leon-facelift-testing-new-engine-18-tsi-with-cylinder-deactivation_4.jpg

Achterlampen ala Terracan of hoe die ook nieuwe SUV ook mag heten

Met afstand de mooiste C-segmenter binnen het VAG concern. Voor zover dat door de camouflage heen te zien is lijkt het een evolutie of een facelift ala Seat Ibiza te worden. Op de foto's schuin van achter lijkt de raamlijn achter de B-stijl wat op te lopen met het bekende 3 hoekige 3e zijruitje in de C-stijl.

Vanaf dag 1 dat de Leon uit kwam een mooie wagen gevonden.
De huidige vind ik wat saai, zeker in de goedkopere trim met die cheap ass plastic grill, maar aangekleed (zeker met Aero pakket) een mooie wagen.

De achterklep vind ik er zeer interessant uit zien, ben heel benieuwd naar het eind resultaat. Na een dip is Seat weer erg goed bezig.

Na alle schandalen hebben ze natuurlijk moeten bezuinigen. Dus is er nog maar één designteam bij VAG... :rolleyes:

z2qyvq8bai47.jpg

s9dys5mbzf9r.jpg

6snyer9bseqi.jpg

Straks hebben Skoda's en Seat's ook allemaal die 'schuine hoek' in de grille en koplampen (zoals tig andere merken), doorlopende achterlampen vind je ook al bij Porsche, Audi en straks op VW's nieuwe compacte SUV en de interieurs zijn ook allemaal meer van hetzelfde met horizontale roosters e.d. Gaap

Bird Nerd zei:
Na alle schandalen hebben ze natuurlijk moeten bezuinigen. Dus is er nog maar één designteam bij VAG... :rolleyes:
Ga me niet vertellen dat je dat nu pas is opgevallen :) Geluk bij een ongeluk is dat ze (in mijn optiek) in ieder geval wel fraaie exemplaren afleveren. Enerzijds genoeg lijntjes om het vlot te laten ogen, anderzijds geen overkill aan hoekjes en dingetjes om het een beperkte houdbaarheid te geven. Als je even vergeet dat VAG werkt volgens het dertien-honderd-in-een-dozijn-principe dan ziet het er best leuk uit.

Bird Nerd zei:

z2qyvq8bai47.jpg

s9dys5mbzf9r.jpg

6snyer9bseqi.jpg

Straks hebben Skoda's en Seat's ook allemaal die 'schuine hoek' in de grille en koplampen (zoals tig andere merken), doorlopende achterlampen vind je ook al bij Porsche, Audi en straks op VW's nieuwe compacte SUV en de interieurs zijn ook allemaal meer van hetzelfde met horizontale roosters e.d. Gaap

Misschien kunnen autofora samengaan met witgoedfora, zoals https://www.wasmachines.nl/forum.

siemens-WM14N292NL_2.jpg

bosch-WAT28490NL.jpg

Maken we er gewoon een paar subpagina's "huishoudelijke apparaten" van.

"Geheime" foto's van een autoonderdeel zijn tegenwoordig al nieuws? Zo diep is het al gezonken? Nou ja, Seat gaat in elk geval terug naar z'n jaren 90 roots met zo'n reflector.

Wouter82 zei:
Mooi hoor, die Seat iQ300 ExtraKlasse en Skoda SportsEdition Exclusiv (y)

Je ziet vooral dat de ontwerpers los zijn gegaan op de deuren. Daar is een totaal andere lijn gevolgd. Ik heb begrepen dat er op de duurdere modellen ook een chromepakket op het portier beschikbaar gaat zijn. Kleurenpallet is vooralsnog even afwachten, maar sneeuwwit zal vermoedelijk de grootste besteltopper worden. De drukke lijn aan de zijkant vind ik wat overdone, ik ben meer van strak plaatwerk zonder overbodige designfrutsels. Wel handig is dat het binnenwerk volledig uitwisselbaar is. Een monteur kan, ongeacht z'n dealerachtergrond, beide modellen met dezelfde onderdelen van onderhoud voorzien.

Aangezien de Soda Skala ten opzichte van de Raid groeit denk ik dat beide auto's heel dichtbij elkaar komen te liggen. Zal me niet verbazen als ze op exact dezelfde wielbasis uitkomen.

Maar de Skala is gebaseerd op het MQB A0-platform in plaats van gewone MQB, dus zal wel wat smaller worden.

Jammer trouwens dat de Leon zo'n optisch zware neus krijgt, het lijkt een wel erg plat ogende auto te worden.

echt, komt er een Skala aan ja? Jemig, ze leggen het er wel heel dik bovenop... Dat had zelfs ik niet durven bedenken.

https://www.skala.nl/huishouden/wasmachines

Bird Nerd zei:

Gelukkig, nog een beetje een subtiel verschil, makkelijker met Google. Skoda Bosch-man bekt ook wel aardig, als Yeti-vervanger. Of Seat Electroflux, voor de elektrische modelletjes.

2020-seat-leon-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/342140/2020-seat-leon-spy-shots/

Die krijgt dus zo te zien dezelfde lijnen als de Seat Terramar. Verder lijkt het op het eerste gezicht een iets te brede en platte en daardoor uit zijn verband getrokken huidige generatie Leon.

bb9e3010.jpg

5fc8fb10.jpg

29042e10.jpg

Meer (mooie) foto's: https://www.autoevolution.com/news/new-cupra-leon-hot-hatch-spied-ahead-of-2020-debut-looks-understated-135034.html

lol plastic 'flapjes' in de voorbumper is ook echt een VW-groep dingetje he https://www.netcarshow.com/Porsche-Macan-2019-1024-82.jpg Ook al te vinden op diverse VW's. Net als dat achterlampen over de gehele breedte nu ook een Porsche, Audi en VW dingetje is. Hebben ze serieus 1 allemaal een eigen designstudio of maar eentje die het voor het hele concern allemaal bepaald?

Dat interieur van hierboven... ik zie duidelijk elementen van de Golf VIII zoals het schermpje met daaronder de bedieningselementen, maar het vormt nog minder een geheel omdat het in de Leon gewoon los staat.

2020-vw-golf-spy-photo.jpg

Hm interieur is vrijwel identiek aan de Cupra Formentor concept

Seat-Cupra_Formentor_Concept-2019-1024-0a.jpg

80c6aec5-seat-leon-10.jpg

Die achterkant wordt echt verschrikkelijk. Gaat ook lijken op de achterzijde van de Formentor.

2020-seat-leon-st-1.jpg

2020-seat-leon-st-3.jpg

2020-seat-leon-st-7.jpg

2020-seat-leon-st-10.jpg

2020-seat-leon-st-12.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/11/2020-seat-leon-st-drops-plastic-cladding-hides-fake-exhaust/

Denk niet dat de Leon erop vooruitgaat m.b.t. het uiterlijk, de scoops en teasers beloven niet veel goeds. Huidige model vind ik nog steeds fraai.

Afgaand op deze plaatjes durf ik wel te zeggen dat ik 'm nu al aantrekkelijker vind dan de Golf VIII. Maar dat is wat mij betreft ook geen grote opgave.

^de neus van de Golf 8 is een misbaksel en voor de rest is de buitenkant niet meer dan een facelift.
Nieuw design van Seat (Tarraco, Formentor) ben ik nog niet echt van gecharmeerd. Huidige Leon is nog niet echt verouderd. Sterk ontwerp.

Dat verschrikkelijke lettertype.... dan zal dit een plug-in hybride zijn. Geloof dat dat lettertype is voorbehouden aan de geëlektrificeerde modellen. Verder, voor mij, duidelijk een achteruitgang t.o.v. Het huidige model.

Is dat logo dikker en gepronoceerder dan het huidige?
Het Renault effect van steeds opdringerigere logo's?

Wat een inwisselbaar front. Een plastic muil aan de onderkant die ook zo op elke Skoda of VW past, en de rest van de snuit is eveneens niet bepaald opzienbarend.

Heeft ook wel wat van de huidige Astra weg, ziet er zeker niet moderner uit. Geen lelijke auto denk ik maar naast een Mazda 3 is het wel een erg ingetogen en weinig spannend vormgegeven auto. Seat onderscheid zich daar niet meer in en ook een Kia Ceed hoeft zich allerminst te schamen naast deze Spaanse Golf.

Ik was er al bang voor toen ik de eerste spy shots zag. Niet bijster modern of onderscheidend.

En zoals al eerder aangegeven hoop typische VAG elementen; schuine hoekjes bovenzijde grille (Audi/Skoda), benaming in het midden van achterklep (alle merken muv Audi), doorlopende achterlampen (VW, Audi, Porsche), dat zwarte plastic 'flapje' bij de mistlampen (Audi, VW, Porsche) en sowieso veel zwart plastic/(nep)gaas in de voorbumper waar Duitse merken zo verzot op zijn

Terug
Bovenaan