seat ibiza 1.2 eco start niet meer

Guest
hallo,

ik heb een seat ibiza 1.2 tdi (55kw) ecomotive uit 2010.
km stand 120.000
laatst viel mijn auto uit tijdens het rijden hij sloeg hierna niet meer aan de startmotor draaide nog wel rond. vervolgens heb ik de garage opgebeld en die zijn langs gekomen hebben de auto uitgelezen hij gaf geen foutmelding weer. hij is daarna afgesleept na de garage heen. de volgende dag hebben ze gekeken ze zeiden dat de kabelboom niet goed was en een stuk vervangen daarna liep de auto weer. ik heb hem dezelfde dag opgehaald hij reed gewoon weer normaal. toen ik later die dag nog geen 5 minuten onderweg was viel hij weer uit. precies het zelfde als daarvoor.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt!

De informatie is een beetje summier, maar afgaande op bovenstaande zou ik eens alle stekkers van de bekabeling eens controleren en zonodig met een beetje contact-spray bewerken. De diagnose levert geen meldingen op, dus is er waarschijnlijk niets defect. Ook vanwege het feit dat de auto na het garagebezoek het tijdelijk wel deed. Kortom, even wat stekkertjes checken.

Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vernieuwd?

Deze kan ook rare problemen geven!

Een keer meegemaakt bij een Ford Fusion 1.4 TDCi; auto sloeg af en toe niet aan. Vandaag wel, en morgen weer niet.

Toen ik het brandstoffilter ging vernieuwen (compleet met kunststof behuizing, geen los filter element zoals het meest toegepast word) bleek er binnenin iets los te zitten. Hetgeen wat er los gezeten heeft is waarschijnlijk voor een toevoer opening o.i.d. gaan zitten, wat betekende dat er geen diesel meer doorgelaten werd richting de motor.
Na ook eens met het nieuwe filter gerammeld te hebben; bewoog hier niets in. Filter dus vervangen en de klant niet meer terug gezien voor het probleem.

Je eco-blue vloeistof is op, en dan gaat de uitstoot boven de emissiegrens. Niets bijzonders.

het brandstof filter zit er net nieuw in is tegelijk met de bekabeling gebeurd vanwege een oude terugroepactie.
heb hem weer na de dealer gebracht hun denken aan de brandstofpomp....

Alliance zei:
Je eco-blue vloeistof is op, en dan gaat de uitstoot boven de emissiegrens. Niets bijzonders.

Voor zover ik weet gebruikt VW geen adblue in deze modellen. Je zou dan op zijn minst al lang een waarschuwing moeten hebben gehad dat het tankje bijna leeg is.

golfdiesel zei:
Alliance zei:

Voor zover ik weet gebruikt VW geen adblue in deze modellen. Je zou dan op zijn minst al lang een waarschuwing moeten hebben gehad dat het tankje bijna leeg is.

Klopt als een bus. Adblue zit niet op deze motoren.
Is de opvoerpomp en/of de zekering van de opvoerpomp nog in orde? Als je het pomprelais overbrugt, moet de pomp gaan lopen.

Laat de pomp eens vijf minuten lopen.

Terug
Bovenaan