Seat el-Born Concept

Rutger DC

Asfaltkampioen
Seat heeft de el-Born gepresenteerd, de nieuwe elektrische auto van Seat en zustermodel van de Volkswagen ID.3, die zich van elkaar onderscheiden door een ander front, andere achterkant en wellicht een afwijkend dashboard. Maar Seat krijgt opvallend genoeg de primeur. Een gevalletje badge engineering dus, wat nog wel enigszins te begrijpen is. De afzet zal immers initieel nog niet zo hoog liggen en zodra de elektrische auto voldoende aan populariteit gewonnen heeft, zal Seat ongetwijfeld elektrische auto's met een eigen gezicht krijgen. Maar goed: de el-Born krijgt een 62 kWh accupakket, goed voor een actieradius van 420 kilometer. De elektromotor is 150 kW/204 pk sterk en moet de 0-100 km/u sprint in 7,5 seconden kunnen realiseren. De Seat el-Born is vernoemd naar de wijk el-Born in Barcelona. Volgend jaar komt de el-Born op de markt.

zs9yj5lbw68h_800.jpg

r94yoolbswsi_800.jpg

c7ay3y8bbtnn_800.jpg

4v6yl1ubpest_800.jpg

gauyo41bz2lv_800.jpg

bl7ykqjbsacv_800.jpg

cwcyulsbzerf_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nu-officieel-de-seat-el-born/

De naam ligt niet erg lekker op het gehoor...

Auto zelf vind ik wel een lekker afwijkend ding, al is het vreemd dat ze hem eerst als Seat presenteren en ik kan hem niet helemaal inschatten qua formaat. Is dit qua maatje vergelijkbaar met aloude midi-mpv's als de Altea, of is dit kleiner?

Volgens mij hoort dit topic in 'concept cars' thuis.

Over de auto; ziet er niet verkeerd uit, maar zie weinig Seat. Ook lijkt de ID.3 de leukere auto te worden, vind het vergelijkbaar met de Up/Mii wat dat betreft.

Het liefst hadden ze een crossover gemaakt maar waar laat je dan de accu's? Dus nu krijg je een auto met de suffe uitstraling van een mpv en de ruimte van een suv. De mensheid gaat er niet echt mee vooruit met deze auto.

Foie Gras zei:
Volgens mij hoort dit topic in 'concept cars' thuis.

Hmm nou ja, de Cupra Fermentor had van mij ook gelijk in Nieuwe auto's gemogen. Het is zo'n pre-productie prototype met een koplamp die voor de gelegenheid een beetje prototype-achtig gemaakt is om aan te geven dat de komst nog iets langer dan een halfjaar op zich laat wachten. De populariteit van het forum is dusdanig tanende dat twee topics met in allebei vijf reacties ook weinig zoden aan de dijk zet. Van mij mag het ook naar Concept cars, maar ja, boeiend.

Nou ik vind dit toch duidelijk een concept car, meer dan bv bij de Honda Insight het geval was. Maar we weten iig wel hoe de VW I.D. er in grote lijnen uit gaat zien

111-61.jpg

Ben benieuwd of ze ook nog met een Skoda-versie komen

dickey zei:
Het liefst hadden ze een crossover gemaakt maar waar laat je dan de accu's? Dus nu krijg je een auto met de suffe uitstraling van een mpv en de ruimte van een suv. De mensheid gaat er niet echt mee vooruit met deze auto.
Weer eentje van wie de eigenwaarde van zijn wagen afhangt 'de suffe uitstraling van een MPV', zielig.
Ik vind het volume erg evenwichtig (is ook dezelfde basis als de VW I.D. maar met een mooiere uitwerking van voor- en achterzijde).
Wat wél opvalt bij een 'concept': het sobere interieur en de saaie grijze kleuren. Als dit al in conceptfase zo gepresenteerd wordt, wat schiet er dan nog voor aantrekkelijks over in productiefase...

Mja, op zich prima modelletje. Die C-stijl is wel erg Opel Astra. Vage naam, had hem weer Altea genoemd...

27e0ffe8-seat-el-born-3.jpg

fc12515c-seat-el-born-6.jpg

472e0d49-seat-el-born-7.jpg

8452ebfe-seat-el-born-11.jpg

0bb402e7-seat-el-born-8.jpg

68c25685-seat-el-born-14.jpg

d5129d45-seat-el-born-1.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/03/seat-official-201hp-el-born-ev-spanish-cousin-vw-id-hatch/

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een Skoda en een Seat interieur? Bijna krek eender

Stuur ik wel erg gaaf! Rest is erg kaal en kil. Om daar nou uren in te vertoeven op weg naar een vakantiebestemming....nee...

Terug
Bovenaan