Schakelen

Guest
Ik merk de laatste maanden dat het synchroniseren van de 4 de versnelling met een bonk verloopt. Als ik heel langzaam de koppeling laat opkomen (tot aan slippen) heb ik er geen last van. Wat zou dit kunnen zijn? De 1,2 en 3de versnelling heeft er geen last van. De 5 en 6 heel licht.

Auto betreft een Astra J met 60k op de teller.

Beste Chris,

Het probleem klinkt mij bekend in de oren omdat ik hier al vaker over gehoord heb en er ook mee te maken heb gehad.

Het zouden 2 dingen kunnen zijn maar graag zou ik eerst het volgende willen weten van je.

Betreft het hier een astra j met een bouwjaar tussen 2010 en 2012 toevallig.

Als je nou gewoon op z'n profiel had geklikt had je gezien dat de Astra uit 2014 komt...

Naast de snelheid van antwoord: voor de "informatie volledigheid" voor latere gebruikers leest het ook lekkerder weg als je zegt:"Of het is dit of dat :)"

Ik denk of dubbelmassa vliegwiel of drukgroep.

Bedankt voor het meedenken allemaal. De auto heeft volgende maand een einde garantie check. De ervaring die ik heb word het snel afgedaan als producteigenschap of het kan geen kwaad. Daarom vraag ik jullie advies.

De auto start voornamelijk bij tempraturen beneden de 10 graden pas na 2 a 3 seconden. De startmotor hoor je dan wel zijn werk doen. In het instructieboekje staat dat deze motoren niet meer hoeven voor te gloeien beneden de -20. Dealer heeft er naar gekeken oa het twee massa vliegwiel zou als een van de boosdoeners genoemd kunnen worden. Dealer zou het in de gaten houden maar heeft geen oplossing gevonden. Er waren op dat moment nog geen updates beschikbaar. Vergelijkbare motoren starten gelijk.

Zou het probleem meer kunnen wijzen naar het twee massavliegwiel? Is het zelf te controleren of het vliegwiel en de drukgroep goed zijn?

Mijn auto is uit 2014 en heeft een versterkte lager in de versnellingsbak. Lijkt mij sterk dat in deze nieuwe serie Opel dit veelvoorkomende probleem niet opgelost heeft. Waarom denk jij dat het de versnellingsbak kan zijn pakking?

Beste Chris ,

Ik had misschien even op u profiel moeten inzoomen om te achter halen wat het bouwjaar was van u auto.
Maar gezien de leeftijd van u auto lijkt me niet dat de versnellingsbak kapot zal zijn.
Het bekende versnellingsbak probleem zit in de bouwjaren 2010 en 2011 in de latere auto's is er een aanpassing gedaan.
Maar kan altijd dat er bij u toch alsnog iets kapot is aan de versnellingsbak.
Wat ook het geval kan zijn is dat de schakelstangen afgesteld moeten worden heb dit bij een van mijn overige astra's ook gehad.
Maar als het bij u nog fabrieksgarantie betreft zou ik als u eigen dealer er moeilijk over doet gewoon ook alsnog een andere dealer raadplegen .

Terug
Bovenaan