Schakelen redelijk bokkerig

1987

Net ingestapt
Hoi,

Wij hebben sinds vorige week een 208 GTI in bezit. Zeer prettige auto alleen het schakelen... Ik kan er niet aan wennen. Mijn vriendin vind het fijn, hij gaat namelijk vrij bokkerig (weet even geen beter woord). Je moet hem er echt indrukken (soms wat meer weerstand dan een andere keer)en je voelt een soort van knakje / knikje als hij de versnelling in gaat. Hiervoor had ik een 208 die echt super soepel schakelde. Hij gleed er zeg maar zo in. Nu voel je lichtelijk weerstand... Het pedaal is eveneens gevoeliger (lichte trillingen waarneembaar).

Komt dit gewoon omdat het een zwaardere koppeling heeft (gezien de 200pk/275nm) of zijn er enkele onderdelen versleten? Volgens de verkoper hoort het zo.

Ik heb de test met 50 rijden in de 5 en dan volgas al getest. Het toerental loopt prima door zonder slippen oiid. Ik neig naar dat het normaal is vanwege het vermogen, maar misschien kan iemand dit ophelderen?
 
Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele peugeot gereden die niet zo hakerig/blokkerig schakelde... Das echt een merk-eigenschap. Zelfs bij de 107 (die geen peugeot bak heeft) hebben ze dat er in gekregen, geen idee hoe want aygo heeft er geen last van.

Als je hem 2e hands gekocht hebt moet je nooit een verkoper geloven op zn woord. Maar in dit geval kan dat best kloppen dus.
 
Terug
Bovenaan